Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes E-Klasse Coupé

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Is een 220cdi .ik hou het in de oog. auto is een lease

Comment

• al die problemen

* schrapt E coupe van lijstje mogelijke opvolgers
      IRIDIUM
      Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

Groeipunt
      Helderzienden

Comment

• Eeh ik heb geen problemen hoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICT Design Bekijk Berichten
          al die problemen

* schrapt E coupe van lijstje mogelijke opvolgers
          Koop dan een benzine he.

Comment

• Mijn schoonbroer heeft na 1 jaar en 40.000km nog geen problemen gehad met zijn E350 cdi coupé.
            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• net ff blokje om gereden met broer zijn 220 cdi cabrio
              ben een rustig chauffeur motor klinkt hemaal niet door in stadsverkeer, 50 km/uur is 1000 o/min

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                Mijn schoonbroer heeft na 1 jaar en 40.000km nog geen problemen gehad met zijn E350 cdi coupé.
                Eerlijkgezegd vind ik dat geen prestatie.

Comment

• Heb mijn 220cdi coupe nu 5 maanden.25000 km
                  alles naar wens. Nog geen gepiep of gekraak

Er heeft wel al iemand in mn gat gereden en heb al. tegen
                  een paaltje gekust :p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hey69 Bekijk Berichten
                    heb al. tegen
                    een paaltje gekust :p
                    parkeersensensoren zeker ?

Comment

• koelwater

Woensdag laatst, onder garantie en in opdracht van MB , nieuwe waterpomp laten steken ; deze ochtend maandag melding op display om koelvloeistof toe te voegen. Terug naar dealer; systeem opnieuw vacuum getrokken (mss een luchtbel in de leidingen) en koelvloeistof bijgevoegd (geen zichtbaar verlies in reservoir) ; hopelijk blijft het hierbij.
                      C sportcoupé 220 cdi (CL203)>2001-2006
                      SLK 200 K (R171)>2006-2008
                      C 200 cdi (W204)>2008-2010
                      E coupé 250 cdi (C207)>2010-....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        parkeersensensoren zeker ?
                        Die werken echt wel goe .. lol

Comment

• er hebben nog nooit zoveel mensen accidenten gemaakt sinds pdc

mensen kijken niet meer, tis erg

Comment

• het is ongelooflijk hoe snel start/stop begint te werken, al na 700 meter
                            + de werking, je hebt er gewoon geen last van

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              er hebben nog nooit zoveel mensen accidenten gemaakt sinds pdc

mensen kijken niet meer, tis erg
                              kheb een excuus maar daar ga ik niet over uitwijken

Comment

• Dakdragers? Einde lease

Nog enkele weken en de e coupe wordt vervangen door een 520d touring gezien we binnenkort met 5 zullen zijn en dan zijn 4 plaatsen net iets te weinig

Ik had wel dakdragers gekochtb(originele mercedes alu design) mocht iemand interesse hebben laat je maar een pm.

Conclusie na 2 jaar e coupe (60k plus km) :

Blijft een mooie auto
                                Na de injectorenproblemen geen enkel probleem meer gehad, wel veel rijplezier
                                Kracht van de 250cdi blijft straf
                                Kraakjes, piepjes, ... Elke maand er eentje bij (raam, dakraam, ergens achteraan,...)
                                Navigatie pro : matig, te vaak foute positie weergave en de nederlandse madam ben ik al een tijdje beu met haar al te beleefde rijaanwijzingen (alstublief na ieder kruispunt...)
                                Rijgevoel: sportief maar iets te hard (sportophanging) en zonder te kunnen duiden wat juist, toch nooit het gevoel dat ik bij mijn vorige bmw's had
                                Praktisch: natuurlijk niet maar dat hoeft ook niet bij een coupe

En nu aftellen maar...

Comment

• Volgend weekend krijg ik een e350 cdi amg pack mee om te testen.
                                  Ik ben enorm benieuwd naar confort en prestatieverschil met mijn huidige E280 CDI.
                                  IRIDIUM

Groeipunt
                                  Helderzienden

Comment

• coupé ?

en niet voor oversized janten kiezen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICT Design Bekijk Berichten
                                      Volgend weekend krijg ik een e350 cdi amg pack mee om te testen.
                                      Ik ben enorm benieuwd naar confort en prestatieverschil met mijn huidige E280 CDI.
                                      heel benieuwd naar je feedback... toch de 265pk versie hé?
                                      Porsche 996 GT3 RS
                                      Porsche 964 RS
                                      BMW ///M3 e30
                                      Mercedes c250 CDI AMG
                                      www.flamebox.be

Comment

• en een benz kraakt, dat mag hij, liefst niet rammelen

Comment

• Mercedes E350 coupe

E350 coupe met amg-pack : looks staan me aan, nu eerst een testrit.

Ik was eigenlijk op voorhand overtuigd van mijn keuze, maar ...

Wagen voor een hele dag meegekregen van Mercedes-Benz Aalst, waarvoor mijn oprechte dank.

