Is er al een prijs bekend voor de M135 XI (vierwielaandrijving) ?Zou alleen te verkrijgen zijn in combinatie met de automatische bak.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW ///M 135i
Collapse
X
-
is dat dan 1800 EUR bovenop een S-drive met automaat?
anders is dat wel een klein prijsverschil... als je sowieso van plan bent om die sportautomaat aan te vinken ben je dat geld ook al kwijt...
EDIT: Ja dus... ten op zichte van de M135i met handbak is de meerprijs 4150 EUR.
Comment
-
Serieus goesting in een xDrive, rwd was leuk tijdens scandinavische winters maar met awd is het weer een heel ander niveau, en met die motor - gewoon een geciviliseerde rallykar...
(335xi voorsmaakje)
+ YouTube Video
Enkel bang dat het gewicht mij snel zal tegensteken zelfs al is ie relatief licht :/ST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk BerichtenSerieus goesting in een xDrive, rwd was leuk tijdens scandinavische winters maar met awd is het weer een heel ander niveau, en met die motor - gewoon een geciviliseerde rallykar...
(335xi voorsmaakje)
+ YouTube Video
Enkel bang dat het gewicht mij snel zal tegensteken zelfs al is ie relatief licht :/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenAlleen, die looks... verdorie toch BMW, zo'n misser!!
Aan onderstaande cijfers te zien is het weeral een schot in de roos. http://www.bmwgroup.com/e/nav/index....ource=overview
BMW:
Worldwide sales of BMW brand vehicles climbed to 113,253 units (prev. yr. 108,728/ +4.2%) in the month under review. A total of 860,327 BMW brand vehicles (prev. yr. 798,612) have been delivered to customers worldwide since the start of the year – an increase of +7.7%. One of the growth drivers in the first seven months was the BMW 1 Series 5-door Hatch with 103,160 units sold, an increase of 56.9% over the same period last year (prev. yr. 65,72The 3-door version of the BMW 1 Series Hatch, offered for the first time with xDrive, will be available as of next month. Sales of the BMW 3 Series Sedan climbed +12.6% from January to the end of July, with 155,809 vehicles delivered (prev. yr. 138.326). Demand for the BMW X3 continued to be strong, with sales climbing 33.4% to 84,394 vehicles year-to-date (prev. yr. 63,283). Sales of the BMW 5 Series Sedan also remained strong in the first seven months with 160,912 units delivered (prev. yr. 147,508/ +9.1%) The BMW 6 Series reaffirmed its position as segment leader with 12,435 vehicles sold year-to-date (prev. yr. 4,098/ +203.4%). Sales were boosted by the new BMW 6 Series Gran Coupé which was delivered to 1,462 customers since its launch in June
BMW 428i xDrive Gran Coupé
Comment
-
Veel interesse in BMW's nieuwste 1 driedeurs hier ... jullie hebben als liefhebbers dan toch ook al lang ons testverslag gelezen van de M135i? Hier lees je het volledige testverslag.
BMW is intussen al bezig met het gamma af te romen. Met een pittige M135i bijvoorbeeld. Dat is overigens geen echte M, maar een ‘M Performance'. Niemand die eraan uit kan, maar dat betekent eigenlijk dat de auto wel snel is, maar niet goed genoeg is om als een echte M door het leven te gaan. Nog een geluk eigenlijk, want ...
Comment
-
@auto55 bedankt voor een wat kritischer verslag. Ik zou rondom idd dezelfde banden steken, op een xdrive kom je toe met 205/50R17 Primacy HP rondom :p
Die variabele besturing, is die stuurhoek snelheidsafhankelijk (~active steering) of is het enkel dat de overbrengingsverhouding directer wordt met een grotere stuuruitslag?ST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Rij-impressie: BMW M135i
Nu de vijfdeurs BMW 1-serie hard op weg is om het lease-lievelingetje van Nederland te worden, is het tijd voor een strakker ogende driedeurs. Om de komst daarvan wat extra luister bij te zetten, wordt tegelijkertijd de bizar snelle M135i gelanceerd.
Tja, over de driedeurs 1-serie kunnen we redelijk kort zijn: de instap achterin is wat lastiger en vanaf de zijkant oogt ‘ie wat dynamischer. Standaard krijg je twee zitplaatsen achterin, wil je met z’n vijven op stap dan zul je een derde zitplaats bij moeten bestellen.
Over naar het nieuws onder de kap, want BMW grijpt de introductie van de driedeurs 1-serie aan om het motorengamma zowel aan de onder- als de bovenzijde uit te breiden. Aan de onderkant komt de 114i, een 102 pk sterke 1,6-liter turbomotor die dankzij een CO2-uitstoot van 129 gram goed is voor 20% bijtelling. Inmiddels is ook bekend dat er aan het einde van dit kalenderjaar ook nog een 114d komt, speciaal voor de veelrijder die ook lage bijtelling wenst. Hoewel BMW daar officieel nog niets over meldt, lekten de cijfers via de Belgische website van het merk uit.
