Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VI GTD

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Edit3 : in D is de GTI goedkoper dan de GTD
    Hier toch ook, dacht ik?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
      Rijdt een hatch of coupé dan veel beter dan een cabrio?
      Die laatste vond ik standaard namelijk erg stront rijden
      Veel zaken zijn persoonlijk, ik vond de cabrio waarmee ik testreed eigenlijk leuk rijden. Was een 120d, op 17".

Ik weet enkel hoe mijn auto rijdt, en 'k denk dat ik niet om 't feit heen kan dat die verduiveld efficiënt rijdt, als ik zie dat een Golf GTI of een Focus ST op Zolder moeite hebben om te volgen.
      Maar m'n kar is dan ook niet meer stock, natuurlijk. Moet wel nog 'es deftig gaan tracken met de PSS9, sinds die erop zit heb ik enkel nog maar op Spa gereden (3:0.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk Berichten
        Hier toch ook, dacht ik?
        Kan best, zat op vw.de te snuisteren, aangezien de FANTASTISCH debiele VW-CC van D'Ieteren me al na 3 seconden deed verhuizen naar de Duitse site.

Comment

Belgie zijn ze exact even duur...

Kan best, zat op vw.de te snuisteren, aangezien de FANTASTISCH debiele VW-CC van D'Ieteren me al na 3 seconden deed verhuizen naar de Duitse site.

Comment

Veel zaken zijn persoonlijk, ik vond de cabrio waarmee ik testreed eigenlijk leuk rijden. Was een 120d, op 17".

Ik weet enkel hoe mijn auto rijdt, en 'k denk dat ik niet om 't feit heen kan dat die verduiveld efficiënt rijdt, als ik zie dat een Golf GTI of een Focus ST op Zolder moeite hebben om te volgen.
            Op Zolder was ik ook erg onder de indruk van de grip van je 1, daarom dat ik zo teleurgesteld was in de 118d cabrio die ik reed, stond op 16" btw.

Motor zat geen fut in en hij onderstuurde érg hard vond ik.
            Op zich wel een leuke cruise auto hoor.
            Ik heb iets uitgebreider neergetypt in het 1 serie topic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
              Belgie zijn ze exact even duur...
              Reden te meer om voor de GTi en niet voor de GTD te kiezen

Comment

Ja, heb 't gelezen.

Ik heb ook al enkele '1 gereden die veel te hard onderstuurden naar m'n goesting. De prefacelift was op dat vlak niet zo'n goeie auto, stond veel te safe afgesteld (kan veel beter), bij de facelift vind ik 't beter, al zit er nog altijd 'n behoorlijke dosis onderstuurafstelling in. Ik heb zelf al verschillende keren meegemaakt hoe levendig de kont is (ook aan hogere snelheden) van de '1, en ik begrijp dan ook wel waarom BMW dat zo doet. 't Ding kan zo verdomde snedig zijn dat dat voor een doorsnee leasebakrijder niet meteen wenselijk is...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk Berichten
                  Reden te meer om voor de GTi en niet voor de GTD te kiezen
                  My thoughts exactly. Toch als je niet zeer veel km moet doen, tenminste.

Comment

My thoughts exactly. Toch als je niet zeer veel km moet doen, tenminste.
                    Die afweging heb ik al gemaakt, maar met meer dan 35k km per jaar én het huidige verschil in brandstofprijzen (hoewel ik verwacht dat het prijsverschil zal verminderen), is benzine geen optie voor mij...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reno Bekijk Berichten
                      Die afweging heb ik al gemaakt, maar met meer dan 35k km per jaar én het huidige verschil in brandstofprijzen (hoewel ik verwacht dat het prijsverschil zal verminderen), is benzine geen optie voor mij...
                      35k is idd veel om benzine te rijden... 20k is zowat de grens denk ik.

Slim gezien van VW; een GTD voor diegenen die een GTi willen maar teveel km's doen op een jaar.

