Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW X5 2007

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
    Zwart staat em niet. Dan lijkt ie héél log.
    Ook in het interieur moet je wat kleur brengen, zo oogt het te koud.
    Idd, een witte met 21" en rood interieur!

Comment

• Alstublieft neen, da's een patserbak/pooierbak.

Als je iets doet, doe het dan goed: donkergrijze met donkerbeige interieur.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
        De 3 is er met moeite en hij klapt al van een X5. :d

Anderzijds een 3 coupé en een X5! (ipv de 5 dan)

Beiden zijn in het zelfde kleur te verkrijgen.
        Met dat gedacht loop ik ook al rond.
        Als de Range aan vervanging toe is, dan wordt het waarschijnlijk ook een X5.
        Alleen klopt mijn nickname dan niet meer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RangeLove Bekijk Berichten
          Met dat gedacht loop ik ook al rond.
          Als de Range aan vervanging toe is, dan wordt het waarschijnlijk ook een X5.
          Alleen klopt mijn nickname dan niet meer.
          Ik zou eerder mijn nick aanpassen aan mijn wagen dan omgekeerd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
            Ik heb eigenlijk nog nooit met een X5 gereden. Ik vrees ook dat de hoge zithouding me niet gaat bevallen. Bij een volgende aankoop zal de X5 zeker overwogen worden, aangezien mijn vrouwke gek is van zo'n SUV. Als het rijplezier me echter niet zal bevallen komt er geen SUV in huis. Ik moet nl. 40.000km per jaar rijden met die wagen...
            Komende van de 5 zul je het niet leuk vinden denk ik
            In vergelijking met de E klasse is de motor uiteraard een heel pak beter, maar al de rest stond me totaal niet aan
            Het zicht rondom is erbarmelijk slecht, het stuur is té licht (hoewel dat van de E een beetje te zwaar is in stadsverkeer en te indirect) voor zo'n groot ding, de afwerking is ook niet zo geweldig als iedereen zegt, de remmen hebben geen gevoel en je moet al redelijk hard remmen om stil te komen en het gaspedaal voelt al even los en gevoelloos aan als de rem
            Misschien waren mijn verwachtingen gewoon te hoog, maar het ding stond me hoegenaamd niet aan, geef mij maar de taxi, die "voelt" gewoon solider aan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
              De 3 is er met moeite en hij klapt al van een X5. :d

Anderzijds een 3 coupé en een X5! (ipv de 5 dan)

Beiden zijn in het zelfde kleur te verkrijgen.
              De 530d is ondertussen 3 jaar oud. Nog 2 jaar en deze zal vervangen worden. Ik kijk er nu al naar uit. Als autoliefhebber zou ik wel elk jaar een nieuwe wagen willen kopen...

De X5 is inderdaad in exact dezelfde kleurencombinatie te krijgen. Wel zou ik dat nooit kopen 2 wagens in dezelfde kleur...
              OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                De 530d is ondertussen 3 jaar oud. Nog 2 jaar en deze zal vervangen worden. Ik kijk er nu al naar uit. Als autoliefhebber zou ik wel elk jaar een nieuwe wagen willen kopen...

De X5 is inderdaad in exact dezelfde kleurencombinatie te krijgen. Wel zou ik dat nooit kopen 2 wagens in dezelfde kleur...
                Nochtans, ik denk dat het een prachtig duo zou kunnen zijn.
                Is trouwens voor de X5 ook een magistrale kleur.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                  Komende van de 5 zul je het niet leuk vinden denk ik
                  Daar zou ik toch niet te snel mee afkomen. Mijn pa heeft een X5 gekocht nadat hij daarvoor een 5 had. Die wilt absoluut niet meer terug naar een 5. De X5 is op dat vlak dus best wel verslavend zo blijkt.

