Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Nu is ook bekend hoe de Volkswagen Golf VI GTI eruitziet. Dit zijn de eerste foto´s van de nieuwe hot hatch, die het opnieuw met een 2.0 TFSI mag gaan doen. De nieuwe Golf GTI staat volgende week op de Salon van Parijs. **Update 10.30 uur**
De 2,0-liter TFSI levert in de nieuwe GTI 210 pk en 280 Nm, zoals we eerder deze week al meldden. Het gemiddeld verbruik van de nieuwe Volkswagen is 7,5 liter per 100 kilometer. De sprint naar 100 kilometer per uur kost 7,2 seconden, de koek is op bij 239 kilometer per uur. De Golf VI GTI krijgt een geheel nieuw elektronisch XDS-sperdifferentieel mee en ligt 22 millimeter dichter bij het asfalt dan de gewone Golf.
Wie na het zien van deze beelden al naar de Volkswagendealer wil rennen om er een te bestellen, moet nog even geduld hebben want eer de GTI leverbaar wordt is het al bijna zomer 2009. Volkswagen geeft de GTI een ander front mee dan de gewone Golf. De bumper oogt ruiger, en de mistlampen zijn helemaal anders van vorm. Deze auto staat op wielen die qua design zo van de huidige GTI lijken overgenomen. Uiteraard heeft de GTI weer een rood randje in de grille. Opvallend zijn ook de twee gescheiden uitlaten. Bij het huidige model Golf heeft alleen de R32 die. En over de R32 gesproken, een zeer dikke Golf VI met vette VR6 staat niet meer op het programma. In de plaats zal een R-versie van de GTI komen, met een tot 270 pk getunede 2.0 TFSI.
GTI-adepten zullen verheugd zijn bij het zien van de ruitjesbekleding op de stoelen. Dat detail van de oer-GTI keerde bij de vorige generatie terug. Overigens zijn deze beelden nog niet officieel door Volkswagen vrijgegeven, we verwachten binnen nu en een week meer informatie.
Weet ik wel. Is ook enorm veel voor een wagen op benzine, maar dat is wat ik gelezen heb (211 pk en 340 Nm).
Check:
Digi Tec also offers for 1000 euros a new re-programming of the ECU improving the 2.0 liter TFSI engine from 211 to 245 hp and the torque from 350 to 400 Nm.
Hier staat zelfs dat de motor standaard 350 Nm heeft (ik kan er wel 10 Nm naast zitten).
Edit:
Mijn oorspronkelijke bron was een Top Gear Magazine van één van de afgelopen maanden. Het betreffende artikel ging ook over de Q5.
Stel dat ze die motor ongewijzigd in een middenklasser als de Golf gaan lepelen ...
e 2,0-liter TFSI levert in de nieuwe GTI 210 pk en 280 Nm, zoals we eerder deze week al meldden. Het gemiddeld verbruik van de nieuwe Volkswagen is 7,5 liter per 100 kilometer. De sprint naar 100 kilometer per uur kost 7,2 seconden, de koek is op bij 239 kilometer per uur. De Golf VI GTI krijgt een geheel nieuw elektronisch XDS-sperdifferentieel mee en ligt 22 millimeter dichter bij het asfalt dan de gewone Golf.
Jaha, knap! VI is echt knapper dan V, al is die laatste zeker niet mis. Vind deze hier lekker, uitlaatjes wel héél erg zijdelings ('t is ook nooit goed voor ons bij de V R32 teveel naar 't midden, nu teveel naar buiten), maar voor de rest yummie. Velgen zijn niet zo m'n ding, maar da's snel veranderd natuurlijk.
Jaha, knap! VI is echt knapper dan V, al is die laatste zeker niet mis. Vind deze hier lekker, uitlaatjes wel héél erg zijdelings ('t is ook nooit goed voor ons bij de V R32 teveel naar 't midden, nu teveel naar buiten), maar voor de rest yummie. Velgen zijn niet zo m'n ding, maar da's snel veranderd natuurlijk.
Ik vind die uitlaten ook te zijdelings, tis er percies zo tegengeplakt. Als het ware een fotoshop.
Maar anders best knap. Ik zou er mijn Golf V ook niet voor ruilen. Amper sneller, en veel mensen gaan niet eens veel verschil zien.
Comment