Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW X5 2007

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door RangeLove Bekijk Berichten
    Zeker in de dure prijsklasse liggen de prijzen daar enorm veel hoger dan bij ons.
    De prijzen zijn er lager als hier.
    De taksen zijn er echter zeer hoog.

Comment

• Quote:
      Originally Posted by THIJS
      ik heb vandaag een proefrit gemaakt met de x5. Wat het comfort betreft viel het tegen. echt hard. vorige week heb ik met een mercedes ml gereden en dit was een echte limosine. de x5 was echt hard. met de ml kan je echt tegen 100 de vluchthuvels rijden maar met de x5 is dit echt een go-cart. Mijn 525d is veel comfortabeler dan de x5.

Luchtvering?

niveau regeling op de achteras. bij de ml wel luchtvering

Comment

• Ik heb er ook al een proefrit mee gedaan en vond hem toch lekker rijden hoor. Het automatisch schakelen ging vlot en zo...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door THIJS Bekijk Berichten
          ik heb vandaag een proefrit gemaakt met de x5. Wat het comfort betreft viel het tegen. echt hard. vorige week heb ik met een mercedes ml gereden en dit was een echte limosine. de x5 was echt hard. met de ml kan je echt tegen 100 de vluchthuvels rijden maar met de x5 is dit echt een go-cart. Mijn 525d is veel comfortabeler dan de x5.
          Ik begin te denken dat de MB ML de meest comfortabele vering ophanging heeft. Mijn (niet luchtgeveerde AUDI Q7) is ook harder tov de MB ML. Gelukkig begin ik er nu goed aan te wennen. Al was het in het begin een minder prettige ervaring.
          AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

• eindelijk wat realiteitsbesef bij jou

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              eindelijk wat realiteitsbesef bij jou
              Ja, hij begint zijn ster al te missen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                Ja, hij begint zijn ster al te missen
                Nee, toch niet. Mocht ik terug voor de keuze staan zou ik terug dezelfde beslissing nemen. k'Heb ondertussen eens met een splinternieuwe A4 gereden en ik moet toch vaststellen dat qua vering en luxe een Q7 stukken hoger scoort ... maar helaas ook de prijs natuurlijk.

O ja, ik heb wat voeding voor de groene zieligaarts. Het verbruik van mijn Q7 in stadsverkeer is nu verminderd naar 12,3 liter. Mijne kameraad met zijn nieuwe BMW 525D (M-uitvoering) verbruikt 12,5 LITER !!!! Wat nu ???

Comment

• Ha, simpel hé. Zo'n Q7 3.0 TDI gaat zoals geweten geen sjiek vooruit, en je bent gestopt met 'm hard te gassen om toch te proberen mee te kunnen met de knappe auto's, dus daarom minder verbruik?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
                    Nee, toch niet. Mocht ik terug voor de keuze staan zou ik terug dezelfde beslissing nemen. k'Heb ondertussen eens met een splinternieuwe A4 gereden en ik moet toch vaststellen dat qua vering en luxe een Q7 stukken hoger scoort ... maar helaas ook de prijs natuurlijk.

O ja, ik heb wat voeding voor de groene zieligaarts. Het verbruik van mijn Q7 in stadsverkeer is nu verminderd naar 12,3 liter. Mijne kameraad met zijn nieuwe BMW 525D (M-uitvoering) verbruikt 12,5 LITER !!!! Wat nu ???
                    Gewoon geduld hebben,dat zal wel snel dalen...

Comment

ik rij geregeld met een q7 en ik kom bijna nooit onder de 15liter.En fuckk wa is da ding traag.Ik voel me zelfs sneller gaan in de Micra

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                        ik rij geregeld met een q7 en ik kom bijna nooit onder de 15liter.En fuckk wa is da ding traag.Ik voel me zelfs sneller gaan in de Micra
                        Geen hoogheidswaanzin krijgen hé

Comment

Volledig abnormaal ... volledig abnormaal. Kijk, mijn vorige wagen MB S320 benzine is qua vinnigheid stukken lager dan de Q7 3.0TDI. Ik rij regelmatig met de (nieuwe) MB S320CDI van mijn pa en het verschil in optrekken e.d. is "gevoelsmatig" quasi hetzelfde.

