Inderdaad maar een grapje El Greco. Toegegeven, de keuze is moeilijk. Dashboard van de a6 ziet er inderdaad wat opgeruimder uit, dat ban de e doet zijn naam van werker alle eer aan. In tegenstelling tot de CLS heb je in de E niet de 'sense of occasion' zoals de Engelsen dat zo mooi kunnen zeggen. Voor mij is dit echter niet zo belangrijk en gaat de voorkeur uit naar de achterwielaangedreven merken. Misschien zit de teleurstellende ervaring met de vorige a6 hier ook wel voor iets tussen. Smaken hè....
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes E-klasse
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk BerichtenDan moet je de dynamische multicontourzetels nemen, ik heb dat ook besteld, zitten volgens mij schitterend en kunnen zeker naast de comfortzetels van BMW staan
Het feit dat ik gisteren nog twijfelde (voor het showroom bezoek) was dat de inruilwaarde van de MB hoogstwaarschijnlijk beter zal liggen dan bij de A6. Maar wie zegt dat dit zo zal zjn, op de 2e handmarkt zijn de prijzen de laatste jaren behoorlijk naar beneden getrokken dankzij de crisis.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sim Bekijk BerichtenInderdaad maar een grapje El Greco. Toegegeven, de keuze is moeilijk. Dashboard van de a6 ziet er inderdaad wat opgeruimder uit, dat ban de e doet zijn naam van werker alle eer aan. In tegenstelling tot de CLS heb je in de E niet de 'sense of occasion' zoals de Engelsen dat zo mooi kunnen zeggen. Voor mij is dit echter niet zo belangrijk en gaat de voorkeur uit naar de achterwielaangedreven merken. Misschien zit de teleurstellende ervaring met de vorige a6 hier ook wel voor iets tussen. Smaken hè....
Eerder toevallig (na zware bestellings problemen bij Audi) zijn we aan een AWD 2.7 geraakt. (was feitelijk een 2.0l FWD besteld). Het rijden met de A6 2.7 Quattro is toch van een andere belevenis dan met bvb de E 5-trapsautomaat of de 525 xDrive. Ik besef nu tenvolle dat we al +800000km verwend rond rijden. Dus ik voel mij ook moreel verplicht om terug een Audi A6 te nemen, al was het maar om aan een mooi rond kilometeraantal te geraken...
Als je natuurlijk bij een bepaald merk negatieve ervaringen hebt opgelopen ga je automatisch je horizon verlegen. Ongetwijffeld heb jij en Thor en nog zoveel andere de voor hen juiste keuze gemaakt.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenzetels gelijkwaardig aan s80 ?Ik vermoed dat dit te maken had met het feit dat ik telkens met een vrij kale 200 CDI automaat reed (zou eens een manuele willen proberen) en ik hem vergelijk met een volle BMW E60 525d M-sport die toch specialer aanvoelde (vooral door het stuurgevoel, betere automaat en natuurlijk de zachte 6-in-lijn).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenHeb nu aardig wat kilometers met beide gereden en de zetels van de S80 zijn toch een stuk zachter. Die van de E zijn duidelijk steviger maar bieden overal goede steun en heb er nog geen last van gehad (gisteren nog 400+ km mee gereden). Dat geldt ook voor de ophanging, de E is een stuk steviger dan de S80 vind ik (beide op standaardophanging en 16") je voelt in de E duidelijker de weg maar het wordt nooit oncomfortabel en je krijg wat dynamiek. Motorgeluid in de 200 CDI is aanwezig bij acceleren, maar ook weer op een aangename manier (stoort niet en ik hoor wel graag iets van de mechaniek), de Volvo is luidruchtiger en laat meer trillingen van de aandrijving door(maar da's niet erg want de 2.4D klinkt zalig). Wel ben ik niet overtuigd van de automaat, ik reed al 5-traps en 7-traps in de E200 CDI maar ze stonden me beiden niet aan. Ze voelen wat lui aan, vooral in lage toeren reageren ze beiden te traag en hangt de auto wat suf aan het gas op de een of andere manier. Ook is er af en toe nog een schokje te voelen en schakelen ze niet snel genoeg op/terug bij sportiever rijden. De sportstand is beter, maar nog niet ideaal. De Geartronic in de Volvo was nog wel een stuk slechter, da's echt rommel imo. Voor de rest rijdt zo'n E erg goed, de 200 CDI is pittig genoeg, verbruikt niet veel, het weggedrag is stabiel, rustig, vrij neutraal en voorspelbaar. Wel mocht het stuur nog wel een beeetje directer. De 3D display van de MY2012 vind ik wat kitcherig, dat hadden ze mooier kunnen oplossen, die ECO knop met z'n start-stop vond ik storend en ESP laat echt wel heel weinig toe (maar wel veilig natuurlijk). Al bij al rijdt een E goed, maar had hem misschien toch iets spectaculairder verwachtIk vermoed dat dit te maken had met het feit dat ik telkens met een vrij kale 200 CDI automaat reed (zou eens een manuele willen proberen) en ik hem vergelijk met een volle BMW E60 525d M-sport die toch specialer aanvoelde (vooral door het stuurgevoel, betere automaat en natuurlijk de zachte 6-in-lijn).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Robin_Touareg Bekijk BerichtenOnze S80 was toch een stuk stiller hoor! Wij hadden wel de 2.0D. Maar de zetels van de S80 zijn idd. beter!