Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW ///M 135i

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vond het front van de 1-reeks initieel niet zo mooi, maar deze in 3-deurs, met //M-spielerei en Estoril Blau best nice, de 3-reeks vind ik IRL ook opvallend mooier dan op foto.

Over 2 weken testrit met de M135i en 328i touring gepland hopelijk zonder nanny.

Comment

• Jawadde. 't Is mij voor bijna verbluffend dat het rijplezier dat die auto je geeft, z'n looks (in mijn geval) helemaal doen vergeten. Want de basis-'1 blijft m.i. een lelijk eendje, maar wat een droomkar is die M135i! Onbegrijpelijk dat BMW het enige merk is dat in dat segment een auto maakt met achterwielaandrijving en pittige zescilinder: het kán toch niet dat er zo weinig mensen zijn die zoiets willen? Als de geruchten waar zijn dat 'ie zo denderend verkoopt (wachttijden nemen sterk toe), dan kan ik dat maar al te goed geloven.

Dit is echter geen ///M, don't be mistaken. Dit is voor mij de rechtstreekse opvolger van de vorige 130i, maar nu met standaard M Pack en een marketingtechnisch ingegeven "M Performance" familienaam. Nothing more ... but nothing less too. Perfecte daily met een droom van een motor, erg makkelijk te rijden, veilig, verrassend comfortabel, voldoende ruim, al wat een liefhebber van een plezante daily maar wil. Dit is geen sportauto die uitdaagt en kunde vergt, daarvoor moet je een echte ///M of bij andere merken (Lotus, Porsche e.d.) kopen.

Ik zou durven twijfelen hebben tussen manueel en automaat, deels owv de beleving (zelf goed op- en terugschakelen biedt een enorme meerwaarde aan de rijbeleving) en deels owv de sound (een manueel geschakelde auto klinkt veel mooier dan eentje met een razendsnel schakelende automaat of PDK of DCT of DSG ed). Nu ik de manuele gereden heb, zeg ik: leg bij voor de automaat. Het 'stille genieters'-karakter van M135i (dit is geen luide sportkar waarmee je continu in de kijker rijdt, maar een degelijke daily met een aandrijflijn voor de kenner&genieter), iets wat zich uit in o.a. het comfort en 't feit dat 'ie niet luid is (alhoewel 'ie wel prachtig klinkt), maakt de soundwinst bij een manuele minimaal tot onbestaande. En de nieuwe 8-traps automaat van BMW blijft fenomenaal, en in ieder geval beter dan de (nog altijd voor verbetering vatbaar zijnde) manuele bak. De auto wordt er ook sneller (acceleratie), zuiniger en schoner door. En dus goedkoper om in te schrijven en inzake VAA. Enkel maar voordelen dus.
      Last edited by ; 10/10/2012, 16:58.

Comment

• €51.015, geconfigureerd naar mijn smaak...

Het zal een droom blijven :-(
        Van toen tot nu:

MY2018 Renault Megane 1.5 TDCi
        #6 MY2014 Volkswagen Golf 7 Variant 1.6TDi
        #5 MY2018 Mercedes C180 W205: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...benz-w205-c180
        #4 MY2014 Peugeot 508sw 1.6HDI
        #3 MY2007 BMW E92 325i: http://www.autoforum.be/showthread.p...69#post4994369
        #2 MY2012 Volvo C30 R-design 1.6HDI: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...drive-r-design
        #1 MY1997 Golf 3 variant 1.9TDI

Comment

• Ge moet dat niet nieuw kopen, maar over een jaar of 2 jong tweedehands aan 50% minder.

Comment

• Ideale opvolger voor de 123d binnen een jaar of 2 . ik doe toch niet veel kilometers .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
              Jawadde. 't Is mij voor bijna verbluffend dat het rijplezier dat die auto je geeft, z'n looks (in mijn geval) helemaal doen vergeten. Want de basis-'1 blijft m.i. een lelijk eendje, maar wat een droomkar is die M135i! Onbegrijpelijk dat BMW het enige merk is dat in dat segment een auto maakt met achterwielaandrijving en pittige zescilinder: het kán toch niet dat er zo weinig mensen zijn die zoiets willen? Als de geruchten waar zijn dat 'ie zo denderend verkoopt (wachttijden nemen sterk toe), dan kan ik dat maar al te goed geloven.

Dit is echter geen ///M, don't be mistaken. Dit is voor mij de rechtstreekse opvolger van de vorige 130i, maar nu met standaard M Pack en een marketingtechnisch ingegeven "M Performance" familienaam. Nothing more ... but nothing less too. Perfecte daily met een droom van een motor, erg makkelijk te rijden, veilig, verrassend comfortabel, voldoende ruim, al wat een liefhebber van een plezante daily maar wil. Dit is geen sportauto die uitdaagt en kunde vergt, daarvoor moet je een echte ///M of bij andere merken (Lotus, Porsche e.d.) kopen.

