Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes E-klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mercedes-Benz komt met S250 CDI 23-08-2009 10:18

Mercedes-Benz werkt aan een 250 CDI BlueEfficiency uitvoering van de S-klasse. De 204 pk/500 Nm sterke 4 cilinder dieselmotor is reeds bekend uit de C- en E-klasse, maar komt ook beschikbaar voor de S-klasse. Daarnaast kunnen we een 250 CDI variant van de GLK verwachten.
    De 2.143 cc twinturbo motor is de krachtigste 4 cilinder diesel die Das Haus momenteel te bieden heeft. Voor de S-klasse zal het vermogen echter verder worden opgevoerd, tot 224 pk en 540 Nm. Hiermee wordt de 250 CDI vrijwel even krachtig als de huidige 350 CDI met 2.987 cc V6 dieselmotor. Die levert namelijk 235 pk en 540 Nm. Om deze motorvariant bestaansrecht te laten houden, zal de V6 een krachtkuur ondergaan die moet resulteren in 285 pk vermogen en 700 Nm aan koppel. Daarmee wordt een eind richting de S 450 CDI omgeschoven (320 pk en 730 Nm), die op termijn dan ook zal verdwijnen. Mercedes-Benz volgt hiermee het voorbeeld van BMW, dat de V8 dieselmotor eveneens vaarwel heeft gezegd.
    De grote aantrekkingskracht van de 250 CDI BlueEfficiency variant zit hem natuurlijk in het lage verbruik. In combinatie met de standaard 7-traps automaat moet een gemiddelde van 5,9 liter diesel per 100 kilometer gerealiseerd kunnen worden. De CO2-uitstoot zal uitkomen op circa 155 gram. Ter vergelijking: de modeljaar 2010 uitvoering van de BMW 730d (245 pk en 540 Nm) verbruikt gemiddeld 6,8 liter per 100 kilometer. Een gunstig effect op de prijs heeft de S250 CDI BlueEfficiency ook, want het instaptarief voor de S-klasse zal hierdoor worden verlaagd tot onder de 90 mille.

VOORBEELD VAN DOWNSIZING!
    ZEGT TOCH IETS OVER DE MOTOR ALS ZE DEZE AL IN S-KLASSE ZULLEN STEKEN
    VOLGENS MIJ MEER DAN VOLDOENDE DUS VOOR C EN E KLASSE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door touring Bekijk Berichten
      Mercedes-Benz komt met S250 CDI 23-08-2009 10:18

Mercedes-Benz werkt aan een 250 CDI BlueEfficiency uitvoering van de S-klasse. De 204 pk/500 Nm sterke 4 cilinder dieselmotor is reeds bekend uit de C- en E-klasse, maar komt ook beschikbaar voor de S-klasse. Daarnaast kunnen we een 250 CDI variant van de GLK verwachten.
      De 2.143 cc twinturbo motor is de krachtigste 4 cilinder diesel die Das Haus momenteel te bieden heeft. Voor de S-klasse zal het vermogen echter verder worden opgevoerd, tot 224 pk en 540 Nm. Hiermee wordt de 250 CDI vrijwel even krachtig als de huidige 350 CDI met 2.987 cc V6 dieselmotor. Die levert namelijk 235 pk en 540 Nm. Om deze motorvariant bestaansrecht te laten houden, zal de V6 een krachtkuur ondergaan die moet resulteren in 285 pk vermogen en 700 Nm aan koppel. Daarmee wordt een eind richting de S 450 CDI omgeschoven (320 pk en 730 Nm), die op termijn dan ook zal verdwijnen. Mercedes-Benz volgt hiermee het voorbeeld van BMW, dat de V8 dieselmotor eveneens vaarwel heeft gezegd.
      De grote aantrekkingskracht van de 250 CDI BlueEfficiency variant zit hem natuurlijk in het lage verbruik. In combinatie met de standaard 7-traps automaat moet een gemiddelde van 5,9 liter diesel per 100 kilometer gerealiseerd kunnen worden. De CO2-uitstoot zal uitkomen op circa 155 gram. Ter vergelijking: de modeljaar 2010 uitvoering van de BMW 730d (245 pk en 540 Nm) verbruikt gemiddeld 6,8 liter per 100 kilometer. Een gunstig effect op de prijs heeft de S250 CDI BlueEfficiency ook, want het instaptarief voor de S-klasse zal hierdoor worden verlaagd tot onder de 90 mille.