Tijdens de introductie gaat de aandacht echter uit naar pk’s en machtvertoon in plaats van gunstige bijtelling. Aan de bovenzijde van het gamma komt namelijk de M135i, die de 1-serie gelijk toe laat treden tot het land der hete hatchbacks. Met een 320 pk 3,0-liter zescilinder, uiteraard netjes in lijn geplaatst, is dit namelijk met recht een hot hatch. Sterker nog, in het C-segment, waar de 1-serie technisch gezien in valt, hoeft ‘ie alleen de Audi RS3 voor zich te dulden als het op vermogen aankomt. En de oude 1 M Coupé, maar die is niet meer verkrijgbaar. Natuurlijk ligt de vergelijking met die laatste auto voor de hand, want je zou de M135i kunnen zien als een minder grondig behandelde opvolger. Maar is het dan een goedkope imitatie, of een goed uitgevoerde replica? In tegenstelling tot de 1 M Coupé heeft de M135i erg veel gemeen met z’n minder imposante broertjes. Natuurlijk is er de dikke motor en het onderstel is kritisch onder de loep genomen door de M-ingenieurs, maar de technische basis is identiek. Vergelijk dat eens met de 1 M Coupé, waarbij de achteras vervangen werd door die van een M3 en je snapt dat de nieuweling een stuk minder vergaand is. Het ontbreken van een sperdifferentieel is verder bewijs dat de M135i niet zo hardcore is als volbloed M producten.
Gemis
Grote vraag is of die minder gerichte aanpak een gemis is en gelukkig kunnen we die vraag ontkennend beantwoorden. Op een heel technisch circuit in handen van een professionele coureur zal de 1 M mogelijk iets sneller zijn, maar zelfs de mensen van BMW geven aan dat de M135i in 99 procent van de gevallen net zo goed is. Daarbij laat de M135i zich met speels gemak op hoge snelheid door bochten jagen zonder je het idee te geven dat je de controle kwijt zou kunnen raken. Het onderstel laat duidelijk voelen wat er gaande is en je weet altijd ruim van tevoren wanneer de grens in zicht is. Voordat het zover is moet het echter wel uitzonderlijk hard staan, want zelfs als je onbezonnen hard gaat hoeken geeft de auto geen krimp. Is de grens eenmaal bereikt, dan valt op dat de snelle 1-serie in eerste instantie onderstuurd is, een duidelijke afstellingkeuze om de veiligheid voor de enthousiaste bestuurder te verhogen. Met 320 pk op de achterwielen is de auto natuurlijk best te verleiden tot een uitbrekende achterzijde, maar die komt nooit als een verrassing. Een mooi uitgebalanceerd onderstel dus, waarmee de M135i indrukwekkende bochtsnelheden haalt, maar niet compromisloos hard is. Er valt in het dagelijkse verkeer best te leven met het 10 mm verlaagde sportonderstel. Zelfs in de Sport-stand, waarin vering en demping nog een tandje strakker worden gezet, stuiter je niet direct van de weg af als je een putdeksel tegenkomt. Zet het adaptieve onderstel in comfort en je kunt er prima met hoge snelheden lange afstanden mee afleggen, zonder dat er ongewild ruggenwervels herschikt worden. Enige puntje van kritiek betreft de elektrische stuurbekrachtiging. Gevoelloos is die zeker niet, maar voor een dergelijk sportief model had het nog wat communicatiever gekund. Van de remmen worden we dan weer wel heel enthousiast, die zijn krachtig genoeg om de auto snel stil te zetten, maar ook mooi te doseren.
Geblazen zes-in-lijn
Zoals gezegd staat er 320 pk tot je beschikking, afkomstig uit een geblazen 3,0-liter zes-in-lijn. Het maximumkoppel van 450 Nm staat al bij 1.250 krukasomwentelingen helemaal tot je beschikking, waardoor de M135i er in elke versnelling met grote stappen vandoor kan. Dankzij variabele turbogeometrie is de gasrespons bovendien direct, zonder zenuwachtig te worden. Natuurlijk is de vermogensopbouw minder lineair dan uit een atmosferisch blok, maar de zescilinder hangt prima aan het gas en is erg snel. Van 0 naar 100 km/h gaat in ongeveer 5 seconden en als ‘ie bij 250 km/h in de begrenzer loopt, is de koek eigenlijk nog niet op.
Standaard wordt de motor gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak, maar optioneel levert BMW hem met de inmiddels bekende, achttraps automaat van ZF. Puristen fronsen natuurlijk bij het idee van een dergelijke sportieve auto met een koppelomvormer, maar puur zakelijk bekeken valt er weinig af te dingen op de versnellingsbak. In automatische modus houdt de bak de toeren extreem laag, wat dankzij het forse koppel geen probleem vormt. Zet de pook in manuele modus en je krijgt vrijwel volledige controle over de versnellingsbak. De bak houdt de versnelling dus ook in de toerenbegrenzer vast, precies zoals het hoort. Daarbij zijn de schakeltijden bijzonder kort, waardoor de versie met automaat sneller door de 100-barrière breekt dan de handgeschakelde variant. De zelfschakelende 1-serie verbruikt ook nog eens 7,5 liter per 100 kilometer, een halve liter minder dan de versie met handbak.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jlsoundlover Bekijk Berichtenkomt er dan nog een 1M in de toekomst ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten7,5l is uiteraard heel rustig rijden, maar het kan. 'Gemiddeld' gebruik zal iets van 11l geven vermoed ik...
Ik vergelijk dan met de 1m zijn gemiddeld en opgegeven verbruik
Comment
Comment