Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw Z4

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Geen symptomen .. terugroepactie. Misschien om te voorkomen dat er symptomen optreden?

Ik zal eens informeren als ik er terug om ga.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door s2000jan Bekijk Berichten
      In de US is er veel sprake van vervangingen van de HPFP (High Pressure Fuel Pump)

Heb niet de idee dat dat ook veel in Europa voorkomt ....
      Bij mijn ouders hun 35i is de benzinepomp ook stuk, wordt deze week vervangen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk Berichten
        Geen symptomen .. terugroepactie. Misschien om te voorkomen dat er symptomen optreden?

Ik zal eens informeren als ik er terug om ga.
        Dus de dealer gaat ze preventief vervangen?

Ik heb de mijne wel al horen fluiten, en heb nog niks gehoord van BMW ivm een terugroepactie.
        http://www.autoforum.be/showthread.php?t=44663

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeneticX Bekijk Berichten

Ik heb de mijne wel al horen fluiten, en heb nog niks gehoord van BMW ivm een terugroepactie.
          Dat hoor ik inderdaad af en toe ook wel eens (denk ik), maar het geluid is zeker niet vervelend ...
          2016 - BMW 4GC 440i Jatoba
          2011 - E89 - Z4 sDrive20i Alpine Weiss III

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeneticX Bekijk Berichten
            Dat hebben ze toch gezegd ja. Maar ik informeer nog als ik er om ga. Zal iets laten weten hier. Ik hoop dat ze daarom geen 'motor-reset' moeten doen, want dan ben ik mijn 'programma' kwijt.

Comment

• Iemand enig idee waar je de gevarendriehoek en het windscherm netjes in de wagen kan opbergen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pilotg Bekijk Berichten
                Iemand enig idee waar je de gevarendriehoek en het windscherm netjes in de wagen kan opbergen?
                De gevarendriehoek werd bij mij aan de binnenkant van de koffer met 2 klemmen vastgemaakt, doch niet goed (ze zijn al opnieuw losgekomen).

Ik steek ze nu onder de rubberen spanriempjes die beschikbaar zijn in de koffer

Windscherm zal ik gewoon opbergen in zijn hoes in de garage, en niet in de auto; voor de rest is dat windscherm (in de zomer) altijd geïnstalleerd

Comment

• Ok, ben vandaag nog in de garage geweest en ze wisten zelf niet dat er dus blijkbaar klemmetjes zijn voor in de kofferklep. Die van mij steekt ook gewoon onder de spanbanden.
                  Helemaal voorin het koffer zijn er wel 2 bandjes met klitteband, enig idee waarvoor die dienen? Driehoek en scherm passen er niet in...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pilotg Bekijk Berichten
                    Ok, ben vandaag nog in de garage geweest en ze wisten zelf niet dat er dus blijkbaar klemmetjes zijn voor in de kofferklep. Die van mij steekt ook gewoon onder de spanbanden.
                    Helemaal voorin het koffer zijn er wel 2 bandjes met klitteband, enig idee waarvoor die dienen? Driehoek en scherm passen er niet in...
                    Let wel, die klemmetjes voor de gevarendriehoek die houden niet zo goed in het 'karton' van de binnenbekleding van de kofferklep ... die van mij lag er half af op dag 1

Die 2 bandjes met klitteband heb ik precies nog niet gezien .... maar ik gok erop dat die links/rechts zich bevinden en dat zou kunnen zijn om bv een bus olie achter te bewaren

Comment

• Als er iemand op zoek is naar een Z4 35i.
                      Mijn witte mag weg. Info via PM.

Comment

Als er iemand op zoek is naar een Z4 35i.
                        Mijn witte mag weg. Info via PM.
                        Das ook snel .... watskebeurt ?

als ge er niet tevreden over zijt, dan hoor ik dat wel graag ! (kwestie van u te overtuigen er toch nog wat mee te blijven rijden )

Comment

• Ik heb dit jaar tussen de 4000 à 5000km gereden waarvan +2000km naar Italië. Ik heb totaal geen tijd om te rijden tegenwoordig

Ik ga voorlopig ook niks anders kopen.

