Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Al iemand meer nieuws over de sdrive 28i die op komst is?
Het is wel in het engels te doen
BMW 4-Cylinder Engines Return to US in 2011 in the Z4 sDrive28i
New 2.0-liter turbocharged four-cylinder offers performance of a six
Woodcliff Lake, NJ – Following the announcement in February of the return of a 4-cylinder engine to the US BMW line-up, BMW today announced that the new 2.0-liter TwinPower Turbo 4-Cylinder will first power the Z4 sDrive28i that will arrive in BMW Centers this fall. Like the company’s latest TwinPower Turbo 3.0-liter turbo inline-6, the new 2.0-liter engine will combine high- pressure direct-injection and BMW’s VALVETRONIC intake control (hence the name: TwinPower) with a forced induction system consisting of a single twin-scroll turbocharger. With 240 horsepower and 260 lb-ft of torque, it offers more power and torque than BMW’s normally aspirated 3.0-liter inline-6 that it replaces in the Z4 sDrive30i.
The maximum output of 240 horsepower is achieved at 5,000 rpm, 1,500 rpm lower than in the normally-aspirated 3.0-liter inline six. The peak torque of 260 lb-ft, comes on stream at just 1,250 rpm. Not only is that 30% more torque than the aforementioned inline-6, it also peaks 1,500 rpm earlier. The vigorous power comes on early and climbs steadily all the way to redline.
Al iemand meer nieuws over de sdrive 28i die op komst is?
De roadster-coupé BMW Z4 krijgt de drukgevoede viercilinder van de X1 28i. Dankzij de biturbomotor is de Z4 28i goed voor 240 pk, net iets minder dan de 30i.
De BMW Z4 28i krijgt een van aluminium vervaardigde tweeliter-viercilinder met dubbele turbo. Met deze nieuwe motor kan de roadster-coupé een vermogen voorleggen van 240 pk. Dat is amper 18 pk minder dan dat van de Z4 30i, die een zescilinder onder de kap heeft. De prestaties zouden ongeveer gelijklopend zijn, maar het verbruik zal lager liggen. De nieuwe variant van de Z4 is te ontdekken op het salon van New York.
Volgens de ECE-norm wel (rustige rijstijl). De eerste test die 'k las van de X1 met die geblazen 4-cilinder bevestigt ook dat 'ie duidelijk zuiniger kan zijn, maar van zodra het er wat sportiever aan toe mag gaan verbruikt die even veel of meer.
Volgens de ECE-norm wel (rustige rijstijl). De eerste test die 'k las van de X1 met die geblazen 4-cilinder bevestigt ook dat 'ie duidelijk zuiniger kan zijn, maar van zodra het er wat sportiever aan toe mag gaan verbruikt die even veel of meer.
Wat eigenlijk onvermijdelijk blijft bij een benzine-turbo.
ECE-normen zijn eigenlijk een klucht ivm. dagelijks ge(ver)bruik.
Het modellengamma van de BMW Z4 wordt grondig vernieuwd met de introductie van de N20 motor. De BMW Z4 sDrive20i vervangt de BMW Z4 sDrive23i en wint 20Nm ten opzichte van deze laatste bij een CO2-uitstoot die daalt van 199g/km naar 157g/km. Ook hier levert deze N20 motor 135kW/184pk maar gezien het commerciële belang van dit model is ook een voor België fiscaal interessante variant van 120kW/163pk beschikbaar. De BMW Z4 sDrive28i heeft dezelfde vooruitgang op het gebied van CO2-emissies tegenover de BMW Z4 sDrive 30i waarvoor hij in de plaats komt ! Het vermogen is 180kW/245 pk met een koppel van 350Nm (+40Nm vs. de 30i). De BMW Z4 sDrive35i wordt hierbij licht geherpositioneerd.
BMW Z4 sDrive20i vanaf 36.300 euro incl. BTW
BMW Z4 sDrive 28i vanaf 43.000 euro incl. BTW
BMW Z4 sDrive 35i vanaf 48.500 euro incl. BTW
Comment