Het zicht rondom is erbarmelijk slecht,
                  Helemaal mee akkoord.

het stuur is té licht (hoewel dat van de E een beetje te zwaar is in stadsverkeer en te indirect) voor zo'n groot ding,
                  Dat vind ik wel erg vreemd, ik vind het stuur in de X5 net zwaar. Ik vermoed dan ook dat jij hebt testgereden met een servotronic, dat stuur is naar het schijnt inderdaad overdreven licht waardoor je stuurgevoel mist.

de afwerking is ook niet zo geweldig als iedereen zegt
                  Daar ben ik al helemaal niet mee akkoord, de afwerking in een X5 staat op een veel hoger niveau als die in de nieuwste 5.

de remmen hebben geen gevoel en je moet al redelijk hard remmen om stil te komen
                  Hier ben ik ook helemaal niet mee akkoord. De remmen voelen heel solide aan hebben erg veel bijtkracht, dat is trouwens iets dat in bijna elke review terug kwam.

en het gaspedaal voelt al even los en gevoelloos aan als de rem
                  Het gaspedaal is inderdaad nogal direct, volgens mij is dat echter een eigenschap die je bij elke BMW terugvindt.

Van mij moet je de X5 absoluut geen goede wagen vinden maar ik vind de opmerkingen die je maakt wel een beetje vreemd. Had je nu gezegd dat het ophangingscomfort niet is wat het zou moeten zijn of dat de binnenruimte en kofferruimte best wel tegenvallen voor zo'n grote wagen dan had ik je direct gelijk gegeven.

Comment

• Is er al een prijs bekend voor de 3.0i?
                    Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                    • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                    • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                    • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• Ik zal snel weten hoe goed of slecht een nieuwe X5 zal rijden, want de verkoper heeft mij beloofd dat we eens een ganse dag mogen rondrijden met zo'n nieuwe X5.
                      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
                        Is er al een prijs bekend voor de 3.0i?
                        Voorlopig is die nog niet leverbaar in Belgie dus ik denk dat er ook nog geen prijs voor is.

Edit: uiteraard is hij nog niet leverbaar, ze zijn allemaal pas leverbaar binnen enkele maanden. Ik bedoelde uiteraard dat je die 3.0is, in tegenstelling tot de 2 anderen, nog niet kan bestellen. Op de prijslijst die ongeveer een maand geleden is verspreid werd in alle geval nog niet gesproken over de 3.0is.
                        Last edited by ; 31/12/2006, 13:16.

Comment

• Op een van de vorige pagina had gTa de Duitse prijslijst gezet maar die is nu helaas weg. Iemand die hem toevallig heeft?
                          Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                          • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                          • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                          • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• Ik vergeleek ook niet met een 5 serie, maar met een E klasse
                            Vandaar dat het waarschijnlijk zo "raar" is voor jou
                            Dat de ophanging nogal hard is en de achterbank een marteling is algemeen geweten denk ik
                            Maar hij had geen sportpakket, geen servotronic en dus ook geen joekels van banden en velgen
                            De koffer...tja, ik weet niet hoe het zit bij andere SUV's, maar erg veel is het natuurlijk niet, hoewel je op de achterbank erdoor wel wat beenruimte voor krijgt.

Wat de afwerking betreft heb ik het puur over uitzicht en gevoel, er zijn plaatsen waar de afwerking wel goed is (zoals de deuren) en plaatsen waar het in mijn ogen minder is (het dashboard is.. mja, het voelt zacht maar ziet er keihard en goedkoop uit imo) en de bestuurderszetel ziet er nu na 13.000km ofzo al afgeleefd en blinkend uit...niet bepaald kwaliteitsvol lijkt me
                            Klein verschil met de bouwkwaliteit, die wel snor leek te zitten, nergens een piepje of rammeltje!

