Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW X5 2007

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Heb dringend hulp nodig!

Morgenvoormiddag moeten we naar de garage om de velgen te gaan veranderen.
    Ik wou de styling 128 21" laten steken. (klik) Maar de velg mag maximum 20" zijn.

Wie heeft er een goed voorstel?

Alvast bedankt!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
      Het enige wat me opviel is de langere remafstand. Je merkt toch wel dat je met een zware wagen onderweg bent. Om even snel stil te komen als met onze 530d moet je bij deze X5 toch wel dieper de rempedaal induwen.
      Nochtans lieten de tests van de X5 die ik al gelezen heb(onlangs nog de dubbeltests tussen X5 4.8i en CayenneS in autozeitung en automotorundsport) remafstanden optekenen die vergelijkbaar waren met een 530d.

Bv. de cijfers uit autozeitung:
      Code:
                  530d        X5
      100-0(koud):36.2        35.6
      100-0(warm):35.4        35.7
      De Mercedes E320CDI waarmee de 530d mee vergeleken werd remt bv minder goed dan de X5.

't Is natuurlijk wel mogelijk dat uw heel jong testexemplaar nog niet goed ingeremd was, bovendien zal zo'n X5 altijd wat logger aanvoelen dan een 5-serie, dat is een wetmatigheid waar je niet onderuit kan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk Berichten
        De Mercedes E320CDI waarmee de 530d mee vergeleken werd remt bv minder goed dan de X5.
        En niets is minder waar
        Zo'n X5 vind ik echt pakken slechter remmen dan onze E, en ik ben niet de enige die dat zegt die al met beide wagens heeft gereden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
          En niets is minder waar
          Zo'n X5 vind ik echt pakken slechter remmen dan onze E, en ik ben niet de enige die dat zegt die al met beide wagens heeft gereden
          Ik kan moeilijk meer geven dan de vastgestelde cijfers. Qua puntenaantal wat betreft de remmen(doseerbaarheid en remafstand) doet de X5 het ook beter dan die E maar dat hangt natuurlijk sterk af van de interpretatie van de testrijders.

De remafstanden van de E bij respectievelijk koud en warm waren 36.1 en 37.4m.

Comment

• Qua doseerbaarheid zit dan mss het verschil?
            Bij de X5 moet je al hard duwen om redelijk normaal te remmen, bij de E raak je bij wijze van spreken het pedaal nog maar aan en plak je al met je gezicht tegen de ruit...

Maar bij hard doorremmen zit er dan ook een duidelijk verschil, vind ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door olivierooo Bekijk Berichten
              Heb dringend hulp nodig!

Morgenvoormiddag moeten we naar de garage om de velgen te gaan veranderen.
              Ik wou de styling 128 21" laten steken. (klik) Maar de velg mag maximum 20" zijn.

Wie heeft er een goed voorstel?

Alvast bedankt!
              ???????

Comment

???????
                dan zou ik zeker de 20" nemen van het sportpack . Veel keus is er niet anders he in 20 " .
                ps : proficiat met de nieuwe x5 .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bt. Bekijk Berichten
                  Betreffende dat comfort, had ie luchtvering en op welke velgmaat stond ie ?
                  Luchtvering? Geen idee...

Velgmaat was 19".

Ik ga morgen eens bellen welke ophanging de X5 had. Ik twijfel alleszins dat 'm op luchtvering stond. Als ik het veercomfort vergelijk met de E-klasse van mijn schoonouders die ook 18" velgen hebben, dan was deze X5 toch wel veel stugger.
                  OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door luigi Bekijk Berichten
                    dan zou ik zeker de 20" nemen van het sportpack . Veel keus is er niet anders he in 20 " .
                    ps : proficiat met de nieuwe x5 .
                    Thx!
                    Ja, misschien die van het sportpakket.

Styling 215

Heb deze velg nog nooit gezien. Ook niet als keuze voor je X5 samen te stellen. Is dit een speciale editie ofzo?
                    Last edited by ; 13/04/2007, 21:06.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
                      Goed, dan kan hem besteld worden hé ?

Nu nog niet hé. Eerst moet onze 5 boekhoudkundig afgeschreven worden. Dat zal in december 2008 zijn...
                      OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                        Qua doseerbaarheid zit dan mss het verschil?
                        Bij de X5 moet je al hard duwen om redelijk normaal te remmen, bij de E raak je bij wijze van spreken het pedaal nog maar aan en plak je al met je gezicht tegen de ruit...

Maar bij hard doorremmen zit er dan ook een duidelijk verschil, vind ik
                        Dat gevoel heb ik dus ook. De doseerbaarheid van de remmen is in geen geval te vergelijken met die van onze 335i.

Toch wel teleurstellend...
                        OO 00 OO

Comment

• Het blijft dan ook een buskot van meer dan 2 ton, redelijk logisch eigenlijk dat het niet even goed kan remmen

Comment

• Dat is je reinste onzin. Zelfs onze Actros remt beter...
                            OO 00 OO

Comment

Dat is je reinste onzin. Zelfs onze Actros remt beter...
                              Das een Mercedes

Comment

Luchtvering? Geen idee...

Velgmaat was 19".

Ik ga morgen eens bellen welke ophanging de X5 had. Ik twijfel alleszins dat 'm op luchtvering stond. Als ik het veercomfort vergelijk met de E-klasse van mijn schoonouders die ook 18" velgen hebben, dan was deze X5 toch wel veel stugger.
                                Ik val in herhaling maar die luchtvering is bij de X5 helemaal niet comfortbepalend. Die luchtvering heeft vooral tot doel om de achterkant bij zware belading op de juiste hoogte te houden. Wat wel bepalend zou zijn voor het comfort is het al dan niet hebben van adaptive drive, daar zou je wel eens achter moeten vragen.

Comment

• Tijdens de testrit ben ik ook een Mercedes GL tegengekomen. Dat is ook een machtig machien. Ik ga daar ook eens mee rijden... Ik ben benieuwd of die beter remt...
                                  OO 00 OO

Comment

Thx!
                                    Ja, misschien die van het sportpakket.

Styling 215

Heb deze velg nog nooit gezien. Ook niet als keuze voor je X5 samen te stellen. Is dit een speciale editie ofzo?
                                    gta heeft deze hier eens gepost en ze kosten iets van een 5000€ dacht ik !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk Berichten
                                      Ik val in herhaling maar die luchtvering is bij de X5 helemaal niet comfortbepalend. Die luchtvering heeft vooral tot doel om de achterkant bij zware belading op de juiste hoogte te houden. Wat wel bepalend zou zijn voor het comfort is het al dan niet hebben van adaptive drive, daar zou je wel eens achter moeten vragen.
                                      Ik heb het dashbard goed verkend en heb nergens geen knoppekes zien staan die iets met de ophanging te maken zouden hebben. Ik neem dus aan dat de ophanging standaard was...
                                      OO 00 OO

Comment

Tijdens de testrit ben ik ook een Mercedes GL tegengekomen. Dat is ook een machtig machien. Ik ga daar ook eens mee rijden... Ik ben benieuwd of die beter remt...
                                        'k vrees ervoor, als 'ie even goed remt als 'ie eruitziet

Waarom geen ML?
                                        Jou kennende ga je je te snel verveeld voelen met zo'n groot log bakbeest dat niet vooruit te branden is

Comment

Styling 215

Serieus vet

Comment

Working...
                                          X