Oorspronkelijk geplaatst door kijkesaan
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Peugeot 508
Collapse
X
-
Gisteren eerste akkefietje aan de hand gehad met de 508.
Was aan 170 aan het rijden op de Autobahn, en opeens een melding "motorstoring, laten herstellen bij dealer".
Ik voelde verder niks, dus ben verder richting België gereden. (Had hen eerst gebeld of ik wel zou doorrijden, maar oranje warnings zijn blijkbaar niet "levensbedreigend)
Laten uitlezen bij de dealer....iets van een sensor van de luchttoevoer.
Ik vrees toch dat ik binnenkort een EGR klep of een luchtmassameter ga mogen laten vervangen.
Hopelijk sta ik er dan niet mee in Polen ergens ;-)
Teller staat op 48K momenteel.
Comment
-
ik heb dat ook al opgemerkt bij de C4 van mijn vrouw: best even wachten en rustig achteruitrijden dan volgen de sensoren goed. Ga je te snel en het is nipt heb je kans dat het te laat piept. Rare evolutie want die op mijn 607 werken perfect en zijn zeer precies.
Comment
-
Ik heb met mijne C4 nog geen problemen gehad met de sensoren.
Ze melden altijd perfect als er zich iets achter de auto bevind.
Maar nu sinds er iemand achterop heeft gereden zijn ze ineens niet meer betrouwbaar, soms melden ze iets terwijl er niets is en op andere momenten geven ze geen sognaal als er wel iets achter de auto isOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Ik heb een probleem met mijn 18" winterbanden op de 508.
Tot pakweg 140 kmh, geen probleem, maar daarboven blijft er een lichte trilling. Zelfs na 2 keer opnieuw uitbalanceren.
Het zijn Bridgestone Blizzak banden, maar volgens de bandenboer, heeft hij hetzelfde voor met eenzelfde auto die op Dunlop staat.
Nu niet dat ik elke dag zo snel ga, maar het blijft toch een vervelend iets.
Edit : Gisteren de 2 achterbanden terug van de velg laten halen, en opnieuw laten uitbalanceren. Probleem is opgelost. Blijken toch zeer gevoelige banden blijkbaar, maar "me happy"Last edited by Bud Wijzer; 15/01/2013, 09:32.
Comment
-
Nog's even een update hier
50K aangetikt vanmorgen, na 11 md dienst... Dit jaar ga ik mijn km record verbreken, vrees ik.
Vorige week een tocht van 2800 km gedaan naar een besneeuwd Polen en écht onder de indruk geweest van de stabiliteit van het Peugeot onderstel. Aan 100 kmh over een licht besneeuwde snelweg, zonder probleem. Ook 100% overtuigd van de Bridgestone winterbanden, nu ze goed uitgebalanceerd zijn. Enorm veel grip.
Nu ik de auto wat beter ken ondertussen, mis ik toch wel die pakweg 20 pk. Het is allemaal genoeg om in het dagelijks verkeer vooruit te komen, maar op langere ritten en vooral met hernemingen, zou ik toch een volgende keer terug voor de 136 pk opteren.
BMT bak, blijft het goed doen en ik schakel tegenwoordig intuïtief op mijn rechtervoet. Enkel bij vertrekken uit stilstand mocht het schakelen toch wel wat sneller gaan.
Interieur is nog altijd volledig rammelvrij, wat ik toch wel een prestatie vind van Peugeot. De auto is zeker niet gespaard de laatste maanden, maar nog altijd nergens iets te bespeuren op dat vlak.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenNog's even een update hier
50K aangetikt vanmorgen, na 11 md dienst... Dit jaar ga ik mijn km record verbreken, vrees ik.
Vorige week een tocht van 2800 km gedaan naar een besneeuwd Polen en écht onder de indruk geweest van de stabiliteit van het Peugeot onderstel. Aan 100 kmh over een licht besneeuwde snelweg, zonder probleem. Ook 100% overtuigd van de Bridgestone winterbanden, nu ze goed uitgebalanceerd zijn. Enorm veel grip.