VOORBEELD VAN DOWNSIZING!
      ZEGT TOCH IETS OVER DE MOTOR ALS ZE DEZE AL IN S-KLASSE ZULLEN STEKEN
      VOLGENS MIJ MEER DAN VOLDOENDE DUS VOOR C EN E KLASSE
      interessant nieuws! zowel de intrede van de 250 CDI (daar gaan ze volgens mij geen windeieren mee leggen) als de upgrade van de 350 CDI, die imo meer dan welkom was, zeker sinds de opgewaardeerde typebenaming betere prestaties suggereert.... die er echter niet zijn.

Comment

• weet niet of ik onmiddellijk een 4 cyl S klasse zou kopen maar zal ongetwijfeld aanslaan als firmawagen voor CEO's, algemeen directeurs, (onder maatschappellijke dwang)milieubewuste ministers, .... Zelfstandigen of eigenaars van bedrijven zullen toch wel nog een 6 cyl verkiezen denk ik in een S klasse

maar in de E klasse zal de 250CDI een topper worden, zeker als vermogen 350CDI niet opgewaardeerd wordt, verschil is volgens mij te klein nu
        nu nog met een 7-traps automaat aub !!!!!!

Comment

• Vandaag korte testrit gedaan met C250 CDI en dit viel zeer goed mee. Was als BMW rijder zelfs onder de indruk.
          Prestaties waren véél beter dan mijn BMW 525D en motorgeluid voor 4 cyl vond ik best te pruimen.
          Binnenkort zal ik de E250 CDI testen en als dit meevalt bestel ik héél waarschijnlijk een E 250CDI break met AMG pakket.
          Last edited by BMWMB; 24/08/2009, 22:50.

Comment

• Ik las op een Duitse website (eventjes link kwijt) een test tussen de E 220 CDI en de E 250 CDI. Het kwam erop neer dat in de praktijk de motoren gelijk zijn (tienden seconden verschil) en dat ze de meerprijs niet gerechtvaardig vonden. Je kan dus net zo goed een E 220 CDI nemen. De 5 traps automaat was ook beter geschikt voor de 220 CDI. Iemand zei dit hier ook al.

Maar... mochten ze nu straks een 7 traps uitbrengen, en die bv. enkel op de E 250 CDI aanbieden, dan neem ik direct wel een E 250 CDI.

Volgens mij kan die motor niet tot zijn recht komen met die oude 5 traps automaat. 500 Nm koppel... mmm!

Comment

• Weet er iem. welke kortingen er kunnen verkregen worden ?
              Heb zelf 5% gekregen maar niet op opties (wel nog niet gediscussieerd aangezien ik nog niet zeker ben of ik er één zal bestellen).
              Wel weinig tov. concurrenten als BMW en AUDI. Ook geen interessante packs.
              5% zou fleetkorting zijn voor bedrijven ???!!!

Comment

• op een c hoor ik kortingen van 21%, verscheidene kollega's via parallelimport
                mss alleen op de oude generatie motoren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  op een c hoor ik kortingen van 21%, verscheidene kollega's via parallelimport
                  mss alleen op de oude generatie motoren
                  Bij de lancering was dat ook al het geval bij leasing bij een officiële garage aangekocht. Nu lijkt mij 5% idd weinig.

