Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW X5 2007

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Black-Ang3l
    die is kleiner dan de 4.8 en heeft waarschijnlijk meer pk's..
    zou niet inzien waarom ze een motor met een kleinere cilinderinhoud in hun topmodel gaan steken

Ik gok op of de V10 van de M5/6 ofwel de gTa way met die Alpina krachtbron maar dat ingeval het een badgeloze M versie wordt, als M Gmbh echt een M op de markt wil brengen zullen ze een M motor nemen ook

Comment

• Ik volg je.

Ik hóóp eigenlijk dat 'ie niét met V10 komt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
        Ik volg je.

Ik hóóp eigenlijk dat 'ie niét met V10 komt...

Mij kan het eigenlijk niet schelen tenzij ik Euromillions win

De 3.0d is de enige die eventueel binnen budget zal passen binnen paar jaartjes en dan nog

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski
          Ik gok op of de V10 van de M5/6 ofwel de gTa way met die Alpina krachtbron maar dat ingeval het een badgeloze M versie wordt, als M Gmbh echt een M op de markt wil brengen zullen ze een M motor nemen ook
          8.000 rpm in een SUV, 'k hebbet al gezegd.. jakkie!

Comment

voor degene die zaagden over het filmpje van autoweek met die dwaze muziek

het filmpje met motorsound

en nog één

http://www.autobild.de/projektor/fla...5bf411b5b4b28f
            Wat een zalige roffel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MPower
              Man gij hebt hier een bed staan zeker in dat topic?
              .

Hier staat het X5 topic als startpagina dus als ik het topic wil zien open ik gewoon een nieuw explorer scherm

Comment

• Ik hoop ook dat de X5 een V8 krijgt als topversie en niet de V10 !!!

Comment

Hier staat het X5 topic als startpagina dus als ik het topic wil zien open ik gewoon een nieuw explorer scherm
                  Aja voila homepage, ik zat er niet zover van.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Black-Ang3l
                    nog niks gehoord in de "wandelgangen" ?

't zou mij wel sterk verwonderen, eigenlijk..
                    viel toch gewoon ni te rijmen met de M filosofie? of hebben ze daar een paar mouwen aan aangepast ? :p
                    Van de E63 hebben ze wel een M-versie gemaakt, en uitvoerig getest, maar productie was niet gewild door de raad van beheer. Die reed op de nordschleife in minder dan 8minuten! Dat is minder dan een M6. Dus het kàn zeker, het is eerder van niet 'willen'. Een M moet tenslotte exclusief blijven en mag je niet op elke hoek van de straat zien hé bij wijze van spreken.

Comment

• The launch date for the new X5 for Europe en the UK will be 21 march 2007.
                      For USA is it 28 nov.2006.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zeramed
                        The launch date for the new X5 for Europe en the UK will be 21 march 2007.
                        For USA is it 28 nov.2006.

Hamai, dat is nog lang. Misschien maar best, tegen dan hebben ze er in de US de beginnersfoutjes al uitgehaald.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT
                          Van de E63 hebben ze wel een M-versie gemaakt, en uitvoerig getest, maar productie was niet gewild door de raad van beheer. Die reed op de nordschleife in minder dan 8minuten! Dat is minder dan een M6. Dus het kàn zeker, het is eerder van niet 'willen'. Een M moet tenslotte exclusief blijven en mag je niet op elke hoek van de straat zien hé bij wijze van spreken.
                          zéker van ?

ik herinner mij een prototype met een V10 in, dacht ik.. maar volgens mij had M Gmbh daar ni veel mee te maken, ik kan fout zijn, natuurlijk...

besides: is de E63 geen 6 serie ? > da's wa googelel mij doorspeelt

edith: gevonden... X5 le mans editie.. met V12, maar had niks met M te maken, dacht ik

Last edited by ; 11/08/2006, 12:34.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT
                            Zoals Black-Ang3l al aanhaalt is dat inderdaad niet zo correct.

Van de vorige X5 (E53, de E63 is de '6 coupé) was er inderdaad één erg speciaal model, gemaakt door BMW Motorsport, met daarin de V12 die recht uit de LMR-wagens kwam. De auto was in quasi niks nog een standaard X5, en is nooit bedoeld geweest voor serieproductie, net zoals ook b.v. die Renault Espace F1 nooit bedoeld geweest is om te produceren.

