Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A3 Sportback 2013.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
    Wat is het nu? De ene ziet amper verschil, maar volgens de andere is de vorige veel knapper.

Iemand met een Insignia, de probleembak van de laatste jaren, zou hier eigenlijk niets mogen over zeggen. Al is dat natuurlijk geen premium, dus dan mag dat eigenlijk wel.
    Mijne Insignia is 3 jaar oud, heb er nog geen enkel probleem met voorgehad, en ja, op het forum Insignia schrijft men over veel problemen.
    Insignia rijders durven tenminste over hun problemen schrijven.
    De Premium rijders zwijgen in alle stilte, want dit kan hun imago schaden hé
    En geef mij maar mijn Insignia, voor een mindere prijs als de A3 is deze volledig uitgerust en rijd even luxueus zonder problemen.
    Last edited by ; 24/09/2012, 13:06.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door edge Bekijk Berichten
      2:25 Argh, die TFSI klinkt nog steeds als een diesel in vrijloop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kijkesaan Bekijk Berichten
        Bende zagers hier, al dat gejank over "premium"... Volgens mij kopen mensen een A3 voor een groot stuk ook gewoon omdat ze het design mooi vinden. Of is dat ook te ver gezocht? Ik heb nog nooit iemand horen zeggen "amai, ik koop een audi want dat merk is premium en dat is wat ik wil". Meestal hoor je enkel: "ahja, een A3, dat is idd een mooie auto". Ik ken niemand die zegt "dat design van Audi is lelijk en saai zeg", dus de groep hier op het forum is allerminst representatief voor de bevolking.
        Als je dat maar weet, heel veel jaloerse criticasters. Premium is "lucht" een "gevoel" dat roept men niet, men ziet het wel.

Merknamen kunnen een enorme aantrekkingskracht uitoefenen. In kledingwinkels lonken labels naar de klanten. Telefoons worden vaker gekocht om het merk dan om de capaciteiten. Als het gaat om auto's is Audi een begeerlijk merk, maar door de forse prijs moet het bezit er van vaak bij een verlangen blijven. En dan begint men heel snel te criticeren.
        Last edited by ; 24/09/2012, 16:33.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dami Bekijk Berichten
          Mijne Insignia is 3 jaar oud, heb er nog geen enkel probleem met voorgehad, en ja, op het forum Insignia schrijft men over veel problemen.

Dus dan doe je maar hetzelfde en smijten met insinuaties.

Comment

Wat een geleuter weer over het al dan niet Premium zijn en duur zijn en vernieuwend zijn ...

Er zit gewoon een meerwaarde in voor sommigen en voor anderen niet als ze in een Audi rijden en naar een Audi kijken. Net omdat ze niet bij elk nieuw model hun design volledig omgooien en met gewaagde dingen op de proppen komen.

Mijn vrouw had vier jaar lang een 3-deurs A3 omdat ze dat op dat moment een leuke wagen vond en vlot in haar budget ging met de nodige opties. Toen ze haar nieuwe moest kiezen hebben we enkele mogelijkheden bekeken en is ze uiteindelijk terug voor een Audi gegaan, het imago stond op de lijst van nadelen, maar woog niet op tegen het gevoel dat ze in die wagen had. Een van de laatste kanshebbers op haar lijst toen naast de A4 was een Touran, maar na een testrit was het voor haar duidelijk dat ze niet aan die afwerking zou kunnen wennen. (Eigenlijk wou ze een Q3 maar die konden we toen nog niet bestellen en de A3 moest vervangen worden omdat de lease afgelopen was).

Toen ik enkele maanden later een nieuwe moest kiezen ben ik wel uitgekomen bij een Touran, de laatste kanshebber naast de Touran was een Mondeo. Bij mij vielen de Premiums al snel af omdat ik gewoon niet zoveel dingen op mijn verlanglijstje kon aanvinken tegenover bij de niet Premium's in de lijst, of ik moest teveel inboeten aan ruimte en dat was nu met een baby hoger dan afwerking op het verlanglijstje. Moest er een Touran bestaan met "Audi-afwerking" zou ik die verkiezen boven mijn Touran, maar ik zou er niet veel opties willen laten voor vallen want dat is het mij niet waard ...

Voor prijzen en restwaardes is het voor mij simpel als het over het bezit en gebruik over vier jaar of minder gaat vergelijk dan de operationele leaseprijzen van verschillende wagens, daar zit alles in (verbruik, onderhoud, restwaarde, ...). Je zal al snel merken dat een A3 niet duurder is dan een gelijkaardig aangeklede Megane of Astra. Voor bezit op langere termijn is het moeilijker om referentie te vinden, maar dan spelen ook andere zaken mee zoals duurzaamheid en daar gaan de premium's het volgens mij niet slechter in doen dan de volume merken. Mijn moeder is enkele jaren geleden overgestapt van een 8 jaar oude A3 naar een 4 jaar oude Astra en daarbij is de vaststelling toch wel dat de Astra meer last heeft met het verlopen van de jaren dan de A3.

Kortom binnen enkele jaren zal deze A3 Sportback met de nodige toeters en bellen het weer mogen opnemen in mijn lijstje tegen enkele enkele wagens van een klasse groter bij de volumemerken, ik kan hem zeker smaken
            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dami Bekijk Berichten
              Insignia rijders durven tenminste over hun problemen schrijven.
              En geef mij maar mijn Insignia, voor een mindere prijs als de A3 is deze volledig uitgerust en rijd even luxueus zonder problemen.
              Proficiat met uw sublieme Opel Insignia. Biedt inderdaad veel meer waar voor zijn geld dan die zogenaamde premium dingen.

Comment

Theoretisch ja, maar je kan er niet omheen: het zijn probleembakken. Iemand uit mijn straat heeft em al 7 keer in 1 jaar binnengedaan, koppeling vervangen, navi vervangen, versnellingsbak, enz.
                Jammer want ik vind het een mooie wagen.

Comment

In het zilver vind ik de S-line kit precies beter tot zijn recht komen, op de rooie vond ik het maar zozo

2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Omdat de kinderen bij mij zo onderhand het huis uit gaan zijn, zou ik dit best als volgende leaser willen overwegen.
                    Downsizen en dan full option gaan, met toch nog een pittige motor.
                    Maar als ik dan een A-klasse met AMG pack zie....dan moet deze toch passen, vrees ik.

Comment

De A-klasse met AMG past wel niet meer bij je leeftijd hé Bud Wijzer

Comment

denk dat er bij ieder merk wel probleembakken zijn

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Zet hem zo maar af

Comment

Zet hem zo maar af
                                    het zicht frontaal langs achter (rectaal? ) staat me wel niet zo aan... overdreven hoekig. Ofwel ligt het aan de foto

Comment

Valt best mee in dat rood! Nu, als ze hem afzetten, moeten ze er wel eerst een TFSI inpleuren. Iets 2.5-achtig

Comment

Valt best mee in dat rood! Nu, als ze hem afzetten, moeten ze er wel eerst een TFSI inpleuren. Iets 2.5-achtig
                                        De S3 is een 2.0 TFSI met 300pk hé

Comment

• Voila ik ken iemand met een A5 cabrio, eerste zomer heeft hij niks aan die auto gehad. Hij moest er de hele tijd mee naar de garage gaan. Ook mijn Q5 heeft zijn problemen gehad. Maar inderdaad, bij ieder merk zijn er probleembakken. Het is niet zo dat een premium automatisch minder problemen zal hebben.

Comment

Working...
                                          X