Ik ben zelfs heel enthousiast over de prestaties van de AUDI Q7. Mijn probleem is zelfs dat ik veel te veel zonder te beseffen 180 km/h rijd. De hogere rijzit geeft je natuurlijk veel minder de indruk dat je snel rijdt. Wat ik wel merk tov de MB ML is dat bij het optrekken de Q7 snel hogere toeren maakt.

MAAR ik ken wel een verhaal van een vriend van een kennis die helemaal niet tevreden is van zijn Q7 en een verbruik heeft van 16 liter !!! Een zakenrelatie van mij heeft een nieuwe A6 AVANT 3.0TDI en heeft continu problemen met een soort vermogensverlies ... Hij heeft diene A6 een vijftal maanden en is hem kotsbeu want de problemen geraken niet opgelost.

Laten we snel wa babbelen over de zuinigere X5 of we krijgen hier nog problemen met het Q7 verhaal.
                          Last edited by ANTONIO; 13/04/2007, 09:33.

Comment

• De 3.0 TDI lijkt Audi zeer vaak kopzorgen te bezorgen. Zowel in de A6, de A4 als in de Q7 is 'ie helemaal niet bij machte om de concurrentie bij te houden, vooral op de Autobahn in Duitsland (waar die freako Duitsers vaak continu liggen te sprinten tegen elkaar) komt 'ie simpelweg fut te kort. Op papier niet, maar in realiteit...

Je hebt al meermaals laten blijken dat je je hart of buik laat spreken, Antonio, maar ik ondervond 't ook al : een Q7 3.0 TDI is traag. Echt. Komt futloos over voor een 3-liter, ondanks z'n mooie cijfers op papier. Dan is de ML 320 CDI duidelijk vinniger, en (alhoewel ik 'm nog niet gereden heb) zeker ook de nieuwe X5, die minstens even vinnig is. De facelift E53 X5 3.0d vond ik zelfs duidelijk vinniger dan de twee Q7 3.0 TDI waarmee ik reeds kon rijden.

Audi werkt naar 't schijnt aan een "high output" 3-liter TDI, of dat nu die versie is die in de A5 te krijgen zal zijn, of niet, weet ik niet maar 't is nodig. Een A6 3.0 TDI met automaat loopt nauwelijks uit op een 525d, terwijl de 530d er toch onmiskenbaar van wegtrekt. En dan heb je nog 'n 535d, of bij Merc de 420 CDI.

Audi heeft dringend een krachtiger diesel nodig in de kleinere reeksen.

'k Ben benieuwd naar die Q7 4.2 TDI, dat moet wel 'n vinnige kar zijn, denk 'k.

Comment

Fukkiedukkie! Straks is er al helemaal geen behoefte meer aan maatregelen om CO2-uitstoot te verminderen. Allemaal met een Audi Q7 3.0 TDI gaan rijden en het probleem is opgelost.
                              Misschien kunnen we ijveren voor een subsidie van de regering voor dergelijke wagens

Comment

Volledig abnormaal ... volledig abnormaal. Kijk, mijn vorige wagen MB S320 benzine is qua vinnigheid stukken lager dan de Q7 3.0TDI. Ik rij regelmatig met de (nieuwe) MB S320CDI van mijn pa en het verschil in optrekken e.d. is "gevoelsmatig" quasi hetzelfde.

Ik ben zelfs heel enthousiast over de prestaties van de AUDI Q7. Mijn probleem is zelfs dat ik veel te veel zonder te beseffen 180 km/h rijd. De hogere rijzit geeft je natuurlijk veel minder de indruk dat je snel rijdt. Wat ik wel merk tov de MB ML is dat bij het optrekken de Q7 snel hogere toeren maakt.

MAAR ik ken wel een verhaal van een vriend van een kennis die helemaal niet tevreden is van zijn Q7 en een verbruik heeft van 16 liter !!! Een zakenrelatie van mij heeft een nieuwe A6 AVANT 3.0TDI en heeft continu problemen met een soort vermogensverlies ... Hij heeft diene A6 een vijftal maanden en is hem kotsbeu want de problemen geraken niet opgelost.

