Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes E-klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
    Vet
    Vosje ziet zijn kans. Pap "je krijgt nu een 350 gratis en voor niks, je hoeft alleen een 250 te betalen"
    sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

• Waaaaaaay ahead of you

Maar hij zou dan de combi willen --> overbodig.

En dan nog zou hij niet de taksen willen betalen van een 350....

Comment

• Wat betekent BIV eigenlijk?
        sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door iricky Bekijk Berichten
          Wat betekent BIV eigenlijk?
          Belasting op inverkeersstelling
          Less is more...

(2003) Audi A4 Cabriolet 1.8T 163pk

Comment

• belasting op inverkeerstelling

Comment

• Ik heb ook een voorstel gekregen om mijn 220 CDI om te ruilen voor een nieuwe 220 CDI of een upgrade te doen naar een 250CDI (+2800 euro excl BTW) om dan een 350 CDI te krijgen.
              IK twijfel nog om terug een 220CDI te nemen, dan wel een 350 CDI te bestellen.
              Bijkomend moet dan wel nog opleg BIV betaald worden van 1250 euro (van 220CDI naar 250CDI). De rest van de BIV past Mercedes bij (2500 euro). Voor de 305CDI is de BIV dus 5000 euro, waarvan je 1250 euro zelf moet opleggen als je al een 220 CDI hebt.
              Dus in totaal 2800 + BTW + 1250 BIV. Heel schappelijk en verleidelijk, maar toch twijfel ik sterk. Waarom?
              1. Daar ik werknemer ben (kaderlid) is de wagen maar voor 60% aftrekbaar ipv 70% voor de werkgever wegens de hogere CO2 (220CDI automaat : 159 tov 179 voor de 350CDI).
              2. De rijtaks is 350 euro hoger:jaar, de verzekering + omnium ook zo'n 300 euro.
              3. Bovendien is de restwaarde van de wagen heel wat lager bij een 350 CDI na 5 jaar : deze wagen is 2dehands minder gewild door de hogere BIV, taks en verzekering.
              4. De werknemer zal vanaf nieuwjaar nu belast worden (voordeel gebruik firmawagen) op basis van CO2. Het ziet er naar uit dat de 179 CO2-waarde serieus zal doorwegen tov van de 159 CO2-waarde.
              Tarieven zullen eind dit jaar bekend gemaakt worden.

Conclusie : de passie is er wel voor de schitterende V6 moter met 7 traps-automaat, maar daar staat een serieus prijskaartje en lagere restwaarde tegenover, ondanks de grote tussenkomst van mercedes.
              Van de 220 CDI wasik vrij tevreden (toch van april tot eind oktober!), maar bij serieus doorduwen, heeft de motor toch de neiging om te "brullen".
              Dus de passie zegt mij om te gaan voor de 350CDI, het verstand zegt terug te kiezen voor de 220CDI omdat financieel het verschil groter is dan het op het eerste zicht lijkt.
              WIE HELPT MIJ KIEZEN??? BEDANKT VOOR DE TIPS EN ERVARINGEN

Comment

• 250 dan

Comment

• Toch wel allemaal erg ruimhartig van Mercedes....
                  sigpic

Comment

• bwa, als ze in de states een 500 full option minder laten betalen als een kale 200 bij ons...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door filip.dewitte2@telenet.be Bekijk Berichten
                      Ik heb ook een voorstel gekregen om mijn 220 CDI om te ruilen voor een nieuwe 220 CDI of een upgrade te doen naar een 250CDI (+2800 euro excl BTW) om dan een 350 CDI te krijgen.
                      IK twijfel nog om terug een 220CDI te nemen, dan wel een 350 CDI te bestellen.
                      Bijkomend moet dan wel nog opleg BIV betaald worden van 1250 euro (van 220CDI naar 250CDI). De rest van de BIV past Mercedes bij (2500 euro). Voor de 305CDI is de BIV dus 5000 euro, waarvan je 1250 euro zelf moet opleggen als je al een 220 CDI hebt.
                      Dus in totaal 2800 + BTW + 1250 BIV. Heel schappelijk en verleidelijk, maar toch twijfel ik sterk. Waarom?
                      1. Daar ik werknemer ben (kaderlid) is de wagen maar voor 60% aftrekbaar ipv 70% voor de werkgever wegens de hogere CO2 (220CDI automaat : 159 tov 179 voor de 350CDI).
                      2. De rijtaks is 350 euro hoger:jaar, de verzekering + omnium ook zo'n 300 euro.
                      3. Bovendien is de restwaarde van de wagen heel wat lager bij een 350 CDI na 5 jaar : deze wagen is 2dehands minder gewild door de hogere BIV, taks en verzekering.
                      4. De werknemer zal vanaf nieuwjaar nu belast worden (voordeel gebruik firmawagen) op basis van CO2. Het ziet er naar uit dat de 179 CO2-waarde serieus zal doorwegen tov van de 159 CO2-waarde.
                      Tarieven zullen eind dit jaar bekend gemaakt worden.

