Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
ik vind, net als bij de c het beslagen oppervalek dor de wisser achteraan heel erg klein
Het kan in principe niet groter omdat de ruit niet hoog genoeg is, en eerlijk gezegd heb ik daar bij de C (als je de nieuwe bedoelt tenminste) nog geen last van gehad, het oppervlak is groot genoeg imho (in verhouding tot de totale ruit is het wel best klein, maar die randen kijk je in principe toch niet door)
maar beter is een hel propere achterruit
verdonkerdere zijruiten zijn onveilig, net als elke hoek waardoor je ni goed kan kijken
True, lang leve de Espace Bijna geen raamstijlen, veel ruitoppervlak.
Een MINI cabrio is levensgevaarlijk op dat vlak (en bij uitbreiding bijna elke cabrio met dak dicht) Ze zouden daar beter ook regels op maken, in plaats van enkel CO2 en zijspiegels..
Door Arnoud Wokke, vrijdag 26 december 2008 11:14, views: 16.433
Mercedes-Benz gaat volgende maand zijn eerste auto presenteren met Attention Assist, een systeem dat moeheid kan detecteren. Het systeem, waar de autofabrikant tien jaar aan heeft gewerkt, komt eerst op een E-klasse model.
De auto houdt het gedrag van de bestuurder in de gaten om te zien of de aandacht verslapt. Dat doet Attention Assist door het constant monitoren van allerhande factoren, zoals de snelheid, hoe lang een bestuurder al aan het rijden is, hoe rap de bestuurder versnelt, de manier waarop het stuur wordt vastgehouden en hoe de pedalen worden ingetrapt. De belangrijkste indicator is echter een sensor die de stuurbewegingen in de gaten houdt. Als dat te veel afwijkt van de manier waarop een bestuurder in de eerste minuten van de rit reed, checkt het systeem of het gedrag wijst op moeheid of op iets anders.
Als het gedrag volgens Attention Assist te wijten kan zijn aan moeheid, gaat de auto signalen afgeven dat de bestuurder een pauze moet houden. Dat gebeurt door middel van geluiden en de afbeelding van een kopje koffie op het dashboard van de wagen. Het systeem moet ongelukken voorkomen, omdat de kans op ongelukken toeneemt, naarmate een bestuurder vermoeider is.
De eerste auto met Attention Assist, een E-klasse Sedan, zal volgende maand op de North American International Auto Show in Detroit verschijnen, schrijft Autoweek. De bedoeling is dat de eerste auto's met dit systeem in het voorjaar van 2009 van de band rollen. Het is onbekend of Mercedes-kopers extra moeten betalen voor Attention Assist.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Ik ga afwachten met een oordeel te vellen tot ik hem eens goed heb kunnen bekijken vanuit verschillende perspectieven. De wagen kan me op dit moment (nog) niet overtuigen.
Comment