Comment

• C krijgt wel facelift maar korting op E moet na wat onderhandelingen toch meer kunnen zijn dan 5% hoop ik.
                    Wil weten tot waar ik kan gaan.
                    In huidige tijden kan je ze wel wat onder druk zetten, zeker als je van ander merk / garage komt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door touring Bekijk Berichten
                      Weet er iem. welke kortingen er kunnen verkregen worden ?
                      Heb zelf 5% gekregen maar niet op opties (wel nog niet gediscussieerd aangezien ik nog niet zeker ben of ik er één zal bestellen).
                      Wel weinig tov. concurrenten als BMW en AUDI. Ook geen interessante packs.
                      5% zou fleetkorting zijn voor bedrijven ???!!!
                      Ik had 7.5% korting in aug 2007 bij bestelling van C, particulier, op wagen EN opties.
                      Best is andere dealer bezoeken dus.

Comment

• Vanavond in Zaventem een witte E Avantgarde met AMG pack gezien. Zéér knappe verschijning. Misschien wordt je het wel beu na een tijdje - maar ik wissel toch regelmatig so who cares - wit is dus een grote kanshebber. Zoals een eigenaar hier al zei: je kan wel niet meer ongemerkt passeren. Het is echt een kijk naar mij wagen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Trango Bekijk Berichten
                          Vanavond in Zaventem een witte E Avantgarde met AMG pack gezien. Zéér knappe verschijning. Misschien wordt je het wel beu na een tijdje - maar ik wissel toch regelmatig so who cares - wit is dus een grote kanshebber. Zoals een eigenaar hier al zei: je kan wel niet meer ongemerkt passeren. Het is echt een kijk naar mij wagen.
                          Oh en vanochtend een witte C Avantgarde met AMG pack en pano dak, ook in Zaventem. Zalig compacte gespierde wagen is dit in die uitrusting.

Jaja, ik ga voor wit.

Comment

• net zoals een 124 door zijn bestaandheid

Comment

• Maar... mochten ze nu straks een 7 traps uitbrengen, en die bv. enkel op de E 250 CDI aanbieden, dan neem ik direct wel een E 250 CDI.

Volgens mij kan die motor niet tot zijn recht komen met die oude 5 traps automaat. 500 Nm koppel... mmm![/QUOTE]

Volgens autogids past de 5-trapsautomaat prima bij de 250CDI.

Comment

• Nee dat doet 'ie niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door realgenius Bekijk Berichten
                                  Dit is de standaardbekleding (artico-zwart als ik me niet vergis)
                                  Hebben dit genomen omdat als je volledig leder neemt dan zijn het geen sportzetels meer.
                                  Zitten heel comfortabel en ziet eruit als leder in combinatie met alcantara,vind het zelf heel mooi
                                  Uit welk soort stof bestaat het middendeel van de zetels : is dit zoals op de Avantgarde van de C klasse of meer een soort "daim" ?
                                  Niet bereid om meer dan 2000 euro uit te geven voor volleder aangezien ik eerder andere kleur verkies dan zwart maar dan spijtig genoeg geen sportzetels.
                                  Vrees gewoon dat deze stof niet onderhoudsvriendelijk is.
                                  Als ik de wagen na 4 jaar weg doe wil ik niet dat middenste deel van de zetels versleten is.
                                  Qua looks denk ik niet dat het zoveel verschil maakt met leder, zeker omdat het zwart is.

Comment

• Ik geloof nooit dat dat stof van slechte kwaliteit is. Ik heb destijds in mijn BMW 320d ook sportzetels gehad half stof en half leder. Deze wagen heb ik na goed 4 jaar en 175.000km verkocht. Het stoffen gedeelte was nog steeds perfect. Uiteindelijk zijn de delen die het meest onderhevig zijn aan slijtage zoals de zijwangen in leder uitgevoerd.
                                    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• ik kan het me ook moeilijk voorstellen, zeker ni bij een benz na 4 jaar
                                      tenzij ge het zelf smerig maakt

Comment

• en hij komt redelijk wat in het straatbeeld, ni alleen de avantgardes

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          en hij komt redelijk wat in het straatbeeld, ni alleen de avantgardes
                                          ja, maar zonder led's rijden ze onopgemerkt door
                                          en als je er een inhaalt springt het niet meteen in het oog dat het een MB is

Comment

Working...
                                          X