Die auto zou wel als peilstok kunnen hebben gefungeerd naar de mening van 't publiek over een X5 M, maar al van in 't begin, voor de X5 Le Mans er kwam, was 't een no go.

Overigens : het gaat 'm niet om de exclusiviteit, hoor, dat ze bepaalde modellen tegenhouden, maar 't gaat 'm puur om de filosofie. Volgens de Vorstand moét een M te catalogeren zijn als "sportwagen" : krachtig, erg snel (zeker qua prestatiecijfers maar vooral ook op circuit), zo optimaal mogelijk uitgebalanceerd, een ophanging waar geen enkele andere gewone wagen voorbij kan, ... Tot nu toe werd alles wat nog maar een béétje naar een terreinwagen of een break rook (m.u.v. de E34 M5 touring) geweerd als M : enkel limousines (en dan nog niet allemaal, de '7 wordt al decennia lang te zwaar bevonden om als M te mogen aantreden), coupés, cabrio's en roadsters kwam in aanmerking. Een terreinwagen of SUV mag als SUV dan wel super zijn, als auto tout court is 't geen sportwagen. Volgens die mannen dus ook zo bij de touring... En dat is ook meteen de reden waarom de 850CSi nooit als M8 is gedoopt (wel op bepaalde markten maar dat enkel om wille van marketingredenen, bij BMW Duitsland was dat dus niet zo), omdat 'ie te zwaar was en niet vinnig genoeg stuurde. Ze gingen/gaan dus vér ...

Op die manier behoud je uiteraard een beetje vanzelf je exclusiviteit : een X5 M zou razend goed verkopen (daarom dat 't me ook niet zou verwonderen mocht 'ie er uiteindelijk komen, al blijf ik op dit moment nog altijd meer geloven in een X5 met Alpina-motor, en dus zonder M-badge), maar zou nog altijd geen "op elke hoek van de straat"-model zijn. Er rijden een pak '3 coupé rond maar dat doet ook niks af van de exclusiviteit van de M3, b.v.

Rest ons gewoon af te wachten tot 't moment waarop de Vorstand zwicht voor de marketeers, economisten en aandeelhouders... (dat laatste is nou net 't probleem, ze zijn zelf grootaandeelhouder).
                            Last edited by ; 11/08/2006, 13:02.

Comment

• 't eerst wat me opviel was: Zooo'n brede achterbanden jong!
                              Verder -in de uitvoeringen van de foto's- een zeer mooie wagen! Exterieur is prachtig. Interieur is (zoals bij elke nieuwe BMW) not my cup of tea.

Comment

Zoals Black-Ang3l al aanhaalt is dat inderdaad niet zo correct.

Van de vorige X5 (E53, de E63 is de '6 coupé) was er inderdaad één erg speciaal model, gemaakt door BMW Motorsport, met daarin de V12 die recht uit de LMR-wagens kwam. De auto was in quasi niks nog een standaard X5, en is nooit bedoeld geweest voor serieproductie, net zoals ook b.v. die Renault Espace F1 nooit bedoeld geweest is om te produceren.

Die auto zou wel als peilstok kunnen hebben gefungeerd naar de mening van 't publiek over een X5 M, maar al van in 't begin, voor de X5 Le Mans er kwam, was 't een no go.

Overigens : het gaat 'm niet om de exclusiviteit, hoor, dat ze bepaalde modellen tegenhouden, maar 't gaat 'm puur om de filosofie. Volgens de Vorstand moét een M te catalogeren zijn als "sportwagen" : krachtig, erg snel (zeker qua prestatiecijfers maar vooral ook op circuit), zo optimaal mogelijk uitgebalanceerd, een ophanging waar geen enkele andere gewone wagen voorbij kan, ... Tot nu toe werd alles wat nog maar een béétje naar een terreinwagen of een break rook (m.u.v. de E34 M5 touring) geweerd als M : enkel limousines (en dan nog niet allemaal, de '7 wordt al decennia lang te zwaar bevonden om als M te mogen aantreden), coupés, cabrio's en roadsters kwam in aanmerking. Een terreinwagen of SUV mag als SUV dan wel super zijn, als auto tout court is 't geen sportwagen. Volgens die mannen dus ook zo bij de touring... En dat is ook meteen de reden waarom de 850CSi nooit als M8 is gedoopt (wel op bepaalde markten maar dat enkel om wille van marketingredenen, bij BMW Duitsland was dat dus niet zo), omdat 'ie te zwaar was en niet vinnig genoeg stuurde. Ze gingen/gaan dus vér ...

