Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door NicoT Bekijk Berichten
    IK heb al enkele keren problemen gehad met de A5

Wanneer ik doorduw en hoge toeren haal in laat ons zeggen derde, dan komt het soms voor dat de motor in 'noodstop' gaat.

Heel vervelend wanneer je bvb inhaalt.
    De motor gaat afremmen en de kans dat de persoon die je inhaalt in je hol rijdt, bijna meegemaakt...

Ik heb intussen al tot 3 maal toe de wagen binnen gedaan.

Resultaat is steeds een nieuwe update van de basissoftware en enkele weken wachten tot ABT een tuningprogramma schrijft voor de nieuwe software op de wagen.

Nu heb ik met mijn dealer een goede verstandhouding, ik weet dat zij er niks aan kunnen doen...
    Bij het uitlezen toont de wagen geen fouten aan, doch vermoeden zij dat het de tuning is die voor probs zorgt.

Omdat ze bij abt geen gehoor krijgen of er reeds problemen zijn geweest met de 2.0 tfsi, zou ik willen vragen langs deze weg of iemand van jullie met de abt software al dergelijke problemen heeft gehad.

Ik wil vragen zelfs al heb je geen problemen gehad met de tuning, of je mij via PM je gegevens wil doorgeven: naam en dealer.

Zo kan ik die doorgeven aan mijn dealer en die zal op zijn beurt eens een oor te luister leggen bij jullie dealer.
    Beetje ingewikkeld, i know...
    Maar ik hoop dat jullie bereid zijn mij te helpen.

Alvast bedankt!

Nico
    Als hij in noodloop gaat wil dit meestal zeggen dat de turbodruk wat te hoog is volgens mijn bescheiden mening.
    Had hier bij de mijne ook wat last van maar enkel bij warm weer en doortrekken tot 7000 t/min(maw sleuren en trekken).
    Heb dan een andere diverter valve en mechanische blow-off gestoken en heb er nog nauwelijks last van.
    Vind het wel schandalig van ABT,hiervoor betaal je dan minstens 3x zoveel als bij een goede tuner waar
    je tenminste gehoor krijgt als je dergelijke prob's hebt na tuning!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
      Als hij in noodloop gaat wil dit meestal zeggen dat de turbodruk wat te hoog is volgens mijn bescheiden mening.
      Had hier bij de mijne ook wat last van maar enkel bij warm weer en doortrekken tot 7000 t/min(maw sleuren en trekken).
      Heb dan een andere diverter valve en mechanische blow-off gestoken en heb er nog nauwelijks last van.
      Vind het wel schandalig van ABT,hiervoor betaal je dan minstens 3x zoveel als bij een goede tuner waar
      je tenminste gehoor krijgt als je dergelijke prob's hebt na tuning!
      Ik heb dat met mijn touareg ook voorgehad.Bij doortrekken in derde ging hij in veiligheid.De garage zij dat het door de ABT tuning was en stuurde mij zelfs naar Heinz.Bij een andere dealer.alles eens getest en uitgemeten en de turbodruk kwam te hoog. De turbo was vuil van stof en olie. De turbo er uitgehaald en volledig gekuist.Daarna nooit meer voorgehad .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NicoT Bekijk Berichten
        IK heb al enkele keren problemen gehad met de A5

Wanneer ik doorduw en hoge toeren haal in laat ons zeggen derde, dan komt het soms voor dat de motor in 'noodstop' gaat.

Heel vervelend wanneer je bvb inhaalt.
        De motor gaat afremmen en de kans dat de persoon die je inhaalt in je hol rijdt, bijna meegemaakt...

Ik heb intussen al tot 3 maal toe de wagen binnen gedaan.

Resultaat is steeds een nieuwe update van de basissoftware en enkele weken wachten tot ABT een tuningprogramma schrijft voor de nieuwe software op de wagen.

Nu heb ik met mijn dealer een goede verstandhouding, ik weet dat zij er niks aan kunnen doen...
        Bij het uitlezen toont de wagen geen fouten aan, doch vermoeden zij dat het de tuning is die voor probs zorgt.

Omdat ze bij abt geen gehoor krijgen of er reeds problemen zijn geweest met de 2.0 tfsi, zou ik willen vragen langs deze weg of iemand van jullie met de abt software al dergelijke problemen heeft gehad.

