Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VI GTD

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Volkswagen Golf VI GTD

De plastic handschoentjes kunnen weer van zolder worden gehaald, want VW stoft een roemruchte type-aanduiding uit het verleden weer eens af.
    Onder de motorkap ligt dan ook een dieselblokje, namelijk een 2.0 TDI met 170 pk. Dat is de niet de oude bekende met pompverstuivertechniek, maar een vernieuwd blok met commonrail technologie. Met 170 pk zet de Golf GTD niet echt nieuwe records qua vermogen, maar de prestaties vallen zeker niet tegen. De sprint naar de 100 legt de Golf GTD in 8,1 seconden af en de topsnelheid ligt op 222 km/u. Natuurlijk wordt dit gecombineerd met een aangenaam verbruik (5,3 liter per 100 km) en een dito CO2 uitstoot (139 gram per kilometer).
    Een GTI/ GTD moet ook een lekker dik uiterlijk krijgen en dus heeft VW ook daar behoorlijk wat aandacht aan besteed. Net als zijn benzine drinkende broer, krijgt de GTD een sportonderstel, grotere 17″ lichtmetaal en nog meer GTD frutsels. Vooral van voren wordt de GTD herkenbaar als sportieveling, want dat is overgenomen van de GTI. Ook het interieur is leuker met halfleren sportstoelen, een sportstuurwiel en een donkere “sportieve” hemelbekleding.

Bron: Autoblog

Comment

Comment

Comment

Ik ben pro.

Comment

+ YouTube Video
            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

Veel te duur. Met een paar opties dik boven de 30K. Voor dat geld koop ik wat anders.

Comment

Even carconfigurator gedaan en ik kom op 28.957 € zonder korting

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                  Veel te duur. Met een paar opties dik boven de 30K. Voor dat geld koop ik wat anders.
                  Bwaa, zoals wat ? Als je een comfortabele en degelijke middenklasser zoekt is deze het wel best waard vind ik. Hij mag dan wel "saai" zijn maar het is gewoon een goede auto. En met een stel mooie velgen onder is 'ie niet mis, maar echt opvallen doet een golf nooit natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GOLF V GTI Bekijk Berichten
                    Dan valt dat dus idd goed mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door \/\/outer Bekijk Berichten
                      Bwaa, zoals wat ? Als je een comfortabele en degelijke middenklasser zoekt is deze het wel best waard vind ik. Hij mag dan wel "saai" zijn maar het is gewoon een goede auto. En met een stel mooie velgen onder is 'ie niet mis, maar echt opvallen doet een golf nooit natuurlijk.
                      Goh saai vind ik hem niet echt. Het is een bescheiden auto die toch goed vooruit gaat.

Moest ik een nieuwe auto kopen, dat stond de GTD zeker en vast in mijn keuzelijst.

Comment

Comment

Kost exaxt hetzelfde als de GTI versie...
                          Zelfs inschrijving en wegentaks zijn identiek

Zeker een leuke snelle middenklasse wagen...

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
                              Kost exaxt hetzelfde als de GTI versie...
                              Zelfs inschrijving en wegentaks zijn identiek

Zeker een leuke snelle middenklasse wagen...
                              Komt er geen versie met 163 pk?
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

Het zal wachten worden op de GTD met 200 pk uit de 2.0 TDI biturbo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
                                  Het zal wachten worden op de GTD met 200 pk uit de 2.0 TDI biturbo
                                  Als die er ooit komt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Trendax Bekijk Berichten

Fak, zo vet. Velgen vind ik wel minder en ook wat aan de kleine kant, maar dat is uiteraard snel verholpen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GOLF V GTI Bekijk Berichten
                                      Da's de standaardprijs zonder opties.

Comment

Not bad for a Golf!
                                        sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

Working...
                                        X