Is een 220cdi .ik hou het in de oog. auto is een lease
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes E-Klasse Coupé
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICT Design Bekijk Berichtenal die problemen
* schrapt E coupe van lijstje mogelijke opvolgers
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenMijn schoonbroer heeft na 1 jaar en 40.000km nog geen problemen gehad met zijn E350 cdi coupé.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door hey69 Bekijk Berichtenheb al. tegen
een paaltje gekust :p
Comment
-
koelwater
Woensdag laatst, onder garantie en in opdracht van MB , nieuwe waterpomp laten steken ; deze ochtend maandag melding op display om koelvloeistof toe te voegen. Terug naar dealer; systeem opnieuw vacuum getrokken (mss een luchtbel in de leidingen) en koelvloeistof bijgevoegd (geen zichtbaar verlies in reservoir) ; hopelijk blijft het hierbij.C sportcoupé 220 cdi (CL203)>2001-2006
SLK 200 K (R171)>2006-2008
C 200 cdi (W204)>2008-2010
E coupé 250 cdi (C207)>2010-....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenparkeersensensoren zeker ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtener hebben nog nooit zoveel mensen accidenten gemaakt sinds pdc
mensen kijken niet meer, tis erg
Comment
-
Dakdragers? Einde lease
Nog enkele weken en de e coupe wordt vervangen door een 520d touring gezien we binnenkort met 5 zullen zijn en dan zijn 4 plaatsen net iets te weinig
Ik had wel dakdragers gekochtb(originele mercedes alu design) mocht iemand interesse hebben laat je maar een pm.
Conclusie na 2 jaar e coupe (60k plus km) :
Blijft een mooie auto
Na de injectorenproblemen geen enkel probleem meer gehad, wel veel rijplezier
Kracht van de 250cdi blijft straf
Kraakjes, piepjes, ... Elke maand er eentje bij (raam, dakraam, ergens achteraan,...)
Navigatie pro : matig, te vaak foute positie weergave en de nederlandse madam ben ik al een tijdje beu met haar al te beleefde rijaanwijzingen (alstublief na ieder kruispunt...)
Rijgevoel: sportief maar iets te hard (sportophanging) en zonder te kunnen duiden wat juist, toch nooit het gevoel dat ik bij mijn vorige bmw's had
Praktisch: natuurlijk niet maar dat hoeft ook niet bij een coupe
En nu aftellen maar...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICT Design Bekijk BerichtenVolgend weekend krijg ik een e350 cdi amg pack mee om te testen.
Ik ben enorm benieuwd naar confort en prestatieverschil met mijn huidige E280 CDI.Porsche 996 GT3 RS
Porsche 964 RS
BMW ///M3 e30
Mercedes c250 CDI AMG
www.flamebox.be
Comment
-
Mercedes E350 coupe
E350 coupe met amg-pack : looks staan me aan, nu eerst een testrit.
Ik was eigenlijk op voorhand overtuigd van mijn keuze, maar ...
Wagen voor een hele dag meegekregen van Mercedes-Benz Aalst, waarvoor mijn oprechte dank.
De wagen had alle opties die ik ook wil en zelf enkele extras. Je leert een wagen toch pas echt kennen na een hele dag testrijden. Dit in schril contrast met de testrit van een halfuur met een E220 met begeleider in mijn vorige garage voor de aankoop van de E280.
Hier kreeg ik en de tijd en de juiste motor en de juiste opties om te testen. Enkel de kleur (zwart ) verschilde : ik zou irridium zilver nemen.
De wagen was uitgerust met oa. : Amg pack, panoramadak, zetelverwarming, harman kardon, memorypack, adaptive cruise control, zetels met luchtkussen, leder dashboard, command, achteruitrijcamera, key-less go, luchtvering, AMG wielen, niet die uit amg pack ...
