Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW X5 2007

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Renova is idd een kutdealer.

Ik praat over Van Laarhoven/Cito in Eindhoven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
      Als die uitnodiging ook voor mij/mijn vader geldt komen we graag je nieuwe kar is bewonderen en stap ik graag is in bij jou.

no problem!

Comment

Range Rover TD6
        Oei.

Dan mag je de sportophanging inderdaad op je buik schrijven, want een Range is een luchtgeveerde zetel en een X5 met sportophanging en 20" een onafgeveerde houten bank, als je ze met elkaar vergelijkt.

Ik zou de comfortzetels en de gewone ophanging, of als het kan de Adaptive Drive (die ook comfortverhogend werkt omdat je nooit in de bochten gaat liggen), aanraden. Dan heb je het sportpakket niet nodig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
          Klopt, Renova in Tilburg is één van de ergste garage's waar ik ooit geweest ben. Bij jou waren die precies nog beleefd. Ik kwam eens kijken voor een nieuwe X5 en kreeg te horen dat een BMW duur was, heel duur en daarmee bedoelden ze nog wel de ocassie's mee.
          Pfff, ik had op dat moment echt zo'n zin om die vent een lesje te leren (hij was zelfs de verkoopleider)... Maar ik heb geleerd om altijd maar beleefd te blijven, ookal word je als stront behandeld (maar ieder heeft z'n grenzen natuurlijk).

Bij Maserati NL was het ook mooi...
          Ik was op de Preview-avond van de AutoRai 2007 en ik zou eigenlijk met m'n vader gaan, maar die lag in het ziekenhuis. Mijn vader was geïnteresseerd in een Quattroporte en vroeg of ik wat info kon meenemen en of ik wilde kijken of het wat zou zijn voor hem.
          Om 23.40 (om middernacht eindigde de Preview-avond) kwam ik aan bij de Maserati-stand. Er was niets te doen op de stand en ik zag het personeel van Maserati 'backstage' aan de champagne zitten.
          Er stond nog wel een portier bij de ingang van de stand en ik vroeg aan hem of ik een kijkje mocht nemen en of ik wat informatie mocht hebben over de Quattroporte.

De man ging 'backstage' en kwam even later terug met het antwoord, dat ze klaar waren (voor die avond) en dat ik de brochures maar op internet moest bestellen.
          Teleurgesteld ging ik weer weg, maar toen ik 10 minuten later weer langskwam, stonden ze ineens wél met andere klanten op de stand... allerlei auto's te bekijken.

Oke, ze krijgen misschien veel te maken met 'autotoeristjes' maar een goede verkoper kan de echte klant er toch wel uitpikken? En dan nog zoiets... ik ben misschien wel een toekomstige klant van Maserati. Je weet maar nooit... Na de AutoRai heb ik daar echter mijn bedenkingen bij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            Oei.

Dan mag je de sportophanging inderdaad op je buik schrijven, want een Range is een luchtgeveerde zetel en een X5 met sportophanging en 20" een onafgeveerde houten bank, als je ze met elkaar vergelijkt.

Ik zou de comfortzetels en de gewone ophanging, of als het kan de Adaptive Drive (die ook comfortverhogend werkt omdat je nooit in de bochten gaat liggen), aanraden. Dan heb je het sportpakket niet nodig.
            Het sportpakket heeft de looks die de auto in mijn ogen nodig heeft.
            Als concessie zou ik dan 19'' styling 177 steken, icm met sportpakket en adaptive drive + comfortstoelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door HaVo Bekijk Berichten
              no problem!
              De max!

Adaptive drive is best wel prijzig, dus ik wil het wel eens gevoeld hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Friso89 Bekijk Berichten
                Pfff, ik had op dat moment echt zo'n zin om die vent een lesje te leren (hij was zelfs de verkoopleider)... Maar ik heb geleerd om altijd maar beleefd te blijven, ookal word je als stront behandeld (maar ieder heeft z'n grenzen natuurlijk).