Ik wil vragen zelfs al heb je geen problemen gehad met de tuning, of je mij via PM je gegevens wil doorgeven: naam en dealer.

Zo kan ik die doorgeven aan mijn dealer en die zal op zijn beurt eens een oor te luister leggen bij jullie dealer.
        Beetje ingewikkeld, i know...
        Maar ik hoop dat jullie bereid zijn mij te helpen.

Alvast bedankt!

Nico
        Nico, een domme vraag misschien, maar welk merk benzine tank je?

Comment

• Na anderhalf jaar A5 vandaag een ontdekking gedaan!!! Mijn zetels hebben el hoofdsteunen... Dat wist ik niet.
          Een of andere onverlaat had met de knopjes gespeeld en hoofdsteun stond hoog! Ik geprobeerd om dat ding manueel beneden te krijgen... niet dus.
          Tot deze middag mijn zoon achterin stapt en de zetel el. voorruit schuift... Zie ik daar doodlek die kopsteun vanzelf naar beneden schuiven...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
            Na anderhalf jaar A5 vandaag een ontdekking gedaan!!! Mijn zetels hebben el hoofdsteunen... Dat wist ik niet.
            Een of andere onverlaat had met de knopjes gespeeld en hoofdsteun stond hoog! Ik geprobeerd om dat ding manueel beneden te krijgen... niet dus.
            Tot deze middag mijn zoon achterin stapt en de zetel el. voorruit schuift... Zie ik daar doodlek die kopsteun vanzelf naar beneden schuiven...
            Ik had dat ook niet direct door, mij heeft het maar 1 maand gekost om dit te ontdekken...

2010 Audi A5 Coupé 2.7 TDI S-Line Multitronic
            2015 Audi A4 Avant 2.0 TFSI Ultra S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbaser Bekijk Berichten
              Ik had dat ook niet direct door, mij heeft het maar 1 maand gekost om dit te ontdekken...

tiens ... straks ook eens naar zien ...
              'k heb hem bijna 2 jaar nu en naturlijk nog nooit het instructieboekske opengedaan
              So far 233 rondjes op dé ring

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WoKe Bekijk Berichten
                tiens ... straks ook eens naar zien ...
                'k heb hem bijna 2 jaar nu en naturlijk nog nooit het instructieboekske opengedaan
                Heb zo bij mijn TT in den tijd na 3 jaar ontdekt dat er nog een mini-zonneklep voor de binnenspiegel zat

Comment

• Allee manne, er zit een vierpuntsknop aan uw stoel, en nog nooit uzelf afgevraagd wat er precies omhoog en omlaag gaat?

Leuk detail, wanneer je de zetel naar voor klapt (om iemand achterin plaats te laten nemen), de hoofdsteun automatisch intrekt. Klap je de zetel terug in z'n normale positie, komt de hoofdsteun ook weer op z'n normale plaats te staan.
                  Ik heb nog niet geprobeerd wat dat geeft als uw hand ertussen steekt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                    Allee manne, er zit een vierpuntsknop aan uw stoel, en nog nooit uzelf afgevraagd wat er precies omhoog en omlaag gaat?
                    lol, ik vond da systeem gelijk al niet zo goed werken ... precies 2 knoppekes die absoluut niks doen
                    So far 233 rondjes op dé ring

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                      Allee manne, er zit een vierpuntsknop aan uw stoel, en nog nooit uzelf afgevraagd wat er precies omhoog en omlaag gaat?

Leuk detail, wanneer je de zetel naar voor klapt (om iemand achterin plaats te laten nemen), de hoofdsteun automatisch intrekt. Klap je de zetel terug in z'n normale positie, komt de hoofdsteun ook weer op z'n normale plaats te staan.
                      Ik heb nog niet geprobeerd wat dat geeft als uw hand ertussen steekt.
                      Bij mij is het niet dat rond knopke (lendensteun) , maar de verticale knop waarmee je de hellingsgraad van de leuning kan regelen die dat systeeem bedient. Als je die knop recht omhoog of naar beneden drukt gaat de hoofdsteun op en neer.

