Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A3 Sportback 2013.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door mini-ahollic Bekijk Berichten
    Hebben nog mensen zo'n ervaring met de 1.8 of 2.0 tfsi?
    Problemen met deze motoren zijn volgens mij toch opgelost. Ik heb wel wat olieverbruik met mijn 2.0tfsi

Comment

• Die 1.8 waren volgens mij redelijk probleemloos. het waren vooral de 1.4 en 1.2'tjes die wat problemen hadden.
      BMW X5 45e

Comment

• Olieverbruik duidt nog niet meteen op problemen, toch? Hebben die turbomotoren wel vaker volgens mij, gewoon een kwestie van regelmatig het oliepeil te controleren?

Zijn er eig grote verschillen tussen de 1.8 en 2.0?

mcs clubman

Comment

• Ze hebben ook een probleem met het brandstofverbruik dat duidelijk hoger ligt dan opgegeven. Ik hoor zelfs cijfers van 7 l/ 100 km.

Comment

• Tja... Met mijn mini zou ik ook 6.4 gemiddeld moeten halen. Ben nog nooit onder de 9 geraakt .

mcs clubman

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
              Ze hebben ook een probleem met het brandstofverbruik dat duidelijk hoger ligt dan opgegeven. Ik hoor zelfs cijfers van 7 l/ 100 km.
              En dat is abnormaal voor benzinewagens met een vermogen van +100pk?
              Als je blindelings gelooft in de cijfers die de constructeur opgeeft, ben je (pardon my french) toch wel naïef...
              deze minima worden behaald onder de optimaalste der optimale omstandigheden, maw die cijfers zijn totaal niet haalbaar in het dagelijkse verkeer!
              Ik denk dat je over het algemeen ong. 1 liter bij het normverbruik mag optellen, dan zal je ong. het reëele verbruik gaan benadren...

Comment

• zo'n 1.8 koop je ook niet direct om lekker zuinig rond te cruisen. Zou toch mijn bedoeling niet zijn

Leuk meegenomen, dat wel... Lekker sportieve motor, die ook af en toe zuinig kan zijn

mcs clubman

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kenny De Man Bekijk Berichten
                  Als je blindelings gelooft in de cijfers die de constructeur opgeeft, ben je (pardon my french) toch wel naïef...
                  deze minima worden behaald onder de optimaalste der optimale omstandigheden, maw die cijfers zijn totaal niet haalbaar in het dagelijkse verkeer!
                  Ik denk dat je over het algemeen ong. 1 liter bij het normverbruik mag optellen, dan zal je ong. het reëele verbruik gaan benadren...
                  Hoeft niet persee een benzine wagen te zijn

Ik zit met de mijne ook een litertje of 2 boven het opgegeven verbruik. niet meer dan normaal.
                  BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                    Hoeft niet persee een benzine wagen te zijn

Ik zit met de mijne ook een litertje of 2 boven het opgegeven verbruik. niet meer dan normaal.
                    Veel hangt uiteraard van de rijstijl af ;-)
                    Als ik mij even uitleef, stijgt het verbruik ook aanzienlijk :p
                    Maar al bij al vind ik een verbruik van 7-8 liter voor dergelijke prestaties best acceptabel.
                    Bij een diesel ligt het verbruik uiteraard een stuk lager maar goed...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                      Problemen met deze motoren zijn volgens mij toch opgelost. Ik heb wel wat olieverbruik met mijn 2.0tfsi
                      Ik heb een 1.8 TFSI en heb nog nooit olie moeten bijvullen. Geen klagen van dus.

Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                      Ze hebben ook een probleem met het brandstofverbruik dat duidelijk hoger ligt dan opgegeven. Ik hoor zelfs cijfers van 7 l/ 100 km.
                      Volgens mij ben jij een typetje.

Oorspronkelijk geplaatst door Kenny De Man Bekijk Berichten
                      Ik heb een gemiddeld verbruik van 8,5l (afwisselend stad en autosnelweg (en daar zit ook spits bij)) en ik rijd nu niet als een bompa. De paarden worden regelmatig eens losgelaten (en het zijn er meer dan origineel ).

Comment

• Vanaf wanneer bestelbaar?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                          Oorspronkelijk geplaatst door dbr2

Volgens mij ben jij een typetje.

.
                          Volgens mij ben jij een ​groen typetje.

Comment

• kerel is toch gewoon een troll? nogal een bekend fenomeen op buitenlandse forums & msgboards

Comment

• Ik kan zelfs nog beter normaal 4.9 l en ik heb tusse de 7 en de 8l :p oei nee te zuinig:confused::confused::p

Comment

• Comment

• Zou er terug geen s-line versie zijn voor de Belgische markt?
                                  Audi A3 Sportback S-line 2013 daytona
                                  Audi A3 Sportback Amibition 2013

Comment

• Terug?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                      Terug?
                                      Als ik het goed voorheb, was er voor de laatste versie geen s-line (terwijl dit in Duitsland wel het geval was)?
                                      Audi A3 Sportback S-line 2013 daytona
                                      Audi A3 Sportback Amibition 2013

Comment

Mijn ouders rijden met een Audi A3 sportback 1.8TFSI Quattro Rijd zeer goed, nog geen broblemen gehad!
                                        GRTJS

Comment

• Geen problemen met onze 2.0 TFSI quattro enkel olieverbruik van ong. 1L / 3700 km.
                                          Vind dit veel, zeker in vergelijking met onze andere auto( A4 2.0 diesel) waar we tussen 2 onderhoudsbeurten
                                          van 30000km niets hoeven bijvullen.

Comment

Working...
                                          X