Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VI GTI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Vandaag GTI's gaan testen. Heb snel even mijn bevindingen genoteerd in volgend topic: http://www.autoforum.be/showthread.p...61#post3578461
    120d Hatch Edition Sport

    Comment


    • net een nieuw filmpje gemaakt om aan te tonen dat het geluid van de uitlaat echt wel de moeite waard is voor maar een golfje

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Snip Bekijk Berichten
        net een nieuw filmpje gemaakt om aan te tonen dat het geluid van de uitlaat echt wel de moeite waard is voor maar een golfje
        http://www.autoforum.be/showthread.p...43#post3580743

        Super eh!!! Begint bij mij ook stilletjes aan echt een sound in te komen, en zit nog maar op 700km...
        Vanaf wanneer begon hij bij u zoals dit te klinken

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
          Super eh!!! Begint bij mij ook stilletjes aan echt een sound in te komen, en zit nog maar op 700km...
          Vanaf wanneer begon hij bij u zoals dit te klinken
          2500 km ofzo

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Snip Bekijk Berichten
            2500 km ofzo
            Damn nog een goei 2000km te gaan dus

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Snip Bekijk Berichten
              net een nieuw filmpje gemaakt om aan te tonen dat het geluid van de uitlaat echt wel de moeite waard is voor maar een golfje
              http://www.autoforum.be/showthread.p...43#post3580743
              Feit. De manuele die ik gisteren reed, had dik 7000 km op de teller. Van de GTI met DSG weet ik niet hoeveel km die al had gebold, maar die klonk hetzelfde, dus die zal ook wel al goed ingereden geweest zijn.
              Enorm vette klank. Ook tegen de rode zone aan.
              120d Hatch Edition Sport

              Comment


              • Amai, het is hier ineens zo kalm in dit topic?

                Vraagje: iemand ervaring met zowel de Golf V GTI als met de Golf VI GTI? Zo ja, laat de oordelen maar komen.
                Volgens Autogids zou de V meer rijplezier bieden dan de VI. Vooral doordat het ESP van die laatste niet volledig (!) uit te schakelen valt. En ook wel door dat electronisch differentieel dat de wagen wat te steriel maakt.
                OK, de VI werd wel getest op circuit en dat is nu niet direct een plaats waar ik erg veel kom. Ik zie mij ook niet snel het ESP van een dergelijke wagen veel af zetten. Lijkt me ook niet aangeraden op veel openbare wegen.
                Heb zelf wel al eens meegereden met een V GTI en ik vond wel dat de wielen nogal moeilijk grip vonden bij een stevige acceleratie vanaf 0 km/h. Nochtans was dat gewoon rechtdoor en op een droog wegdek.
                120d Hatch Edition Sport

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                  Amai, het is hier ineens zo kalm in dit topic?

                  Vraagje: iemand ervaring met zowel de Golf V GTI als met de Golf VI GTI? Zo ja, laat de oordelen maar komen.
                  Volgens Autogids zou de V meer rijplezier bieden dan de VI. Vooral doordat het ESP van die laatste niet volledig (!) uit te schakelen valt. En ook wel door dat electronisch differentieel dat de wagen wat te steriel maakt.
                  OK, de VI werd wel getest op circuit en dat is nu niet direct een plaats waar ik erg veel kom. Ik zie mij ook niet snel het ESP van een dergelijke wagen veel af zetten. Lijkt me ook niet aangeraden op veel openbare wegen.
                  Heb zelf wel al eens meegereden met een V GTI en ik vond wel dat de wielen nogal moeilijk grip vonden bij een stevige acceleratie vanaf 0 km/h. Nochtans was dat gewoon rechtdoor en op een droog wegdek.
                  Volgens AG is de golf VI wel wat sneller maar minder speels. Op de km vanuit stilstand doet hij er ongeveer een seconde minder over dan de V.
                  2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
                  2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
                  2014 Opel Astra OPC
                  2015 Audi TT TDI S-Line

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Fredje07 Bekijk Berichten
                    Volgens AG is de golf VI wel wat sneller maar minder speels. Op de km vanuit stilstand doet hij er ongeveer een seconde minder over dan de V.
                    Klopt. Wist ik ook al. Iets meer vermogen en de wielen vinden makkelijker grip, dus dan is dat logisch. Ook de bochtensnelheid zou duidelijk hoger liggen door dat XDS ("differentieel").
                    Mijn vraag gaat echter meer over het rijplezier. Is de V echt leuker of merk je daar niet veel van?
                    120d Hatch Edition Sport

                    Comment


                    • Ik heb met beiden gereden En ik kan zeggen dat qua plezier ze beiden aan elkaar gewaagd zijn, echter voelt de VI sneller aan als de V...