Conclusie : de passie is er wel voor de schitterende V6 moter met 7 traps-automaat, maar daar staat een serieus prijskaartje en lagere restwaarde tegenover, ondanks de grote tussenkomst van mercedes.
                      Van de 220 CDI wasik vrij tevreden (toch van april tot eind oktober!), maar bij serieus doorduwen, heeft de motor toch de neiging om te "brullen".
                      Dus de passie zegt mij om te gaan voor de 350CDI, het verstand zegt terug te kiezen voor de 220CDI omdat financieel het verschil groter is dan het op het eerste zicht lijkt.
                      WIE HELPT MIJ KIEZEN??? BEDANKT VOOR DE TIPS EN ERVARINGEN
                      Wanneer je daar te lang over nadenkt kies je den 220.
                      En dan heb je met je verstand gekozen...maar rijden doe je meestal met je hart, en dan ga je voor den V6
                      Den 220 gaat zeker niet slecht voorruit..maar de loopcultuur van een V6 is toch iets helemaal anders....wanneer je den 220 kiest zal je zeker tevreden zijn en na 6 maand spijt hebben dat je de V6 niet gekozen hebt, desondanks het prijskaartje.
                      Ik heb met net hetzelfde dilemma gezeten..gaan voor de goede 20 tdi of de pasionele V6...ik ben uiteindelijk voor de V6 gegaan en heb er na 7 maand en 45000 km nog geen seconde spijt van gehad..integendeel...als je eens doorduwt..die kracht...en je hoort amper de motor..je weet amper waar al die kracht vandaan komt...en een V6 gekoppelt aan een automaat...zalig gewoon....als je er niets anders moet voor laten zeker voor de V6 gaan!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                        Ik weet niet hoe het in NL zit, maar als je in BE nu een 250 gaat bestellen, krijg je de upgrade naar de 350 gratis wegens de problemen
                        Zal mijn bestelling van e Break 250CDI naar 350CDI veranderen.
                        Heb oorspronkelijk lang getwijfeld tussen deze 2 motorisaties maar nu maken ze de keuze wel erg makkelijk voor mij.
                        Conclusie is dus dat ik van geluk mag spreken dat ik niet onmiddellijk voor de 350 ben gegaan.
                        Scheelt me ongeveer 7000 euro.

Comment

• Inderdaad, kiezen met het hart is kiezen voor de 350CDI, kiezen met het verstand is kiezen voor de 220CDI. Indien ik zou kiezen voor de 350CDI, dan overweeg ik om AIRMATIC (luchtvering) er bij te nemen. Maar sommigen raden me dat niet echt aan (zelfs mensen van de garage zelf) omdat op een E-klasse het verschil met de (avant garde) niet zo immens groot is en dat je uiteindeljk toch niet het salongevoel van een S-klasse zult hebben. De grotere wielbasis van de S-klasse zit er ook voor een groot deel tussen. Bovendien wisten ze me te vertellen, dat als er hier iets mis mee is, dat je direct in de grote kosten zit.
                          Dus nogmaals : wie helpt me zijn ervaringen delen : 350CDI of 250CDI én airmatic of gewone (avant garde) vering.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door touring Bekijk Berichten
                            Heb oorspronkelijk lang getwijfeld tussen deze 2 motorisaties maar nu maken ze de keuze wel erg makkelijk voor mij.
                            Conclusie is dus dat ik van geluk mag spreken dat ik niet onmiddellijk voor de 350 ben gegaan.
                            Gefliicteerd Touring. Dat is nog eens geluk hebben!!!
                            sigpic

