Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VI GTD

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Reno Bekijk Berichten
    ²

Je zou echt een idioot moeten zijn om voor een GTD te kiezen (boven een GTI) als je geen +15000km per jaar doet.

Helaas behoor ik tot de categorie die bijna het dubbele doet. In dat geval zou je een idioot (of het moet zijn dat je toch geld te veel hebt) moeten zijn om voor een GTI te kiezen.
    Dus ik denk dat er hier enkele idioten op het forum zijn die met een 2.0 ts(f)i aan de 30k per jaar komen

Ikzelf maak er een 20 a 25 per jaar, en heb toch voor de GTI gekozen! Als ik zie dat ik net geen 700km met een volle tank van 55 liter kan doen, lijkt me niet onoverkomelijk

En het rijplezier keer op keer maakt ontzettend veel goed!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
      Dus ik denk dat er hier enkele idioten op het forum zijn die met een 2.0 ts(f)i aan de 30k per jaar komen

Ikzelf maak er een 20 a 25 per jaar, en heb toch voor de GTI gekozen! Als ik zie dat ik net geen 700km met een volle tank van 55 liter kan doen, lijkt me niet onoverkomelijk

En het rijplezier keer op keer maakt ontzettend veel goed!!!
      Ge moogt mij altijd nog eens overtuigen, want het is al een maand geleden dat ik de GTI reed.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
        Ge moogt mij altijd nog eens overtuigen, want het is al een maand geleden dat ik de GTI reed.

Rij maar eens in de bmw's Die dingen rijden ook super!!! Maar in de laatste test GTI VS 123D kwam de GTI toch weer als winner naar boven

Zelfs het testverbruik was maar 1 liter verschil in het voordeel van de bmw

Comment

Rij maar eens in de bmw's Die dingen rijden ook super!!! Maar in de laatste test GTI VS 123D kwam de GTI toch weer als winner naar boven

Zelfs het testverbruik was maar 1 liter verschil in het voordeel van de bmw
          Ik heb die test (uit AutoWereld) ook. Algemeen genomen scoort de GTI daar idd lichtjes beter. De prijs zal daar ook wat mee te maken hebben, maar daar houden ze geen rekening met de kortingen.
          Wat dat verbruik betreft: 7,5 l voor de 123d en 8,5 l voor de GTI. Dan vraag ik mij af of ze de GTI niet ietsje meer gespaard hebben. Volgens AutoGids zou de GTI echter eerder met een verbruik van 10 l kampen. Tuurlijk weet ik dat je dan al echt sportief moet rijden, maar 7,5 l voor de Bimmer is er toch ook wat over, nee? In de praktijk moet je daar toch ook een stukje onder kunnen duiken. Een verschil in verbruik van 1,5 tot 2 l lijkt mij realistischer.
          Voorlopig heb ik nog geen 123d overwogen, maar ik wil hem alleszins getest hebben. Je weet nooit. En qua prestaties zit die ook veel meer op het niveau van de GTI.
          In feite zitten we nu wel in het verkeerde topic.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
            Ik heb die test (uit AutoWereld) ook. Algemeen genomen scoort de GTI daar idd lichtjes beter. De prijs zal daar ook wat mee te maken hebben, maar daar houden ze geen rekening met de kortingen.
            Wat dat verbruik betreft: 7,5 l voor de 123d en 8,5 l voor de GTI. Dan vraag ik mij af of ze de GTI niet ietsje meer gespaard hebben. Volgens AutoGids zou de GTI echter eerder met een verbruik van 10 l kampen. Tuurlijk weet ik dat je dan al echt sportief moet rijden, maar 7,5 l voor de Bimmer is er toch ook wat over, nee? In de praktijk moet je daar toch ook een stukje onder kunnen duiken. Een verschil in verbruik van 1,5 tot 2 l lijkt mij realistischer.
            Voorlopig heb ik nog geen 123d overwogen, maar ik wil hem alleszins getest hebben. Je weet nooit. En qua prestaties zit die ook veel meer op het niveau van de GTI.
            In feite zitten we nu wel in het verkeerde topic.
            Ik heb nu ook 3000km op de teller staan, en zodra hij warm is rij ik door het gehele toerentalgebied, en rij ik regelmatig snelheden die niet legaal zijn. Mijn gemiddelde is 8.6 momenteel!

Het valt me op dat bij benzine motoren de mensen vlugger een hoger verbruik gaan aanwijzen, tov diesel gaan ze er resoluut onder de opgave...
            Gebruik de 123D maar eens waar hij voor gemaakt is, denk ik dat je ook over de 7.5l gaat

Comment

Ik heb nu ook 3000km op de teller staan, en zodra hij warm is rij ik door het gehele toerentalgebied, en rij ik regelmatig snelheden die niet legaal zijn. Mijn gemiddelde is 8.6 momenteel!

Het valt me op dat bij benzine motoren de mensen vlugger een hoger verbruik gaan aanwijzen, tov diesel gaan ze er resoluut onder de opgave...
              Gebruik de 123D maar eens waar hij voor gemaakt is, denk ik dat je ook over de 7.5l gaat
              Ik zou zeggen "ik zie het zaterdag wel", maar de testrit met de GTI was nu ook niet bepaald representatief. Mijn verbruik met de ene wagen lag immers tss de 11 en de 12 liter. Met de andere weet ik het niet.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

Bwaa, over de 7,5l, niet echt ze.

En vergeet niet dat diesel nog altijd een pak goedkoper is om te tanken..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door \/\/outer Bekijk Berichten
                  Bwaa, over de 7,5l, niet echt ze.

En vergeet niet dat diesel nog altijd een pak goedkoper is om te tanken..
                  Inderdaad tegen het goekoper zijn van diesel kan ik niets inbrengen

Maar als je even spritmonitor bekijkt, zie je cijfers van 6l tot 9 liter

Comment

• Net de vergelijkende test gelezen in de nieuwe autowereld, de GTD komt er als winnaar uit

Comment

Net de vergelijkende test gelezen in de nieuwe autowereld, de GTD komt er als winnaar uit
                      Die moet ik zodadelijk gaan halen

Overtuigende overwinning?

Comment

Die moet ik zodadelijk gaan halen

Overtuigende overwinning?
                        Overtuigend zou ik niet noemen, maar hij is wel beter...
                        Alleen ook het duurste van de trio...
                        Moesten ze hem niet zelf betalen, zou het de GTD worden, anders een van de 2 andere

Veel plezier, lees de test maar

Comment

Moesten ze hem niet zelf betalen, zou het de GTD worden, anders een van de 2 andere

Dju, ik moet hem zelf betalen

Comment

In de koffer haha
                            Nee, de 1 is een vierzitter, de golf is een vijfzitter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
                              Nee, de 1 is een vierzitter, de golf is een vijfzitter
                              Bij mijn weten is de Hatch een vijfzitter en de Sportshatch een vierzitter (al kan je er als gratis optie wel een vijfzitter van maken).
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

Leuke test en m.i. faire conclusie (veel beter dan die in Autogids)

Comment

Leuke test en m.i. faire conclusie (veel beter dan die in Autogids)
                                  Ahja???
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• De Golf GTD "verbeterd" door ABT.

Zou die vermogenstoename ook voor DSG-bakken mogelijk zijn? Ik heb mij altijd laten wijsmaken dat die maar 350Nm aankonden?

Comment

Working...
                                    X