                      Ook het geluid van de VI is velen malen beter als die van de V, hij klinkt echt inspirerend en als hij er altijd zin in heeft... Je hoort de sound echt uit de uitlaat komen, en zodra de toeren hoog genoeg zijn brult hij lekker...

                      Qua weggedrag, altijd genoeg grip... Bochtensnelheid lijkt me hoger te liggen bij de VI... De voorkant lijkt op rails te zitten!

                      Esp niet volledig uitschakelbaar, inderdaad maar is dat een nadeel voor op de openbare weg?

                      Kortom gewoon een goed geëvolueerde versie ...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
                        Ik heb met beiden gereden En ik kan zeggen dat qua plezier ze beiden aan elkaar gewaagd zijn, echter voelt de VI sneller aan als de V...

                        Ook het geluid van de VI is velen malen beter als die van de V, hij klinkt echt inspirerend en als hij er altijd zin in heeft... Je hoort de sound echt uit de uitlaat komen, en zodra de toeren hoog genoeg zijn brult hij lekker...

                        Qua weggedrag, altijd genoeg grip... Bochtensnelheid lijkt me hoger te liggen bij de VI... De voorkant lijkt op rails te zitten!

                        Esp niet volledig uitschakelbaar, inderdaad maar is dat een nadeel voor op de openbare weg?

                        Kortom gewoon een goed geëvolueerde versie ...
                        Een meer volwassen versie, lees ik tussen de regels. OK, veel wagens van vandaag zijn iets saaier, maar toch. En idd, ik was al bijna vergeten dat de nieuwe een knapperee sound heeft.
                        In het begin zou ik hoedanook beter af zijn met de nieuwe GTI.
                        Ik wil alleszins iets dat vooral goed op de baan ligt. Geen tricky toestanden of wagens met mindere goede wegligging.
                        120d Hatch Edition Sport

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                          Een meer volwassen versie, lees ik tussen de regels. OK, veel wagens van vandaag zijn iets saaier, maar toch. En idd, ik was al bijna vergeten dat de nieuwe een knapperee sound heeft.
                          In het begin zou ik hoedanook beter af zijn met de nieuwe GTI.
                          Ik wil alleszins iets dat vooral goed op de baan ligt. Geen tricky toestanden of wagens met mindere goede wegligging.
                          testritje regelen bij Dieteren met een VI GTI, laat die piloot eens zijn werk doen en je gaat verschieten hoeveel grip er voor handen is...

                          edit: ik lees toch dat jij het was die de testrit had gedaan, dan moet je toch ervaren hebben hoe stabiel de VI GTI wel niet is???

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
                            testritje regelen bij Dieteren met een VI GTI, laat die piloot eens zijn werk doen en je gaat verschieten hoeveel grip er voor handen is...

                            edit: ik lees toch dat jij het was die de testrit had gedaan, dan moet je toch ervaren hebben hoe stabiel de VI GTI wel niet is???
                            Tuurlijk heb ik dat ervaren. Maar ik heb nog nooit zelf ervaren hoe een V GTI rijdt, dus ik kan in geen geval zelf vergelijken.
                            Dat ene ritje dat ik deed met een V GTI was als passagier op de achterbank en dat is al een paar jaar geleden. Bepaald relevant is dat dus niet.
                            120d Hatch Edition Sport

                            Comment


                            • Laatste autonieuws, onafhankelijke tests, actuele prijzen en deskundig advies. Blijf altijd up-to-date over auto´s met Vroom

                              Niemand die voor de R20 gaat.

                              Comment


                              • Vandaag mijn tweede GTI in het wild gespot. Hier in de straat: een zwarte van GB (dus rechtsgestuurd). Heb er wat foto's van gemaakt. Ik hoopte een beetje dat de eigenaar het zou zien en een praatje zou komen maken.
                                120d Hatch Edition Sport

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                  Vandaag mijn tweede GTI in het wild gespot. Hier in de straat: een zwarte van GB (dus rechtsgestuurd). Heb er wat foto's van gemaakt. Ik hoopte een beetje dat de eigenaar het zou zien en een praatje zou komen maken.
                                  eneuh waar blijven de foto's

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
                                    eneuh waar blijven de foto's
                                    Ah, je moet ze nog zien ook?