De remmen waren in mijn ogen (voeten? ) nogal indirect (eerst een cm ofzo een heel los pedaal en als je dan wat harder duwde voelde je plots iets afremmen), voor sommigen heet dat mss juist wel direct, maar ook hier vergelijk ik met de (uiteraard lichtere) E klasse die een veel hardere en krachtigere rem heeft die meteen aangrijpt...

Het gaspedaal is direct ja, maar je voelt het gewoon niet vind ik, ik ben gewoon van te voelen dat je op de gas duwt (mechanisch dan, niet qua snelheid ), dat je werkelijk weerstand hebt, dat is iets wat ik in de X5 niet had...

Maar ik zeg het nog eens, dit is MIJN mening en ik vergelijk dus met een E klasse, een berline weliswaar...
                            Ik zit liever in een wagen dan erop en in de E heb ik een gevoel dat de auto steviger aanvoelt door het zwaardere stuur, de stevigere remmen en het stevigere gaspedaal en omdat alles zich rondom mij bevindt en niet onder mij
                            Kan zijn dat ik gewoon niets voel voor SUV's en dit is ook de enige waar ik mee gereden heb en als dit dan de top is volgens sommigen, dan hoef ik al niet te weten hoe het met de concurrentie zit

Maar om toch nog een groot pluspunt toe te voegen voor ik gestenigd wordt
                            Laat het duidelijk wezen dat ik geen problemen heb met de prachtige motor en de soepele versnellingsbak!
                            Die schakelde overigens soepelder en zachter over dan de bak in de E, een o zo geprezen automatische versnellingsbak van Mercedes (al kan dat met het vermogenstekort te maken hebben )

Comment

• zo'n X5 is alleen maar leuk als je de leuke opties hebt -> grote velgen etc...

en uiteindelijk moet zo'n X5 gewoon geleverd worden met een dikke V8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
                                En olieboorplatform in de koffer

Comment

En jij denkt dat iedereen zo'n dikke V8 kan betalen?

Comment

• inderdaad reynaerde

nee maxime, maar deze is duidelijk op de Amerikaanse markt gericht

Comment

nee maxime, maar deze is duidelijk op de Amerikaanse markt gericht
                                      Ah! Je bedoelde het zo, sorry!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                                        Ik vergeleek ook niet met een 5 serie, maar met een E klasse
                                        Vandaar dat het waarschijnlijk zo "raar" is voor jou
                                        Waarschijnlijk is het dat. Ik weet niet wat voor ervaring je al hebt met BMW's maar het zou best wel eens kunnen dat iedere BMW in vergelijking met jouw E minder stevig en "zwaar" aanvoelt. Over het algemeen vindt men toch dat een X5 erg gelijkaardig rijdt als een serieus uit de kluiten gewassen 5 touring...

Ik zit liever in een wagen dan erop en in de E heb ik een gevoel dat de auto steviger aanvoelt door het zwaardere stuur, de stevigere remmen en het stevigere gaspedaal en omdat alles zich rondom mij bevindt en niet onder mij
                                        Wat dat vette betreft ben ik helemaal akkoord, ik lig ook liever wat meer in een wagen dan rechtop te zitten zoals in een SUV. Moest ik trouwens zelf ooit de middelen hebben om in dat segment van wagens te gaan shoppen dan denk ik niet dat ik voor een SUV zou kiezen. Uiteindelijk krijg je nogal veel niet te vermijden nadelen in vergelijking met berlines(hoger verbruik, zwakkere prestaties) waarvan ik niet bereid zou zijn ze er bij te nemen.

Comment

• Was dit hier al bekend?

De aanbevolen retailprijzen voor de lanceringsmodellen van de nieuwe BMW X5 (E70)
                                          zijn voor België als volgt vastgelegd:

X5 3.0d: € 52.100 (BTW incl.)
                                          X5 3.0si: € 51.650 (BTW incl.)
                                          X5 4.8i: € 70.300 (BTW incl.)

De commerciële lancering zal plaatsvinden op: 24/03/2007

Comment

Working...
                                          X