De wagen had alle opties die ik ook wil en zelf enkele extras. Je leert een wagen toch pas echt kennen na een hele dag testrijden. Dit in schril contrast met de testrit van een halfuur met een E220 met begeleider in mijn vorige garage voor de aankoop van de E280.

Hier kreeg ik en de tijd en de juiste motor en de juiste opties om te testen. Enkel de kleur (zwart ) verschilde : ik zou irridium zilver nemen.

De wagen was uitgerust met oa. : Amg pack, panoramadak, zetelverwarming, harman kardon, memorypack, adaptive cruise control, zetels met luchtkussen, leder dashboard, command, achteruitrijcamera, key-less go, luchtvering, AMG wielen, niet die uit amg pack ...

(Min)punten,als je het echt zo kan noemen natuurlijk :
                                          • startstopsysteem (je kan het uitschakelen, maar bij een volgende rit staat het weer aan) en heb toch eens geluk gehad bij een overgang op een kruispunt, er zit wel degelijk vertraging op doordat de motor eerst moet heropstarten
                                          • keyless-go : wel leuk, maar ga ik niet voor bijbetalen
                                          • door de hoge gordellijn kan ik mijn linkeram moeilijk leggen bij het rijden, is eeen verkrampte houding die ik geen uren kan aanhouden
                                          • voor de passagier ontbreekt een volwaardige middenarmsteun, materiaal hier en type bekerhouder ondermaats
                                          • comfort van de stoelen ondanks instelbaarheid - ben niet van de magerste en zelfs gordel aandoen is pain in the ass voor mij
                                            Stoelen merkelijk smaller dan huidige
                                          • in en uitstap naar achteren ( logisch bij een coupe, maar echt niet te doen voor een volwassene)
                                          • verschil in kwaliteitsafwerking met huidige e : kleine verschillen maar ze zijn er wel degelijk
                                          • ondanks luchtvering en confortstand mogelijkheid kan de wagen niet op tegen het confort van de huidige op bv een kasseibaan
                                          • snel je rijbewijs kwijt, want je beseft niet hoe snel je wel rijd en door de power in een bocht moet esp toch vaak even tussenkomen
                                          • achterruitrijcamera : wegens geen lijnen op beeld : je kan er niet op afgaan, enkel handig voor paaltjes of obstakels op te merken, niet om mee te navigeren
                                          • verbruik : snel naar 12l met mijn rijstijl ( stadsverkeer) , na reset en wat wisselverkeer niet onder 10l gekregen
                                          • tank : slechts 60l te verkrijgen en ben 80l tank gewoon, met het verbruik van hierboven wordt dat vaak tanken
                                          • tankklep lijkt wel plastiek als je ze wil openen: tegenover degelijk en feel en zwaarte van huidige
                                          • achterkant van de wagen wordt heel snel vuil
                                          • kleinere koffer en als je de zetels plat legt, dan beschadig je het leer van de platgelegde zetels (reeds zichtbaar op wagen van 2000km)
                                          • automatisch sluitende kofferklep niet te krijgen >< huidige
                                          • prijskaartje van +/- 75000 tov niet echt wow wow gevoel (ik had een zwarte en valt totaal niet op in straatbeeld)
                                          • commandbesturing is wennen, tegen het einde van de dag vlotte het al beter
                                          • misschien mis ik ook wel mijn ster op de motorkap ?
                                          • stuur merkelijk kleiner (sportstuur) - voor mij wel leuk, maar niet voor alle dagen
                                          • Logica van de knoppen op het stuur tov huidige
                                          Pluspunten :
                                          • adaptive cruise control : eerste keer raar, maar nadien in een file en autostrade getest : gewoon super : toegevoegd aan wishlist
                                          • lezen van verkeersborden en snelheidslimieten : handig maar geen must
                                          • geluidsysteem veel beter dan op huidige wagen + bladeren door muziek ook handig
                                          • dodehoek waarschuwingssysteem : te overwegen voor wishlist
                                          • in 1e en 2e is de motor en versnellingsbak veel vlotter en minder lawaaierig dan mijn huidige, nadien is het verschil voor mij te klein
                                          • zijruiten die volledig naar beneden kunnen
                                          • overtuigd van de motor en versnellingsbak
                                          Mijn opinie :

Ik merk (misschien door ouder te worden ) dat confort toch wel een heel belangrijke factor voor mij is geworden. Heb ik 4 deuren nodig? Neen, want ik zit 90% van de tijd alleen in de wagen - 10% van de tijd met max 2, maar toch bepaalt de positie en confort van de zetels in een 4 deurs dat mijn voorkeur daar blijkbaar naar uitgaat.

Mijn huidige wagen is me gewoon op het lijf geschreven : looks, comfort, motor, ... eigenlijk te goed om aan de kant te zetten ( 36000 km). Het verschil met huidige gamma dat in mijn budget ligt is te klein.

Onkosten maken om te maken is ook iets, ik zet het even on hold.
                                          IRIDIUM

Groeipunt
                                          Helderzienden

Comment

Working...
                                          X