(Min)punten,als je het echt zo kan noemen natuurlijk :- startstopsysteem (je kan het uitschakelen, maar bij een volgende rit staat het weer aan) en heb toch eens geluk gehad bij een overgang op een kruispunt, er zit wel degelijk vertraging op doordat de motor eerst moet heropstarten
- keyless-go : wel leuk, maar ga ik niet voor bijbetalen
- door de hoge gordellijn kan ik mijn linkeram moeilijk leggen bij het rijden, is eeen verkrampte houding die ik geen uren kan aanhouden
- voor de passagier ontbreekt een volwaardige middenarmsteun, materiaal hier en type bekerhouder ondermaats
- comfort van de stoelen ondanks instelbaarheid - ben niet van de magerste en zelfs gordel aandoen is pain in the ass voor mij
Stoelen merkelijk smaller dan huidige - in en uitstap naar achteren ( logisch bij een coupe, maar echt niet te doen voor een volwassene)
- verschil in kwaliteitsafwerking met huidige e : kleine verschillen maar ze zijn er wel degelijk
- ondanks luchtvering en confortstand mogelijkheid kan de wagen niet op tegen het confort van de huidige op bv een kasseibaan
- snel je rijbewijs kwijt, want je beseft niet hoe snel je wel rijd en door de power in een bocht moet esp toch vaak even tussenkomen
- achterruitrijcamera : wegens geen lijnen op beeld : je kan er niet op afgaan, enkel handig voor paaltjes of obstakels op te merken, niet om mee te navigeren
- verbruik : snel naar 12l met mijn rijstijl ( stadsverkeer) , na reset en wat wisselverkeer niet onder 10l gekregen
- tank : slechts 60l te verkrijgen en ben 80l tank gewoon, met het verbruik van hierboven wordt dat vaak tanken
- tankklep lijkt wel plastiek als je ze wil openen: tegenover degelijk en feel en zwaarte van huidige
- achterkant van de wagen wordt heel snel vuil
- kleinere koffer en als je de zetels plat legt, dan beschadig je het leer van de platgelegde zetels (reeds zichtbaar op wagen van 2000km)
- automatisch sluitende kofferklep niet te krijgen >< huidige
- prijskaartje van +/- 75000 tov niet echt wow wow gevoel (ik had een zwarte en valt totaal niet op in straatbeeld)
- commandbesturing is wennen, tegen het einde van de dag vlotte het al beter
- misschien mis ik ook wel mijn ster op de motorkap ?
- stuur merkelijk kleiner (sportstuur) - voor mij wel leuk, maar niet voor alle dagen
- Logica van de knoppen op het stuur tov huidige
- adaptive cruise control : eerste keer raar, maar nadien in een file en autostrade getest : gewoon super : toegevoegd aan wishlist
- lezen van verkeersborden en snelheidslimieten : handig maar geen must
- geluidsysteem veel beter dan op huidige wagen + bladeren door muziek ook handig
- dodehoek waarschuwingssysteem : te overwegen voor wishlist
- in 1e en 2e is de motor en versnellingsbak veel vlotter en minder lawaaierig dan mijn huidige, nadien is het verschil voor mij te klein
- zijruiten die volledig naar beneden kunnen
- overtuigd van de motor en versnellingsbak
Ik merk (misschien door ouder te worden) dat confort toch wel een heel belangrijke factor voor mij is geworden. Heb ik 4 deuren nodig? Neen, want ik zit 90% van de tijd alleen in de wagen - 10% van de tijd met max 2, maar toch bepaalt de positie en confort van de zetels in een 4 deurs dat mijn voorkeur daar blijkbaar naar uitgaat.
Mijn huidige wagen is me gewoon op het lijf geschreven : looks, comfort, motor, ... eigenlijk te goed om aan de kant te zetten ( 36000 km). Het verschil met huidige gamma dat in mijn budget ligt is te klein.
Onkosten maken om te maken is ook iets, ik zet het even on hold.IRIDIUM
Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214
Groeipunt
Helderzienden
Comment
Comment