Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Ik vind dat Franse auto's steeds meer op elkaar gaan lijken. De velgen van de 508 op de voorgaande pagina konden overigens zo uit de stock van Citroen komen
Die Fransen snappen dat dus echt niet hé. WEERAL een neus met zo'n immense overhang. Zet die wielen toch eens op de hoek van de auto, maakt hem direct 10 keer mooier...
Die Fransen snappen dat dus echt niet hé. WEERAL een neus met zo'n immense overhang. Zet die wielen toch eens op de hoek van de auto, maakt hem direct 10 keer mooier...
Zo eenvoudig is het natuurlijk niet. Zoiets vergt een heel ander ontwerp van de auto, zeker gezien het om een voorwielaandrijver gaat. Het is doorgaans veel duurder dan de wagen op een (te) klein onderstel te zetten.
Euhm... De voornaamste reden om de wielen op de uiterste punten van de auto te plaatsen heeft niets met design te maken. Waarom een kortere wielbasis tot meer comfort zou leiden snap ik ook niet.
Euhm... De voornaamste reden om de wielen op de uiterste punten van de auto te plaatsen heeft niets met design te maken. Waarom een kortere wielbasis tot meer comfort zou leiden snap ik ook niet.
Mijn bewering was idd niet juist. Maar het plaatsen van die wielen op de hoeken heeft wel degelijk met design te maken. Een te grote overhang is nu bepaald niet knap te noemen.
Zo eenvoudig is het natuurlijk niet. Zoiets vergt een heel ander ontwerp van de auto, zeker gezien het om een voorwielaandrijver gaat. Het is doorgaans veel duurder dan de wagen op een (te) klein onderstel te zetten.
Misschien niet maar bij andere (oudere) modellen lukte hen dat toch wel? De 406 bvb, heeft daar toch geen zo'n last van? Ik snap gewoon niet dat ze blijven diezelfde 'fout' maken.
Misschien niet maar bij andere (oudere) modellen lukte hen dat toch wel? De 406 bvb, heeft daar toch geen zo'n last van? Ik snap gewoon niet dat ze blijven diezelfde 'fout' maken.
Alles heeft te maken met hoe dat die motor daarin geplaatst is. Peugeot is daarbij zowiezo niet gericht op dynamisch weggedrag, dus daarom zetten ze die wielen niet op de hoeken.
Alles heeft te maken met hoe dat die motor daarin geplaatst is. Peugeot is daarbij zowiezo niet gericht op dynamisch weggedrag, dus daarom zetten ze die wielen niet op de hoeken.
Er zal wel één of andere verklaring voor zijn. Maar er is dan ook evenzeer één of andere oplossing. In elk geval, ik vind met zo'n design dat de auto allerminst uitnodigt om eens een lekker potje te gaan rijden!
straffe uitspraken over deze wagen zonder hem irl gezien te hebben, laat staan gereden:
-het comfort en niveau van geluiddemping zal super zijn
-ergonomisch/praktisch wordt het een ramp (denk aan 100.000 knoppen en geeneen die logisch opgesteld staat, of makkelijk bereikbaar zal zijn)
-ze zullen er een 1600 diesel inpleuren met 110pk die Thinkgreen zal heten, en die de best verkopende motorisatie zal zijn in België
-de electronica zal aanleiding geven tot een terugroepactie voor het eerste MY
-het prijsverschil met een "echte" premiumwagen (n/o Peugeot) zal een 2 à 3.000 euro in voordeel van de Peugeot uitdraaien
-dit prijsvoordeel zal volledig verloren gaan door een gebrekkige restwaarde
-leasemaatschappijen zullen niet van deze wagen houden, tenzij Peugeot zijn broek afdoet, zoals Citroen dat doet met de C5 Business
straffe uitspraken over deze wagen zonder hem irl gezien te hebben, laat staan gereden:
-ergonomisch/praktisch wordt het een ramp (denk aan 100.000 knoppen en geeneen die logisch opgesteld staat, of makkelijk bereikbaar zal zijn)
-ze zullen er een 1600 diesel inpleuren met 110pk die Thinkgreen zal heten, en die de best verkopende motorisatie zal zijn in België
-het prijsverschil met een "echte" premiumwagen (n/o Peugeot) zal een 2 à 3.000 euro in voordeel van de Peugeot uitdraaien
-leasemaatschappijen zullen niet van deze wagen houden, tenzij Peugeot zijn broek afdoet, zoals Citroen dat doet met de C5 Business
Ik vind hem best ok. Leuke kont en het afstappen van het gebruik van de grote muil vooraan is ook een goed idee. Niet enorm origineel, ok, maar kan dat eigenlijk nog? Elk automerk heeft tegenwoordig een stuk of 15 modellen in hun gamma, elke 2-3 jaar een facelift, elke 6-7 jaar een nieuw model... Je kan niet blijven met verrassende achterlichten op de proppen komen. Alles is ondertussen gedaan.
Ik vind hem best ok. Leuke kont en het afstappen van het gebruik van de grote muil vooraan is ook een goed idee. Niet enorm origineel, ok, maar kan dat eigenlijk nog? Elk automerk heeft tegenwoordig een stuk of 15 modellen in hun gamma, elke 2-3 jaar een facelift, elke 6-7 jaar een nieuw model... Je kan niet blijven met verrassende achterlichten op de proppen komen. Alles is ondertussen gedaan.
Achterlichten volledig boven de achterruit naar mijn weten nog niet. Misschien is dat eens een idee?
probleem qua design lijkt me niet alleen te komen door de ontzettend lange overhang maar ook door het feit dat het wiel half onder de voorruit geplaatst is.
Blijf erbij, goed geprobeerd maar de verhoudingen kloppen niet om het geheel voor mij als mooi te beschouwen.
Meer nieuwe vooraangedreven wagens hebben een redelijke overhang. Bombastische snuiten zullen nu eenmaal moeilijker samen gaan met weinig overhang?
Maar bij andere wagens is het toch beter in verhouding dan bij deze fransman, naar mijn persoonlijke mening:
Comment