Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ze hebben ook een probleem met het brandstofverbruik dat duidelijk hoger ligt dan opgegeven. Ik hoor zelfs cijfers van 7 l/ 100 km.
Brandstofverbruik ligt altijd hoger dan opgegeven. En een verbruik van 7liter/100km vind ik nog best meevallen, eigenlijk zijn dat cijfers die we met onze 220CDI nog nooit hebben gehaald, die zit rond 8.5l en de 730d zit rond de 11 liter. Alletwee diesels. Mijn grootouders rijden met een saab 1.8 turbo benzine en die raken nooit onder de 10-11 liter, zelfs niets met veel autosnelweg. Verder hebben wij dan ook nog een volvo 240 die gebruikt wordt als een halve camionette en die verbruikt 15 - 16 liter. Alles is relatief dus ...
lijkt van prijs wel mee te vallen. Is deze auto doenbaar als gezinswagen? (ipv break)
Deze heeft een koffer van 380 liter, een Golf Variant zit aan 505 liter.
Maar wat is doenbaar? Wat is een gezinswagen voor jou?
Met een pasgeboren baby was onze A4 Avant al naar de kleine kant, maar we hadden dan ook een ruimere break/mpv als alternatief, dat is uiteraard ook een ander vertrekpunt en dus allemaal heel persoonlijk.
Je hebt ook mensen die heel hun inboedel meenemen eens ze een kindje hebben (niet persoonlijk naar u toe josenjef ), die kopen onmiddellijk een busje omdat ze 1 kindje hebben. Een A3 is op zich voldoende ruim voor kleine gezinnen, je moet gewoon niet zot doen in wat je meeneemt.
Je hebt ook mensen die heel hun inboedel meenemen eens ze een kindje hebben (niet persoonlijk naar u toe josenjef ), die kopen onmiddellijk een busje omdat ze 1 kindje hebben. Een A3 is op zich voldoende ruim voor kleine gezinnen, je moet gewoon niet zot doen in wat je meeneemt.
Is gewoon zo, ik pak dat niet kwalijk op Ik maak liever geen selecties van dingen die mee mogen of begin liever geen uur plooi en demonteerwerk voor we kunnen vertrekken, onze basic Quinny buggy kon niet in de koffer van onze A3 zonder de hoedenplank te verwijderen bijvoorbeeld. Mijn schoonbroer was een andere mening toegedaan, maar nog geen twee jaar later staat er toch een break op zijn oprit En het is niet enkel de koffer hoor, mijn zoon is nog geen twee maar die zit al met zijn voeten tegen de zetel te stampen in onze A4.
Als autoliefhebber stond er ook een goed voorziene A3 SB op mijn lijstje als concurrent voor de Touran, maar ik heb nog geen seconde spijt gehad van mijn rationele keuze. In de praktijk blijft onze knappere A4 met dikkere motor bij elke gezinsuitstap staan. En wij hebben ook maar 1 kindje
Het zijn uiteraard allemaal luxeproblemen, mochten we geen keuze hebben dan ging alles zelfs in een Mini gaan
Bij Audi is de vijfdeurs hatchback in het C-segment al sinds jaren net even anders dan bij de concurrentie. Eigenlijk is het een tussenmaatje tussen een hatchback en een stationwagen in. 'Sportback' noemt Audi hem. Na de lancering van de 'gewone' driedeurs A3 is dit de logische vervolgstap. We reden de auto in Frankrijk.
Ruimte is uiteraard het toverwoord bij de Sportback. De achterpassagiers zijn fors in het voordeel ten opzichte van de driedeursversie en de kofferruimte biedt nu 380 liter. Meer dan pak 'm beet een Ford Focus. De passagiers achterin winnen vooral door nieuwe wielbasis, die bijna zes centimeter groter is dan bij de vorige generatie.
Aangezien we inmiddels meerdere keren op pad zijn geweest met de nieuwe driedeurs A3, biedt het rijden weinig verrassingen. De A3 lijkt de Golf inmiddels voorbij in het ultieme compromis tussen comfort en sportiviteit, al kan je middels Driveselect de balans naar een van beide doen doorslaan. De auto blijft heel mooi strak en filtert evengoed alle oneffenheden weg. Zeer dynamisch rijden gaat met het voortreffelijke onderstel werkelijk uitstekend, maar de stap naar 'sportief' is duidelijk een brug te ver. Dan mis je ineens feedback in de besturing en beweegt de koets net te veel.
Interessanter nieuws is de 1.4 TFSI met 140 pk die we mee hebben. Deze is voorzien van cilinderuitschakeling. Iets waar we eerder kort mee kennismaakten in de Volkswagen Polo Blue GT. Als je weinig vermogen vraagt, schakelt de Audi de helft van de cilinders uit zodat je op twee potten verder tokkelt. Cruisecontrol op binnenwegen, 100 km/h op een vlakke snelweg, dat soort situaties. Met de radio uit kan je het zowaar horen, al moet je wel opletten. Een toefje gas erbij en weg is het tweecilinder-geluid weer. Langere testen in Nederland zullen moeten uitwijzen of de auto hier ook in praktijk zuiniger van wordt, maar interessant techniek is het zeker.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Kan er mij iemand uitleggen tussen de metaalkleur van de A3 van 775 euro en de metaalkleur van de Golf van 400 euro? Ik veronderstel dat die van de Audi goudkorrels bevat?
