Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik heb ook een voorstel gekregen om mijn 220 CDI om te ruilen voor een nieuwe 220 CDI of een upgrade te doen naar een 250CDI (+2800 euro excl BTW) om dan een 350 CDI te krijgen.
IK twijfel nog om terug een 220CDI te nemen, dan wel een 350 CDI te bestellen.
Bijkomend moet dan wel nog opleg BIV betaald worden van 1250 euro (van 220CDI naar 250CDI). De rest van de BIV past Mercedes bij (2500 euro). Voor de 305CDI is de BIV dus 5000 euro, waarvan je 1250 euro zelf moet opleggen als je al een 220 CDI hebt.
Dus in totaal 2800 + BTW + 1250 BIV. Heel schappelijk en verleidelijk, maar toch twijfel ik sterk. Waarom?
1. Daar ik werknemer ben (kaderlid) is de wagen maar voor 60% aftrekbaar ipv 70% voor de werkgever wegens de hogere CO2 (220CDI automaat : 159 tov 179 voor de 350CDI).
2. De rijtaks is 350 euro hoger:jaar, de verzekering + omnium ook zo'n 300 euro.
3. Bovendien is de restwaarde van de wagen heel wat lager bij een 350 CDI na 5 jaar : deze wagen is 2dehands minder gewild door de hogere BIV, taks en verzekering.
4. De werknemer zal vanaf nieuwjaar nu belast worden (voordeel gebruik firmawagen) op basis van CO2. Het ziet er naar uit dat de 179 CO2-waarde serieus zal doorwegen tov van de 159 CO2-waarde.
Tarieven zullen eind dit jaar bekend gemaakt worden.
Conclusie : de passie is er wel voor de schitterende V6 moter met 7 traps-automaat, maar daar staat een serieus prijskaartje en lagere restwaarde tegenover, ondanks de grote tussenkomst van mercedes.
Van de 220 CDI wasik vrij tevreden (toch van april tot eind oktober!), maar bij serieus doorduwen, heeft de motor toch de neiging om te "brullen".
Dus de passie zegt mij om te gaan voor de 350CDI, het verstand zegt terug te kiezen voor de 220CDI omdat financieel het verschil groter is dan het op het eerste zicht lijkt.
WIE HELPT MIJ KIEZEN??? BEDANKT VOOR DE TIPS EN ERVARINGEN
Oorspronkelijk geplaatst door filip.dewitte2@telenet.beBekijk Berichten
Ik heb ook een voorstel gekregen om mijn 220 CDI om te ruilen voor een nieuwe 220 CDI of een upgrade te doen naar een 250CDI (+2800 euro excl BTW) om dan een 350 CDI te krijgen.
IK twijfel nog om terug een 220CDI te nemen, dan wel een 350 CDI te bestellen.
Bijkomend moet dan wel nog opleg BIV betaald worden van 1250 euro (van 220CDI naar 250CDI). De rest van de BIV past Mercedes bij (2500 euro). Voor de 305CDI is de BIV dus 5000 euro, waarvan je 1250 euro zelf moet opleggen als je al een 220 CDI hebt.
Dus in totaal 2800 + BTW + 1250 BIV. Heel schappelijk en verleidelijk, maar toch twijfel ik sterk. Waarom?
1. Daar ik werknemer ben (kaderlid) is de wagen maar voor 60% aftrekbaar ipv 70% voor de werkgever wegens de hogere CO2 (220CDI automaat : 159 tov 179 voor de 350CDI).
2. De rijtaks is 350 euro hoger:jaar, de verzekering + omnium ook zo'n 300 euro.
3. Bovendien is de restwaarde van de wagen heel wat lager bij een 350 CDI na 5 jaar : deze wagen is 2dehands minder gewild door de hogere BIV, taks en verzekering.
4. De werknemer zal vanaf nieuwjaar nu belast worden (voordeel gebruik firmawagen) op basis van CO2. Het ziet er naar uit dat de 179 CO2-waarde serieus zal doorwegen tov van de 159 CO2-waarde.
