Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes E-klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De 220 CDI is dezelfde blok als de 250 CDI, maar dan elektronisch begrensd op pk en koppel. Een 220 CDI kan dus intrinsiek meer dan hij zal presteren. Maar het leuke is wel dat de 220 ook alle leuke techniek van de 250 heeft, zoals de dubbele turbo, wat de 220 CDI een zeer goeie motor maakt.

Terwijl de 200 CDI dit niet heeft en in wezen een volledig andere motor is. Let wel, een 200 CDI is een goeie motor, in het dagelijks verkeer zal je daar nooit mee tekort komen. Je kan hiermee perfect 200km/h met cruise control op rijden in Duitsland. De motor zal nooit tekort schieten.

Kijk wat je belangrijker vindt: een extra turbo of een panodak. Bij beide motoren ga je zeer vlot kunnen rijden hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Trango Bekijk Berichten
      in Duitsland
      no comment

lig nu plots te twijfelen tussen Command APS en 50 APS

ik lees tegenstrijdige berichten als ik info zoek

sommige beweren dat dit enkel pijltjes navigatie is, terwijl ik dacht begrepen te hebben dat de kaart wel in 2D (wat ik zowiezo neem boven 3D) ... hoe zit dit nu?

ook is het afspelen van video-files (DVD-video) een pluspunt voor ons zoontje indien nodig bezig te houden. Kan dit enkel op de Command of ook op de 50?

testrit is voorzien voor morgen namiddag

Comment

• 50 APS heeft 2D navigatie met echte kaarten, net zoals je de COMAND APS in 2D zou gebruiken.

Je kan geen video afsprelen op een 50 APS. Maar in een COMAND kan je zowieso niet afspelen als je aan het rijden bent. Dus pointless. Zelfs in de file kan je niet naar een filmpje zien.

Comment

• command50 heeft inderdaad 2D kaart met rijvakbegeleiding.
          PLUS je kan de pijltjes zien op je dashboard tussen je kilometer teller

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hey69 Bekijk Berichten
            command50 heeft inderdaad 2D kaart met rijvakbegeleiding.
            PLUS je kan de pijltjes zien op je dashboard tussen je kilometer teller
            comand50 bestaat niet

Belangrijkste verschillen Comand/APS 50

Comand heeft groter scherm
            Comand kan met achteruitrijcamera gecombineerd worden
            Comand heeft 3D weergave

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ShadowKen Bekijk Berichten
              na wat uitpluiswerk in de online fleet tool blijf ik nog met één keuze over:

200 met pano dak
              220 zonder pano dak

de rest van de opties zou ik dan zowiezo in beide gevallen nemen, zijnde:
              neerklapbare achterbank
              leder
              media interface
              harman kardon sound
              brandstoftank 80L
              metaalkleur
              parktronic
              50 aps
              sportpakket exterieur

pano dak ziet er wel super uit, maar gevoelsmatig zou ik toch neigen naar de 220 zonder

ga vragen voor een testrit met beiden om het eigenhandig te ervaren, maar ben wel benieuwd naar meningen van mensen die al met beiden ervaring hebben.
              het zou zowiezo een automaat worden
              Ik heb 7 maanden gereden met een 220CDI en nu al zo'n 9 maanden met een 200CDI.
              U zal geen uur nodig hebben om het verschil te merken.
              De 200 is een motor die te licht is en veel te luidruchtig. De 220 is een prima motor voor deze wagen.
              Ik erger me nog alle dagen aan deze 200CDI (tijdelijke vervangwagen).
              Als U een tijdlang gereden heeft met een 220, dan komt U het maar moeilijk gewoon om met een 200 te rijden.
              Hierover zou ik dus geen seconde twijfelen....

De COMAND is voor mij ook een beter en veel leesbaarder systeem dan de APS 50.
              Last edited by ; 25/08/2010, 21:24.

Comment

• toch een manier gevonden om aan een pano dak te geraken op een 220

als ik het exterieur sportpakket laat varen, en ARTICO zetels neem ipv leer dan kan het pano dak er bij

kastanjebruin kan ik dan wel vergeten (zou dan voor zwart gaan), maar kan er mij iemand vertellen hoe groot het gevoelsmatige verschil is tussen ARTICO en Leder op deze nieuwe E?

Comment

• artico voelt niet zo slecht als mb-tex, en dan houdt het op

Comment

• Is MBtex dan niet hetzelfde als Artico?

Welke buitenkleur ga je dan nemen als je zwarte Artico neemt?

