Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VI GTD

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
    Da's de standaardprijs zonder opties.
    Zoveel goedkoper zijn de concurrenten niet hoor. Ik heb ook eens een Fiat Bravo, Lancia Delta, ... samengesteld en de prijs is sterk vergelijkbaar, om nog maar te zwijgen van een BMW 120d met M-pack, audi A3, ...

De Seat Leon is iets goedkoper maar dan toch ook duidelijk minder mooi afgewerkt. Skoda Octavia RS is ongeveer dezelfde prijs.

Ik geef toe, ik vind het ook veel geld, maar als je vergelijkt met de concurrenten valt het al bij al nog mee.

Naar Duitse normen heeft de GTD ook een rijke standaarduitrusting, wat deels de hogere prijs kan verklaren.
    Last edited by ; 24/06/2009, 07:43.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reno Bekijk Berichten
      Zoveel goedkoper zijn de concurrenten niet hoor. Ik heb ook eens een Fiat Bravo, Lancia Delta, ... samengesteld en de prijs is sterk vergelijkbaar, om nog maar te zwijgen van een BMW 120d met M-pack, audi A3, ...

De Seat Leon is iets goedkoper maar dan toch ook duidelijk minder mooi afgewerkt. Skoda Octavia RS is ongeveer dezelfde prijs.

Ik geef toe, ik vind het ook veel geld, maar als je vergelijkt met de concurrenten valt het al bij al nog mee.

Naar Duitse normen heeft de GTD ook een rijke standaarduitrusting, wat deels de hogere prijs kan verklaren.
      Inderdaad de standaarduitrusting is zeer ruim te noemen!
      Maar toch is het gek dat ze er dezelfde prijs op plakken als de GTI...
      Terwijl bij seat er wel een verschil in zit ten voordele van de diesel FR versie, dacht iets van 800euro...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
        Da's de standaardprijs zonder opties.
        Das de prijs met de belangrijkste opties.

Comment

Voor mij is dit (momenteel), aangezien ik 50.000km per jaar ga doen, het ideale compromis tussen sportiviteit, comfort, zuinigheid, uitstraling én betaalbaarheid

Als zovelen wellicht, had ik ook liever een bi-turbo van 200pk gezien, maar het verschil in prestaties zal/zou (o.m. ten gevolge van het extra-gewicht van de quasi-noodzakelijke vierwielaandrijving) wellicht niet opwegen tegen de extra kosten (aanschaf, verzekering, ...).

Mijn ideale configuratie:

5-deurs
          Grafietblauw
          17inch Seattle velgen
          Xenon
          Bijgevoegde Bestanden

Comment

Mijn ideale configuratie:

5-deurs
            Grafietblauw
            17inch Seattle velgen
            Xenon
            Schrap die Xenon al maar, gaat de eerste tijd nog niet in de VI gestoken worden in België...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
              Schrap die Xenon al maar, gaat de eerste tijd nog niet in de VI gestoken worden in België...
              Ik moet (lees mag) nog niet onmiddellijk beslissen (rond autosalon), hopelijk is het tegen dan in orde...

Comment

"GTD''

Die benaming heb ik lang gemist, eindelijk een échte opvolger van de Golf 3GTD.

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                2012-...
                '07 BMW 118d

Comment

Ik moet (lees mag) nog niet onmiddellijk beslissen (rond autosalon), hopelijk is het tegen dan in orde...
                  Ik heb het er gisteren nog over gehad met mijn dealer, en hij heeft dit nog eens gaan navragen... Verwachting is zelfs dit jaar niet meer, of zelfs helemaal niet op de Golf VI in België...

Comment

Ik heb het er gisteren nog over gehad met mijn dealer, en hij heeft dit nog eens gaan navragen... Verwachting is zelfs dit jaar niet meer, of zelfs helemaal niet op de Golf VI in België...
                    En heeft ie een reden gegeven? Als ze nergens in Europa te verkrijgen zouden zijn, dan zou'k het nog kunnen begrijpen, maar aangezien ze in Duitsland wel te verkrijgen zijn...

Comment

Waarom eigenlijk een GTD kopen en geen 140 pk (136 pk) en die chiptunen, is goedkoper (ook in BIV en verzekeringen)?

Comment

Omdat een gewone Golf geen Golf GTD is.

Omdat een gechipte 2.0 tdi 136pk niet gelijk is aan een standaard 2.0 tdi 170 pk.

Omdat een 2.0 tdi 170 pk ook gechipt kan worden.

Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

Comment

En heeft ie een reden gegeven? Als ze nergens in Europa te verkrijgen zouden zijn, dan zou'k het nog kunnen begrijpen, maar aangezien ze in Duitsland wel te verkrijgen zijn...
                          Het zou vooral om de productiecapaciteit gaan van de xenon koplampen.
                          Maar er zat ook nog een technische kwestie aan vast, maar daar heb ik geen verdere uitleg over...

Comment

Typisch antwoord van een dealer die niet wil dat klanten wachten tot xenon beschikbaar zal zijn maar nu nog snel auto's verkocht wil krijgen.
                            Maar er zitten hier genoeg VW sales mensen die misschien wel een antwoord weten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
                              Typisch antwoord van een dealer die niet wil dat klanten wachten tot xenon beschikbaar zal zijn maar nu nog snel auto's verkocht wil krijgen.
                              Maar er zitten hier genoeg VW sales mensen die misschien wel een antwoord weten.
                              Antwoord komt via dealer van Dieteren, en ik heb mijne GTI al in bestelling staan dus daar zal het niet aan liggen

Comment

Overtuigende overwinning van de Golf GTD tegen zijn concurrenten (waaronder BMW 120d):

Der neue VW Golf GTD ist der GTI unter den Dieseln: 170 PS, aber nur 5,6 Liter Verbrauch. Solche Fabelwerte versprechen auch BMW 120d, Lancia Delta 1.9 Twinturbo und Mazda3 2.2 MZR-CD. Ein Vergleich der Öl(b)renner.

Comment

Wat de BMW betreft : die scoort in elke test slecht inzake bruikbaarheid en binnenruimte. Z'n prijs is ook erg hoog, en 'ie lijdt ook nog 'es erg hard puntenverlies door z'n matig comfort door die Runflat-banden. Dat alles samen maakt dat 'ie bijna nooit een test weet te winnen. 't Is naar mijn mening - objectief gezien - ook zeker niet de "beste" auto in z'n klasse, als je alles in overweging neemt. Je hebt even zuinige, ruimere en ook goed afgewerkte producten die een pak minder geld kosten.
                                  Maar dat alles valt voor mij in 't niet als je éénmaal geproefd hebt van de intrinsieke rijcapaciteiten van dat fantastische RWD-platform. Ik gebruik m'n auto's natuurlijk wel behoorlijk extreem.

Maar de GTD zou me als daily wel weten te bekoren. Aangename motor, goeie FWD, ruim, sportieve uitstraling, ... tof ding. Wel erg hoge prijs ook.

Comment

Overtuigende overwinning van de Golf GTD tegen zijn concurrenten (waaronder BMW 120d):

Der neue VW Golf GTD ist der GTI unter den Dieseln: 170 PS, aber nur 5,6 Liter Verbrauch. Solche Fabelwerte versprechen auch BMW 120d, Lancia Delta 1.9 Twinturbo und Mazda3 2.2 MZR-CD. Ein Vergleich der Öl(b)renner.

*wacht tot odan en devildriver hier de lofzang van de eend komen zingen*

2021 Taycan 4S
                                    2021 Lexus UX250h

Comment

De 120d is overigens marginaal sneller dan de Golf GTD en dit op alle onderdelen (verschil tussen 0,1 en 0,3 seconden).

Comment

De 120d is overigens marginaal sneller dan de Golf GTD en dit op alle onderdelen (verschil tussen 0,1 en 0,3 seconden).
                                        Dat zijn details die in realiteit triviaal zijn.

Hoe zit het met 't verbruik? Zijn de common rail TDI's nu nog altijd zo zuinig als vroeger?

Ik las onlangs een advertentie waarin de nieuwe Golf VI 1.6 TDI (geen idee hoeveel pk) wordt geadverteerd met 4 liter / 100 km en 104 g CO² / km -> 15% overheidskorting. Bestaat dat in Highline, dat ding?
                                        Edit : nope, enkel "BlueMotion"-uitvoering, 105pk (zou volstaan voor daily use) en 5 versnellingen (noooo).
                                        Edit2 : en in Duitsland vind je minimum 119g CO² / km -> daar bestaat die BlueMotion niet?
                                        Edit3 : in D is de GTI goedkoper dan de GTD
                                        Last edited by ; 13/07/2009, 11:21.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                          Maar dat alles valt voor mij in 't niet als je éénmaal geproefd hebt van de intrinsieke rijcapaciteiten van dat fantastische RWD-platform. Ik gebruik m'n auto's natuurlijk wel behoorlijk extreem.
                                          Rijdt een hatch of coupé dan veel beter dan een cabrio?
                                          Die laatste vond ik standaard namelijk erg stront rijden

Comment

Working...
                                          X