Ik zou durven twijfelen hebben tussen manueel en automaat, deels owv de beleving (zelf goed op- en terugschakelen biedt een enorme meerwaarde aan de rijbeleving) en deels owv de sound (een manueel geschakelde auto klinkt veel mooier dan eentje met een razendsnel schakelende automaat of PDK of DCT of DSG ed). Nu ik de manuele gereden heb, zeg ik: leg bij voor de automaat. Het 'stille genieters'-karakter van M135i (dit is geen luide sportkar waarmee je continu in de kijker rijdt, maar een degelijke daily met een aandrijflijn voor de kenner&genieter), iets wat zich uit in o.a. het comfort en 't feit dat 'ie niet luid is (alhoewel 'ie wel prachtig klinkt), maakt de soundwinst bij een manuele minimaal tot onbestaande. En de nieuwe 8-traps automaat van BMW blijft fenomenaal, en in ieder geval beter dan de (nog altijd voor verbetering vatbaar zijnde) manuele bak. De auto wordt er ook sneller (acceleratie), zuiniger en schoner door. En dus goedkoper om in te schrijven en inzake VAA. Enkel maar voordelen dus.
              Testritje gedaan gTa?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikke Bekijk Berichten
                Een F30/F31 M335i zou ideaal zijn maar omdat er al een 335i en een hybride zijn, met ongeveer hetzelfde vermogen, zit dit er nog niet direct aan te komen.
                Misschien komt er nog eerder een M435i.
                M350d

Comment

Jawadde. 't Is mij voor bijna verbluffend dat het rijplezier dat die auto je geeft, z'n looks (in mijn geval) helemaal doen vergeten. Want de basis-'1 blijft m.i. een lelijk eendje, maar wat een droomkar is die M135i! Onbegrijpelijk dat BMW het enige merk is dat in dat segment een auto maakt met achterwielaandrijving en pittige zescilinder: het kán toch niet dat er zo weinig mensen zijn die zoiets willen? Als de geruchten waar zijn dat 'ie zo denderend verkoopt (wachttijden nemen sterk toe), dan kan ik dat maar al te goed geloven.

Ik volg je er volledig in, maar dan met een 'maar'...

Je kan volgens mij ook een compleet ander karakter de bovenhand doen krijgen, met een klein aanpassing.
                  Naar mijn mening vind ik hem te stil, dat kan nu wat vreemd klinken maar het is echt zo. Als je nog maar vergelijkt met de vorige 130 is ie al stiller, minder bas én minder volume. Nu klinkt hij bijna als een Golf GTI die 2 cylinders extra heeft, en jammer genoeg is dat wat te wijten aan die turbomotor. Vreemd genoeg is het bij de 1m wél goed gelukt. (ligt dit aan het motorverschil of het karakter?)
                  Door dat 'stille' karakter lijkt gewoon allemaal heel efficiënt maar brengt ie een stuk minder beleving én dan zou ik hem idd ook in automaat verkiezen..

edit: in de meeste video's lijkt ie een stuk luider...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                    Ik volg je er volledig in, maar dan met een 'maar'...

Je kan volgens mij ook een compleet ander karakter de bovenhand doen krijgen, met een klein aanpassing.
                    Naar mijn mening vind ik hem te stil, dat kan nu wat vreemd klinken maar het is echt zo. Als je nog maar vergelijkt met de vorige 130 is ie al stiller, minder bas én minder volume. Nu klinkt hij bijna als een Golf GTI die 2 cylinders extra heeft, en jammer genoeg is dat wat te wijten aan die turbomotor. Vreemd genoeg is het bij de 1m wél goed gelukt. (ligt dit aan het motorverschil of het karakter?)
                    Door dat 'stille' karakter lijkt gewoon allemaal heel efficiënt maar brengt ie een stuk minder beleving én dan zou ik hem idd ook in automaat verkiezen..

edit: in de meeste video's lijkt ie een stuk luider...
                    Ik vrees dus voor het geluid van de nieuwe F80 M3 .....

Comment

• Er is een filmpje van op youtube op de NS , valt goed mee
                      Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                      Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                      Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                        Naar mijn mening vind ik hem te stil
                        Ik heb 't er niet expliciet bij gezet, maar dat was ook de eerste (en enige negatieve) opmerking die 'k maakte. 'k Geef je dus 100% gelijk. 'Ie is beduidend stiller dan de Z4 sDrive35is, maar klinkt wel even mooi. Langs buiten vind ik 'm luid genoeg (hij blijft discreet maar klinkt prachtig), maar binnenin heb je op de momenten dat je volop wil genieten te weinig volume. Bij doordeweeks gebruik is dat wel zo aangenaam. Mijn 323ti klonk bijvoorbeeld schitterend met z'n AC Schnitzer uitlaat, maar was veel luider en er waren best wel wat momenten waarop me dat stoorde.

