Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW x3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
    btw erg veel offroad heb ik in belgie nog niet moeten doen dus kies ik toch liever voor een normale wagen
    Daar worden die ook niet voor verkocht. lol
    Waarom wel:
    hoger zitpositie (zicht rondom)
    In en uitstappen.
    Gemakkelijker in-en uitladen
    en indien nodig in 4x4 versie om in de winter een voordeel te hebben of om baanvaster met de paardentrailer te kunnen rijden.

Echte off road: We leven hier niet in Zuid Amerika of Afrika... (Er is geen enkele comfortabele automatisch inschakelbare 4x4/differentiëel die dit aankaan)
    De echte hebben allemaal een of meerdere handmatig inschakelbare differentiëlen en inschakelbare 4x4
    (de Range rover is hier een uitzondering op, maar is hier gewoon te duur voor, de defender is hier de beter koop voor)
    Last edited by ; 15/12/2012, 11:31.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
      lol die G vind ik nu niet bepaald de mooiste mercedes hoewel ik de G63 wel nog zou kunnen smaken :p
      te hoog voor mijn budget idd maar denk niet dat jij er wel 1 zou kunnen betalen.
      btw erg veel offroad heb ik in belgie nog niet moeten doen dus kies ik toch liever voor een normale wagen
      Dus omdat jij voor een normale wagen kiest moet iedereen voor een normale wagen kiezen???????????? Dit is een vrij land he...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door x3driver Bekijk Berichten
        Ok nu begrijp ik het . De G klasse was te hoog gegrepen en dan maar een wannabe C gekocht https://www.youtube.com/watch?v=3g73XT6yQhs
        tja, die SUV's... ;-)
        Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

al zijn de vele testfilmpjes ook maar wat de makers ervan willen maken eh

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
          Daar worden die ook niet voor verkocht. lol
          Waarom wel:
          hoger zitpositie (zicht rondom)
          In en uitstappen.
          Gemakkelijker in-en uitladen
          en indien nodig in 4x4 versie om in de winter een voordeel te hebben of om baanvaster met de paardentrailer te kunnen
          begrijp me niet verkeerd, iedereen Koopt wat ie graag ziet, en hoe meer verscheidenheid op de baan, hoe liever ik het heb. Maar er zijn ook een paar redenen waarom je een SUV niet zou aankopen..

Dus, waarom niet : ( bijv. Een vergelijkbare motorisatie x3 <> 320d)
          1. Veiligheid :
          - de remafstand bij de x3 is langer
          - zijdelinge g-krachten liggen bij de x3 beduidend lager
          - bij de hernemingen (80-120) is de x3 een volle seconde trager
          - ongevallen : bij ongevallen tussen wagen en voetganger is de voetganger sowieso quasi altijd vele malen ernstiger gewond wanneer hij in aanraking komt met de x3 tov een 'normale' berline.
          - SUV's hebben 34! Keer meer de kans om op hun zij te gaan liggen en/of over de kop te gaan dan een berline voertuig.
          - opmerkelijk is dat er door SUV's in 2010 enkel al in Duitsland 119 kleine kinderen overreden zijn bij het achteruitrijden en of inparkeren van de eigen oprit. Veelal gaat het hier nog eens om kinderen uit decielen familiekring, 1/3 met dodelijke afloop... ;-(
          (statistieken oa : www.dvr.de/betriebe_de)

2. Sportiviteit :
          - 0-100 > x3 = 8,5 seconden
          > 320d = 7,5 seconden
          - topsnelheid > x3 = 210 kmh
          > 320d = 235 kmh
          - herneming > zie veiligheid

3. Verbruik en co2:
          - x3 gemidd. 5,6l/100km. CO2 = 149 gram
          - 320d 4,5l/100km. CO2 = 120 gram.

4. Sociaal aanzien :
          :-)) door iedereen naar keuze in te vullen denk ik ;-)

bon, ik wil hier zeker geen 'rant' tegen SUV rijders starten, of opstarten, maar dit zijn gewoon enkele cijfers die iedereen op het net kan terugvinden.

en voor zeer velen is de aanschaf van een voertuig een quasi zuivere emotionele-budget gerelateerde aankoop, daarom dat er gelukkig zoveel keuze is, en er bijgevolg zoveel verschillende wagens rondrijden.

