Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Phillmatt,
Welke velg heb je dan op 't oog ?
Een replica ? Of iets totaal anders? Wat voor prijzen ?
Ik wacht op nieuws van de garage voor hun winterbandenactie die er in september ergens zou komen...
ik ga voor de Rosso RR1 velg. (is alu met mat zwart, en zal hoop ik redelijk passen met de zwarte X3)
Geen te dure velg dus (rond de 110 EUR netto prijs). Ik zou de zelfde maat nemen als de zomerbanden 225/60 R17. Voor het bandenmerk wacht ik nog op een offerte.
Ik keek eens op www.alloywheelsdirect.net die de officiele BMW velgen verkopen.
Op de 17 inch zetten ze enkel winterbanden op de (lelijke) 306 velg, niet op de 305 of 304.
Dat is dan een CONTINENTAL Conti Winter Contact TS 810 S SSR 245/55R17 102H Runflat BMW *
Prijs voor een set met velgen: 2440 euro
Goedkoopste 18 inch winterband zonder runflat: 2303 euro en met runflat: 2816 euro
En in die prijzen zit 10% korting.
Op de 17 inch zetten ze enkel winterbanden op de (lelijke) 306 velg, niet op de 305 of 304.
Dat is dan een CONTINENTAL Conti Winter Contact TS 810 S SSR 245/55R17 102H Runflat BMW *
Goedkoopste 18 inch winterband zonder runflat: 2303 euro en met runflat: 2816 euro
Wij hebben winterbanden van BMW en ik denk toch dat die de velgen 305 hebben. Wij hebben in januari, voor de bestelling, een testrit gemaakt met een X3 van de garage mét winterbanden (Pirelli Sottozero) en styling 305. Wat me ook is opgevallen bij verschillende tests van o.a. AutoWereld en Autogids, is dat zij ook de winterbanden van Pirelli hadden, gecombineerd met de styling 305. (al moet gezegd worden dat men driemaal dezelfde wagen heeft getest). Nu ja, ik kan me vergissen natuurlijk. Ik weet nog niet welke velgen ik zal krijgen.
Iedereen doet wat hij wilt natuurlijk, maar ik vind dit redelijk duur. Voor minder dan 1500 eur heb je volgens mij ook een A-merk winterband en een mooie originele velg.
Als je natuurlijk runflats heb, denk ik niet dat je zomaar gewone winterbanden kunt monteren. (aanpassing ophanging ?)
Iedereen doet wat hij wilt natuurlijk, maar ik vind dit redelijk duur. Voor minder dan 1500 eur heb je volgens mij ook een A-merk winterband en een mooie originele velg.
Als je natuurlijk runflats heb, denk ik niet dat je zomaar gewone winterbanden kunt monteren. (aanpassing ophanging ?)
Ik denk dat het type van zomerband geen effect heeft op de keuze van runflat/geen runflat bij winterbanden. Die testauto had dezelfde velgen (als zomervelg) als wij hebben (styling 307) en dat zijn ook runflats. Styling 305 heeft geen runflats (optioneel wel). Het kan natuurlijk wel zijn dat de styling 305 altijd gekoppeld moet worden aan runflats als je als zomerband ook runflatbanden hebt.
Ik rijd al een paar dagen met de bmw x3 20d en ik vond toen ik op een betonbaan reed de auto nogal hard , elke keer ik over de voeg reed was dat telkens een gebonk. Thuis gekomen heb ik de bandenspanning gecontroleerd en er zat overal 3 bar in, heb daarom naar garage geweest en daar zegde ze dat die zo waren opgepomt wegens het vervoer .
Ze hebben ze aangepast maar niet veel , nu staat er 2.8 bar overal in,is iets beter nu maar ik vind ze nog te hard.
Wie weet hoeveel ze mogen hebben en moet ik de controle in de auto terug initialiseren?
Bij mij steken er Dunlops runflats 245/50/18R onder.
Net 3 dagen met deze wagen gereden, als vervang/testwagen. Mijn vriendin wou absoluut eens met die X3 rijden gezien haar 1-reeks toe is aan vervanging.
Mijn eerste indruk:
Binnenin kwalitatief afgewerkt, mooi uitgerust! Het panodak is een must, enorm veel lichtinval dat zorgt voor een aangenaam gevoel. Sportzetels met lendensteun zijn ZALIG! Stuurtje ligt goed in de hand, maar de bediening van de iDrive is in mijn ogen echt niet goed geplaatst (tenzij het de bedoeling is dat deze door de passagier wordt bediend??? ) Wat ik nog graag aangepast zou zien, is de slordige bekerhouder met het enorme opbergvak in de middenconsole. Hier hadden ze toch een klepje aan mogen voorzien zodat je alles kan verbergen.
Uiterlijk een positieve vooruitgang met de vorige X3. Hij staat er wel, mits een mooie velg, getinte ruiten, mpack, ...
Nu het belangrijkste! Freude am Fahren? Neen, echt helemaal niet! Met deze motorisatie (20d) is het echt niet plezant rijden. Eerder frustrerend! Mijn gechipte 318d is veel vlotter.
De wegligging valt goed mee als hij in SPORT wordt gezet, dan wordt ook het gevoelige vrouwenstuur iets beter...
De automaat doet het veel beter als mijn automaat in mijn 318d (mogelijks door de 2 extra versnellingen?)!!!
Indruk van mijn vriendin: " Je zit nog steeds niet hoog genoeg, het zal toch een X5 worden, en dat geluid van die auto is veel te saai, geen grom..." Eens zescilinder X5 zal ze nog even voor mogen sparen, maar ze heeft het ervoor over.
Kortom, geen wagen voor mij, in deze config komt het op +-58.000€. Voor dat geld koop ik veel liever een 325d...
Gisteren eindelijk bericht gekregen dat mijn wagen geleverd is in de garage.
Nu nog enkel wachten op de inschrijving en de platen (het is een leasing) en dan mag ik hem gaan ophalen.
Ter info: ik heb de X3 2.0d xDrive besteld in januari 2011, 8 maanden wachten dus.
Maar bon, ik hoop dat het het wachten waard was. Hij is redelijk volledig,de exclusive line, rood/bruine lederen zetels, head-up display, 8-traps automaat, damping control, professioneel navigatiesysteem, verwarmde zetels voor- en achteraan, RFT's, sportzetels- en stuur, Xenon, Internet, automatische achterklep, enz.
Iemand een idee voor entertainment achteraan voor de kinderen?
Grtz
Vandaag bericht gekregen wanneer mijn X3 geleverd wordt.
Week 10 / 2012
Koopcontract getekend op 2 februari 2011.
Ik denk dat ik maar meteen een nieuwe bestel als deze wordt afgeleverd.
Comment