tuuurlijk is het allemaal massa productie. maar toch. a
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes E-klasse
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenHet was natuurlijk grappig bedoeld.
Toch moeten de Mercedes-lovers eens gaan beseffen dat hun merk niet beter (lees: betrouwbaarder) is dan de andere premium-merken.
Daarmee heb ik ook niet gezegd dat ze minder goed zijn.
Comment
-
Ben net terug van een weekendje moezel gelijk met mijne maat met zijne bmw 525d (nieuw model dus 3 liter met 204 pk als ik me niet vergis).
We hebben constant dezelfde rijstijl gehad dus als ik 200 reed (op de autobahn) hij ook,optrekken in de kleine wegjes,bergop,bergaf,bochten,.........
Hebben zo'n kleine 600 km gereden.
Het verbruik op zijn boordcomputer stond op 6.7 liter gemiddeld.
Mijn boordcomputer stond op 10 liter rond (!!!!!!!)
En de ervaring heeft me geleerd dat mijn bc dan ook nog ongeveer een litertje durft liegen in mijn nadeel (dus nog 1 liter meer verbruik)
Ga morgen tanken en dan weet ik het heel zeker.
Comment
-
6,7 liter is echt wel weinig. Ik kan dat eigenlijk moeilijk geloven. Bij mijn E60 530d verbruikte ik dat eerder bij een constante snelheid op de snelweg aan max. 150 km/uur.
Bij de rijstijl die jij beschrijft zou ik eerder richting 8 a 8,5 liter denken.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Ben je zeker dat 'm niet vals gespeeld heeft?
Als dat verbruik correct is, dan is de F10 een pak zuiniger geworden, temeer mijn ouders een E60 525d hebben die meer verbruikt dan mijn 530d destijds.OO 00 OO
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door realgenius Bekijk BerichtenIk zeg enkel maar wat de bc aangeeft.
Had er beter een foto van genomen.......
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door realgenius Bekijk BerichtenBen net terug van te tanken en 'm heeft 9.65 liter verbruikt,dus iets minder dan de bc aangeeft en dat voor 80% autosnelweg op een klein 600 km.......
Straks mijne maat eens bellen,is nu nog werken,ging ook tanken vandaag.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door realgenius Bekijk BerichtenEn hoeveel had 'm werkelijk verbruikt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door realgenius Bekijk BerichtenBen net terug van te tanken en 'm heeft 9.65 liter verbruikt,dus iets minder dan de bc aangeeft en dat voor 80% autosnelweg op een klein 600 km.......
Straks mijne maat eens bellen,is nu nog werken,ging ook tanken vandaag.OO 00 OO
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door realgenius Bekijk BerichtenHeb een paar maal 200 gereden maar voor 90% 130 km/u.
Ik vind dit veel te veel voor op de autosnelweg.
De verkoper van de garage zijn vader had een van de eerste E 350 cdi's en volgens hem verbruikt die maar 6.5 liter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door touring Bekijk BerichtenOok net terug van vakantie met mijn E350 CDI (wel break).
Vnl snelwegen en er vrij rustige rijstijl op nagehouden: gem. verbruik volgens boordcomputer van 9.6 l !!
Voor het ogeblik duidt m'n computer 10 liter aan. Dat is half korte afstanden en half snelweg met een zeer zware voet gereden. Accelereren en hernemen gebeurt bijna altijd full pull. Dat is goed 1 liter meer dan m'n 530d destijds.Last edited by BMWMB; 27/07/2010, 11:35.OO 00 OO
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door touring Bekijk BerichtenOok net terug van vakantie met mijn E350 CDI (wel break).
Vnl snelwegen en er vrij rustige rijstijl op nagehouden: gem. verbruik volgens boordcomputer van 9.6 l !!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk BerichtenAl aangekaart in de garage?
Vrees wel dat dit eigen is aan de motor aangezien iedereen zelfde probleem heeft.
Comment
Comment