Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw Z4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Bmw Z4

    Definitief: BMW Z4



    De Z4 krijgt als eerste Z-model een inklapbare hardtop en Dynamic Drive Control. Overeenkomsten zijn er ook: een lange motorkap, een lange wielbasis met korte overhang en natuurlijk de heerlijke zescilinders. In gesloten toestand biedt de auto plaats aan 310 liter bagage, met het dak open kan er 180 liter bagage mee. BMW meldt tevreden dat er twee golftassen mee kunnen.
    BMW introduceert op de nieuwe roadster ‘sDrive’. Dit is een overkoepelende naam voor achterwielaandrijving met een uitgewogen gewichtsverdeling, lange wielbasis met korte overhangen en een laag zwaartepunt. Hiermee wil het Beierse merk een duidelijker onderscheid scheppen met de vierwielaangedreven xDrive-modellen uit de andere modelreeksen.
    Elke Z4 krijgt standaard Dynamic Drive Control mee. Met dit systeem kan de bestuurder de stuurbekrachtiging, gasrespons en Dynamische Stabiliteitscontrole (DSC) in drie standen instellen. Indien de Z4 het verlaagde M-sportonderstel heeft, past Dynamic Drive Control ook de werking van de dempers aan.
    De nieuwe Z4 wordt ‘groener’, want de Efficient Dynamics-voorzieningen vinden nu ook hun weg naar de roadster. Dat betekent regeneratie van remenergie, banden met een lage rolweerstand, een schakelindicator en geoptimaliseerde aerodynamica.
    Op motorisch gebied is het smullen geblazen. De basisversie is de Z4 sDrive23i, die profiteert van de kracht van een 2,5-liter zescilinder. Het vermogen bedraagt 204 pk. Daarboven is er de sDrive30i, die 258 pk mobiliseert. De topversie is de sDrive35i, die de bekende 3,0-liter zescilinder twinturbo onder de kap krijgt, goed voor 306 pk. De sprint naar 100 kilometer per uur kost de auto 5,2 seconden, de topsnelheid is begrensd op 250 kilometer per uur. Het gemiddeld verbruik bedraagt 9,4 liter per 100 kilometer. Een zeventraps DCT-transmissie is een optie voor deze versie. Kiest de koper hiervoor, dan sprint de auto 0,1 tel sneller naar de honderd en daalt het verbruik met 0,4 liter per 100 kilometer.
    BMW bouwt de nieuwe Z4 niet meer in het Amerikaanse Spartanburg, maar in het Duitse Regensburg. Daar bouwt het Beierse merk ook de 1- en de 3-serie. In het voorjaar van 2009 komt de Z4 bij ons op de markt.

    AutoWeek is het grootste auto portaal met het laatste...

  • #2
    Bmw Z4







    Comment


    • #3





      Comment


      • #4




        Comment


        • #5




          Comment


          • #6


            Comment


            • #7
              + YouTube Video
              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

              Comment


              • #8
                Toen ik de gelekte foto's zag twijfelde ik even......... maar nu niet meer! Zeer geslaagd te noemen

                Comment


                • #9
                  Dit ziet er inderdaad ZEER geslaagd uit!

                  Comment


                  • #10
                    Hij is natuurlijk 't knapst wanneer hij open is maar los daarvan ben ik toch nog niet 100% overtuigd..

                    En wat is dat toch met BMW en hun idiote techno-talk benamingen? "sDrive30i"..??

                    Z4 logo staat zoals de goede (of liever slechte) gewoonte weer op de verkeerde plaats.. er is daar geen plaats voor.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door nfonteijn Bekijk Berichten
                      Dat is pas een agressieve front
                      Hij is knap vind ik, de neus gaan we volgens mij nog zien op andere modellen. Die neus doet mij denken aan één of andere concept.. iets beige..

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                        Z4 logo staat zoals de goede (of liever slechte) gewoonte weer op de verkeerde plaats.. er is daar geen plaats voor.
                        Écht hé, de "vorige" Z4 had dat ook, wacht tot er een ///M komt, waar gaan ze dat plaatsen?

                        Comment


                        • #13
                          Niet geslaagd!

                          Comment


                          • #14
                            Wondermooi

                            I'd call this an improvement and a half

                            Comment


                            • #15
                              Ben nu niet meteen (posititef) onder de indruk... oogt nogal lomp in vgl met de vorige...

                              Comment


                              • #16
                                Knap interieur

                                Comment


                                • #17
                                  Zeer geslaagd maaaaaaaaaaaaaaaar..... dat stalen klapdakje

                                  gedaan met in de zomer naar het zuiden te vliegen voor een korte vakantie met het vrouwtje en topless naar ginder te rijden want aja, de koffer steekt vol

                                  Met een stoffen dakje hoefde je je totaal geen zorgen te maken wat er eventueel in de koffer zou kunnen liggen voordat je de kap open trekt

                                  Comment


                                  • #18
                                    Is dit officieel ?

                                    Nice !

                                    Comment


                                    • #19
                                      Vetjes!

                                      Comment


                                      • #20
                                        Vetjes! En het dashbord zo knap!

                                        Comment

                                        Working...
                                        X