Tarieven zullen eind dit jaar bekend gemaakt worden.
Conclusie : de passie is er wel voor de schitterende V6 moter met 7 traps-automaat, maar daar staat een serieus prijskaartje en lagere restwaarde tegenover, ondanks de grote tussenkomst van mercedes.
Van de 220 CDI wasik vrij tevreden (toch van april tot eind oktober!), maar bij serieus doorduwen, heeft de motor toch de neiging om te "brullen".
Dus de passie zegt mij om te gaan voor de 350CDI, het verstand zegt terug te kiezen voor de 220CDI omdat financieel het verschil groter is dan het op het eerste zicht lijkt.
WIE HELPT MIJ KIEZEN??? BEDANKT VOOR DE TIPS EN ERVARINGEN
Wanneer je daar te lang over nadenkt kies je den 220.
En dan heb je met je verstand gekozen...maar rijden doe je meestal met je hart, en dan ga je voor den V6
Den 220 gaat zeker niet slecht voorruit..maar de loopcultuur van een V6 is toch iets helemaal anders....wanneer je den 220 kiest zal je zeker tevreden zijn en na 6 maand spijt hebben dat je de V6 niet gekozen hebt, desondanks het prijskaartje.
Ik heb met net hetzelfde dilemma gezeten..gaan voor de goede 20 tdi of de pasionele V6...ik ben uiteindelijk voor de V6 gegaan en heb er na 7 maand en 45000 km nog geen seconde spijt van gehad..integendeel...als je eens doorduwt..die kracht...en je hoort amper de motor..je weet amper waar al die kracht vandaan komt...en een V6 gekoppelt aan een automaat...zalig gewoon....als je er niets anders moet voor laten zeker voor de V6 gaan!
Ik weet niet hoe het in NL zit, maar als je in BE nu een 250 gaat bestellen, krijg je de upgrade naar de 350 gratis wegens de problemen
Zal mijn bestelling van e Break 250CDI naar 350CDI veranderen.
Heb oorspronkelijk lang getwijfeld tussen deze 2 motorisaties maar nu maken ze de keuze wel erg makkelijk voor mij.
Conclusie is dus dat ik van geluk mag spreken dat ik niet onmiddellijk voor de 350 ben gegaan.
Scheelt me ongeveer 7000 euro.
Inderdaad, kiezen met het hart is kiezen voor de 350CDI, kiezen met het verstand is kiezen voor de 220CDI. Indien ik zou kiezen voor de 350CDI, dan overweeg ik om AIRMATIC (luchtvering) er bij te nemen. Maar sommigen raden me dat niet echt aan (zelfs mensen van de garage zelf) omdat op een E-klasse het verschil met de (avant garde) niet zo immens groot is en dat je uiteindeljk toch niet het salongevoel van een S-klasse zult hebben. De grotere wielbasis van de S-klasse zit er ook voor een groot deel tussen. Bovendien wisten ze me te vertellen, dat als er hier iets mis mee is, dat je direct in de grote kosten zit.
Dus nogmaals : wie helpt me zijn ervaringen delen : 350CDI of 250CDI én airmatic of gewone (avant garde) vering.
Zal mijn bestelling van e Break 250CDI naar 350CDI veranderen.
Heb oorspronkelijk lang getwijfeld tussen deze 2 motorisaties maar nu maken ze de keuze wel erg makkelijk voor mij.
Conclusie is dus dat ik van geluk mag spreken dat ik niet onmiddellijk voor de 350 ben gegaan.
Scheelt me ongeveer 7000 euro.
Gefliicteerd Touring. Dat is nog eens geluk hebben!!!
Oorspronkelijk geplaatst door filip.dewitte2@telenet.beBekijk Berichten
Inderdaad, kiezen met het hart is kiezen voor de 350CDI, kiezen met het verstand is kiezen voor de 220CDI. Indien ik zou kiezen voor de 350CDI, dan overweeg ik om AIRMATIC (luchtvering) er bij te nemen. Maar sommigen raden me dat niet echt aan (zelfs mensen van de garage zelf) omdat op een E-klasse het verschil met de (avant garde) niet zo immens groot is en dat je uiteindeljk toch niet het salongevoel van een S-klasse zult hebben. De grotere wielbasis van de S-klasse zit er ook voor een groot deel tussen. Bovendien wisten ze me te vertellen, dat als er hier iets mis mee is, dat je direct in de grote kosten zit.
