Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichten
    ik snap het niet meer!!!!!

velgen met een ET waarde van 35: ene zegt dat die wel passen onder een A 5 andere zegt van niet.
    Als ik het goed lees, heeft de standaardvelg ET 32.
    ET35 is dan geen enkel probleem. In dit geval zal de velg 3mm meer naar binnen zitten dan bij een velg met ET32.
    Naast de ET waarde is ook de steek van belang: dwz hoe liggen de gaten tov elkaar. Dit moet uiteraard exact juist zijn, of de velgen passen niet.

Comment

• bedankt auweray,

de steek is gewoon 5x112, dus dat is geen probleem

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ben Dover Bekijk Berichten
        Ik zou ook liever 245 nemen en 19 inch velgen. Maar het prijsverschil in banden, vind ik ook mooi meegenomen. Daarnaast ben ik nogal gesteld op rijcomfort, daarmee dat ik denk dat 225/45 wel een mooie combinatie is.
        Ben van plan de originele set velgen (17 inch) te voorzien van winterschoeisel.
        Zolang je met niet meer dan 2% afwijking zit van een van de originele bandenmaten die op je gelijkvormigheidsattest staan,
        is er geen enkel probleem(keuring e.d.).
        Een handige link hiervoor:http://www.drtheo.nl/CX/tires.htm#Bandenmaat Calculator
        Last edited by ; 08/03/2010, 02:00.

Comment

• .....sorry, negeer dit maar.
          Last edited by ; 06/03/2010, 11:55.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Christopher_86 Bekijk Berichten
            Mijn A5 staat in de garage.. Voor de eerste keer probleem(pje). Als ik bij lage snelheid naar links afdraai maakt hij een verschrikkelijk lawaai (alsof je met je velg tegen een borduur rijdt). In de garage weten ze zelf niet wat het is.. Ophanging, velgen, besturing.. Nog niemand iets in de aard meegemaakt?
            Is het het geluid van een licht metaal? Ik hoop dat je bgrijpt wat ik bedoel. Moelijk uit te leggen.

Het zou nl de alu plaat kunnen zijn die achter je remschijf zit. Hebben dit nl op de onze gehad. Dit is een erg dunne plaat en mogelijk hebben ze bij het demonteren/monteren van de velgen deze plaat geraakt en lichtjes geplooid. Hierdoor komt die net te dicht tegen je remschijf en raakt dat af en toe uw schijf. Gewoon even de schroevendraaier ertussen en de ruimte tussen plaat en schijf wat vergroten.

Comment

• Ik heb op mijn A5 de 19" Y velgen liggen, sinds een tijdje komen er witte stipjes op de velgen en na een tijd vormen al die stepjes vlekken? Dit is op alle wielen te zien. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chris1601 Bekijk Berichten
                Ik heb op mijn A5 de 19" Y velgen liggen, sinds een tijdje komen er witte stipjes op de velgen en na een tijd vormen al die stepjes vlekken? Dit is op alle wielen te zien. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
                zout-corrosie, vrees ik
                ik zou dat even gaat tonen aan een goede carrossier, hij kan het misschien nog behandelen met een nieuwe transparante coating

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                  zout-corrosie, vrees ik
                  ik zou dat even gaat tonen aan een goede carrossier, hij kan het misschien nog behandelen met een nieuwe transparante coating
                  Is dat normaal? Van zo een set wielen zou je toch verwachten dat ze daar tegen beschermd zijn?

Comment

Is dat normaal? Van zo een set wielen zou je toch verwachten dat ze daar tegen beschermd zijn?
                    vroeg of laat vreet het zout dat in de winter rijkelijk gestrooid wordt onze velgen
                    de velgen zien niet alleen af van het zout, ze worden ook aangetast door steenslag, die kleine beschadigingen veroorzaken die de deur open voor corrosie
                    hiertegen bestaan wintervelgen (ik bedoel : ordinaire stalen velgen met winterbanden, waarvover wij niet vies worden dat ze lelijk uitzien op het einde van de winter)
                    luxe velgen worden best gespoeld telkens (ja, telkens...) als de wagen een paar dagen op het zout gereden heeft; lastig, maar zo vermindert het risiko van corrosie
                    het zout weken of maanden lang laten "trekken", is roepen voor latere lakproblemen...

