Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door pdewinter Bekijk Berichten
    Hallo, ik zou een A5 sportback uit GB willen bestellen. Waarom? Bij een S-line is het exterieur pakket, leder, xenon plus gratis! Ook is de cataloguswaarde veel lager dan in België. Reken daar nog de lage pond bij en het verhaal is compleet. En ja, het is een left handdrive...:-)

Nu heb ik wel geen ervaring met het invoeren van een wagen uit GB. Zijn er leden die daar meer over kunnen vertellen?

Thanks for the info..

Gr
    Zeker dat het een lefthanddrive is?

Totdat ze hem leveren!

2010 Audi A5 Coupé 2.7 TDI S-Line Multitronic
    2015 Audi A4 Avant 2.0 TFSI Ultra S-tronic

Comment

Hallo, ik zou een A5 sportback uit GB willen bestellen. Waarom? Bij een S-line is het exterieur pakket, leder, xenon plus gratis! Ook is de cataloguswaarde veel lager dan in België. Reken daar nog de lage pond bij en het verhaal is compleet. En ja, het is een left handdrive...:-)

Nu heb ik wel geen ervaring met het invoeren van een wagen uit GB. Zijn er leden die daar meer over kunnen vertellen?

Thanks for the info..

Gr

Ik hoop voor u dat het niet even "efficient" is als een LHD Porsche gaan bestellen in de UK

Comment

Thanks for the info..

Gr
        Op het Duitse forum motortalk is er een hele roman over geschreven. Zie http://www.motor-talk.de/forum/kauf-...-t2099618.html

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jules Winnfield Bekijk Berichten
          Op het Duitse forum motortalk is er een hele roman over geschreven. Zie http://www.motor-talk.de/forum/kauf-...-t2099618.html
          Roman ja maar dan een zeer positief verhaal, de meeste aankopen van
          A5 en Q5 in UK door onze Duitse buren zou probleemloos verlopen en met een besparing tussen de 5000 en 10000 eur naargelang het model !
          Hebben we minder lef ? Waar wachten wij op ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jules Winnfield Bekijk Berichten
            En de conclusie is?

Comment

• Welke banden hebben jullie NA de originele set gekocht ?
              Ik had Goodyear Eagle F1 erop en moet nu wisselen...
              Ben er tevreden van maar misschien zijn er nog betere alternatieven (buiten Michelin)

Is het geen nadeel als er per as een ander merk opligt kwa weggedrag?
              Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                Welke banden hebben jullie NA de originele set gekocht ?
                Ik had Goodyear Eagle F1 erop en moet nu wisselen...
                Ben er tevreden van maar misschien zijn er nog betere alternatieven (buiten Michelin)

Is het geen nadeel als er per as een ander merk opligt kwa weggedrag?
                waarom buiten michelin?

Comment

• Mijn banden (Bridgestone Potenza RE050A in 245/40/1 zijn nog lang niet versleten, maar hierna zal ik zeker de Hankook Ventus evo proberen. Die waren de testwinnaar op een Porsche Cayman in een autobild.de test. Een internetbandenboer in Duitsland biedt ze zeer goedkoop aan, ook in 19 duims.

Comment

• ik ga voor Falken sport of Nokian.
                    weten jullie wat de ET waarde is voor 19 inch velgen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door doc29 Bekijk Berichten
                      ik ga voor Falken sport of Nokian.
                      weten jullie wat de ET waarde is voor 19 inch velgen?
                      ET32, zie gelijkvormigheidsattest.

Comment

• misschien een domme vraag.

kunnen alleen velgen met een ET waarde van 32 onder een A 5? (kan 30 of 35 ook wel?)

Comment

misschien een domme vraag.

kunnen alleen velgen met een ET waarde van 32 onder een A 5? (kan 30 of 35 ook wel?)

Deze ET aanduiding bepaald hoe ver een velg naar binnen valt of naar buiten steekt in de wielkast.
                          Het vertrekpunt is steeds de origineel aangegeven waarde, in dit geval 32
                          Dus hoe lager de ET waarde, hoe meer het wiel naar buiten komt.
                          Een kleine afwijking kan meestal zonder problemen.
                          vb tussen ET 32 en ET35 zit maar 3mm verschil

In mijn geval:
                          Ik heb ET27 en spacers van 20mm/per wiel achteraan, dit komt overeen met ET 7 en de banden staan perfect gelijk met de wielkassen
                          Sintruin till I die

Comment

misschien een domme vraag.

Om goed te zijn, maximum 10% afwijken van de originele waarde.
                            (is me verteld door mechanieker van Audi zelf)

Comment

• dat zou betekenen dat alle velgen met een ET waarde van 30 en 35 moeten passen zonder spacers

Comment

• Interesse in Audi-meet: http://www.autoforum.be/showthread.php?t=44284

Comment

• Kan iemand mij zeggen welke verschillende bandenmaten er op een A5 van 2010 passen. Liefst voor 18 inch velgen. Verkoper van Audi zei 245/40/18. Maar kan je daarin afwijken en bv. zeggen 225/45/18?
                                  Voor een A5 gaf hij ook ET 29 tot 31 op...?
                                  Heb nu al verschillende banden/velgenverkopers gesproken en ze zeggen mij allemaal iets anders. Kan echt niet meer volgen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ben Dover Bekijk Berichten
                                    Kan iemand mij zeggen welke verschillende bandenmaten er op een A5 van 2010 passen. Liefst voor 18 inch velgen. Verkoper van Audi zei 245/40/18. Maar kan je daarin afwijken en bv. zeggen 225/45/18?
                                    Heb nu al verschillende banden/velgenverkopers gesproken en ze zeggen mij allemaal iets anders. Kan echt niet meer volgen...
                                    245/40/18 of 225/45/18 kan perfect, 225 vind ik persoonlijk te smal voor een A5. Dat formaat kan je nemen voor winterbanden, al heb ik mijn 245 winterbanden geen enkel probleem gehad.
                                    De ET waarde is bij de OEM velgen rond de 30 ... hangt ook een klein beetje af van de velg (8J of 8.5J)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ben Dover Bekijk Berichten
                                      Kan iemand mij zeggen welke verschillende bandenmaten er op een A5 van 2010 passen. Liefst voor 18 inch velgen. Verkoper van Audi zei 245/40/18. Maar kan je daarin afwijken en bv. zeggen 225/45/18?
                                      Vooral afrolomtrek is belangrijk. Kijk even op site hieronder en er zal veel duidelijk worden.

grtz
                                      Red5

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bezinga Bekijk Berichten
                                        245/40/18 of 225/45/18 kan perfect, 225 vind ik persoonlijk te smal voor een A5. Dat formaat kan je nemen voor winterbanden, al heb ik mijn 245 winterbanden geen enkel probleem gehad.
                                        Ik zou ook liever 245 nemen en 19 inch velgen. Maar het prijsverschil in banden, vind ik ook mooi meegenomen. Daarnaast ben ik nogal gesteld op rijcomfort, daarmee dat ik denk dat 225/45 wel een mooie combinatie is.
                                        Ben van plan de originele set velgen (17 inch) te voorzien van winterschoeisel.

Comment

• ik snap het niet meer!!!!!

velgen met een ET waarde van 35: ene zegt dat die wel passen onder een A 5 andere zegt van niet.

Comment

Working...
                                          X