Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Met dat gedacht loop ik ook al rond.
Als de Range aan vervanging toe is, dan wordt het waarschijnlijk ook een X5.
Alleen klopt mijn nickname dan niet meer.
Met dat gedacht loop ik ook al rond.
Als de Range aan vervanging toe is, dan wordt het waarschijnlijk ook een X5.
Alleen klopt mijn nickname dan niet meer.
Ik zou eerder mijn nick aanpassen aan mijn wagen dan omgekeerd.
Ik heb eigenlijk nog nooit met een X5 gereden. Ik vrees ook dat de hoge zithouding me niet gaat bevallen. Bij een volgende aankoop zal de X5 zeker overwogen worden, aangezien mijn vrouwke gek is van zo'n SUV. Als het rijplezier me echter niet zal bevallen komt er geen SUV in huis. Ik moet nl. 40.000km per jaar rijden met die wagen...
De 530d is ondertussen 3 jaar oud. Nog 2 jaar en deze zal vervangen worden. Ik kijk er nu al naar uit. Als autoliefhebber zou ik wel elk jaar een nieuwe wagen willen kopen...
De X5 is inderdaad in exact dezelfde kleurencombinatie te krijgen. Wel zou ik dat nooit kopen 2 wagens in dezelfde kleur...
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
De 530d is ondertussen 3 jaar oud. Nog 2 jaar en deze zal vervangen worden. Ik kijk er nu al naar uit. Als autoliefhebber zou ik wel elk jaar een nieuwe wagen willen kopen...
De X5 is inderdaad in exact dezelfde kleurencombinatie te krijgen. Wel zou ik dat nooit kopen 2 wagens in dezelfde kleur...
Nochtans, ik denk dat het een prachtig duo zou kunnen zijn.
Is trouwens voor de X5 ook een magistrale kleur.
Komende van de 5 zul je het niet leuk vinden denk ik
Daar zou ik toch niet te snel mee afkomen. Mijn pa heeft een X5 gekocht nadat hij daarvoor een 5 had. Die wilt absoluut niet meer terug naar een 5. De X5 is op dat vlak dus best wel verslavend zo blijkt.
Dat vind ik wel erg vreemd, ik vind het stuur in de X5 net zwaar. Ik vermoed dan ook dat jij hebt testgereden met een servotronic, dat stuur is naar het schijnt inderdaad overdreven licht waardoor je stuurgevoel mist.
de afwerking is ook niet zo geweldig als iedereen zegt
Daar ben ik al helemaal niet mee akkoord, de afwerking in een X5 staat op een veel hoger niveau als die in de nieuwste 5.
de remmen hebben geen gevoel en je moet al redelijk hard remmen om stil te komen
Hier ben ik ook helemaal niet mee akkoord. De remmen voelen heel solide aan hebben erg veel bijtkracht, dat is trouwens iets dat in bijna elke review terug kwam.
en het gaspedaal voelt al even los en gevoelloos aan als de rem
Het gaspedaal is inderdaad nogal direct, volgens mij is dat echter een eigenschap die je bij elke BMW terugvindt.
Van mij moet je de X5 absoluut geen goede wagen vinden maar ik vind de opmerkingen die je maakt wel een beetje vreemd. Had je nu gezegd dat het ophangingscomfort niet is wat het zou moeten zijn of dat de binnenruimte en kofferruimte best wel tegenvallen voor zo'n grote wagen dan had ik je direct gelijk gegeven.
Ik zal snel weten hoe goed of slecht een nieuwe X5 zal rijden, want de verkoper heeft mij beloofd dat we eens een ganse dag mogen rondrijden met zo'n nieuwe X5.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Voorlopig is die nog niet leverbaar in Belgie dus ik denk dat er ook nog geen prijs voor is.
Edit: uiteraard is hij nog niet leverbaar, ze zijn allemaal pas leverbaar binnen enkele maanden. Ik bedoelde uiteraard dat je die 3.0is, in tegenstelling tot de 2 anderen, nog niet kan bestellen. Op de prijslijst die ongeveer een maand geleden is verspreid werd in alle geval nog niet gesproken over de 3.0is.