Nu ik de auto wat beter ken ondertussen, mis ik toch wel die pakweg 20 pk. Het is allemaal genoeg om in het dagelijks verkeer vooruit te komen, maar op langere ritten en vooral met hernemingen, zou ik toch een volgende keer terug voor de 136 pk opteren.
BMT bak, blijft het goed doen en ik schakel tegenwoordig intuïtief op mijn rechtervoet. Enkel bij vertrekken uit stilstand mocht het schakelen toch wel wat sneller gaan.
Interieur is nog altijd volledig rammelvrij, wat ik toch wel een prestatie vind van Peugeot. De auto is zeker niet gespaard de laatste maanden, maar nog altijd nergens iets te bespeuren op dat vlak.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Ik heb eigenlijk nog met geen enkele auto ooit, zoveel complimenten van "complete strangers" gehad. Er staat echt regelmatig iemand rond de auto te draaien..zelfs in Duitsland ;-)
ben ook nog altijd volledig fan van zijn looks. Zeker in combinatie met de 18" velgen. De berline heeft die imo echt wel nodig om één of andere reden.
En als je dan weer in België bent, begrijpen mensen totaal niet ,dat je dit kan verkiezen boven een BMW of Mercedes. ;-)
Paar weken geleden vroeg een jonge nieuwe collega me nog, waarom ik een lager leasing budget had, dan sommige van mijn collega's....terwijl dat niet het geval is.
Rare jongens, wij Vlamingen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenIk heb eigenlijk nog met geen enkele auto ooit, zoveel complimenten van "complete strangers" gehad. Er staat echt regelmatig iemand rond de auto te draaien..zelfs in Duitsland ;-)
ben ook nog altijd volledig fan van zijn looks. Zeker in combinatie met de 18" velgen. De berline heeft die imo echt wel nodig om één of andere reden.
En als je dan weer in België bent, begrijpen mensen totaal niet ,dat je dit kan verkiezen boven een BMW of Mercedes. ;-)
Paar weken geleden vroeg een jonge nieuwe collega me nog, waarom ik een lager leasing budget had, dan sommige van mijn collega's....terwijl dat niet het geval is.
Rare jongens, wij Vlamingen
Met mijn Touran is dat nog erger, die valt een volledige klasse lager bij ons maar dan zonder alle opties'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Aangezien mijn dochters ondertussen al stilaan uitvliegen, zou ikeen volgende keer, zelfs voor een full option A3 sportbreak of een Golf VII durven gaan, met alle opties.
De buren zullen dan wel denken, dat ik "aan den armen" ben...zoals ze bij ons zeggen ;-)
Ben voorlopig gewoon aangenaam verrast door Peugeot. Service in de garage is ook OK, al moet ik daar wel zeggen, dat je je bij BMW toch iets meer in de watten gelegd voelt. (Maar je betaalt er dan ook voor, uiteraard)
Comment
-
Gisteren nog eens een ritje Polen-België gedaan.
Ik had er nog eens zin in, en het verkeer was vrij rustig.
800 km aan een gemiddelde van 143 kmh
Niet slecht voor een dagrit, en een 1.6 lijkt me. Op een nachtrit, haalde ik met mijn Espace ooit 149 ;-)
Het verbruik was wel navenant :/Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
60 K aangetikt vanmorgen, dus nog's ff een update.
Overall nog steeds tevreden, maar toch een punt van kritiek wat de garage niet opgelost schijnt te krijgen.
De ruitenwisser aan de bestuurderskant tikt te pas en te onpas tegen de raamstijl aan. Je kan er geen patroon in ontdekken.'t Is net of hij zo soms eens even doorslaat.
Heb hem al tot 2 keer toe laten bijstellen...zonder resultaat. Enerverend op lange regenritten in ieder geval, en staat ook weer genoteerd voor het volgend onderhoud.
Sinds het eind vd winter maken de voorste schokdempers bij zwaar doorveren, bv na een verkeersdrempel, ook een piepend geluid. Heb ik met mijn BMW ook ooit voor gehad. Waarschijnlijk staan de rubbers wat droog, dus dit zal ook wel opgelost worden.