Bij Maserati NL was het ook mooi...
                Ik was op de Preview-avond van de AutoRai 2007 en ik zou eigenlijk met m'n vader gaan, maar die lag in het ziekenhuis. Mijn vader was geïnteresseerd in een Quattroporte en vroeg of ik wat info kon meenemen en of ik wilde kijken of het wat zou zijn voor hem.
                Om 23.40 (om middernacht eindigde de Preview-avond) kwam ik aan bij de Maserati-stand. Er was niets te doen op de stand en ik zag het personeel van Maserati 'backstage' aan de champagne zitten.
                Er stond nog wel een portier bij de ingang van de stand en ik vroeg aan hem of ik een kijkje mocht nemen en of ik wat informatie mocht hebben over de Quattroporte.

De man ging 'backstage' en kwam even later terug met het antwoord, dat ze klaar waren (voor die avond) en dat ik de brochures maar op internet moest bestellen.
                Teleurgesteld ging ik weer weg, maar toen ik 10 minuten later weer langskwam, stonden ze ineens wél met andere klanten op de stand... allerlei auto's te bekijken.

Oke, ze krijgen misschien veel te maken met 'autotoeristjes' maar een goede verkoper kan de echte klant er toch wel uitpikken? En dan nog zoiets... ik ben misschien wel een toekomstige klant van Maserati. Je weet maar nooit... Na de AutoRai heb ik daar echter mijn bedenkingen bij.
                Dat zijn zo van die dingen waar je je niet de druk over moet maken.
                Als de service in de garage maar goed is.
                Vrienden van mij die er nogal érg snobby uitzien liepen als 18jarige snotaap op alle standen te verkondigen dat ze een auto van de papa gingen krijgen.(Wat ook uiteindelijk is gebeurd: een tweedehands 320i)
                Ze mochten overal binnen en aan.
                De truk: hoog van de toren blazen en je manieren achterwege laten.

Comment

Het sportpakket heeft de looks die de auto in mijn ogen nodig heeft.
                  Als concessie zou ik dan 19'' styling 177 steken, icm met sportpakket en adaptive drive + comfortstoelen.
                  Het Sport Pack verandert toch quasi niks aan de looks? De hoogglans Shadow-Line kan je ook gewoon apart als optie nemen, de bumpers en zijschorten zijn identiek, oké met Sport Pack heb je knoerten van wielen maar die vallen indien gewenst ook als 'n aparte optie te nemen, en ook zowat al de rest van de extra zaken die je bij 't Sport Pack krijgt zijn apart op de optielijst aan te vinken (of in extremis nadien bij je dealer na te laten plaatsen).

Het nadeel is dat je dan het minieme prijsvoordeel van het Sport Pack verliest, maar als je die sportophanging geenszins hebben wil, dan is dat een kleine toegeving. En een X5 met sportophanging en 19" of 20" is beenhard, zeker als je van een Range komt.

Adaptive Drive is een oplossing: die laat zich een pak comfortabeler afstellen dan de sportophanging, en is zo mogelijk nog overtuigender als totaalpakket, omdat de ophanging op 't vlak van sportiviteit nauwelijks moet onderdoen voor de sportophanging. Alleen ... ja, 't is een verdomd dure optie. BMW heeft dat, wat de aandeelhouders betreft, niet slecht bekeken ... maar minder zijn we ook niet gewoon van de Quandts en consoorten.

