Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes E-klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door filip.dewitte2@telenet.be Bekijk Berichten
    Juist even een ritje gereden met een E250CDI met sportpakket (velgen R18 245/40 vooraan en R18 265/35 achteraan). Qua uiterlijk twijfel ik geen moment : mooie, eenvoudige velgen (5-spaaks), 18 duims. Maar het is toch even schrikken : het rijdt toch wel nog een heel stuk harder dan de gewone avant garde uitvoering met de standaard velgen (R17 245/45 overal).
    De laagprofielbanden zorgen er voor dat de auto heel wat harder loopt. Vandaar twijfel ik toch om dit sportpakket erbij te nemen. Ik veronderstel dat men dit ook wel gewoon wordt na verloop van tijd. Maar toch, het is toch serieus wennen.
    Nog best eens een nachtje over slapen, vrees ik. Deze banden zijn waarschijnlijk ook wel onveiliger in de winter (aquaplanning bij felle regen, groter slipgevaar bij glad weer)
    Het AMG pakket heeft trouwens dezelfde configuratie van velgen + banden. Zijn er nog onder jullie die beslissen in één of andere richting : kiezen voor uiterlijk of comfort?
    Wie van jullie kiest voor comfort, wie voor de sportieve looks.....?
    Op de e-coupe (we hebben er drie) vind ik het amg pakket een must!
    op de berline en break (vrienden hebben elk een, zwarte en grijze) vind ik het niet noodzakelijk. Je hebt wel een punt dat ze heel wat harder lopen. Het is een keuze die je maakt, qua veiligheid enzo maakt het niet zoveel uit de 350's houden goed baan zelfs in de regen

Comment

• In de winter heb je zowieso winterbanden liggen he, dus die bredere banden hebben daar geen invloed op.

Krijg je bij het sportpakket ook het sportstuur en de schakelpeddels? Daarvoor alleen al zou ik AMG-pack nemen namelijk.

Comment

Juist even een ritje gereden met een E250CDI met sportpakket (velgen R18 245/40 vooraan en R18 265/35 achteraan). Qua uiterlijk twijfel ik geen moment : mooie, eenvoudige velgen (5-spaaks), 18 duims. Maar het is toch even schrikken : het rijdt toch wel nog een heel stuk harder dan de gewone avant garde uitvoering met de standaard velgen (R17 245/45 overal).
        De laagprofielbanden zorgen er voor dat de auto heel wat harder loopt. Vandaar twijfel ik toch om dit sportpakket erbij te nemen. Ik veronderstel dat men dit ook wel gewoon wordt na verloop van tijd. Maar toch, het is toch serieus wennen.
        Nog best eens een nachtje over slapen, vrees ik. Deze banden zijn waarschijnlijk ook wel onveiliger in de winter (aquaplanning bij felle regen, groter slipgevaar bij glad weer)
        Het AMG pakket heeft trouwens dezelfde configuratie van velgen + banden. Zijn er nog onder jullie die beslissen in één of andere richting : kiezen voor uiterlijk of comfort?
        Ik kies voor comfort, de looks voel ik niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
          In de winter heb je zowieso winterbanden liggen he, dus die bredere banden hebben daar geen invloed op.

Krijg je bij het sportpakket ook het sportstuur en de schakelpeddels? Daarvoor alleen al zou ik AMG-pack nemen namelijk.
          Winterbanden worden inderdaad meer en meer aangeprezen. Ik doe echter amper 15.000 km per jaar. Is het dan de moeite om winterbanden te leggen?
          Bij het sportpakket zijn er geen schakelpeddels of sportstuur voorzien, enkel exterieure aanpassingen (speciale velgen, banden, grotere schijfremmen, inox ovalen uitlaat).
          De auto ziet er ook sportief uit met deze 18 duimsvelgen + laagprofielbanden, maar iets minder dan AMG pakket (speciale bumpers, enz...)
          Maar het is dus vooral het comfort die me doet aarzelen om voor dit sportpakket te kiezen. Misschien zijn er nog wel die gekozen hebben voor het AMG-pakket of sportpakket, maar enigszins spijt hebben door de harde vering....
          Sommigen hadden me gezegd dat het verschil in comfort niet zo grot was, maar de praktijk toont het tegendeel aan. Ik ben blij even te kunnen proefrijden, want het verschil is groter dan gehoopt.
          Dus ben ik er nog niet uit....

