Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door klaus Bekijk Berichten

Hier mijn a5.

Hoe zit het met de tuning. Heb 2.0tfsi 180pk. Wil alleen abt aangezien dat de huistuner is van audi nederland en wil 100% garantie. Maar een paar weken terug vertelde mijn dealer dat deze tuning nog niet ' geldig ' is in nederland. Zit hier een kern van waarheid in?
    En heeft iemand het al gedaan? van 180 naar 275. Heb geen quatro, dus vraag me af of het wel verstandig is. En kunnen de andere onderdelen in de auto deze extra kracht wel aan zonder negatieve gevolgen na verloop van tijd? Iemand verstand van? Aan de andere kant zeg ik als abt als huistuner van audi deze upgrade aanbiedt, zal het wel goed zijn.
    mooie bak, heb je nog meer foto's?

Ik ben ook aan het kijken voor mijn A5 2.0tfsi 180pk te tunen (door heinz) naar 245pk... Ervaring heb ik niet maar ik denk dat Nick dit al gedaan heeft...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichten
      een vraag voor de mensen die met 20 duimers rondrijden.
      Valt het comfort nog wat mee samen met een s line onderstel?
      Ik vind ze al bij al behoorlijk comfortabel. Zeker acceptabel om er dagelijks mee te bollen. Niet te vergelijken met de sportstand van onze p , die is niet te doen;
      De vering van de A5 is hard maar niet stoterig. Vrouwlief is content, dus wat wil je nog meer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
        Het is wel géén montagekit uit de brico.
        Het is zogenaamde ruitenkit die je kan verkrijgen bij een winkel die onderdelen en
        toebehoren verkopen voor garage's.
        Deze kit wordt gebruikt bvb.bij Carglass om gekleefde voorruiten van wagens te vervangen.
        Dus hoogstwaarschijnlijk komt dit nooit meer los.
        Het is wel eventjes kijken hoe ze te plaatsen.
        Smalste kant bovenaan in de lengte en breedste kant vooraan als ze niet verkeerd hangen tenminste,wat wel
        het geval is bij iemand hier op het forum dacht ik.
        Bedankt voor de uitleg! Ga morgen eens naar de dealer om naar m'n toekomstige te gaan kijken Ga dan ook eens de prijs vragen voor de sideskirts te laten plaatsen. Nu ik weet wat ze per stuk kosten weet ik direct of ik zwaar word genaaid of niet Wil toch max 240 euro betalen, gespoten en geplaatst. Anders probeer ik het zelf wel.

Heb je dat trouwens alleen gedaan of had je van die 'sergeanten' om de sideskirts tegen het koetswerk te drukken en ze zo te laten drogen? Ze verkeerd plakken zal niet rap gebeuren, je kan genoeg duidelijke foto's vinden op't net, of in't wild er eentje met skirts gaan spotten met de camera

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door YA5 Bekijk Berichten
          Proficiat :-) Normaal gezien zouden er geen problemen moeten zijn qua leveringstermijn, ik heb de mijne besteld in de tweede week van juni en hij was er al zes weken later (hoewel ze mij in de garage bij de bestelling hadden gezegd dat ze klanten niks durfden te beloven en, rekening houdend met de leveringsproblemen van de coupé, zelfs eind december als leveringstermijn realistisch vonden...).

Welke kleur heb je uiteindelijk genomen? Het bruin, wat in het echt héél mooi is, of het safe zwart?
          Wel, ik wou eerst gaan voor het bruin, maar heb dan toch gekozen voor het 'safe' zwart! Beetje rond geluisterd, maar heb dan ook enkele zwarte gezien en moet toch zeggen dat ze toch iets uitstralen, met beige interieur en 20" velgskes.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
            bizar:

Aanbod Audi A5 Cabriolet verder uitgebreid• Nieuwe basismotoren 1.8 TFSI en 2.0 TDI met energielabel B • Audi A5 Cabriolet nu verkrijgbaar voor prijzen vanaf € 47.230,-- • Per heden te bestellen: Audi S5 Cabriolet • 2.7 TDI nu ook met multitronic transmissie Door de toevoeging van twee nieuwe basismotoren…

Lees: Aanbod Audi A5 Cabriolet verder uitgebreid• Nieuwe basismotoren 1.8 TFSI ...
            160pk hé Wat is daar bizar aan trouwens?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
              160pk hé Wat is daar bizar aan trouwens?
              Op zich niet bizar maar vroeger waren er 1.8 tfsi's, dan zijn ze overgestapt naar de 2.0tfsi's.
              En nu komen ze terug met de 1.8tfsi ...

