Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Web : http://www.motorsport-magazine.frFacebook : http://www.facebook.com/MagazineMotorsport?ref=hlhttp://www.relay.com/Motor-sport/numero-courant-1183.html?...
Mss wel,maar uw M3 en mijn hok delven toch wel het onderspit...en dat voor een geblazen 2literke,chapeau..
Mss wel. Lol dat ding doet 0-200 in 7 sec op papier maar dat doet niks terzake. Auto's moet je niet naast Moto's zetten.
Auto's vergelijken op 't vlak van rechtdoor acceleratie zegt eigenlijk zeer weinig over 't potentieel en de rijdynamiek. Laat staan of het ding wel leuk rijdt.
Wat ik van velen hoor die een A45 AMG hebben test gereden is dat:
a) het een zeer snel beestje is.
b) Het een eerder klinische rijervaring biedt.
Dat laatste zorgt ervoor dat ik weinig interesse heb in de A45 AMG. Doe mij dan maar liever een C63 AMG die waarschijnlijk trager is maar waar je wel ontzettend veel plezier mee hebt door zijn speels oversturend karakter in combinatie met een beer van een V8.
Velen moeten eerst wat ouder worden om te snappen dat je niet de snelste moet hebben om 't meeste plezier te hebben.
Dan maken we nog niet eens de vergelijking tussen stuurmanskunst.
Zet een totaal onervaren piloot in de A45 AMG en daarnaast een E36 M3 3.0 met iemand die goed weet waar hij mee bezig is op een technisch pittige omloop en de oude 6 pitter rijdt de 'Snelle' Mercedes volledig naar huis.
Nu dan nog kan de onervaren piloot veel plezier gehad heb in de A45. Zolang hij geen ego heeft van hier tot in Tokio zodat em begrijpt dat de betere piloot met minder materiaal een zéér groot verschil kan maken.
toen ik jong was en snelheid nog indruk op me maakte waren auto's onder de 25 sec op de km staande start supercars, en alles onder de 30 sec gewoon erg snel
vandaag intresseert snelheid mij kompleet niet meer, en toch wil ik een a amg, en geen andere snelle jongen, net omdat het beesje duivels efficient blijkt
De referentie voor een "snelle"
wagen is nog altijd 0-100 uit een boekske dus?
Niet noodzakelijk, maar sprint- en hernemingstijden head-to-head zijn nu eenmaal de enige objectieve criteria.
Op circuit kun je vrijwel onmogelijk identieke omstandigheden repliceren om exact te vergelijken. En dan nog kun je je afvragen wat daar de toegevoegde waarde van zou zijn. Want op een ander circuit is de rangorde misschien wéér anders.
Allemaal juist maar de discussie is infeite opgestart door een persoon die het over sprintjes had en dat juist leuk vindt. Zie paar pagina's terug. En net de a45 is zeer goed in sprints en kan zwaardere/dikkere bakken kloppen. Rijplezier/circuit/enz. is iets anders.
Comment