Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik wil jullie even laten weten dat me vader is net thuis gekomen met goed nieuws.
hij is net door onze dealer gebeld dat de productie status van onze x5 3.0sd naar oranje licht is gegaan dit betekent dat ze ergens deze week of volgende week, waarschijnlijk gaan starten met het bouwen van onze x5 3.0sd. Als het goed is moet me pa ook binnenkort naar de dealer om het helemaal rond te maken of hij nog extra opties wil of iets wil wijzigen.
ik laat jullie ook zo snel mogelijk weten waneer het licht op groen staat voor onze x5 3.0sd.
Voor de geintereseerden wil ik rond 9 uur nog wel ff posten welke opties we hebben
Zalig! Zeker de nieuwe Auto-Motor-und-Sport kopen, er staat een vergelijkingstest van de 3.0sd in.
Opties die we niet hebben besteld met een uitleg:
-Sportpakket
Uitleg: Anthraziet Zwarte hemel. Me moeder wou geen beige interieur met een zwarte hemel.
-AFS
Onze test auto had het maar me pa vond het kunstmatig aanvoelen en niet prettig rijden.
-Stuurwiel verwarmd
Had me pa niet nodig hij is geen watje
-Automatic tail gate
Wilde me pa wel maar dan zou de levertijd verlengt worden naar maart.
-Keyless Go
Me pa vond het instappen heel gemakkelijk maar hij vond het erg jammer dat je met het sluiten van de auto nog een keer de portier moest aanraken dus vond hij het niet waard.
-Soft Close portieren
Iets wat we totaal nutteloos vinden(persoonlijk).
-Achteruitrij camera
Hadden we eerst in bestelling staan maar het bleek s'avonds erg slecht te werken dus heeft me pa de optie verwijderd en neemt hij genoegen met alleen PDC.
-Stoelventilatie
Me pa heeft het niet snel warm en mijn moeder en ik vinden het niet mooi dat het geperforeerd word.
-Actief zetels
Leidt te veel af en als me pa echt een goeie massage wil dan neemt hij wel een massage.
-Interieur voorverwarming
Te dure optie en we gebruiken wel lekker de snel verwarmbare stoelen
-Hoogglans Shadow line
Me pa vond het te veel glimmen en zou het wel nemen als hij een zwarte had genomen maar wij hadden het matt zwarten bij een blauwe x5 gezien en vonden dat erg mooi dus ook geen hoogglans Shadow line.
-Panoramish dak
Me pa is bijna 2 meter en kwam de heletijd met ze kruim tegen het Pano dak wat hij niet prettig vond. Als me pa wat kleiner was dan was deze optie zeker besteld.
Duur Tekst schrijven: 30 minuten
Dit was het dan jullie weten bijna alles van onze bestelde x5 3.0sd
Levering begin januari 2008 en vanzelfsprekend komt er een topic bij Mijn Auto
Comentaar is altijd leuk.
Zalig! Zeker de nieuwe Auto-Motor-und-Sport kopen, er staat een vergelijkingstest van de 3.0sd in.
of auto motor und sport test jahrbuch, ligt nu in de winkel... dan heb je al de detailtests en vergelijkende tests (volledig, dus niet gelijk bij AG) van dit jaar
't Vreemde is, je zou 't 'm niet nageven, vind ik. Vooruit gaat 'ie zowiezo, maar 't verloopt zo ... smeuïg ... dat 't eigenlijk niet opvalt dat 'ie zo verdomde efficiënt is.
Heb nog geen X5 3.0sd gereden, maar 'k vermoed dat die wel even snel zal aanvoelen door de meer in 't interieur doordringende motorsound.
Maar eigenlijk had ik 't niet zozeer op de motor/bak, de uitkomst daarvan was al op voorhand duidelijk. 'k Had 't op de rest.
Je gaat me toch niet zeggen dat zo'n ML beter tussen de pionnetjes waggelt?
Dat was zo ongeveer 't enige waar 'ie de BMW niet op klopte. Mind you, de verschillen waren altijd zeer klein, maar de ML was beter op zowat alle andere vlakken. 't Enige grote verschil (in 't voordeel van de Benz) bleek 't comfort te zijn. Z'n grootste nadeel hier in België is z'n cilinderinhoud, jammer genoeg.
Dus zelfs buiten de motor was 'ie nog beter op andere vlakken?
Ik meen me toch eens een youtube test gezien te hebben dat de X5 op praktisch alle vlakken beter was
Maandavond brengen wij onze 530d binnen voor een onderhoud. Er zal dan een X5 klaarstaan als vervangwagen. We hebben de ganse dinsdag om rond te scheuren met dit ding. Ik hoop echt mijn schoonbroer en -zus overtuigd te krijgen van dit beest.
Als ze nu eentje zouden bestellen, wordt 'm in april geleverd.
Vandaag was het dus zover.
Gisterenavond is mijn schoonbroer de X5 gaan uithalen bij verdeler Van Osch.
Het was een Saffierzwarte met zwart leder en alu sierlijsten, sportpakket met 20" wielen. Andere opties die me opgevallen zijn waren een groot schuifdak uit glas, DVD achteraan, parkeercamera, comfortzetels, verwarmde zetels. Voor de rest zou ik het niet weten. Wat er zeker niet op zat was een fatsoenlijk soundsystem.
Zelf heb ik slechts een toerke rond de blok gedaan, want het was vandaag zeer druk op de firma.
De 2 dingen die me bij een vorige testrit tegenvielen, waren nu niet meer aanwezig. Enerzijds was dat de harde ophanging. In deze X5 viel dat beter mee. Ik ga morgen eens vragen of ze de sportophanging niet weggelaten hebben (= gratis optie). Anderzijds was het gebrek aan bijtkracht van de remmen. Ik heb deze X5 ook eens flink de teugels aangespannen en ook de remmen nog eens getest. Bij deze X5 was ik zelfs onder de indruk van de remkracht. Hier heb ik nu dus geen opmerkingen meer over.
Deze wagen had 5000km op de teller en was dus al wat losgereden. Uiteindelijk is deze wagen qua vermogen meer dan voldoende. Toch geeft deze X5 niet hetzelfde gevoel van prestaties als onze 530d wat ook niet meer dan normaal is. Ik zou zeer graag eens met een 3.0sd willen rijden, om te voelen of het verschil groot genoeg is om de meerprijs te verantwoorden. Als dat zo is dan zou ik mijn schoonbroer de 3.0sd aanraden, want ook hij had meer verwacht...
Als je de wagen zo ziet staan met die brede banden is het net een grote buggy. Zo volledig in 't zwart is het toch wel een prachtige wagen. Wel was de wagen bij ons op het terrein zeer vuil. Nadeel zijn dan wel de alu opstaptredes die zeer breed zijn en die het moeilijk maken om uit te stappen zonder met je broek langs die opstaptredes te schuiven. Opletten dus, of je broek is altijd vuil...
Wordt deze X5 de opvolger van de E220cdi van mijn schoonbroer: Misschien...
Wordt deze X5 de opvolger van onze 530d over een jaar: Misschien...
Ben ik nu de enige die 20 en 21 inch te groot vindt onder een X5?
Neen... ik heb de originele 18 inch genomen... Ik wil mijn wagen niet degraderen door daar overdreven grote velgen onder te plaatsen... daarom heb ik bewust geen sportpakket gekozen
Comment