Deze motor is vroeger in dit forum ook eens aangehaald maar was enkel voor bepaalde landen beschikbaar.
              Vroeg of laat komt deze dan ook naar coupé en 4-deurs...

Comment

Op zich niet bizar maar vroeger waren er 1.8 tfsi's, dan zijn ze overgestapt naar de 2.0tfsi's.
                helemaal niet bizar, de algemene tendens is de verlaging van cylinderinhoud, wegens de taksen
                en de 1,8 doet niet veel minder dan de 2,0 in basisversie; zal blijkbaar iets minder naar omhoog getuned kunnen worden
                160pk's zijn dagdagelijks genoeg om de wagen vlot in het verkeer te loodsen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                  helemaal niet bizar, de algemene tendens is de verlaging van cylinderinhoud, wegens de taksen
                  en de 1,8 doet niet veel minder dan de 2,0 in basisversie; zal blijkbaar iets minder naar omhoog getuned kunnen worden
                  160pk's zijn dagdagelijks genoeg om de wagen vlot in het verkeer te loodsen
                  Inderdaad.
                  In Duitsland is deze in de A5 coupe ook al te verkrijgen.
                  Scheelt bij ons weeral 1250euro in BIV tov de 180PK.

De meeste tuners maken van deze 160PK een goeie 210PK.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door netskam Bekijk Berichten
                    Bedankt voor de uitleg! Ga morgen eens naar de dealer om naar m'n toekomstige te gaan kijken Ga dan ook eens de prijs vragen voor de sideskirts te laten plaatsen. Nu ik weet wat ze per stuk kosten weet ik direct of ik zwaar word genaaid of niet Wil toch max 240 euro betalen, gespoten en geplaatst. Anders probeer ik het zelf wel.

Heb je dat trouwens alleen gedaan of had je van die 'sergeanten' om de sideskirts tegen het koetswerk te drukken en ze zo te laten drogen? Ze verkeerd plakken zal niet rap gebeuren, je kan genoeg duidelijke foto's vinden op't net, of in't wild er eentje met skirts gaan spotten met de camera
                    Heb dit alleen gedaan maar dat is niet zo moeilijk.
                    Goed aandrukken en veel vertikale banden plakken met afplaktape.
                    Het is natuurlijk altijd makkelijker als je wat hulp hebt.

Comment

Deze motor is vroeger in dit forum ook eens aangehaald maar was enkel voor bepaalde landen beschikbaar.
                      Vroeg of laat komt deze dan ook naar coupé en 4-deurs...
                      Naar het schijnt zou men de 1.8 tfsi motor te veel nodig gehad hebben in andere modellen en is
                      Audi er toen voorlopig mee gestopt in de A5

Comment

• Is dat dezelfe 1.8 TFSI als die van u Jimmy (maar dan gewoon met minder vermogen), of zijn daar aanpassingen aan gebeurd?

Comment

• Ik denk dat het waarschijnlijk dezelfde zal zijn of in ieder geval weinig verschillend.
                          Gisteren VCDS gehaald en al dadelijk een testje gedaan.
                          Donderdag,20,Augustus,2009,02:06:27:24253
                          OBD

Metrisch
                          0 to 100 km/h: 6.9 +- 1.35s
                          400m: 14.8 +- 1.36s, @154 km/h
                          90-120 km/h: 3.6 +- 1.37s
                          200 meters: 9.6 +- 1.36s, @119 km/h

US Units
                          0 to 60 mph: 6.6 +- 1.35s
                          1/4 mile: 14.8 +- 1.36s, @95 mph
                          60-90 mph: 6.5 +- 1.36s
                          660 feet: 9.7 +- 1.36s, @74 mph

Tijd(s) km/h m
                          0.00 0.0 0.0
                          0.67 2.0 0.4
                          1.36 14.0 3.0
                          2.03 33.0 9.2
                          2.70 49.0 18.3
                          3.39 54.0 28.7
                          4.06 59.0 39.6
                          4.73 69.0 52.5
                          5.42 79.0 67.6
                          6.10 87.0 84.0
                          6.78 95.0 102.0
                          7.46 102.0 121.3
                          8.15 105.0 141.4
                          8.83 110.0 162.2
                          9.52 116.0 184.4
                          10.21 122.0 207.8
                          10.90 127.0 232.1
                          11.57 133.0 256.9
                          12.25 137.0 282.8
                          12.94 142.0 310.0
                          13.62 146.0 337.6
                          14.31 148.0 365.9
                          14.99 152.0 394.8
                          15.68 155.0 424.3

Comment

• Dat wil ik ook wel eens testen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                              Dat wil ik ook wel eens testen
                              Ge weet mij wonen hé.