Comment

Ik heb op mijn A5 de 19" Y velgen liggen, sinds een tijdje komen er witte stipjes op de velgen en na een tijd vormen al die stepjes vlekken? Dit is op alle wielen te zien. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
                      Mijn 20"-ers verloren ook hun alu-look, maar dan dicht tegn het wielcenter.
                      Audi probeerde het af te wimpelen door te zwaaien met verkeerde poetsmethodes en producten.
                      Ik heb me niet laten afwimpelen en de garage heeft me gesteund: 4 nieuwe gekregen (auto was net geen jaar oud)
                      Wel met de melding van: goed voor 1 keer ,maar volgend jaar moet ge niet meer afkomen.

Je ziet nu al dat die in hetzelfde bedje ziek zullen worden....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
                        Audi probeerde het af te wimpelen door te zwaaien met verkeerde poetsmethodes en producten.
                        Ik heb me niet laten afwimpelen en de garage heeft me gesteund: 4 nieuwe gekregen (auto was net geen jaar oud)
                        Wel met de melding van: goed voor 1 keer ,maar volgend jaar moet ge niet meer afkomen.

Bij mij begint dit ook vanuit het wielcenter. Of dit puur zoutcorrosie is twijfel ik aan want dan zou het op gans de velg te zien moeten zien, wat nu niet is. Het zijn echt hier en daar vlekken, die steeds groter worden. Ik heb het al gemeld aan de verdeler, Vanthienen, en hun eerste reactie was dat dit waarschijnlijk onder de garantie zou vallen.

Tot nu toe mag ik niet klagen over deze dealer, zij hebben in het verleden alle garantiezaken netjes opgelost.

Ik heb tot nu toe de compressor van de airco, dichtingen aan vensters(windgeruis) en ontvanger keyless go in garantie moeten laten vervangen.

Nu met het probleem van de velgen erbij vind ik eerlijk gezegd dat er toch wel veel mankementen zijn voor een auto van zo'n bedrag.

maarja het oog wil ook wat en in mijn ogen is het nog steeds één van de knapste coupés.

Comment

Nu met het probleem van de velgen erbij vind ik eerlijk gezegd dat er toch wel veel mankementen zijn voor een auto van zo'n bedrag.

maarja het oog wil ook wat en in mijn ogen is het nog steeds één van de knapste coupés.
                          Hoop dat het bij mij wat beter gaat meevallen. Want voor zo'n bedrag mag er eigenlijk NIETS aan de wagen schelen de eerst 2-3 jaren !!

Comment

• Als er nog mensen zijn waarvan de ruit niet automatisch zakt bij vriesweer kan je je dealer contacteren. Er is een oplossing voor.

BIj mij willen ze ze wel niet installeren omdat ik nog een openstaande factuur heb voor een garantieissue maar dat is een ander verhaal

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                              Als er nog mensen zijn waarvan de ruit niet automatisch zakt bij vriesweer kan je je dealer contacteren. Er is een oplossing voor.

BIj mij willen ze ze wel niet installeren omdat ik nog een openstaande factuur heb voor een garantieissue maar dat is een ander verhaal

Dat heb ik dus ook voor, wat kunnen ze daar eigenlijk aan doen? Het raam gaat niet omlaag omdat er water in dat gootje blijft staan en aanvriest....

Ik ben daarstraks in de garage gestopt, volgende maandag binnendoen voor 4 nieuwe velgen....

Ik moet echt zeggen, qua service nog nooit zo een garage gehad, echt top.

Comment

Dat heb ik dus ook voor, wat kunnen ze daar eigenlijk aan doen? Het raam gaat niet omlaag omdat er water in dat gootje blijft staan en aanvriest....

Ik ben daarstraks in de garage gestopt, volgende maandag binnendoen voor 4 nieuwe velgen....

