Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
    Ik denk dat dit zeer snel zijn intrede in de rest van het gamma zal maken.
    Op dit moment kan je in de VW Amorak reeds de 2.0 Bi TDI bestellen, 163 pk en 400 nm koppel vanaf 1750 toeren.

ik vraag me wel af aan welke boite ze die gaan koppelen?

multitronic , kan niet, te veel koppel
    tiptronic , te oud denk ik
    en de dsg kan tot nu toe maximaal 550/600nm aan dacht ik
    dus versterkte dsg? manueel?

zal wel standaard rond de 300 pk en 600nm hebben zeker, dus ideaal voor met chipkuurtje erbij

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichten
      ik vraag me wel af aan welke boite ze die gaan koppelen?

multitronic , kan niet, te veel koppel
      tiptronic , te oud denk ik
      en de dsg kan tot nu toe maximaal 550/600nm aan dacht ik
      dus versterkte dsg? manueel?

zal wel standaard rond de 300 pk en 600nm hebben zeker, dus ideaal met chip erbij
      moet je zo rond de 360pk en 680 nm uitkomen, dan gaat de s5 het wel redelijk zwaar krijgen ertegen

Comment

• foutje

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichten
          moet je zo rond de 360pk en 680 nm uitkomen, dan gaat de s5 het wel redelijk zwaar krijgen ertegen
          Nen S5 heeft het al zwaar tegen een gewone gechipte 3.0tdi,zelfs tegen een 2.0tfsi met chip.

Comment

• Een 2.0 TFSI met chip?
            Over welke waardes spreken we dan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
              Een 2.0 TFSI met chip?
              Over welke waardes spreken we dan?
              Ik zeg niet dat hij sneller is dan een S5 maar een gechipte Tfsi(270pk 400nm)gaat goed vooruit.Vergeet niet dat een s5 zo een 200kg meer weegt.

Comment

• Goed vooruit gaan is 1, het de S5 moeilijk maken is 2.
                Gewichtsverschil zal inderdaad ook gaan meespelen.

Comment

Goed vooruit gaan is 1, het de S5 moeilijk maken is 2.
                  Gewichtsverschil zal inderdaad ook gaan meespelen.
                  Denk je dat een S5 mij zoek gaat rijden toch,zo hard gaat een S5 nu toch ook niet hoor.Er rijdt er enen in de buurt ,kzal het eens testen.Ik heb met mijn 2literke het al een paar snellere wagens moeilijk gemaakt.

Comment

• Zoek rijden heb ik óók niet gezegd, maar ik ben benieuwd naar de uitkomst!

Comment

Zoek rijden heb ik óók niet gezegd, maar ik ben benieuwd naar de uitkomst!
                      OK ik laat het u weten.

Comment

• Rubbers onderaan de deuren

Beste A5 rijders,
                        Onlangs vroeg lid CAMAROSA ( A4 B8 ) om de rubbers van de deuren onderaan te checken, daar deze bij hem waren los gescheurd.
                        Ik heb vandaag eens gaan checken bij mijn stalen ros, en inderdaad, ook bij mij is ie aan 1 deur 10 gescheurd.
                        Gezien het matriaal hetzelfde zal zijn bij a5s, misschien ook even checken.
                        Geef zeker een seintje als er nog slachtoffers zijn....

Comment

• Velgen AECARS

Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                          ik heb daar een wagen gekocht een maandje geleden (tweede wagen) .
                          mooie zaak goede service en ontvangst.
                          de velgen zijn meestal TAM replicas, zijn een beter merk in de replicawereld.
                          Ik heb 18" TAMs gekocht daar en prijs/kwaliteit ben ik zeer tevreden.
                          Waarom geen goed gevoel? deze zaak bestaat al heel lang en heeft een zeer goede reputatie.
                          (daarom dat ik ook daar een wagen gekocht heb )
                          al van ff terug maar je moet altijd opletten welk merk banden ze op de velgen leggen.. deze zijn meestal maar b-merken, (roadstone.. minerva).. zowiezo altijd opteren voor iets kwalitatiever onder een wagen met meer dan 100pk (dunlop, michelin, goodyear, bridgestone,..)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                            Vandaag hier eindelijk ook ontdekt, na het waarnemen van de specifieke "ruitensproeiersgeur" in men garage zag ik ook op het karton (dat ik voor de voorste wielen had gelegd) dat dit al behoorlijk doordrongen was met liquide. Ben dan eens onder de wagen gaan kijken en ja hoor identiek dezelfde plaats als bij jou. Morgen weten we dus weeral wat doen... Voor alle duidelijkheid, het gaat hier wel om de A6.
                            Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                            A4 helpt A6 op het A5 forum........

In grote lijnen zullen die wagens wel ongeveer hetzelfde in elkaar steken, en in grote lijnen dezelfde onderdelen delen.
                            Laat zeker weten waar het lek bij uw wagen aan te wijten was. Succes!
                            Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                            Eén grote familie dus....