En tot slot zijn de comfortstoelen van de beste stoelen die je kan krijgen in een auto. Ze kosten eigenlijk belachelijk veel geld, maar ze zijn het waard ... gesteld dat ze blijven werken want BMW heeft bij de E65ev ook een terugroepactietje mogen placeren voor bepaalde zaken in dat meubilair. Maar bon. Die zijn hun geld zeker waard, als je vaak in de auto zit, en ik zou ze zelf, voor mij, mocht ik zo'n auto kopen, zonder twijfelen bijbestellen, ook al sta ik zo op de looks van (mooie) sportstoelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk Berichten
                    Vrienden van mij die er nogal érg snobby uitzien liepen als 18jarige snotaap op alle standen te verkondigen dat ze een auto van de papa gingen krijgen.(Wat ook uiteindelijk is gebeurd: een tweedehands 320i) Ze mochten overal binnen en aan. De truk: hoog van de toren blazen en je manieren achterwege laten.
                    Dat lukt je bij sommige minkukels van verkopers misschien één keer, maar daarna heb je bij zowat iedereen voor de rest van je leven je krediet opgesoupeerd. Mijn advies is om net het tegenovergestelde te doen van wat jij vertelt, en zeer kalm en discreet, en vooral zeer gemanierd te blijven. Ik heb daar b.v. op salons al véél meer mee bereikt, vermoed ik, dan dat ik als een wereldvreemde hautaine snob zou lopen rond te brallen. Ik ga me niet met opzet in een kostuumpje proppen, zoals zoveel "interessante" mensen op salons (vaak 18- tot 21-jarigen) doen. En ik ga niet pardoes langs een rij langs lopen en rechtstreeks naar de ingang stappen, als ik zie dat anderen ook netjes hun beurt afwachten om op een stand binnen te kunnen. En ik ga al helemaal niet een hostesse of een verkoper staan afblaffen alsof ik het beter weet dan hem, of 'm of haar het gevoel geven dat ze zelfs van geluk mogen spreken dat ze mijn slaafje mogen zijn. Bestaande klanten hebben een uitnodiging, en kunnen zo, op vertoon van die uitnodiging, binnen. Prospecten hebben voor het salon al hun dealer gecontacteerd die hun koopintenties heeft kunnen inschatten, en hen ook zo'n invitatie heeft gegeven, en kunnen dus hetzelfde doen als de reeds bestaande klanten. Behoor je daar niet bij, en speel je een toneeltje om daar toch binnen te geraken, dan val je zo hard op dat iedereen in 'n oogwenk door heeft dat je staat te snoeven.

En als je met je ingetogen, eerlijke en vriendelijke manier van doen iets niet verkrijgt dat je écht zou willen, dan kan je op eenzelfde manier een klein leugentje om bestwil placeren, ofwel zie je gewoon de realiteit onder ogen (namelijk: je bent écht niet het type klant voor zo'n überdure wagen, en mocht jij verkoper zijn bij dat merk zou je 't ook vervelend vinden om al die uiteindelijk géén klant wordende jongelingen die enkel maar een beetje interessant komen doen met 't geld van de papa, rond te moeten leiden), en accepteer je de "nederlaag". Ik geraak vaak binnen op stands die niet openlijk toegankelijk zijn, door gewoon vriendelijk te blijven en helemaal geen hautaine toon aan te slaan. Bij momenten moet je 'es iets gewiekster zijn dan je lief is, of kunnen goochelen met woorden, en 't is ook goed dat je de autowereld een beetje kent en zeker ook de namen van enkele dealers van dat merk, o.i.d. ... maar vaker dan te blijven aandringen, neem ik een "neen" voor een neen aan, en geniet ik van hetgeen ik kan zien op de manier die iedereen te beurt valt.
                    Last edited by ; 12/12/2007, 23:57.

Comment

Het Sport Pack verandert toch quasi niks aan de looks? De hoogglans Shadow-Line kan je ook gewoon apart als optie nemen, de bumpers en zijschorten zijn identiek, oké met Sport Pack heb je knoerten van wielen maar die vallen indien gewenst ook als 'n aparte optie te nemen, en ook zowat al de rest van de extra zaken die je bij 't Sport Pack krijgt zijn apart op de optielijst aan te vinken (of in extremis nadien bij je dealer na te laten plaatsen).

Het nadeel is dat je dan het minieme prijsvoordeel van het Sport Pack verliest, maar als je die sportophanging geenszins hebben wil, dan is dat een kleine toegeving. En een X5 met sportophanging en 19" of 20" is beenhard, zeker als je van een Range komt.

Adaptive Drive is een oplossing: die laat zich een pak comfortabeler afstellen dan de sportophanging, en is zo mogelijk nog overtuigender als totaalpakket, omdat de ophanging op 't vlak van sportiviteit nauwelijks moet onderdoen voor de sportophanging. Alleen ... ja, 't is een verdomd dure optie. BMW heeft dat, wat de aandeelhouders betreft, niet slecht bekeken ... maar minder zijn we ook niet gewoon van de Quandts en consoorten.