Kan er mij iemand uitleggen tussen de metaalkleur van de A3 van 775 euro en de metaalkleur van de Golf van 400 euro? Ik veronderstel dat die van de Audi goudkorrels bevat?
Kijk dan maar eens bij BMW of Mercedes...
Of er effectief verschil is tussen de lakken op zich zou ik betwijfelen, daarentegen misschien wel in de dikte van de aangebrachte laklaag en/of glans/beschermlaag ?
Vandaag eens aan de dealer gevraagd waarom er zo'n groot prijsverschil was tussen de opties op een A3 en een Golf. Hij kon daar geen zinnige verklaring voor geven en moest ootmoedig toegeven dat er heel weinig verschil was tussen beide wagens. Hij raadde me aan om de Golf te nemen en met het bespaarde geld iets leuks te doen :-)
Audi heeft zich nooit gewaagd aan een volbloed stationwagen in het C-segment. In plaats daarvan heeft het zijn vijfdeursversie wat groter gemaakt. We probeerden de nieuwe A3 Sportback met een interessante motor.
Als je de auto puur als hatchback beoordeelt, zijn sommige cijfers indrukwekkend. Zo biedt de kofferbak 380 liter bagageruimte. Daarmee hoor je meteen tot de absolute top in de compact middenklasse. Ga je achterin zitten dat is de beenruimte eveneens overdadig. Maar eigenlijk speelt Audi een beetje vals. Moeten we de A3 Sportback niet beoordelen als stationwagen? Dan valt de ruimte juist een beetje tegen. Het geeft aan dat de auto lastig te plaatsen is. Evenwel zijn de voordelen ten opzichte van de driedeur-versie evident. Qua rijgedrag is er geen verschil te merken. Dat betekent dat de Sportback hetzelfde uitgebalanceerde onderstel heeft als de driedeurs: de koets blijft altijd mooi strak, maar de dempers weten oneffenheden veel beter weg te filteren dan we in deze klasse gewend zijn. Bovendien kan je met het (optionele) driveselect zaken als dempers en besturing naar comfortabel of sportief doen doorslaan. Onderstuur ligt duidelijk een stuk verder weg dan bij de vorige generatie, ga je van je gas in een (te snel) genomen bocht, dan duikt de auto naar binnen zonder dat de achterkant meteen rare dingen doet. Qua verfijning ontstijgt het onderstel daarmee duidelijk de rest van het segment, maar er zit wel een soort zijden deken overheen die de scherpte eraf haalt. Dit zit hem voornamelijk in de besturing. Een Volvo V40 mag dan op alle vlakken minder uitgebalanceerd zijn, qua puur rijplezier blijft hij de Audi voor.
Tokkelen
We konden nu al op pad met de 140-sterkte 1.4 TFSI die pas tegen de lente leverbaar wordt in Nederland. Het interessante van deze motor is dat hij gebruik maakt van Cilinder on Demand, oftewel cilinderuitschakeling. We maakten daar eerder kort kennis mee in de Volkswagen Polo Blue GT. Heb je weinig vermogen nodig, dat schakelt de auto twee cilinders uit, zodat je op twee cilinders verder tokkelt. Dit moet uiteraard het verbruik ten goede komen. Het gebeurt in praktijk bijvoorbeeld als je 80 km/h op een buitenweg rijdt. Doe je de radio uit, dan kan je het horen, als een voorzichtig niet storend brommetje. Geef je ook maar een klein beetje gas bij, dan werken alle cilinders weer en verdwijnt het geluid. Gebruik je de motor ten volle, dan heeft de 1.4 fijn koppel over het hele toerenbereik. Omdat de handbak die wij rijden opvallend lange overbrengingen heeft (je haalt 105 km/h in de 2e versnelling!) wordt hier slim gebruik van gemaakt. Wel moet je voor een inhaalactie soms een versnelling terug, maar de rust aan boord op lange afstand doet dat nadeel compleet teniet.
Ergonomisch weet Audi een scala aan multimedia opties te verbergen in zijn MMI systeem. De infotainmentmogelijkheden zijn enorm. Van navigatiegeheugen met foto’s en het fungeren als wifi hotspot, tot het door de computer laten voorlezen van facebookberichten en 3d kaarten via Google Maps: gadgetfreaks zullen ervan smullen. De levering van de Sportback start februari 2013, maar de auto is al te bestellen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Jammer... Looks vind ik super, maar ik heb nog geen enkele rijtest gelezen waar het rijgevoel de bestuurder kan boeien. *wordt bij deze terug van de lijst geschrapt*
Ik heb deze week een A3 Sportback besteld; levering zou eind maart zijn.
Specs:
* 1,6 tdi
* daytona grijs
* s-line int en ext
* xenon plus
* pack intuition plus: mmi navigatie, audi music interface, ...
* electronische airco
* adaptive cruise control
* verdonkerde achterramen
* chroomlijst rond ramen
* afneembare trekhaak
Audi A3 Sportback S-line 2013 daytona
Audi A3 Sportback Amibition 2013
Ik heb deze week een A3 Sportback besteld; levering zou eind maart zijn.
Specs:
* 1,6 tdi
* daytona grijs
* s-line int en ext
* xenon plus
* pack intuition plus: mmi navigatie, audi music interface, ...
* electronische airco
* adaptive cruise control
* verdonkerde achterramen
* chroomlijst rond ramen
* afneembare trekhaak
Goede combinatie in motor en uitrusting. Alleen de adaptive had ik niet gedaan. S-line gaat goed met daytona. Welke janten liggen eronder?
Comment