Comment

• Wat velen niet weten is dat je met zo een suv anders moet rijden, dan een berline.

* Dus wat die remafstand betreft, met een aangepaste rijstijl; geen probleem.
            * Als je op de huidige wegen de toegestane snelheid aanhoudt zijn die zijdelingse g krachten geen probleem.
            * 0-100 in een suv, neem de automaat en je zal even snel zijn als een 320d manueel. (inclusief hernemingen)
            * Verbruik is eigen aan het beestje. (En nog meer door de bestuurder; ik ken mensen die er in slagen om in een 320d een vebruik van 10l te realiseren... en 8l in een x3)

Sociaal gezien, zijn het vooral de mensen die het als een probleem zien het probleem. ;-) Blijkbaar is het in België niet toegestaan om een suv te kopen. En natuurlijk vallen ze harder op, als zo een q7 aan je achterste hangt... en dat is ook een suv die nog minder te aanvaarden valt als een x3.

* Topsnelheid; vanaf 160km/h op de autosnelweg ben je je rijbewijs kwijt.
            En zo heeft ieder verhaal 2 kanten.... zonder betweterig over te komen. (ik probeer iedereen te begrijpen)

Uit de botsing der meningen ontspruit de waarheid.
            Last edited by ; 15/12/2012, 15:29.

Comment

• De rede dat wij een x3 gekocht hadden
              wij doen er thuisverpleging mee dus
              het in en uitstappen en zeker bij patiënten die vervoerd moeten word e
              2 in de winter maanden met winterbanden een
              Gemak

wij moeten constant in de koffer zijn en deze bevind zich nu op een niet belastbare hoogte... Tassen moeten niet zo diep getild worden...
              en de het balangrijkste : trek mij ni aan wat een ander er van denkt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wacko1 Bekijk Berichten
                De rede dat wij een x3 gekocht hadden
                wij doen er thuisverpleging mee dus
                het in en uitstappen en zeker bij patiënten die vervoerd moeten word e
                2 in de winter maanden met winterbanden een
                Gemak

wij moeten constant in de koffer zijn en deze bevind zich nu op een niet belastbare hoogte... Tassen moeten niet zo diep getild worden...
                We leven daarom ook in een vrij land, en bij mijn weten moeten we allemaal werken voor onze centen.
                Je hebt een goede keuze gemaakt !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                  Je hebt een goede keuze gemaakt !
                  Gezien de miserie die ze dermee gehad hebben durf ik het te betwijfelen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wacko1 Bekijk Berichten
                    Tassen moeten niet zo diep getild worden...
                    meer dan reden genoeg om je de x3 aan te schaffen.
                    veel plezier dermee

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                      Gisteren vroeg mijn schoonzus om eens te rijden met haar X3 omdat ze vond dat haar auto last had van trillingen. Ik dacht onmiddellijk aan slecht uitgebalanceerde wielen, maar dat was het dus niet. Ik merkte onmiddellijk dat er iets fout is met het aandrijfsysteem. Als je plankgas geeft, en al zeker als herneming vanuit lage toeren, dan trilt de volledige wagen. Bij volgas boven de 100km/uur is het net of 'm uit mekaar gaat vliegen, idem als je wat gas geeft op een helling bergop. Echt niet normaal. Als je gas lost is het gedaan met trillen. Vandaag is ze ermee naar de garage geweest en er zou inderdaad een probleem zijn in het aandrijfsysteem. Volgende week komt er al een expert om te kijken wat het probleem is. Auto is nu 8 maanden oud en heeft 35k km op de teller.
                      Zal waarschijnlijk de tussenbak zijn, die werkt met een metalen aandrijfriem (systeem variamatic/multitronic) en dat is een gevoelig punt bij de X3

Comment

• Nu alarm gehad probleem aandrijving ????
                        vanaf januari touareg geleverd ... Ben eens ben eens benieuwd
                        trouwens ook nog ben 320 break en heb nog geen problemen gehad ( maar ik rij hier mee en normaal gebruik)
                        ipv mijn vrouw die er onze thuisverpleging mee doet
                        personeel rijdt met clio's , geen problemen
                        we hebben met Honda gereden ... Ook problemen ...
                        ook met vw gereden en geen problemen
                        door onze nieuwe premier zijn we omgeschakeld naar BMW ...