Comment

• Dat ervaar ik ook met onze 135i cabrio. Mooi sound langs buiten, maar binnen te stil. Spijtig...
                          Gelukkig kan het dak open, zodat we ook bij momenten aan het stuur kunnen genieten van deze heerlijke sound.
                          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Derjuist een 135i horen passeren in Bornem, klinkt super!

Sent from my iPhone using Tapatalk
                            BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                              Dat ervaar ik ook met onze 135i cabrio. Mooi sound langs buiten, maar binnen te stil. Spijtig...
                              Gelukkig kan het dak open, zodat we ook bij momenten aan het stuur kunnen genieten van deze heerlijke sound.
                              Het soundverschil tussen alle gewone 35i's en de 35is' (om ze maar zo te noemen) is wel groot. De Z4 sDrive35is en de M135i klinken een pak mooier, sportiever, dan de gewone 135i of de 335i. De M135i is ook luider dan de 135i-modellen, maar nog altijd redelijk stil. Een 135is is stil tout court, teveel gedempt. Je hebt een sixpacksound en dat is het. De M135i en de Z4 sDrive35is brabbelen, grollen, puffen, blazen en knetteren er lustig op los, maar in het geval van de M135i stiller dan in de Z4 (en ik verwachtte ongeveer hetzelfde volume).

Comment

• Ligt in de Z4 ook niet de 'oude' N54 motor?
                                Zou een Performance uitlaat het geluid veel verbeteren?
                                OO 00 OO

Comment

• De sound hoeft niet verbeterd te worden: de M135i klinkt subliem mooi. En qua geluidssterkte is die, gezien z'n aard, ook zo goed als 'ie kan. De auto is veel meer 'daily' en veel minder 'M' dan je op basis van sommige artikels zou vermoeden, en dan wil je ook geen luide auto die altijd en overal de aandacht trekt. Ik verwachtte 'm luider (niet mooier), maar ik zou 'm zelf niet luider willen, nu ik 'm kunnen proeven heb. 't Is een fijnproeversauto met de perfecte afkruiding (en geloof me: duidelijk méér gekruid dan de doorsnee zescilinders van het merk), maar zonder de overdaad tabasco.

Comment

Onbegrijpelijk dat BMW het enige merk is dat in dat segment een auto maakt met achterwielaandrijving en pittige zescilinder: het kán toch niet dat er zo weinig mensen zijn die zoiets willen? Als de geruchten waar zijn dat 'ie zo denderend verkoopt (wachttijden nemen sterk toe), dan kan ik dat maar al te goed geloven.
                                    Wat de Belgische verkoop betreft, ga ik je moeten teleurstellen als de Febiac cijfers kloppen. En ik hoop voor BMW dat ze er nu meer van gaan verkopen dan bij het vorige model:
                                    2010 130i 3 en 5d: 2 exemplaren geregistreerd
                                    2010 135i coupé en cabrio: 15 exemplaren
                                    2011 130i 3 en 5d: 2 exemplaren
                                    2011 135i coupé en cabrio: 12 exemplaren

De 1M is veel populairder: daarvan werden er in 2011 60 exemplaren ingeschreven...

Misschien dat BMW mensen deze magere cijfers kunnen weerleggen? Want het lijkt mij ook bizar weinig. Ik heb de indruk dat er ergens cijferkes ontbreken, want hierin zitten ook de inschrijvingen van testwagens van Bornem...
                                    Indien niet, dan snap ik goed dat er geen ander merk is dat in dergelijke ontwikkelingen geld wil steken... hoe spijtig het ook moge wezen voor onze automotieve passies

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                      Ligt in de Z4 ook niet de 'oude' N54 motor?
                                      Zou een Performance uitlaat het geluid veel verbeteren?
                                      Moeten we het " te koop" topic al in de gaten houden?
                                      Je kan idd eerst al eens proberen met een performance uitlaat en een sportluchtfilter.

Comment

• Wat die verkoopscijfers betreft denk ik wel dat het juist is. Veel zie je er niet rijden. Ik heb alleszins nog geen andere E88 135i cabrio zien rijden met Belgische platen. Gelukkig is de wereld groter dan België alleen.
                                        OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikke Bekijk Berichten
                                          Moeten we het " te koop" topic al in de gaten houden?
                                          Je kan idd eerst al eens proberen met een performance uitlaat en een sportluchtfilter.
                                          Het is de auto van mijn vrouw. voor haar is 'm luid genoeg. Van haar mag ik er niets aan veranderen. Het enige dat ze wel zag zitten is een sper, maar dat gaat te duur worden in verhouding tot de voordelen.
                                          OO 00 OO

Comment

Working...
                                          X