Laten we snel wa babbelen over de zuinigere X5 of we krijgen hier nog problemen met het Q7 verhaal.
                                Ik heb vorige week een Q7 gehad om eens te proberen en ik vond ook dat de auto sneller is dan hij aanvoelt. Je voelt niks van het versnellen maar als ik naar de teller keek verschoot ik wel telkens. Maar dan nog vond ik hem niet snel, wél veel te luid en niet eens een mooi geluid. Ook valt het op dat de 3.0 TDI problemen heeft met het gewicht van de Q7. Bij elke beweging van het gaspedaal schakelde hij onmiddellijk terug.

En om de forumpolicy gelukkig te maken: wat een knap interieur!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                                  Fukkiedukkie! Straks is er al helemaal geen behoefte meer aan maatregelen om CO2-uitstoot te verminderen. Allemaal met een Audi Q7 3.0 TDI gaan rijden en het probleem is opgelost.
                                  Misschien kunnen we ijveren voor een subsidie van de regering voor dergelijke wagens
                                  Is er een probleem met CO2-uitstoot van zware motoren of is er een probleem met de staatskas ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                    De 3.0 TDI lijkt Audi zeer vaak kopzorgen te bezorgen. Zowel in de A6, de A4 als in de Q7 is 'ie helemaal niet bij machte om de concurrentie bij te houden, vooral op de Autobahn in Duitsland (waar die freako Duitsers vaak continu liggen te sprinten tegen elkaar) komt 'ie simpelweg fut te kort. Op papier niet, maar in realiteit... Dan is de ML 320 CDI duidelijk vinniger, en (alhoewel ik 'm nog niet gereden heb) zeker ook de nieuwe X5, die minstens even vinnig is. De facelift E53 X5 3.0d vond ik zelfs duidelijk vinniger dan de twee Q7 3.0 TDI waarmee ik reeds kon rijden..
                                    Ik wil dit standpunt zeker niet tegenspreken maar je hebt toch rekening gehouden met;

1) Een BMW in werkelijkheid meer PK's heeft dan op papier (heeft enkele maanden trouwens op nieuws geweest).

2) De eerste Belgische ML320CDI had 235PK tov de huidige en Q7 = 211pk.

Wat ik wil zeggen, we moeten wel appelen met appelen vergelijken.

Comment

Ik heb vandaag een uurtje testgereden met de nieuwe X5 3.0d. Het is de eerste maal dat ik eens rijd met een SUV.

De prestaties van deze X5 zijn eigenlijk meer dan voldoende. Ik heb nooit het gevoel gehad dat deze X5 te traag was. Dan moet er nog rekening gehouden worden dat deze wagen slechts 550km op de teller had.

Na deze testrit ben ik overtuigd van deze wagen. Een heerlijk machien om mee te rijden. Zeer comfortabel om lange afstanden te doen, en toch zeer handelbaar voor de kleinere wegen en bochtenwerk.

Het enige wat me opviel is de langere remafstand. Je merkt toch wel dat je met een zware wagen onderweg bent. Om even snel stil te komen als met onze 530d moet je bij deze X5 toch wel dieper de rempedaal induwen.

De hoge zithouding bevalt me eigenlijk wel, tegen alle verwachtingen in.

Als je dan alle voordelen van functionaliteit erbij neemt, dan kan ik dus zeggen dat ik overtuigd ben van deze wagen.
                                      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Goed, dan kan hem besteld worden hé ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                          Ik heb vandaag een uurtje testgereden met de nieuwe X5 3.0d. Het is de eerste maal dat ik eens rijd met een SUV.

De prestaties van deze X5 zijn eigenlijk meer dan voldoende. Ik heb nooit het gevoel gehad dat deze X5 te traag was. Dan moet er nog rekening gehouden worden dat deze wagen slechts 550km op de teller had.

Na deze testrit ben ik overtuigd van deze wagen. Een heerlijk machien om mee te rijden. Zeer comfortabel om lange afstanden te doen, en toch zeer handelbaar voor de kleinere wegen en bochtenwerk.

Het enige wat me opviel is de langere remafstand. Je merkt toch wel dat je met een zware wagen onderweg bent. Om even snel stil te komen als met onze 530d moet je bij deze X5 toch wel dieper de rempedaal induwen.

De hoge zithouding bevalt me eigenlijk wel, tegen alle verwachtingen in.

Als je dan alle voordelen van functionaliteit erbij neemt, dan kan ik dus zeggen dat ik overtuigd ben van deze wagen.
                                          Betreffende dat comfort, had ie luchtvering en op welke velgmaat stond ie ?

Comment

Working...
                                          X