                                    Ik zal straks of zo eens zien. Heb ze nog niet op PC gezet.
                                    120d Hatch Edition Sport

                                    Comment


                                    • Volkswagen Golf GTI

                                      donderdag 27 augustus 2009

                                      Het is flauw om Volkswagen’s promotionele slogan van de Golf VI hier te gebruiken, maar eigenlijk wil het merk het maar al te graag van de daken schreeuwen dat deze nieuwe Golf GTI ook ‘standaard ruim 30 jaar ervaring’ heeft. Wij zijn er om te bepalen of deze ervaring daadwerkelijk het licht is dat het pad achter de GTI beschijnt.

                                      Plus- en minpunten
                                      Nog meer GTI
                                      Nooit teleurstellend
                                      Uitstekend uitgebalanseerd
                                      Afstemming DCC
                                      Tegenvallend audiosysteem

                                      Uitgedost in de opvallende, fraaie carrosseriekleur Deep Blue (€ 3.450,-) is de nieuwe Volkswagen Golf GTI een stoere, sportieve verschijning. Duidelijk te onderscheiden van minder bedeelde Golf-genoten, maar wars van uitpuilende spoilers, schreeuwend stickerwerk en/of andere opzichtige versierselen. Al meer dan drie decennia is de Golf GTI genuanceerd in het uiten van z’n atletische kunnen. Zelfs een GTI moet een allemansvriend in al zijn doen en laten zijn… een ’Wagen des Volks’, zo lijkt de hardop gezegde gedachte van de Duitse fabrikant. Het koetswerk is daar dan ook op afgestemd. Enkel de rode biezen op de grille, een GTI-bagde hier en daar en de ietwat uit de toon vallende diffuser met aan weerzijde een uitlaatpijp geven enigszins te kennen dat hier geen huis-tuin-keuken-Golf staat. Daarin schuilt ook de kracht van de Golf GTI. Braaf naar de buitenwereld, gretig diep van binnen. Standaard wordt de GTI op 17 inch lichtmetaal afgeleverd en 18 inch is optioneel. Wij zeggen: “Doen!” De meerprijs bedraagt slechts € 750,-.

                                      Jack(y) is back
                                      Binnenin is de eenheidsworst groter. Het instrumentarium, het dashboard en de middentunnel zijn één op één overgenomen uit de normale Golf VI. Op het afgeplatte stuurwiel prijken dan nog wel de beroemde drie letters, zijn de stiksels van rood garen en rusten je voeten op aluminium en dat is het wel zo’n beetje qua GTI-impulsen. Jammer, maar we zijn het gewend van Volkswagen. Toch mag iemand die ruim 32 mille betaalt voor een aangeklede GTI meer verwachten. Gelukkig zijn daar wederom de sportzetels voorzien van het karakteristieke blokjesmotief ‘Jacky’. De borduursels dragen enorm bij aan het elan van het GTI-interieur en het is nog gratis ook. De klant moet dus wel erg van natuurlijke materialen houden wil hij lederen bekleding aanvinken in de optielijst. Het bespaart je ook nog eens € 2.450,-.

                                      Afgewogen keuzes
                                      Wij zouden die koeienhuid liever wisselen voor het Executive Plus-pakket (€ 1.995,-). Het is rijkelijk gevuld met verwennerijen als het luxe entertainment-/navigatiesysteem RNS 510 inclusief touchscreen, 30 GB harde schijf en acht speakers. Ook een met leer bekleed multifunctioneel sportstuurwiel, pookknop en handremgreep behoren tot het pakket. Onze testauto beschikte over het radio/navigatiesysteem RNS 310 dat werkelijk prachtig is geïntegreerd in het toch al subliem afgewerkte interieur. Tip: voor nog eens € 700,- extra heeft de gerenommeerde hifispecialist Dynaudio zich bemoeit met de klankafstemming. We hebben het helaas niet kunnen testen, maar het is vast beter dan de ietwat tegenvallende weergaves in onze testauto.

                                      Vrolijke noten
                                      Wie had gedacht dat Volkswagen deze zesde Golf GTI een flinke boost aan vermogen zou geven kwam bedrogen uit. Dit is ten dele waar. De stijging bedraagt weliswaar maar 10 pk ten opzichte van z’n voorganger, de snelheidsbeleving is groter. Het motorgeluid is namelijk een belangrijke factor bij een hot hatch en daarin slaagt de geblazen viercilinder in de GTI VI ruimschoots. Met name in de hoogste toerenregionen (tussen 5.000 - 6.000 tpm) snerpt de 2.0 liter TFSI er vrolijk op los. Rij je rustig, wat overigens prima te doen is, dan verdwijnt de sound naar de achtergrond. Ook hiermee voldoet de Golf GTI aan de meeste (rijders)wensen.