Ik moet echt zeggen, qua service nog nooit zo een garage gehad, echt top.
                                Misschien dan ook even vertellen over welke garage het gaat?
                                Goede reclame kan nooit kwaad...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten

Poetst ge de wagen altijd zelf met de hand? Of ga je ook wel eens naar de Carwash?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                    vroeg of laat vreet het zout dat in de winter rijkelijk gestrooid wordt onze velgen
                                    de velgen zien niet alleen af van het zout, ze worden ook aangetast door steenslag, die kleine beschadigingen veroorzaken die de deur open voor corrosie
                                    hiertegen bestaan wintervelgen (ik bedoel : ordinaire stalen velgen met winterbanden, waarvover wij niet vies worden dat ze lelijk uitzien op het einde van de winter)
                                    luxe velgen worden best gespoeld telkens (ja, telkens...) als de wagen een paar dagen op het zout gereden heeft; lastig, maar zo vermindert het risiko van corrosie
                                    het zout weken of maanden lang laten "trekken", is roepen voor latere lakproblemen...

Deels waar;

Echter wintervelgen (alu) bestaan wel degelijk, de velgen krijgen een extra beschermingslaag die testen in zuur en zoutbaden overleven gelijk zijn aan 2 jaar continue in zulke baden te liggen.

Als de velg geen steenslag of andere puncties heeft blijft het intact. Echter wanneer er punctie of krassen zijn zie je mogelijk corrosie aan deze puntjes.
                                    Zonder dit en toch corrosie is bij ons altijd garantie punt aan de lijn. (Op velgen wel te verstaan met de behandeling dus alle Brock / RC / Oxigin velgen)

In het geval van de 20" velgen heb ik het volgende vermoeden:
                                    1) de producent van 20" velgen is niet dezelfde als de andere velgen en heeft een andere coatingsprocedure
                                    2) de corrosie vanuit center = net de plaats die het warmst wordt en wanneer je dan naar de carwash gaat krijg je een chemische (aanvals)reactie met verkleuring tot gevolg.
                                    maw je komt aangereden, velg staat warm in center, de carwash laat er een base of zuur product op los voor remstof en andere te verwijderen echter is deze niet PH neutraal met als gevolg op een warm oppervlak die reactie.

Als je een soort kope / goudachtige schijn krijgt .. mag je nog beweren dat ge alles manueel wast, het is een gevolg van de chemische reactie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
                                      Zolang je met niet meer dan 2% afwijking zit van een van de originele bandenmaten die op je gelijkvormigheidsattest staan,
                                      is er geen enkel probleem(keuring e.d.).
                                      Een handige link hiervoor:http://www.drtheo.nl/CX/tires.htm#Bandenmaat Calculator

Correctie:

-2% en +1% wielomtrek is toegelaten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk Berichten
                                        Misschien dan ook even vertellen over welke garage het gaat?
                                        Goede reclame kan nooit kwaad...
                                        Garage Vanthienen in Tienen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk Berichten
                                          Deels waar;

Echter wintervelgen (alu) bestaan wel degelijk, de velgen krijgen een extra beschermingslaag die testen in zuur en zoutbaden overleven gelijk zijn aan 2 jaar continue in zulke baden te liggen.

Als de velg geen steenslag of andere puncties heeft blijft het intact. Echter wanneer er punctie of krassen zijn zie je mogelijk corrosie aan deze puntjes.
                                          Zonder dit en toch corrosie is bij ons altijd garantie punt aan de lijn. (Op velgen wel te verstaan met de behandeling dus alle Brock / RC / Oxigin velgen)

In het geval van de 20" velgen heb ik het volgende vermoeden:
                                          1) de producent van 20" velgen is niet dezelfde als de andere velgen en heeft een andere coatingsprocedure
                                          2) de corrosie vanuit center = net de plaats die het warmst wordt en wanneer je dan naar de carwash gaat krijg je een chemische (aanvals)reactie met verkleuring tot gevolg.
                                          maw je komt aangereden, velg staat warm in center, de carwash laat er een base of zuur product op los voor remstof en andere te verwijderen echter is deze niet PH neutraal met als gevolg op een warm oppervlak die reactie.

Als je een soort kope / goudachtige schijn krijgt .. mag je nog beweren dat ge alles manueel wast, het is een gevolg van de chemische reactie.

Dat is dus wat ze in de garage ook zeiden. De Y velgen zijn behandeld tegen het zout en mogen geen enkele vorm van corrosie vertonen.

Wat ik eerlijk gezegd niet meer dan logisch vind voor de kostprijs van die velgen.

Bijkomend staat er ook nergens iets geschreven dat je de wielen moet beschermen tegen strooizout, dus vond de dealer dat ze dan maar nieuwe moeten geven.

Comment

Working...
                                          X