Comment

Inderdaad, kiezen met het hart is kiezen voor de 350CDI, kiezen met het verstand is kiezen voor de 220CDI. Indien ik zou kiezen voor de 350CDI, dan overweeg ik om AIRMATIC (luchtvering) er bij te nemen. Maar sommigen raden me dat niet echt aan (zelfs mensen van de garage zelf) omdat op een E-klasse het verschil met de (avant garde) niet zo immens groot is en dat je uiteindeljk toch niet het salongevoel van een S-klasse zult hebben. De grotere wielbasis van de S-klasse zit er ook voor een groot deel tussen. Bovendien wisten ze me te vertellen, dat als er hier iets mis mee is, dat je direct in de grote kosten zit.
                              Dus nogmaals : wie helpt me zijn ervaringen delen : 350CDI of 250CDI én airmatic of gewone (avant garde) vering.
                              Wederom hetzelfde ( vind ik )
                              De avantgarde versies van mercedes zijn estetisch zeer mooi, maar de elegance versies zijn comfortabeler. Mijn vader die een avantgarde versie heeft zou deze nooit meer nemen nav het veer comfort. Een collega die onlangs met mij meereed naar Duitsland en die een avantgarde heeft zei ook dat de zijne veel korter en harder veert wat niet altijd comfortabel is, maar het staat zo mooi. Ook hier moet je kiezen. Ikzelf heb bij mijn wagen ook geen sportvering gekozen omwille van het comfort, alhoewel hij ook mooi staat een paar centimeter lager. Een tijdje geleden heb ik met een Audi A6 gereden met luchtvering en dat was zeeer aangenaam. Ik vind het spijtig dat betreffende vering niet op de A4 te krijgen was, anders had ik deze zeker genomen. Mijn garagist zei mij dat betreffende vering niet meer faalt dat andere, en indien het wel zo is alleen de falende poot word vervangen, in tegenstelling met de traditionele vering waar je altijd beide van dezelfde as moet vervangen wanneer er eentje stuk is. Bay the way...ik heb gehoord dat wanneer je nu een 250 besteld mercedes je een up grade naar den 350 voorsteld naar aanleiding van de problemen met de injectoren en ze ook de meerkost van de BIV voor hun rekening nemen...indien dit klopt zou ik er niet meer aan twijfelen.....succes

Comment

Is de meerprijs jou dit waard, kies dan de 350.
                                Wat de vering betreft was het in het verleden toch zo dat je bij de avantgarde ook de "normale" vering kon behouden. Ik zou alleszins niet de kost maken van de airmatic moest ik een E kopen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door touring Bekijk Berichten
                                  Schitterend!! .
                                  Al gebeld naar de garage voor te veranderen?

Comment

Is AIRmatic al te krijgen op een 250? Toch enkel vanaf de V6-modellen dacht ik (was zo bij de lancering toch)

Comment

• Iemand ervaring met een nieuwe E 200 cdi?

Comment

Inderdaad, kiezen met het hart is kiezen voor de 350CDI, kiezen met het verstand is kiezen voor de 220CDI. Indien ik zou kiezen voor de 350CDI, dan overweeg ik om AIRMATIC (luchtvering) er bij te nemen. Maar sommigen raden me dat niet echt aan (zelfs mensen van de garage zelf) omdat op een E-klasse het verschil met de (avant garde) niet zo immens groot is en dat je uiteindeljk toch niet het salongevoel van een S-klasse zult hebben. De grotere wielbasis van de S-klasse zit er ook voor een groot deel tussen. Bovendien wisten ze me te vertellen, dat als er hier iets mis mee is, dat je direct in de grote kosten zit.
                                        Wij hebben ondertussen onze derde E besteld met airmatic vering en willen niets anders meer, die vering is zoveel beter dan de standaardvering.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Agnes Bekijk Berichten
                                          Iemand ervaring met een nieuwe E 200 cdi?
                                          Is dezelfde motor nog als de facelift 211 bij mijn weten?

Comment

Working...
                                          X