Comment

Die hele auto is eigenlijk pure marketing... Maar wel goed gedaan, want ik trap ik er alvast volledig in

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reno Bekijk Berichten
                          Ja, als je er 35k doet begrijp ik het wel. Plus de GTD lijkt me ook nog een tik beter z'n waarde te gaan behouden hier in 't dieselminnend België.

't Is echt wel verrassend hoe zuinig die nieuwste diesels kunnen zijn. Gisteren nog bijna 500 km gereden, bijna enkel autostrade, aan legale snelheden (op tempomat) en kwam toe met gemiddeld 5,1 liter / 100 km. Echt vet.

Comment

Ik maak er tussen de 20 en 25k per jaar...
                            En heb toch voor de GTI gekozen

Het hartje zei gewoon doen doen doen

Ja, als je er 35k doet begrijp ik het wel. Plus de GTD lijkt me ook nog een tik beter z'n waarde te gaan behouden hier in 't dieselminnend België.

't Is echt wel verrassend hoe zuinig die nieuwste diesels kunnen zijn. Gisteren nog bijna 500 km gereden, bijna enkel autostrade, aan legale snelheden (op tempomat) en kwam toe met gemiddeld 5,1 liter / 100 km. Echt vet.

Comment

+ als het maar is om autostradekilometers af te haspelen zie ik niet echt de meerwaarde van een benzine tegenover een diesel
                              2021 Taycan 4S
                              2021 Lexus UX250h

Comment

Da's allemaal persoonlijk. Ikzelf verstook aan 120 km/u constante snelheid op de autostrade ook liever een 5 liter diesel / 100 km dan 7,5 liter benzine. Aan zo'n snelheid hoor je de motor niet, dat rijdt zo zuinig als maar kan, dus wat zou je dan een benzine willen, idd. Maar 't verhaal verandert wel van zodra je kan versnellen/vertragen, enz.

Comment

Da's allemaal persoonlijk. Ikzelf verstook aan 120 km/u constante snelheid op de autostrade ook liever een 5 liter diesel / 100 km dan 7,5 liter benzine. Aan zo'n snelheid hoor je de motor niet, dat rijdt zo zuinig als maar kan, dus wat zou je dan een benzine willen, idd. Maar 't verhaal verandert wel van zodra je kan versnellen/vertragen, enz.
                                  Vandaar dat een GTD of een 120d met M-pack toch wel een mooi compromis is tussen zuinigheid (rationaliteit) en rijplezier mét daarbovenop een sportieve uitstraling.

Comment

Yep, true. Alleen bij zeer sportieve ritten (en dan bedoel ik zo vaak mogelijk op of zachtjes over de gripgrens heen) en op circuit mis je een pak beleving. 't Is uiterst efficiënt, dat wel, en nog een geluk dat ik me concentreer op het "hoe" van het rijden, en de rijlijnen, want anders zou 't snel saai worden.

Comment

Maar m'n kar is dan ook niet meer stock, natuurlijk. Moet wel nog 'es deftig gaan tracken met de PSS9, sinds die erop zit heb ik enkel nog maar op Spa gereden (3:0.
                                      Upgrades doen veel, maar de rijder ook. En beiden zijn bij u dik in orde.
                                      Ben pas nog zoek gereden door een ST op zolder, die reed onder 2 minuten. De upgrades waren dan ook niet mis: +300pk, sper, semis, pss9, megaremmen.

Comment

Ja, oké, met zo'n specs zou 't erg zijn als je niet onder de 2 minuten duikt op Zolder. Ik stelde het ten tijde van de 2:02 nog altijd met een dieseltje 4-pitter met 210 pk en 450 Nm, stock ophanging (Eibach Pro kit veren), betere remblokken/olie/leidingen en semi's, that's it.

Comment

Zeer geslaagde auto ! wordt mijn auto binne 15 of 20 jaar
                                          Benzine
                                          '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                          '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                          Diesel
                                          '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                          '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                          '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                          '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                          '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Working...
                                          X