Dus nogmaals : wie helpt me zijn ervaringen delen : 350CDI of 250CDI én airmatic of gewone (avant garde) vering.
Wederom hetzelfde ( vind ik )
De avantgarde versies van mercedes zijn estetisch zeer mooi, maar de elegance versies zijn comfortabeler. Mijn vader die een avantgarde versie heeft zou deze nooit meer nemen nav het veer comfort. Een collega die onlangs met mij meereed naar Duitsland en die een avantgarde heeft zei ook dat de zijne veel korter en harder veert wat niet altijd comfortabel is, maar het staat zo mooi. Ook hier moet je kiezen. Ikzelf heb bij mijn wagen ook geen sportvering gekozen omwille van het comfort, alhoewel hij ook mooi staat een paar centimeter lager. Een tijdje geleden heb ik met een Audi A6 gereden met luchtvering en dat was zeeer aangenaam. Ik vind het spijtig dat betreffende vering niet op de A4 te krijgen was, anders had ik deze zeker genomen. Mijn garagist zei mij dat betreffende vering niet meer faalt dat andere, en indien het wel zo is alleen de falende poot word vervangen, in tegenstelling met de traditionele vering waar je altijd beide van dezelfde as moet vervangen wanneer er eentje stuk is. Bay the way...ik heb gehoord dat wanneer je nu een 250 besteld mercedes je een up grade naar den 350 voorsteld naar aanleiding van de problemen met de injectoren en ze ook de meerkost van de BIV voor hun rekening nemen...indien dit klopt zou ik er niet meer aan twijfelen.....succes
Oorspronkelijk geplaatst door filip.dewitte2@telenet.beBekijk Berichten
Dus nogmaals : wie helpt me zijn ervaringen delen : 350CDI of 250CDI én airmatic of gewone (avant garde) vering.
Is de meerprijs jou dit waard, kies dan de 350.
Wat de vering betreft was het in het verleden toch zo dat je bij de avantgarde ook de "normale" vering kon behouden. Ik zou alleszins niet de kost maken van de airmatic moest ik een E kopen.
Zal mijn bestelling van e Break 250CDI naar 350CDI veranderen.
Heb oorspronkelijk lang getwijfeld tussen deze 2 motorisaties maar nu maken ze de keuze wel erg makkelijk voor mij.
Conclusie is dus dat ik van geluk mag spreken dat ik niet onmiddellijk voor de 350 ben gegaan.
Scheelt me ongeveer 7000 euro.
Schitterend!! .
Al gebeld naar de garage voor te veranderen?
Oorspronkelijk geplaatst door filip.dewitte2@telenet.beBekijk Berichten
Inderdaad, kiezen met het hart is kiezen voor de 350CDI, kiezen met het verstand is kiezen voor de 220CDI. Indien ik zou kiezen voor de 350CDI, dan overweeg ik om AIRMATIC (luchtvering) er bij te nemen. Maar sommigen raden me dat niet echt aan (zelfs mensen van de garage zelf) omdat op een E-klasse het verschil met de (avant garde) niet zo immens groot is en dat je uiteindeljk toch niet het salongevoel van een S-klasse zult hebben. De grotere wielbasis van de S-klasse zit er ook voor een groot deel tussen. Bovendien wisten ze me te vertellen, dat als er hier iets mis mee is, dat je direct in de grote kosten zit.
Dus nogmaals : wie helpt me zijn ervaringen delen : 350CDI of 250CDI én airmatic of gewone (avant garde) vering.
Wij hebben ondertussen onze derde E besteld met airmatic vering en willen niets anders meer, die vering is zoveel beter dan de standaardvering.
Comment