Wat ik opvallend vind, is de goeie kwaliteit van de lak. Ik doe toch vrij veel snelwegkm's en er is zo goed als geen steenslag merkbaar tot nu toe.
Het interieur blijf ik ook top vinden. Zowel de kwaliteit van de zetels als de look in het algemeen.
Comment
-
Fijn te horen dat hij het zo goed doet.
Mijn vader heeft sinds een maand of 10 ook zo ene. Een 508 break 1.6 e-hdi met de BMP-bak.
Nu zit hij op 25 000 kms en de bak is nu echt soepel geworden.
Ruitenwisser? Hier hetzelfde verhaal, maar dan de linkerkant.
grtz
M
Comment
-
De versnellingsbak heeft idd wel zijn tijd nodig om echt los te komen blijkbaar.
Ik heb schakel er ondertussen helemaal mee op intuïtie. Zelfs passagiers merken geen overgangen meer.
Enig probleem is, als je komt aangereden bij een rotonde bv...en je wil eens snel tussen schieten..dan moet je wel opletten dat hij niet plots gaat terugschakelen, want dat duurt gewoon veel te lang. Anticiperen is daar de boodschap.
Comment
-
Als ik rij, schakel ik net voor de rotonde met de paddels een verzet terug... Dan lukt het erg vlotjes.
Eenmaal het systeem onder de knie rijdt de wagen best wel vlot.
Papa was in het begin erg twijfelachtig, na ongeveer 20 jaar met E klasse te rijden. Maar het was de mama dat persé de Peugeot wilde.
Nu zijn beide erg tevreden over de wagen. En telkens verwonderd dat ze eigenlijk toch best wel veel " waar" voor hun centen kregen.
Vaak krijgen ze opmerkingen van vrienden die meerijden in de zin van " O, amaai, ik wist niet dat er Peugeots bestonden die zo mooi zijn afgewerkt".
Comment
-
die opmerking heb ik dikwijls gekregen van eigenaars met een 5-serie of E-klasse toen ik de 607 net gekocht had en iedereen eens wou meerijden in die franse 'rommelkar'.
Meestal was het van: Hoeveel hebt gij die betaald? En dat zit er allemaal standaard op? Amai, die stoelen zitten beter dan mijn salon thuis.
tja, ik kan vooroordelen niet uit de wereld helpen, maar ik kan er wel eens goed mee lachen...
Comment
-
Ik vind sowieso, dat als je de luxe hebt om een lease-auto te rijden, je best eens de minder "normale" paden bewandelt. (Lees VW Passat, Audi A4, BMW3) Natuurlijk ben je dan ook minder afhankelijk van herverkoopwaarde en eventuele problemen die zich zouden kunnen voordoen.
Ik ben eigenlijk tot nu toe, het minst tevreden geweest met mijn 318d van alle auto's die ik al reed. Met op stip de Volvo XC 70 Crosscountry als favoriete kar. Maar zo'n luxe zit er jammer genoeg niet meer in het auto-budget tegenwoordig.
Dus om nu meteen te zeggen dat ik een Peugeot-aanhanger zal worden, daar vrees ik voor. Maar het is in ieder geval topwaarde voor zijn geld.
Comment
-
65K and counting, nog's even een update.
Gisteren nog's aangenaam verrast geweest door de ophanging van de auto. Ik kwam net iets te snel in een lange linkse bocht op een binnenweg en had een tegenligger iets te laat gezien, waardoor ik redelijk fors in de remmen moest, met mijn stuur nog een kwartslag gedraaid. Weg was vochtig, dus ik had even het gevoel, van "dit gaat fout". Binnenste achterwiel blokkeerde heel even, maar alles bleef netjes in't spoor. Kus van de juf en bank vooruit voor de 508.
De combinatie 18" banden, vering van deze auto, blijven me verbazen.
Vorige week nog eens een tijdje in een C klasse gereden, en toegegeven dan merk je toch wel het verschil in "premium feel" binnen in de auto. Dat krijgen ze bij de Fransen toch nog net niet klaar.
Comment
Comment