En tot slot zijn de comfortstoelen van de beste stoelen die je kan krijgen in een auto. Ze kosten eigenlijk belachelijk veel geld, maar ze zijn het waard ... gesteld dat ze blijven werken want BMW heeft bij de E65ev ook een terugroepactietje mogen placeren voor bepaalde zaken in dat meubilair. Maar bon. Die zijn hun geld zeker waard, als je vaak in de auto zit, en ik zou ze zelf, voor mij, mocht ik zo'n auto kopen, zonder twijfelen bijbestellen, ook al sta ik zo op de looks van (mooie) sportstoelen.
                      Het sportpakket heeft ook iets andere lamellen en het grilletje onder de lamellen. Maar is inderdaad los te bestellen.

Ik zou is moeten kijken wat financieel het aantrekkelijkste is, feit is wel dat adaptive drive goedkoper is icm sportpakket als zonder.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                        en wat is het grote verschil met de sportzetels dan ?

Comfortzetels zijn gewoon een model duurder dan sportzetels, ze zijn ook geschikt om sportief te rijden (verstelbare lendesteun). Ze zijn gewoon een duurdere versie, zowat alles is electrisch verstelbaar, je hebt alleen geen massagefunctie, daarvoor moet je de actieve zetels nemen. Ze zitten heel goed, met sportzetels heb ik geen ervaring. Ze zijn wel redelijk duur, maar ik zou ze wel nemen als het eraf kan.

Edith: gta heeft het al gezegd, en zoals je ziet beaam ik het.

Comment

Het sportpakket heeft ook iets andere lamellen en het grilletje onder de lamellen. Maar is inderdaad los te bestellen.
                          Ja daarom zei ik het net. Ik steek in m'n eend ook de chroom niertjes, omdat ik die veel knapper vind. M'n huidige 320d is een Sportline en die heeft dat zelfs standaard. Wel, gewoon bestellen bij de dealer en laten plaatsen, vaak kan je zoiets gratis als laatste onderhandelingspunt erbij krijgen, omdat zo'n stukken doorgaans zeer weinig kosten, de marges erop vrij groot zijn (en ze dus voor de dealer quasi niks kosten), en tenslotte de werkuren om die dingen te installeren voor de klant goed worden doorgerekend maar voor de garage zelf spotgoedkoop zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                          Ik zou is moeten kijken wat financieel het aantrekkelijkste is, feit is wel dat adaptive drive goedkoper is icm sportpakket als zonder.
                          Enkel de prijs die de sportophanging kost, da's alles. Als je toch Adaptive Drive zal nemen, en ook de comfortzetels, dan is die bijkomende ophanging wel zoveel goedkoper, maar je moet om correct te zijn dan wel de meerprijs die je in het sportpakket betaalt voor de sportophanging, eraf rekenen, omdat je die uiteindelijk ook niet hebt. Nu, door 't feit dat zo'n pakketten altijd wel een bepaalde korting betekenen, zal je er zeker geen nadeel mee doen, da's waar, dus ik zou dan inderdaad ook 't sportpakket nemen.

Enige consequentie, nog: stel dat je een beige interieur wil, en ook beige dakbekleding, dan ga je 't wel speciaal moeten aanvragen, en afhankelijk van je dealer zullen ze dat for free doen (want eigenlijk kost dat niks), ofwel gaan ze je erop leggen door er een meerprijs voor aan te rekenen (Sonderwunsch). Ikzelf vind een beige interieur mooier met beige dakbekleding, bij de X5. Maar bon, 't is een detail.

Comment

• Ik wil juist de dakhemel van het sportpakket... super.
                            En Sattelbraun leder.

Ik weet alleen niet wat de mooiste sierstrip is bij satelbraun/zwart interieur.

Comment

• Oh ja ik = pa .
                              Maar de finishing touch ligt meestal toch in mijn handen.

meestal = altijd

Comment

Ik wil juist de dakhemel van het sportpakket... super.
                                Staat ook gewoon op de optielijst, hè.

Reken nou maar 'es dat prijsverschil uit, met of zonder Sport Pack. 'k Denk ook wel dat je "voordeel" doet mét.

Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                                Ik weet alleen niet wat de mooiste sierstrip is bij satelbraun/zwart interieur.
                                Da's persoonlijk. Alu binnenin de X5 vind ik doorgaans niet zo denderend, 't oogt een beetje cheap, ook al is het sportiever. Bij 'n '5 met het standaard leder/stof van 't M sport pack vind ik het nog net kunnen, zeker met zilver als buitenkleur, maar in een X5 zou 'k 't niet willen. Met zadelbruin leder (inderdaad prachtig) zou ik de antraciet houtlijsten bestellen, omdat 't ietsje moderner is dan de bruine houtlijsten. Mijn pa is dan weer een fan van lichtgekleurde houtlijsten, en zou zeker de populierenhoutlijsten bestellen. En m'n ma is dan weer eerder voor cocooning, Britse cottage-stijl en alles wat "gezelli-gezelli" is, en zou voor wortelnotenhout kiezen. En ze passen alledrie bij dat zadelbruin. Daar zou 'k jouw pa de keuze laten maken, per slot van rekening moet hij er dagelijks op kijken.

Comment

• Uitgaande van:
                                  *metallickleur
                                  *leder sattelbraun comf stoelen
                                  *dakdragers
                                  *automatisch dimmende binnenspiegel
                                  *verwarmde zetels voor
                                  *koplampsproiers+xenon+bochtverlichting
                                  *PDC
                                  *gescheiden airco
                                  *verlichtingpakket
                                  *navi professional
                                  *cd wisselaar
                                  *19'' wielen
                                  *donkere hemelbekleding
                                  *sportstuur
                                  *shadow line
                                  *adaptive drive

Dan heb ik alle opties van high executive (NL) en sportpakket + adaptive drive.

BE niet uitgaande van sportpakket = 72485
                                  BE uitgaande van sportpakket = 72255

Maar met sportpakket krijg je dan ook die andere niertjes enzo, dus het is interessanter.

Nederlandse prijs:
                                  71714

In Nederland is ie dus het goedkoopste, maar het scheelt elkaar weinig.
                                  Het zal dus aan de hoogste korting liggen.

Comment

• Wanneer moet 'ie er zijn?

't Is maar ... mijn Sabine is bij mijne Mof vervangen door een X5 3.0sd die we voor een kennis hebben besteld, en de korting is zeer proper. Om niet rond de pot te draaien: 16,8% op de Duitse brutoprijs incl. packs. Contractueel maximaal 6.000 km.

't Is maar een ideetje.

Comment

• Ik ga dat zéker voorleggen aan mijn vader.
                                      Als er kortingen te rapen vallen is hij altijd thuis .
                                      Op brutoprijs dan nog *slik*.

I'll keep you posted, levertijd is niet van heel groot belang, halverwege 2008 zou goed zijn.

Comment

Wanneer moet 'ie er zijn?

't Is maar ... mijn Sabine is bij mijne Mof vervangen door een X5 3.0sd die we voor een kennis hebben besteld, en de korting is zeer proper. Om niet rond de pot te draaien: 16,8% op de Duitse brutoprijs incl. packs. Contractueel maximaal 6.000 km.

't Is maar een ideetje.
                                        Kan je ook zo'n M3 bestellen?
                                        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                          Kan je ook zo'n M3 bestellen?
                                          Ja. Een M geven wij echter maar aan één van onze drie Moffen, omdat we die voor 100% vertrouwen. En dat is de Mof die mijn 120d een half jaar lang vertroetelde (zoals 'k al zei: hij zat nooit in m'n lemon zetels zonder zetelhoezen, heeft de tapijten eruit gehaald en vervangen door rubberen matten, auto staat altijd binnen, gemiddeld verbruik nooit gereset en stond op 5,7, ...). En die man heeft ook maar 2 termijnen per jaar, uiteraard. Dus dat kan, als 't kwalijk wil, tegenvallen.

En de korting ligt voor 'n (recente) M ook lager, dacht ik. Voor de E92 M3 heb ik nog nooit geïnformeerd, omdat we nog nooit 'n aanvraag hebben gekregen. Ik schat dat je dan ergens rond de 15 à 16% zal stranden.

Voordeel is wel dat de bestelling van een JaWa wordt voorgenomen op de normale bestellingen. Dus stel dat op een bepaald moment de leveringstermijn van een model 6 maanden bedraagt, en je bestelt nieuw, dan gaat 'ie maar in productie na 6 maanden. Bestel je 'm als JaWa, dan gaat 'ie binnen de maand in productie, en als je dan je 6 maanden erbij rekent, heb je 'm eigenlijk maar een goeie maand later dan jouw nieuwe.

Comment

Working...
                                          X