Mercedes-Benz komt met S250 CDI 23-08-2009 10:18
Mercedes-Benz werkt aan een 250 CDI BlueEfficiency uitvoering van de S-klasse. De 204 pk/500 Nm sterke 4 cilinder dieselmotor is reeds bekend uit de C- en E-klasse, maar komt ook beschikbaar voor de S-klasse. Daarnaast kunnen we een 250 CDI variant van de GLK verwachten.
De 2.143 cc twinturbo motor is de krachtigste 4 cilinder diesel die Das Haus momenteel te bieden heeft. Voor de S-klasse zal het vermogen echter verder worden opgevoerd, tot 224 pk en 540 Nm. Hiermee wordt de 250 CDI vrijwel even krachtig als de huidige 350 CDI met 2.987 cc V6 dieselmotor. Die levert namelijk 235 pk en 540 Nm. Om deze motorvariant bestaansrecht te laten houden, zal de V6 een krachtkuur ondergaan die moet resulteren in 285 pk vermogen en 700 Nm aan koppel. Daarmee wordt een eind richting de S 450 CDI omgeschoven (320 pk en 730 Nm), die op termijn dan ook zal verdwijnen. Mercedes-Benz volgt hiermee het voorbeeld van BMW, dat de V8 dieselmotor eveneens vaarwel heeft gezegd.
De grote aantrekkingskracht van de 250 CDI BlueEfficiency variant zit hem natuurlijk in het lage verbruik. In combinatie met de standaard 7-traps automaat moet een gemiddelde van 5,9 liter diesel per 100 kilometer gerealiseerd kunnen worden. De CO2-uitstoot zal uitkomen op circa 155 gram. Ter vergelijking: de modeljaar 2010 uitvoering van de BMW 730d (245 pk en 540 Nm) verbruikt gemiddeld 6,8 liter per 100 kilometer. Een gunstig effect op de prijs heeft de S250 CDI BlueEfficiency ook, want het instaptarief voor de S-klasse zal hierdoor worden verlaagd tot onder de 90 mille.
VOORBEELD VAN DOWNSIZING!
ZEGT TOCH IETS OVER DE MOTOR ALS ZE DEZE AL IN S-KLASSE ZULLEN STEKEN
VOLGENS MIJ MEER DAN VOLDOENDE DUS VOOR C EN E KLASSE
Mercedes-Benz werkt aan een 250 CDI BlueEfficiency uitvoering van de S-klasse. De 204 pk/500 Nm sterke 4 cilinder dieselmotor is reeds bekend uit de C- en E-klasse, maar komt ook beschikbaar voor de S-klasse. Daarnaast kunnen we een 250 CDI variant van de GLK verwachten.
De 2.143 cc twinturbo motor is de krachtigste 4 cilinder diesel die Das Haus momenteel te bieden heeft. Voor de S-klasse zal het vermogen echter verder worden opgevoerd, tot 224 pk en 540 Nm. Hiermee wordt de 250 CDI vrijwel even krachtig als de huidige 350 CDI met 2.987 cc V6 dieselmotor. Die levert namelijk 235 pk en 540 Nm. Om deze motorvariant bestaansrecht te laten houden, zal de V6 een krachtkuur ondergaan die moet resulteren in 285 pk vermogen en 700 Nm aan koppel. Daarmee wordt een eind richting de S 450 CDI omgeschoven (320 pk en 730 Nm), die op termijn dan ook zal verdwijnen. Mercedes-Benz volgt hiermee het voorbeeld van BMW, dat de V8 dieselmotor eveneens vaarwel heeft gezegd.
De grote aantrekkingskracht van de 250 CDI BlueEfficiency variant zit hem natuurlijk in het lage verbruik. In combinatie met de standaard 7-traps automaat moet een gemiddelde van 5,9 liter diesel per 100 kilometer gerealiseerd kunnen worden. De CO2-uitstoot zal uitkomen op circa 155 gram. Ter vergelijking: de modeljaar 2010 uitvoering van de BMW 730d (245 pk en 540 Nm) verbruikt gemiddeld 6,8 liter per 100 kilometer. Een gunstig effect op de prijs heeft de S250 CDI BlueEfficiency ook, want het instaptarief voor de S-klasse zal hierdoor worden verlaagd tot onder de 90 mille.
VOORBEELD VAN DOWNSIZING!
ZEGT TOCH IETS OVER DE MOTOR ALS ZE DEZE AL IN S-KLASSE ZULLEN STEKEN
VOLGENS MIJ MEER DAN VOLDOENDE DUS VOOR C EN E KLASSE
Comment