Comment

• Nog eens een filmpje geladen.
                                Acceleration 0-180 Km/h Audi A5 1.8TFSI tunedESP on.

Comment

mooie bak, heb je nog meer foto's?

Ik ben ook aan het kijken voor mijn A5 2.0tfsi 180pk te tunen (door heinz) naar 245pk... Ervaring heb ik niet maar ik denk dat Nick dit al gedaan heeft...

Comment

Ik denk dat het waarschijnlijk dezelfde zal zijn of in ieder geval weinig verschillend.
                                    Gisteren VCDS gehaald en al dadelijk een testje gedaan.
                                    Donderdag,20,Augustus,2009,02:06:27:24253
                                    OBD

Metrisch
                                    0 to 100 km/h: 6.9 +- 1.35s
                                    400m: 14.8 +- 1.36s, @154 km/h
                                    90-120 km/h: 3.6 +- 1.37s
                                    200 meters: 9.6 +- 1.36s, @119 km/h

US Units
                                    0 to 60 mph: 6.6 +- 1.35s
                                    1/4 mile: 14.8 +- 1.36s, @95 mph
                                    60-90 mph: 6.5 +- 1.36s
                                    660 feet: 9.7 +- 1.36s, @74 mph

Tijd(s) km/h m
                                    0.00 0.0 0.0
                                    0.67 2.0 0.4
                                    1.36 14.0 3.0
                                    2.03 33.0 9.2
                                    2.70 49.0 18.3
                                    3.39 54.0 28.7
                                    4.06 59.0 39.6
                                    4.73 69.0 52.5
                                    5.42 79.0 67.6
                                    6.10 87.0 84.0
                                    6.78 95.0 102.0
                                    7.46 102.0 121.3
                                    8.15 105.0 141.4
                                    8.83 110.0 162.2
                                    9.52 116.0 184.4
                                    10.21 122.0 207.8
                                    10.90 127.0 232.1
                                    11.57 133.0 256.9
                                    12.25 137.0 282.8
                                    12.94 142.0 310.0
                                    13.62 146.0 337.6
                                    14.31 148.0 365.9
                                    14.99 152.0 394.8
                                    15.68 155.0 424.3
                                    hoeveel paardjes heeft dat beestje nu van jou?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
                                      Ik vind ze al bij al behoorlijk comfortabel. Zeker acceptabel om er dagelijks mee te bollen. Niet te vergelijken met de sportstand van onze p , die is niet te doen;
                                      De vering van de A5 is hard maar niet stoterig. Vrouwlief is content, dus wat wil je nog meer.
                                      Heb 19' , geen 20, maar kan wel zeggen dat 19 perfect is, heerlijke wegligging, Dus dan moet ik concluderen dat 20 ook comfortabel zou moeten zijn.

Comment

hoeveel paardjes heeft dat beestje nu van jou?
                                        Ik zou hem nog eens op de testbank moeten laten zetten want de laatste keer was alles nog niet
                                        volledig in orde.
                                        Bij 31°graden waren het 225 pk en 350 Nm met vanaf 2000t/min tot een 5500t/min meer dan 300Nm.
                                        Ik vermoed dat hij nu een 5% meer vermogen zal leveren maar,meten is weten hé.
                                        Een dezer weken eens een afspraak voor de bank maken.

Comment

Ik zou hem nog eens op de testbank moeten laten zetten want de laatste keer was alles nog niet
                                          volledig in orde.
                                          Bij 31°graden waren het 225 pk en 350 Nm met vanaf 2000t/min tot een 5500t/min meer dan 300Nm.
                                          Ik vermoed dat hij nu een 5% meer vermogen zal leveren maar,meten is weten hé.
                                          Een dezer weken eens een afspraak voor de bank maken.
                                          Bij heb je hem laten tunen?
                                          En blijft de fabrieksgarantie behouden?

Dat bakje trekt goed door jong! Maak dat zoveel verschil die vitamine kuur? Wat met verbruik?

Comment

Working...
                                          X