                                      Beschaafd verbuik
                                      De GTI verplaatst zich met zijn totale 210 pk en 280 Nm niet met enorme sprongen, flinke stappen zijn het wel. Gewoon snel dus. Het gemak waarmee ‘ie dat doet is simpelweg indrukwekkend. Een flinke ademscheut richting de verbrandingskamers en de auto blaast in één teug door naar zijn top van 240 km/h. De acceleratietijd van 0 naar 100 km/h bedraagt volgens de fabriek 7,3 seconden en z’n dorstigheid ligt op een gemiddelde van 7,3 l/100 km zijn. Bij een gematigde rechtervoet kwamen wij redelijk in de buurt. Haalden we alles uit de kast dan liet het instrumentarium een maximum verbruik van 9,9 l/100 km zien. Nog steeds bijzonder beschaafd voor een auto met dik 200 pk.

                                      Meer fingerspitsengeful
                                      Waar het bij de Golf GTI natuurlijk allemaal om draait is het rijden. Omdat de VI een evolutie is van de V vindt je hierin geen grote veranderingen. Bij de nieuwste Golf GTI gaat het allemaal gewoon net nog even scherper. Het aanzetten, het insturen, het uitaccelereren… het matcht nog beter met de bedoelingen van de bestuurder. De handgeschakelde 6-bak wisselt doeltreffend. En dan de remmerij. Heerlijk hoe die te doseren is totdat de remklauwen zich als een pitbull in de schijven vastbijten. Wij houden daarvan.

                                      Raggen
                                      Voor het eerst is de Golf GTI uit te rusten met het zogeheten Dynamic Drive Control (DCC) waarmee er gekozen kan worden tussen een comfortabele, normale of sportieve demping. De verschillen tussen de standen zijn weliswaar merkbaar, maar beperkt. De sportstand had van ons stugger gemogen. Op (strak) asfalt zou dit resulteren in nog meer contact tussen het de handelingen van de berijder, het rubber en het oppervlak. De weerstand van de stuurbekrachtiging gaat van redelijk direct naar scherp. Vies van een potje raggen - om het maar plat uit te drukken - is de GTI dan ook niet. Behandel je de GTI hard dan kiest de (zwaardere) neus eieren voor zijn geld door de buitenbocht op te zoeken. Normaliter is de balans uitstekend, mede dankzij het nieuwe elektronische sperdifferentieel XDS. En wanneer het enthousiasme de stuurmanskunsten overtreft grijpt het ESP in. Het vangnet is trouwens niet uitschakelbaar, hoewel de bewuste knop anders doet vermoeden. Alleen het tractiecontrolesysteem wordt ermee gedeactiveerd.

                                      Credo
                                      De zesde generatie van de Volkswagen Golf GTI boekt geen enorme progressie ten opzichte van z´n voorganger. Hij is wel meer GTI. Fijnzinniger, geraffineerder. Meer aangedikt in z´n expressie, maar nog altijd beschaafd voor de buitenwereld. Onderhuids kan ´ie wel degelijk onbesuisd zijn. Toch is de Golf GTI nooit opdringerig en dat maakt hem eigenlijk dé perfecte auto voor het actieve gezin. Vader des huizes kan af en toe zijn hart luchten en vindt ´m snel genoeg. Bovendien stelt het hem gerust dat hij zonder in een hokje geplaatst te worden in driedelig pak bij een afspraak kan komen voorrijden. Mamlief prijst juist het uitgewogen rijkarakter, trekt voldoening uit de oerdegelijke bouwkwaliteit en weet dat het niet proppen is met de wekelijkse boodschappen. Vervolgens kunnen de kinderen op hun beurt hun energie kwijt achter de voorstoelen. Een ander veelgebruikt credo van Volkswagen, hetzij iets aangepast, is hier dan ook op z’n plaats: ‘Golf GTI. Wie anders?’

                                      Bron: www.autowereld.com
                                      freude am fahren

                                      Comment







                                      • freude am fahren

                                        Comment







                                        • freude am fahren

                                          Comment

                                          Working...
                                          X