Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VI GTD

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Moet ik eens voor kijken ja...

Als ik dit dan weer zie... Hij komt er als beste uit, en ziet er ook mooi uit! En 'k zou toch graag blijven dieselen denk ik, ik doe bijvoorbeeld redelijk wat tripjes richting Ardennen en Vlaamse Ardennen met de koersfietsen.

Had niet gedacht dat de GTD er beter zou uitkomen dan de 120d!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 3000 Bekijk Berichten
      Moet ik eens voor kijken ja...

Als ik dit dan weer zie... Hij komt er als beste uit, en ziet er ook mooi uit! En 'k zou toch graag blijven dieselen denk ik, ik doe bijvoorbeeld redelijk wat tripjes richting Ardennen en Vlaamse Ardennen met de koersfietsen.

Had niet gedacht dat de GTD er beter zou uitkomen dan de 120d!
      'T is eenvoudig, ga de GTD testrijden en ga de GTI testrijden. Keuze zal snel gemaakt zijn

Comment

Enkele teller vids...

+ YouTube Video
        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

+ YouTube Video
        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Als je de commentaar leest bij het eerste filmje: 10.3 liter testverbruik

Comment

Een goede review: http://www.evo.co.uk/carreviews/evoc..._golf_gtd.html

én een minder goede: http://www.topgear.com/uk/volkswagen...d-test/gtd-3dr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hoebeltje Bekijk Berichten
            En hier de 18" Detroit velgen onder .

Comment

Topgear is inderdaad helemaal niet tevreden?

GTD heeft het onderstel van de GTI niet???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten

Ja, daar verschoot ik ook van. Het was alvast het eerste dat ik daarover las.
                De meeste tests die ik lees zijn overigens verrassend positief.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten

Ze vonden hem wel goed, maar het is geen echte GTI, en dus ...
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                    Ze vonden hem wel goed, maar het is geen echte GTI, en dus ...
                    Natuurlijk niet het is een DIESEL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frank Bekijk Berichten
                      Natuurlijk niet het is een DIESEL
                      Wel ja.

Zelf vind ik het grootste nadeel ook wel de prijs. En blijkbaar komt die niet uit met 163 pk??? Indien niet, dan is dat nog een fameus nadeel bij. Even duur als de GTI en evenveel BIV, maar trager. OK wel zuiniger, het zou er nog moeten aan mankeren ...
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Nog een overtuigende overwinning voor de Golf GTD

http://www.auto-motor-und-sport.de/v...t-1381025.html

Comment

De conclusie van Autogids:

Besluit: 740/1000

Hoewel de heropstanding van het GTD-logo zeker een mooie marketingzet is, blijven we met een knagende vraag achter: wat maakt deze Golf nu eigenlijk interessant? De puristen zullen ons deze bedenking kwalijk nemen, met als belangrijkste argument de prestaties waartoe de TDI 170 in staat is. Oké, maar dan zullen ze zich geen vragen hebben gesteld bij de prijs van deze GTD, die even hoog is als die van de legendarische GTI, en vooral 2.260 euro hoger dan die van een identiek uitgeruste 2.0 TDI 140. De meerprijs neemt zelfs toe tot 3.870 euro wanneer je rekening houdt met de belasting op inverkeerstelling die voor de GTD wordt vereist (2.478 euro). Sommigen zullen ons oordeel misschien te hard vinden, maar geef toe dat dit toch wel erg veel geld is voor een paar decoratieve elementjes en twee seconden minder voor de kilometer vanuit stilstand. Dus ja, de Golf GTD is erg krachtig en ja, hij koppelt een mooi, efficiënt rijgedrag aan een reëel rijcomfort. Maar maakt hem dat aantrekkelijker dan een Golf TDI 140, die nauwelijks minder gebruiksplezier biedt? Wellicht niet, maar zoals steeds ligt de beslissing uiteindelijk bij de koper.
                          Ze hebben wel een punt - de prijs en het ontbreken van een fiscaalvriendelijke versie - maar anderzijds missen ze ook het punt. Het is nl. een sportieve auto voor mensen die teveel kilometers doen om een GTI objectief te verantwoorden. Het is m.a.w. een compromis tussen emotionele en ecomische overwegingen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frank Bekijk Berichten
                            En hier de 18" Detroit velgen onder .
                            Nah, ik vind die velgen zoals die witte ontelbare keren knapper dan die Detroit velgen.
                            Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

Comment

Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

Comment

In de laatste test van AG zijn ze ook niet zo tevreden over de nieuwst generatie Golf GTD. Ze vinden hem nogal duur tegen over de 140PK versie. Zeker omdat de verschillen qua prestaties niet zo ver uiteen liggen en omdat ze niet zo tevreden zijn over onderstel en remmen. Ik vind het alleszins wel een knappe verschijning en de originele velg van VW oogt zeer mooi.
                                2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
                                2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
                                2014 Opel Astra OPC
                                2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reno Bekijk Berichten
                                  De conclusie van Autogids:

Ze hebben wel een punt - de prijs en het ontbreken van een fiscaalvriendelijke versie - maar anderzijds missen ze ook het punt. Het is nl. een sportieve auto voor mensen die teveel kilometers doen om een GTI objectief te verantwoorden. Het is m.a.w. een compromis tussen emotionele en ecomische overwegingen.
                                  Inderdaad, ik dacht volledig hetzelfde als jou toen ik het las in de Autogids. Maar in België zal de auto inderdaad niet zoveel verkopen denk ik, te duur en geen 163pk versie. De mensen zullen eerder voor een 120d gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 3000 Bekijk Berichten
                                    Inderdaad, ik dacht volledig hetzelfde als jou toen ik het las in de Autogids. Maar in België zal de auto inderdaad niet zoveel verkopen denk ik, te duur en geen 163pk versie. De mensen zullen eerder voor een 120d gaan.
                                    En met reden. Waarom zou je een GTD ook verkiezen boven de Bimmer? De prijs? Tegenwoordig geven ze grote kortingen op de 1-reeks, dus dat argument kan je al laten vallen. Bovendien is een GTD ook relatief duur.
                                    OK, de GTD is jonger en iets knapper dan het lelijke eendje, maar dat zijn geen rationele argumenten.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Geef mij maar de GTD zeker geen 120 D

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                        En met reden. Waarom zou je een GTD ook verkiezen boven de Bimmer? De prijs? Tegenwoordig geven ze grote kortingen op de 1-reeks, dus dat argument kan je al laten vallen. Bovendien is een GTD ook relatief duur.
                                        OK, de GTD is jonger en iets knapper dan het lelijke eendje, maar dat zijn geen rationele argumenten.
                                        Misschien mensen die ruimte achteraan en kofferinhoud belangrijk vinden?

Comment

Working...
                                        X