Speel nog wat verder met de opties. Leer heeft een hele goeie restwaarde en zou dus niet zwaar op je budget mogen wegen. Misschien eens kijken om media interface
                    en harman kardon sound weg te laten? Ken je de individuele kost van de opties? Sommige "goedkope" opties kosten een pak meer in leasing, terwijl dan dure opties net de restwaarde van de wagen omhoog duwen. Leer is alleszins een klassieker en een goeie investering. Dus kan je het er misschien toch bijnemen.
                    Last edited by ; 26/08/2010, 09:50.

Comment

• mb tex zit onder je billen
                      artico alleen als je heel brede billen hebt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Trango Bekijk Berichten
                        Is MBtex dan niet hetzelfde als Artico?

Welke buitenkleur ga je dan nemen als je zwarte Artico neemt?

Speel nog wat verder met de opties. Leer heeft een hele goeie restwaarde en zou dus niet zwaar op je budget mogen wegen. Misschien eens kijken om media interface
                        en harman kardon sound weg te laten? Ken je de individuele kost van de opties? Sommige "goedkope" opties kosten een pak meer in leasing, terwijl dan dure opties net de restwaarde van de wagen omhoog duwen. Leer is alleszins een klassieker en een goeie investering. Dus kan je het er misschien toch bijnemen.

Standard Avantgarde zetels zijn idd Artico + Tex

Optie is gaan voor Full Artico of Full Leder (+- 1300€ verschil)
                        Reken daar de prijs van het exterieur sportpakket (+- 800€), en daardoor is er de ruimte voor het pano dak.

De online tool rekent idd ook met de individuele restwaardes, en heb de voorbije dagen bijna niets anders gedaan dan verschillende configuraties te maken.

In mijn ervaring met andere merken is het verschil tussen kunst- en echt leer niet zo groot (zeker niet qua zicht), maar dit zou mijn eerste Mercedes ... dus vandaar de vraag.

Aangezien ik nogal veel met muziek bezig ben zijn de Sound opties weglaten eigenlijk geen optie.

Ik zou dan kiezen voor Iridium Zilver + Zwart Interieur (avant garde) + Pano dak.

Comment

• Maar is dat panodak zo een must voor u?

Comment

• Had nu iets vergelijkbaar, en ik moet zeggen dat die extra natuurlijke lichtinval zeker een pluspunt is + moet ik zeggen dat het esthetisch op deze E een mooi contrasterend effect heeft in combinatie met een lichte kleur.

Comment

Had nu iets vergelijkbaar, en ik moet zeggen dat die extra natuurlijke lichtinval zeker een pluspunt is + moet ik zeggen dat het esthetisch op deze E een mooi contrasterend effect heeft in combinatie met een lichte kleur.
                              En een schuifdak?

Comment

• tis pano dak of niets

het contrasterend effect heb je niet met enkelvoudig schuifdak, dus dan liever geen en echt leder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                  comand50 bestaat niet

Belangrijkste verschillen Comand/APS 50

Comand heeft groter scherm
                                  Comand kan met achteruitrijcamera gecombineerd worden
                                  Comand heeft 3D weergave
                                  Ja uiteraard, ik bedoelde APS ipv command natuurlijk

Comment

tis pano dak of niets

het contrasterend effect heb je niet met enkelvoudig schuifdak, dus dan liever geen en echt leder
                                    Ik persoonlijk zou voor het echte leder en een gewoon schuifdakje gaan...

Als het echter pano-dak of géén open dak is zou ik ook voor het eerste kiezen, open dak is een must imo.

Enkele nadelen van het panoramisch dak zijn wel z'n hoger gewicht en de kans op rammeltjes...

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                                    2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                                    2012-...
                                    '07 BMW 118d

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk Berichten
                                      Ien de kans op rammeltjes...
                                      en die kans is er niet bij een gewoon schuifdak?

Comment

• Ik vind dit maar afhankelijk van persoonlijke smaak hoor.
                                        voor mij persoonlijk is een opendak juist GEEN must.Vroeger was het een leuke alternatief tov airco in de wagen.Panoramische dak vind ik juist wel heel leuk.lekker zonlicht binnen

over kleuren en smaken kan men lang discussieren.

ps: mn test wagen E coupe 220 cdi met pano dak, krakte en piepte wel! enkel alsk het dak beetje openzette ging het weg.....

Comment

• testrit bevestigde alleen maar mijn voorgevoel ... deze nieuwe E wordt em

verschil eigenhandig kunnen vaststellen tussen echt en kunst leder, en is dus (naar mijn mening) verwaarloosbaar

aangifte bestelling ondertussen doorgegeven aan leasingmaatschappij ... eens benieuwd
                                          Last edited by ; 27/08/2010, 07:26. Reden: typo

Comment

Working...
                                          X