Comment

• Sinds de eerste dag eigenlijk al last van een nerveus trillen van de X3 (F25) Lijkt of er een bandenprobleem is (onrond, slecht gebalanceerd) wat leid tot een vervelend trillen als je op een bv perfect gladde autostrade rijdt. Alles mbt wielen banden is al gecontroleerd, ben met de derde set banden aan het rijden. Ook homokineten/wiellagers lijken niet de aanleiding. Na het rijden met een inspecteur van BMW zelf ook het trillen kunnen waarnemen. Daarna met een andere beschikbare X3 gaan rijden met dezelfde inspecteur: heeft die het ook! Daarna zijn er nog twee X3's getest waar ik niet bij was maar ze hebben het allemaal. Is echt vervelend als je veel autostrade doet. Het lijkt wellicht toch de ophanging waarbij kleine oneffenheden worden doorgegeven als trilling in het interieur. Je voelt niets in het stuur, maar in de zetels is het zeer duidelijk waarneembaar, ook als je bvb met je knie tegen de middenconsole zit is het duidelijk voelbaar.
                          Iemand dezelfde ervaring, en evt oplossing?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alwaysrich Bekijk Berichten
                            Sinds de eerste dag eigenlijk al last van een nerveus trillen van de X3 (F25) Lijkt of er een bandenprobleem is (onrond, slecht gebalanceerd) wat leid tot een vervelend trillen als je op een bv perfect gladde autostrade rijdt. Alles mbt wielen banden is al gecontroleerd, ben met de derde set banden aan het rijden. Ook homokineten/wiellagers lijken niet de aanleiding. Na het rijden met een inspecteur van BMW zelf ook het trillen kunnen waarnemen. Daarna met een andere beschikbare X3 gaan rijden met dezelfde inspecteur: heeft die het ook! Daarna zijn er nog twee X3's getest waar ik niet bij was maar ze hebben het allemaal. Is echt vervelend als je veel autostrade doet. Het lijkt wellicht toch de ophanging waarbij kleine oneffenheden worden doorgegeven als trilling in het interieur. Je voelt niets in het stuur, maar in de zetels is het zeer duidelijk waarneembaar, ook als je bvb met je knie tegen de middenconsole zit is het duidelijk voelbaar.
                            Iemand dezelfde ervaring, en evt oplossing?
                            Hey,
                            Bij mij hebben ze de spoorstangen vervangen en heb ik alle wielen vervangen. Maar hij bleef het hebben. Ik heb de auto verkocht omdat het niet aangenaam was ermee te rijden.

Grts
                            Frank

Comment

• Vandaag zit men eerste week met de nieuwe X3 er op en zeer blij met de wagen. Merk eigenlijk niks op van trillingen die men hier zegt. Maar zal ook wel van persoon tot persoon afhankelijk zijn. Best een testrit maken. Voor mij is hij in elk geval terug een verbetering tegenover mijn vorige X3 . Vooral het verbruik valt goed mee 5,4 liter/100 km op boordcomputer en 5,6 volgens de eerste tankbeurt. 1071 km met eerste tank en volgens boordcomputer kon ik nog een 80km rijden .Niet slecht voor een nieuwe wagen die nog niet ingereden is. Rekening houden met de winterbanden op 19 inch en de vriestemperaturen kan ik daar best mee leven . Mijn vorige X3 zat aan 7 liter. Ik rijd wel voor 90% autostrade. Dus chapeau voor BMW een van de weinige constructeurs die dan ook in de buurt van hun opgegeven verbruik komen in werkelijkheid. Hun nieuwe ECO pro modus doet dus zijn werk zonder dat ik het gevoel had dat de wagen daarom traag werd. Als hij 2000 km heeft op de teller en ingereden is ga ik de SPORT modus is uitproberen, benieuwd hoe hij dan gaat rijden. Vorig jaar een maand met een Audi A5 2.0 D 170 pk van mijn broer gereden die kreeg ik met de beste wil van de wereld niet onder de 7 liter terwijl audi daar heel wat anders beloofd in zijn catalogus. Daarom ook bij BMW gebleven. zonde van het weer, niet leuk om een nieuwe auto na 1 week onder het zout te zien staan