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenHet zal inderdaad met de motor te maken hebben (of misschien ook bouwjaar, diegene die ik reed was een van de eersten vermoed ik), de 5 cilinder liet zich wel erg goed horen. Maar die klinkt ook zo goed, spijtig dat er in de E geen 5 pitters meer liggen. Dat was ook een van de eerste, want ze zijn in 2007 uitgekomen, en eigenlijk nooit veel gezien, tot vorig jaar, want dan kwamen ze af met die belachelijk 'DriveE' motoren, waardoor hij voor meer mensen toegankelijk werd... (in leasing vooral...)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Robin_Touareg Bekijk BerichtenDe onze was van in 2008. Dat was ook een van de eerste, want ze zijn in 2007 uitgekomen, en eigenlijk nooit veel gezien, tot vorig jaar, want dan kwamen ze af met die belachelijk 'DriveE' motoren, waardoor hij voor meer mensen toegankelijk werd... (in leasing vooral...)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenDe onze een 2007 vermoed ik, maar het zal wel vooral met de motor te maken hebben. DrivE is inderdaad triestig, ik kan me niet voorstellen dat zoiets lang meegaat
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Robin_Touareg Bekijk BerichtenWat zijn/waren de specs van die van jullie?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenEen 2.4D 163pk Geartronic in het donkerblauw, beige leder, xenon en 16" van het jaar ben ik niet zeker maar ik vermoed 2006 of 2007, ondertussen net geen 300.000 km en rijdt nog altijd als nieuw eigenlijk, maar vorig jaar is de motor wel gereviseerd aangezien er een riem verkeerd gelegd was ofzoiets. Blijft wel enorm aangenaam om te rijden eigenlijk, ook in vergelijking met z'n huidige recente concurrenten, enkel is de automaat achterlijk en zit de aandrijving op de verkeerde wielen waardoor je vaak staat te trappelen als het nat is met al dat koppelEn, dat ziet er idd. geen slechte uit!
De onze was een donkerblauwe 2.0D Summem (17", adaptieve xenon, elek. zetels,...) met lichtgrijs/wit leder... Hij is weg sinds vorige woensdag na 170.847 km's
(http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49150)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Robin_Touareg Bekijk BerichtenIk denk dat ze maar uitgekomen zijn in 2007...En, dat ziet er idd. geen slechte uit!
De onze was een donkerblauwe 2.0D Summem (17", adaptieve xenon, elek. zetels,...) met lichtgrijs/wit leder... Hij is weg sinds vorige woensdag na 170.847 km's
(http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49150)
Erg knap, diegene waar ik regelmatig mee rij heeft dezelfde kleur! Ik zou de kleurencombo niet zo kiezen (vooral dat interieur) maar het is wel mooi inderdaad! Tijdloze bakken, moesten ze nu eens RWD hebben zoals de oude Volvo's hé
Maar soit, we wijken af, Benz
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenMei 2006 blijkbaar, maar de kans dat het een 2007 is, is groter
Erg knap, diegene waar ik regelmatig mee rij heeft dezelfde kleur! Ik zou de kleurencombo niet zo kiezen (vooral dat interieur) maar het is wel mooi inderdaad! Tijdloze bakken, moesten ze nu eens RWD hebben zoals de oude Volvo's hé
Maar soit, we wijken af, BenzIk ben ook zeer blij met de E! (Net geleverd; foto's op een van de laatste foto's
http://www.autoforum.be/showthread.php?t=53448)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk BerichtenDan moet je de dynamische multicontourzetels nemen, ik heb dat ook besteld, zitten volgens mij schitterend en kunnen zeker naast de comfortzetels van BMW staan
overweeg aankoop jonge tweedehands (VAA?) E220 CDI break doch met Artico / stof
rij nu met W211 met leder / had ook de indruk dat mijn zetels W211 iets betre zitten?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk BerichtenZijn er dan verschillende type zetels bij de W212?
jawel, je hebt de standaardzetels, de multicontourzetels en de dynamische multicontourzetels( luchtkussens + massage functie)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk BerichtenEn ook sportzetels die enkel met het AMG pack beschikbaar zijn?
Comment
-
Ik heb de W212 AMG met geventileerde, verwarme dynamische multicontourzetels. Ik wou dat ik de gewone AMG sportzetels had genomen - de massage is leuk, maar het afstellen van de zetels is een beetje problematisch, de knopjes geven zowat altijd hetzelfde effect (meer of minder druk in de rug), en de dynamische zijsteun - die heel leuk is - gaat precies graag kapot. De "gewone" AMG sportzetels zaten me als gegoten, maar boden natuurlijk geen massage aan... dus ging ik voor de "betere" zetels, top of the line, met alles erop en eraan. Moest de gewone AMG zetels genomen hebben...
BTW Avatar is nog steeds van m'n oude W211. Heb ondertussen een W212 AMG.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Trango Bekijk BerichtenIk heb de W212 AMG met geventileerde, verwarme dynamische multicontourzetels. Ik wou dat ik de gewone AMG sportzetels had genomen - de massage is leuk, maar het afstellen van de zetels is een beetje problematisch, de knopjes geven zowat altijd hetzelfde effect (meer of minder druk in de rug), en de dynamische zijsteun - die heel leuk is - gaat precies graag kapot. De "gewone" AMG sportzetels zaten me als gegoten, maar boden natuurlijk geen massage aan... dus ging ik voor de "betere" zetels, top of the line, met alles erop en eraan. Moest de gewone AMG zetels genomen hebben...
BTW Avatar is nog steeds van m'n oude W211. Heb ondertussen een W212 AMG.
Comment
Comment