Op die manier behoud je uiteraard een beetje vanzelf je exclusiviteit : een X5 M zou razend goed verkopen (daarom dat 't me ook niet zou verwonderen mocht 'ie er uiteindelijk komen, al blijf ik op dit moment nog altijd meer geloven in een X5 met Alpina-motor, en dus zonder M-badge), maar zou nog altijd geen "op elke hoek van de straat"-model zijn. Er rijden een pak '3 coupé rond maar dat doet ook niks af van de exclusiviteit van de M3, b.v.

Rest ons gewoon af te wachten tot 't moment waarop de Vorstand zwicht voor de marketeers, economisten en aandeelhouders... (dat laatste is nou net 't probleem, ze zijn zelf grootaandeelhouder).
                                1) codenaam even verwisseld
                                2) was inderdaad de X5 LM die wel zéér snel rondjes kon draaien op de nordschleife
                                3) over de M-filosofie: nu begrijp ik het volledig! Merci!

Comment

• Wat een beest!

Zo een lekkere poep!

Comment

ik ben er ook voor te vinden hoor, zeker van het werk van ICT in Mechelen, heb ooit es plaats genomen in een zeteltje in een maat zijn auto (en hij had het duurste leder genomen, hoe het noemt weet ik niet meer) maar de kwaliteit, de zachtheid en de aangenaamheid van zitten van dat leder overtrof zelf de peperdure salon van mijn ouders
                                    Heb je hier misschien een website van? Heb het opgezocht via Google en Gouden Gids maar zonder resultaat...
                                    nls2000

Comment

Prijzen Duitsland (nieuw / oud / verschil in %), incl. BTW :
                                      • X5 3.0d : 50.591,60 EUR / 49.050,00 EUR (3.0d) = + 3,1%
                                      • X5 3.0si : 50.055,46 EUR / 46.200,00 EUR (3.0i) = + 8,3%
                                      • X5 4.8i : 66.968,07 EUR / 64.400,00 EUR (4.4i) of 83.700,00 EUR (4.8is) = + 4,0% of - 20%
                                      Helemaal niet de prijssprong die 'k verwacht had. Okay, duurder, maar ça va nog, vind ik.

Tegenover de (vernieuwde X3) :
                                      • X5 3.0d : 50.591,60 EUR / X3 3.0d : 43.000,00 EUR = 17,7% duurder
                                      • X5 3.0d : 50.591,60 EUR / X3 3.0sd : 50.300,00 EUR = 0,6% duurder
                                      • X5 3.0si : 50.055,46 EUR / X3 3.0si : 42.600,00 EUR = 17,5% duurder

Mjah, niet slecht.

And above all : there's room for a sporty version. *kruist vingers* Alpina supercharged engine, please !

Als je rekening houdt dat nu de automatische versnellingsbak standaard is, is de 3.0d zelfs goedkoper !

Oud:
                                      X5 3.0d: €49.050 + €2100 = €51.150
                                      Nieuw: €50.591,60

Comment

• Met deze prijs zal BMW zeer zeker potten gaan breken in z'n categorie...

De concurrentie zit volgens mij nu al met klamme handen...
                                        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door X5
                                          Als je rekening houdt dat nu de automatische versnellingsbak standaard is, is de 3.0d zelfs goedkoper !

Oud:
                                          X5 3.0d: €49.050 + €2100 = €51.150
                                          Nieuw: €50.591,60
                                          Dan is:
                                          • ofwel de winstmarge naar beneden
                                          • ofwel de kwaliteit van de gebruikte materialen naar beneden

Ik zou niet weten waarom men de winstmarges zou verlagen bij een toch verdomd goed draaiend product

Comment

Working...
                                          X