Ik vergeleek ook niet met een 5 serie, maar met een E klasse
Vandaar dat het waarschijnlijk zo "raar" is voor jou
Dat de ophanging nogal hard is en de achterbank een marteling is algemeen geweten denk ik
Maar hij had geen sportpakket, geen servotronic en dus ook geen joekels van banden en velgen
De koffer...tja, ik weet niet hoe het zit bij andere SUV's, maar erg veel is het natuurlijk niet, hoewel je op de achterbank erdoor wel wat beenruimte voor krijgt.
Wat de afwerking betreft heb ik het puur over uitzicht en gevoel, er zijn plaatsen waar de afwerking wel goed is (zoals de deuren) en plaatsen waar het in mijn ogen minder is (het dashboard is.. mja, het voelt zacht maar ziet er keihard en goedkoop uit imo) en de bestuurderszetel ziet er nu na 13.000km ofzo al afgeleefd en blinkend uit...niet bepaald kwaliteitsvol lijkt me
Klein verschil met de bouwkwaliteit, die wel snor leek te zitten, nergens een piepje of rammeltje!
De remmen waren in mijn ogen (voeten? ) nogal indirect (eerst een cm ofzo een heel los pedaal en als je dan wat harder duwde voelde je plots iets afremmen), voor sommigen heet dat mss juist wel direct, maar ook hier vergelijk ik met de (uiteraard lichtere) E klasse die een veel hardere en krachtigere rem heeft die meteen aangrijpt...
Het gaspedaal is direct ja, maar je voelt het gewoon niet vind ik, ik ben gewoon van te voelen dat je op de gas duwt (mechanisch dan, niet qua snelheid ), dat je werkelijk weerstand hebt, dat is iets wat ik in de X5 niet had...
Maar ik zeg het nog eens, dit is MIJN mening en ik vergelijk dus met een E klasse, een berline weliswaar...
Ik zit liever in een wagen dan erop en in de E heb ik een gevoel dat de auto steviger aanvoelt door het zwaardere stuur, de stevigere remmen en het stevigere gaspedaal en omdat alles zich rondom mij bevindt en niet onder mij
Kan zijn dat ik gewoon niets voel voor SUV's en dit is ook de enige waar ik mee gereden heb en als dit dan de top is volgens sommigen, dan hoef ik al niet te weten hoe het met de concurrentie zit
Maar om toch nog een groot pluspunt toe te voegen voor ik gestenigd wordt
Laat het duidelijk wezen dat ik geen problemen heb met de prachtige motor en de soepele versnellingsbak!
Die schakelde overigens soepelder en zachter over dan de bak in de E, een o zo geprezen automatische versnellingsbak van Mercedes (al kan dat met het vermogenstekort te maken hebben )
Ik vergeleek ook niet met een 5 serie, maar met een E klasse
Vandaar dat het waarschijnlijk zo "raar" is voor jou
Waarschijnlijk is het dat. Ik weet niet wat voor ervaring je al hebt met BMW's maar het zou best wel eens kunnen dat iedere BMW in vergelijking met jouw E minder stevig en "zwaar" aanvoelt. Over het algemeen vindt men toch dat een X5 erg gelijkaardig rijdt als een serieus uit de kluiten gewassen 5 touring...
Ik zit liever in een wagen dan erop en in de E heb ik een gevoel dat de auto steviger aanvoelt door het zwaardere stuur, de stevigere remmen en het stevigere gaspedaal en omdat alles zich rondom mij bevindt en niet onder mij
Wat dat vette betreft ben ik helemaal akkoord, ik lig ook liever wat meer in een wagen dan rechtop te zitten zoals in een SUV. Moest ik trouwens zelf ooit de middelen hebben om in dat segment van wagens te gaan shoppen dan denk ik niet dat ik voor een SUV zou kiezen. Uiteindelijk krijg je nogal veel niet te vermijden nadelen in vergelijking met berlines(hoger verbruik, zwakkere prestaties) waarvan ik niet bereid zou zijn ze er bij te nemen.
Comment