Comment

Bij mij is het niet dat rond knopke (lendensteun) , maar de verticale knop waarmee je de hellingsgraad van de leuning kan regelen die dat systeeem bedient. Als je die knop recht omhoog of naar beneden drukt gaat de hoofdsteun op en neer.
                        Bij mij is het ook deze verticale knop.
                        2010 Audi A5 Coupé 2.7 TDI S-Line Multitronic
                        2015 Audi A4 Avant 2.0 TFSI Ultra S-tronic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dbaser Bekijk Berichten
                          Bij mij is het ook deze verticale knop.
                          Oei... twijfels.
                          @WoKe, misschien is het effectief niks en moet je de verticale knop gebruiken

Comment

Nico, een domme vraag misschien, maar welk merk benzine tank je?
                            zoals ik in eerdere berichten reeds gepost heb, tuning is niet goed voor je wagen.
                            De huidige paketten zijn allemaal te ver doorgedreven om het lang vol te houden bij intens grebruik. Ik kan er zelf van meespreken bij tuning van mijn A4 B8 diesel

Comment

• die van mij doet het nog goed, geen problemen, heb al bijna 46.000km op de teller
                              tank wel 98

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichten
                                tank wel 98
                                niet erg nuttig... als de wagen afgesteld is op 95 is dit een bijkomende kost zonder enig return in fiabiliteit
                                je kunt beter de regel toepassen : 80% van het beschikbaar vermogen daadwerkelijk aanspreken; dan is de bedrijfzekerheid atijd op rendez-vous, maar je moet een maatje hoger kopen ipv te tunen

Comment

• vandaag mijn diffusor opgehaald: gespoten ziet er goed uit

Guy: het klopt niet wat je zegt, door 98 is de auto zuiniger en je hebt meer vermogen en het is veel beter voor de motor....
                                  Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Bijna een jaar verder; het blijft maar duren en wordt alleen maar erger. Tijd voor een andere garage terwijl de advocaat officieel klacht gaat indienen. Ik heb 2 keuzes in m'n buurt, iemand ervaring met één van de garages?? Mag ook via PM hoor!

1) DE Kimpe Marc in Ninove

2) Heremans in Ternat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichten
                                      vandaag mijn diffusor opgehaald: gespoten ziet er goed uit

Guy: het klopt niet wat je zegt, door 98 is de auto zuiniger en je hebt meer vermogen en het is veel beter voor de motor....
                                      ik heb eens een uitgebreide test gezien van brandstoffen, verschil tussen merken en kwaliteiten....het verschil tussen de minst en beste brandstof was een paar PK....en het ene automerk reageerd erop en het andere niet....men zei zelf dat de pk winst die sommige brandstoffen en merken geven te gering zijn om ze aan de lijve te ondervinden...maw je voelt dat gewoon niet..het zit eerder tussen je oren...en zuiniger..misschien 0.0003 liter....je gaat er op het eind van de maand geen pintje moeten van drinken hoor
                                      Indien je wagen voorzien is voor 95, gaat 98 je motor helemaal niets doen, wanneer hij voorzien is voor 98, gaat hij uiteraard beter rijden op 98 ipv op 95.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                        Bijna een jaar verder; het blijft maar duren en wordt alleen maar erger. Tijd voor een andere garage terwijl de advocaat officieel klacht gaat indienen. Ik heb 2 keuzes in m'n buurt, iemand ervaring met één van de garages?? Mag ook via PM hoor!

1) DE Kimpe Marc in Ninove

2) Heremans in Ternat
                                        triestig om te lezen dat jullie niet tot een vergelijk kunnen komen...succes met je in gebreke stelling, en hopelijk vind je een garage waar je met je grieven terrecht kan....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                                          triestig om te lezen dat jullie niet tot een vergelijk kunnen komen...succes met je in gebreke stelling, en hopelijk vind je een garage waar je met je grieven terrecht kan....
                                          Idd triestig maar ik weet niet wat ik nog meer kan doen. Veel mails gestuurd, 2 aangetekende brieven naar Audi Duitsland & D'Ieteren en ze zijn er vierkant gerust in zoals we zeggen. Dusja dan schiet er niet veel meer over hé! T'is nu wel veel werk om dat dossier samen te stellen... zucht ...

Comment

Working...
                                          X