Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 508

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ondertussen zitten we aan 72K en de eerste Franse slag is opgedoken.
    Sinds vanmorgen start mijn toerenteller bij 3.000 rpm.
    Wel leuk om met een diesel te kunnen doortrekken naar 7.000 toeren ;-)

Comment

• Kan je op de 508SW een fietsdrager monteren op de achterruit?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BelgianTriple Bekijk Berichten
        Kan je op de 508SW een fietsdrager monteren op de achterruit?
        Ja, maar dat is erg slecht, eigenlijk niet verantwoord.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
          (...)Vorige week nog eens een tijdje in een C klasse gereden, en toegegeven dan merk je toch wel het verschil in "premium feel" binnen in de auto. Dat krijgen ze bij de Fransen toch nog net niet klaar.
          Tja, het prijsverschil moet natuurlijk wel ergens in zitten he. Je kunt moeilijk verwachten dat men kan toveren bij PSA.

Bij familie van mij hebben ze ook een 508 gekocht, break model. Prachtige wagen, het design is terughoudend en je moet er echt naar kijken om zijn schoonheid te ontdekken. Ook het interieur is zeer ordeliijk, zakelijk zelfs. De wagen is ook erg ruim. De brandstof tank bevat volgens de eigenaar 100 Liter?

Eigenlijk is dit een zeer atypische fransoos, zowel wat design betreft alsook gewoon de manier waarop hij rijdt. Niet te zacht afgeveerd, voldoende gevoel in koppeling (vroeger steeds een punt van kritiek op elke franse wagen), en een erg bescheiden design. Mijn favoriete wagen van alle franse auto's!

Comment

• 100 liter zal toch niet zijn. In de 607 heb ik een tank van 80 liter en die was de laatste peugeot met dergelijke grote tank.
            Geen gevoel in de koppeling? Leg dat eens uit. Ik voel perfect wanneer de koppeling pakt. Dus gevoelloos zou ik ze niet noemen. En de mijn is zelfs hydraulisch bekrachtigd.
            www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
              100 liter zal toch niet zijn. In de 607 heb ik een tank van 80 liter en die was de laatste peugeot met dergelijke grote tank.
              Geen gevoel in de koppeling? Leg dat eens uit. Ik voel perfect wanneer de koppeling pakt. Dus gevoelloos zou ik ze niet noemen. En de mijn is zelfs hydraulisch bekrachtigd.
              Ik schreef wel degelijk "voldoende gevoel in koppeling". Of bedoel je over jouw 607? Dat is een model dat ik nooit gereden heb en dus daarover kan ik niet oordelen. Ik vergelijk met 307 en Renault Laguna.
              Last edited by ; 28/11/2013, 15:02.

Comment

• Ik begrijp wel wat je bedoelt. Bij de vroegere Fransen had je zo een "wel of niet" pakking van de koppeling.
                Ik heb maar een kleine testrit gedaan met de handgeschakelde versie van de 508 destijds, maar daarbij viel me eigenlijk niks speciaals op. Werkte gewoon zoals het hoort, en hij schakelde een pak beter dan mijn toenmalige 318d

Tank zal zo'n 80 liter zijn idd....mijn max is 1370 km op 1 tank.
                Last edited by Bud Wijzer; 28/11/2013, 15:56.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                  Ja, maar dat is erg slecht, eigenlijk niet verantwoord.
                  Waarom is dat?

Comment

• een 307 heb ik ook gehad en toch ook niets van gemerkt eigenlijk. Wat doet die koppeling anders dan bij de andere merken?
                    www.peugeotforum.be

Comment

• Ik heb voor deze nooit een Peugeot gereden, maar ik reed wel met verschillende citroens ,CX-XM-Visa ( niet in eigendom), en die hadden dat wel.
                      Ook het rempedaal pakte daar vaak héél plots bij.
                      Maar ik spreek dan wel van de jaren 80-90

Comment

• Bud Wijzer, 2 van die wagens (de CX en de XM) zijn hydropneumatische wagens. Dat is logisch dat dat een heel ander gevoel qua rijden geeft. Kan je niet zomaar gaan veralgemenen naar Franse wagens é
                        2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk

Comment

• Het ging hier over het gevoel in koppeling en rempedaal... dat heeft niks met de ophaning te maken hé?