IMG_20130118_145451.jpg
                              Last edited by ; 19/01/2013, 10:06.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door x3driver Bekijk Berichten
                                Vandaag zit men eerste week met de nieuwe X3 er op en zeer blij met de wagen. Merk eigenlijk niks op van trillingen die men hier zegt. Maar zal ook wel van persoon tot persoon afhankelijk zijn. Best een testrit maken. Voor mij is hij in elk geval terug een verbetering tegenover mijn vorige X3 . Vooral het verbruik valt goed mee 5,4 liter/100 km op boordcomputer en 5,6 volgens de eerste tankbeurt. 1071 km met eerste tank en volgens boordcomputer kon ik nog een 80km rijden .Niet slecht voor een nieuwe wagen die nog niet ingereden is. Rekening houden met de winterbanden op 19 inch en de vriestemperaturen kan ik daar best mee leven . Mijn vorige X3 zat aan 7 liter. Ik rijd wel voor 90% autostrade. Dus chapeau voor BMW een van de weinige constructeurs die dan ook in de buurt van hun opgegeven verbruik komen in werkelijkheid. Hun nieuwe ECO pro modus doet dus zijn werk zonder dat ik het gevoel had dat de wagen daarom traag werd. Als hij 2000 km heeft op de teller en ingereden is ga ik de SPORT modus is uitproberen, benieuwd hoe hij dan gaat rijden. Vorig jaar een maand met een Audi A5 2.0 D 170 pk van mijn broer gereden die kreeg ik met de beste wil van de wereld niet onder de 7 liter terwijl audi daar heel wat anders beloofd in zijn catalogus. Daarom ook bij BMW gebleven. zonde van het weer, niet leuk om een nieuwe auto na 1 week onder het zout te zien staan

[ATTACH=CONFIG]94623[/ATTACH]
                                Amai straf. is dat een 2.0xDrive ?
                                Mijn (uit mei 2011) heeft meestal 7.0-7.2 met toch redelijk rustige rijstijl.
                                Last edited by ; 19/01/2013, 18:38.

Comment

• Mijn zus ook een nieuwe X3 gekocht ( 2.0i) wordt geleverd ergens begin Maart

Comment

• wij hebben ook onze X3 besteld het is een X3 sDrive 18d geworden , word eind april geleverd, ben benieuwd is onze eerste BMW,wij doen noet zoveel km .

Comment

• ik heb nu gehoord dat de nieuwe x3 sdrive niet zo goed op de baan zou liggen????

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flairken Bekijk Berichten
                                        ik heb nu gehoord dat de nieuwe x3 sdrive niet zo goed op de baan zou liggen????
                                        In vergelijking met een Ferrari niet neen. En in vergelijking met een BMW M3 moet je ook een paar stappen terugzetten...
                                        Maar niet goed op de baan liggen? Van wie heb je dat gehoord? Iemand die in de sneeuw van afgelopen dagen met zomerbanden heeft liggen knoeien?

Comment

• Ik heb mijn BMW X3 2D 184pk nu bijna 2jaar en ben er heel kontent van .In de sneeuw is het een plezier om mee te rijden, zeker met de sneeuwbanden en 4x4 .Heb nu 25000km op de teller staan dus binnenkort groot onderhoud Ik zit aan een verbruik van 8,1 liter in een rustige rijstijl en dat vind ik wel normaal voor een suv. De 5,9 liter die zij opgeven is volgens mij nooit haalbaar.De zetelverwarming van de lederen zetels is een aanrader, zalig met het vriesweer.Het negatieve is er ook en dat vindt ik de ophanging die ik nogal hard vind en nog altijd probleem met de zonnewering van het schuifdak dat niet sluit, blijft altijd een 30 cm. openstaan is al 2 keer naar de garage geweest maar na een paar dagen kwam het heuvel terug, maar voor de rest een schitterende veilige auto

Comment

Working...
                                          X