Comment

Ik heb dit jaar tussen de 4000 à 5000km gereden waarvan +2000km naar Italië. Ik heb totaal geen tijd om te rijden tegenwoordig

Ik ga voorlopig ook niks anders kopen.
                            Tja, dan is het inderdaad een luxe die (veel) geld kost

Ik hou mijn ogen/oren open indien er zich gegadigden aanbieden ....

Comment

• Alvast bedankt!

Auto is langs terugroepactie van BMW gepasseerd (iets met benzinepomp), dus is 100% in orde. Dit weekend misschien eens tijd nemen voor paar foto's te trekken en online te zetten.

Comment

Alvast bedankt!

Auto is langs terugroepactie van BMW gepasseerd (iets met benzinepomp), dus is 100% in orde. Dit weekend misschien eens tijd nemen voor paar foto's te trekken en online te zetten.
                                Voor de gekende HPFP vervanging ??

Had dat ook al nagevraagd voor die van mij, maar blijkbaar is dat niet nodig bij die van mij (productie maart 2010)

Comment

• Eerlijk gezegd geen idee. After sales zei dat ze iets software-matig moesten aanpassen omdat het zou kunnen dat de auto slecht zou starten in koude omstandigheden. Ik heb er nooit iets van gemerkt, maar de mijne staat dan ook altijd binnen in de garage.

Ik heb die mannen maar laten doen, 't was op hun kosten

Comment

• Hoe evalueer je die auto nu, na 'm (wat? een half jaar?) gehad te hebben? Qua power, motorkarakter, prestaties, plezier, wegligging, precisie, comfort/sportiviteit, ...? Ge hebt nog Boxster en Cayman gereden ook, hoe vind jij de Z4 zich verhouden tgo die auto's?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                      Hoe evalueer je die auto nu, na 'm (wat? een half jaar?) gehad te hebben? Qua power, motorkarakter, prestaties, plezier, wegligging, precisie, comfort/sportiviteit, ...? Ge hebt nog Boxster en Cayman gereden ook, hoe vind jij de Z4 zich verhouden tgo die auto's?
                                      Even iets rechtzetten: ik heb nooit een boxster noch cayman gehad, heb enkel een proefrit met de boxster (211pk) gedaan

-Power is méér dan voldoende, that's for sure !
                                      -De DCT automaat is een zaligheid maar durft tegen lage snelheid en in normale modus al wel eens 'aarzelen'
                                      - uitlaatplofjes en tussengas en geluid zijn megacool ik moet geen andere uitlaat hebben
                                      -Comfort is ok voor mij (de madam vindt 'em te hard)
                                      -Wegligging: tja, het duurt toch iets langer vooraleer ik hem 'ken', maar dat kan ook doordat ik niet zo veel rij momenteel (+- 13k per jaar); heb al wel eens bij een oprit gehad dat hij overstuurde, maar dat kan aan mij gelegen hebben , 't is zo precies alsof ik niet aan 't stuur durf te draaien.
                                      Qua wegligging moet ik zeggen dat de proefrit met de Boxster me dadelijk veel meer geruststelling bood, waarmee ik niet wil zeggen dat de wegligging van de Z slecht is
                                      -Het motorkarakter kende ik al van de vorige, dus dat blijft ok !
                                      -Tegen heel hoge snelheden (+200 in DE) had ik iets minder vertrouwen in de remmen; is nu ook wel een snelheid die je niet alle dagen doet natuurlijk
                                      - Verbruik staat momenteel op 11,2 - voornamelijk ritjes rond de kerktoren -- een lange rit tegen legale snelheden leverde 8,4 op ....

Voila, als ge nog iets moet weten, shoot !

Comment

• Handig! Merci.

De vraag was aan Daggie gericht, maar dat neemt niet weg dat elk op ervaring gestoeld antwoord welkom is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                          Handig! Merci.

De vraag was aan Daggie gericht, maar dat neemt niet weg dat elk op ervaring gestoeld antwoord welkom is.
                                          oeps sorry , my bad - verwarring met een ander topic, maar soit, de ervaringen mogen gedeeld worden ...

Comment

Working...
                                          X