Gokje, het niet gebruiken van originele Audi ruitensproeiervloeistof?.......ik laat het je weten.
                            Terug uit garage, de aansluiting aan de rechtersproeier(kop) was stuk. Had hem gisteren binnen gebracht maar ze hadden het stuk niet voorhanden. Vanochtend om 9:00h sms gekregen dat ik hem mocht komen halen.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                              Eén grote familie dus....

Gokje, het niet gebruiken van originele Audi ruitensproeiervloeistof?.......ik laat het je weten.
                              Dat kan toch niet? Zolang je daar geen salpeterzuur of iets dergelijks in giet kan het toch onmogelijk zijn dat het reservoir en/of de leidingen worden aangetast door ruitensproeiervloeistof? Dat is toch niet veel meer dan water met een detergent en wat alcohol?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                Dat kan toch niet? Zolang je daar geen salpeterzuur of iets dergelijks in giet kan het toch onmogelijk zijn dat het reservoir en/of de leidingen worden aangetast door ruitensproeiervloeistof? Dat is toch niet veel meer dan water met een detergent en wat alcohol?
                                voor de winter heb ik een kan 5l vloeistof van Valma gekocht (met gietneusje, erg praktisch...)
                                toen had ik niet opgelet op de melding "100% methanolvrij"
                                onlangs kocht ik een kan van een andere merk (grote warenhuis...), daarop stond helemaal niets vermeld (dus blijkbaar wel met methanol...)
                                ik ben nu even gaan Googlen op de site van een firma die methanolvrij vloeistaf verkoopt

wat lees ik daar (op PDF-info) : "onschadelijk voor rubber"
                                verder moeten wij niet zoeken, zeker ?
                                ik ga wel terug grijpen naar het Valma produkt...

Comment

• Nieuwe A5.

Hallo.

Heb vandaag mijn A5 besteld.
                                  Het is een A5 Sportback S-Line TFSI 2.0T 211PK.
                                  Oceaanblauw.
                                  5-segmentspaak
                                  Milano Leder Zwart.
                                  Intenso Plus
                                  Pack Sport S line.
                                  Xenon+
                                  Acoustic Parking System voor en achter.
                                  Bang & Olufsen Sound System
                                  Bandenspanningscontrole.
                                  Audi Music Interface.
                                  Inlegplaatjes Zwart gelakt.
                                  Lederen multifunctiesportstuur..
                                  GSM pre installatie zonder steun.
                                  Nu heb ik 3 vragen???
                                  Had liever de 20Inch banden gehad en de verkoper zij dat dit niet kan op eenSportback,KLOPT DIT????
                                  En de verkoper vertelde ook dat donkere ruiten op deze wagen niet kunnen is dit ook waar?
                                  En heb via de Audigarage de auto laten chippen naar 270PK.Is dit aan te raden op een nieuwe auto of zouden jullie dit laten vallen kostprijs is 1645€ BTW in.

Groetjes
                                  Last edited by ; 15/01/2011, 19:39.

Comment

• Lawrence,

Proficiat, dat is een heel gelijkaardige configuratie dan wat ik besteld heb. Ook ik heb de chip er maar meteen bij genomen. ABT kan ook chippen naar 300pk, maar zet de grens op 270 omdat de motor en de s-tronic dit zeker aan kan, vandaar ook behoud van garantie. Geen slechte zaak dus, 59pk extra is niet niks ;-)
                                    Donkere ruiten kunnen inderdaad niet. De standaard ruiten zijn al wel licht getint, voor echte donkere ruiten zijn er wel genoeg adressen die dit doen met behulp van een folie. Naar 't schijnt zie je dat niet...
                                    20 inch banden kan wel dacht ik, op de audi site kan je die zelfs selecteren in de 360gr weergave. Dat zijn dan de dubbele 7-spaaksvelgen. Ander punt is wel dat dit niet aan te raden is. Die zijn nog een stuk harder, breekbaarder en duurder dan de 19inch velgen die toch al groot zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door afan Bekijk Berichten
                                      Lawrence,

Proficiat, dat is een heel gelijkaardige configuratie dan wat ik besteld heb. Ook ik heb de chip er maar meteen bij genomen. ABT kan ook chippen naar 300pk, maar zet de grens op 270 omdat de motor en de s-tronic dit zeker aan kan, vandaar ook behoud van garantie. Geen slechte zaak dus, 59pk extra is niet niks ;-)
                                      We hebben thuis ook net een A5 2.0T S-Tronic (211pk) quattro gekocht.

Is het mogelijk (lees: goed voor de auto), om die pas na een tijdje te chippen? Enkele 10 000 den km's later bijvoorbeeld?

Comment

• Koetswerk kleuren.

Hallo.

Weet er iemand een site waar de de koetswerk kleuren Kleuren à la carte Audi Exclusive kan vinden en te zien zijn?

Groetjes

Comment

• Voor de liefhebber van de S5 en RS5 ook een artikel en reeks fotografie erover op http://www.rpmvision.nl/

Comment

Working...
                                          X