Comment

Winterbanden worden inderdaad meer en meer aangeprezen. Ik doe echter amper 15.000 km per jaar. Is het dan de moeite om winterbanden te leggen?
            Bij het sportpakket zijn er geen schakelpeddels of sportstuur voorzien, enkel exterieure aanpassingen (speciale velgen, banden, grotere schijfremmen, inox ovalen uitlaat).
            De auto ziet er ook sportief uit met deze 18 duimsvelgen + laagprofielbanden, maar iets minder dan AMG pakket (speciale bumpers, enz...)
            Maar het is dus vooral het comfort die me doet aarzelen om voor dit sportpakket te kiezen. Misschien zijn er nog wel die gekozen hebben voor het AMG-pakket of sportpakket, maar enigszins spijt hebben door de harde vering....
            Sommigen hadden me gezegd dat het verschil in comfort niet zo grot was, maar de praktijk toont het tegendeel aan. Ik ben blij even te kunnen proefrijden, want het verschil is groter dan gehoopt.
            Ik doe er 30k km per jaar en ik heb ondertussen al een 5-tal MB gehad (buiten de 2 ML) en ik heb nog nooit winterbanden gelegd. Maar ik rij dan ook wel met de "normale" velgen rond.

Comment

Winterbanden zijn goedkoper dan een bumper.

En als je enkel exterieuraanpassingen bij hebt en verminderd comfort zou ik het mooi laten.

Comment

• Winterbanden zijn een must op een mercedes,rijdt veel beter in de winter,de mijne liggen er al op...........

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                  Winterbanden zijn goedkoper dan een bumper.

En als je enkel exterieuraanpassingen bij hebt en verminderd comfort zou ik het mooi laten.
                  Buiten het feit dat het sportpakket mooi oogt, vond ik de velgen ook vrij interessant : 5-spaakse velgen die makkelijk te onderhouden zijn. De 5 dubbelspaakse standaardvelgen avant garde zijn heel wat moeilijker te kuisen.
                  Dan bestaan er ook nog andere 5-dubbelspaakse velgen in een blinkende afwerking. Naar het schijnt zou een blinkende afwerking op lange termijn moeilijker te onderhouden zijn.
                  Klopt dat? Blinkende velgen zouden gepolijst alu zijn waarop een vernislaag gespoten wordt. Bij matte velgen (de meeste soorten nu) wordt er eerst een verflaag op gespoten en dan de laag vernis. Deze zouden op lange termijn langer mooi blijven. Klopt dit of is dit nonsens?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door realgenius Bekijk Berichten
                    Winterbanden zijn een must op een mercedes,rijdt veel beter in de winter,de mijne liggen er al op...........

we hebben lopen:
                    2 x S320
                    3 x E-coupe
                    2 x c-klasse 220
                    1x ml 320

allemaal zomerbanden, dit al jaren. lukt ook perfect.

Comment

Zijn er nog onder jullie die beslissen in één of andere richting : kiezen voor uiterlijk of comfort?
                      Die keuze hoef je toch niet te maken bij de E. Je kan het AMG-pakket toch combineren met de luchtvering. Dan heb je de looks en een fenomenaal ophangingscomfort, zelfs met 18'ers.
                      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                        Die keuze hoef je toch niet te maken bij de E. Je kan het AMG-pakket toch combineren met de luchtvering. Dan heb je de looks en een fenomenaal ophangingscomfort, zelfs met 18'ers.
                        Dit is niet mogelijk : de luchtvering kan enkel genomen worden op de 300CDI en 350CDI en niet op de 200CDI, 220CDI of 250CDI.

Comment

• Ah, dat wist ik dus niet. Spijtig wel.
                          OO 00 OO

Comment

• Heeft het AMG-pakket geen sportophanging die je eventueel kan laten vervallen voor een standaard ophanging?
                            OO 00 OO

Comment

• Dat zal uitzien, overal wat leuke bumpertjes rondom en dikke wieltjes en dan een halve meter grondspeling en wiegen voor kapot wanneer je aan je roer draait

Comment

• Eh, ik denk niet dat sportvering bij Mercedes veel zal verlagen hoor. Max. 20mm? Als je luchtvering hebt zal deze niet lager liggen. Een standaard ophanging van Mercedes is wel zeer comfortabel.
                                OO 00 OO

Comment

• Met het sportpakket is de auto inderdaad veel harder dan zonder.
                                  Ik heb 3 maanden met een E200cdi elegance gereden en het comfort is aanzienlijk beter dan met sportpakket.
                                  Ik vind dat er ook een verschil is tussen de E220cdi en de E350cdi met sportpakket,de 350 voelt harder aan dan de 220,ik denk dat dat komt door de motor die in de 350 zwaarder aanvoelt op de voorwielen...............

Comment

• conclusie, een 200 cdi elegance rijdt het best ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      conclusie, een 200 cdi elegance rijdt het best ?
                                      om eerlijk te zijn, dat met 350 cdi

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        conclusie, een 200 cdi elegance rijdt het best ?
                                        't rijdt best super.

Comment

• De 200 cdi reed comfortabeler maar de motor is mercedes onwaardig.
                                          De 350 is op bijna alle manieren een sublieme auto,vindt het zelfs een van de mooiste auto's op dit moment,alleen 'm deugd voor niets,constant problemen........

Comment

Working...
                                          X