BX was ik nog vergeten trouwens. Ooit als huurauto mee naar Zuid Frankrijk geweest....zalige reiswagen. En met de vering in de hoogste stand, de plage op...;-)

Comment

• bij die 2 citroëns heeft dat alles met de ophanging te maken. De druk van het rempedaal wordt bekrachtigd door de druk in het ophangingscircuit.
                            www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                              bij die 2 citroëns heeft dat alles met de ophanging te maken. De druk van het rempedaal wordt bekrachtigd door de druk in het ophangingscircuit.
                              Wist ik dus niet....zo leert een mens nog's iets bij hier ;-)

Comment

• Zoals Flappy zegt
                                Bij de CX heb je zelfs geen echte rem, maar een rembol.
                                2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk

Comment

• Is misschien wel voorbarig om dit te vragen maar ben toch benieuwd wat jullie denken. Heb 508 SW GT en vraag me af wat de omruilwaarde zou zijn na 4 jaar. Vorige maand op onderhoud geweest en de verkoper zei dat hij schrik zou hebben wanneer ik mij een nieuwe wagen zou kopen, omdat occasie niet goed verkopen. Zal 4 jaar oud zijn en rond de 60.000 km.

Comment

• als ge ne prijs krijgt, post die dan eens hier. Kan ik er misschien eens over nadenken
                                    www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Heintje Bekijk Berichten
                                      Is misschien wel voorbarig om dit te vragen maar ben toch benieuwd wat jullie denken. Heb 508 SW GT en vraag me af wat de omruilwaarde zou zijn na 4 jaar. Vorige maand op onderhoud geweest en de verkoper zei dat hij schrik zou hebben wanneer ik mij een nieuwe wagen zou kopen, omdat occasie niet goed verkopen. Zal 4 jaar oud zijn en rond de 60.000 km.
                                      Waarom diesel als je maar aan 15.000 km/jaar komt
                                      waardeverlies zal enorm zijn
                                      Nadeel v/d GT is die 2.2 motor ivm rijbelasting enzo
                                      Ik denk max nog 15.000€ bij overname door garage

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Heintje Bekijk Berichten
                                        Is misschien wel voorbarig om dit te vragen maar ben toch benieuwd wat jullie denken. Heb 508 SW GT en vraag me af wat de omruilwaarde zou zijn na 4 jaar. Vorige maand op onderhoud geweest en de verkoper zei dat hij schrik zou hebben wanneer ik mij een nieuwe wagen zou kopen, omdat occasie niet goed verkopen. Zal 4 jaar oud zijn en rond de 60.000 km.
                                        Wij hadden de voorganger, de 407 sw. Op 4, 5 jaar ingeleverd (waren wel stukken aan) met 115 000km voor.. hou je vast.. 1/4 van de nieuwprijs...

Om te wenen
                                        Zij hebben hem (hersteld) te koop gezet aan iets meer dan 1/3 van de nieuwprijs

Grote breaks gaan niet goed meer tweedehands, wist len ons te vertellen.

Bij ons was het wel zo dat, toen wij verkochten, de 407 niet meer gemaakt werd en de 508 in de plaats was. Daardoor daalt de inruilwaarde.

Heb jij nu de facelift of van voir de facelift? Dat scheelt wss ook een beetje.

Neen. Qua inruilen is het om te wenen. Ik vind de 508 gt wel een prachtige wagen!

Sent from my GT-I9105P using Tapatalk

Comment

• ik was in de garage voor onderhoud van de 508, en daar lag een leaflet over een website met als naam "mypeugeot". blijkbaar zou je op een portal kunnen inloggen mbv je chassisnummer, en daar te downloaden flitslocaties van vaste palen en nog andere zaken vinden? Iemand al eens geprobeerd?

Comment

Working...
                                          X