Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VI GTI

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Volkswagen Golf VI GTI

Hier mag wel een topicje over open vind ik.

Oorspronkelijk geplaatst door Autoweek.nl
    Nu is ook bekend hoe de Volkswagen Golf VI GTI eruitziet. Dit zijn de eerste foto´s van de nieuwe hot hatch, die het opnieuw met een 2.0 TFSI mag gaan doen. De nieuwe Golf GTI staat volgende week op de Salon van Parijs. **Update 10.30 uur**
    De 2,0-liter TFSI levert in de nieuwe GTI 210 pk en 280 Nm, zoals we eerder deze week al meldden. Het gemiddeld verbruik van de nieuwe Volkswagen is 7,5 liter per 100 kilometer. De sprint naar 100 kilometer per uur kost 7,2 seconden, de koek is op bij 239 kilometer per uur. De Golf VI GTI krijgt een geheel nieuw elektronisch XDS-sperdifferentieel mee en ligt 22 millimeter dichter bij het asfalt dan de gewone Golf.
    Wie na het zien van deze beelden al naar de Volkswagendealer wil rennen om er een te bestellen, moet nog even geduld hebben want eer de GTI leverbaar wordt is het al bijna zomer 2009. Volkswagen geeft de GTI een ander front mee dan de gewone Golf. De bumper oogt ruiger, en de mistlampen zijn helemaal anders van vorm. Deze auto staat op wielen die qua design zo van de huidige GTI lijken overgenomen. Uiteraard heeft de GTI weer een rood randje in de grille. Opvallend zijn ook de twee gescheiden uitlaten. Bij het huidige model Golf heeft alleen de R32 die. En over de R32 gesproken, een zeer dikke Golf VI met vette VR6 staat niet meer op het programma. In de plaats zal een R-versie van de GTI komen, met een tot 270 pk getunede 2.0 TFSI.
    GTI-adepten zullen verheugd zijn bij het zien van de ruitjesbekleding op de stoelen. Dat detail van de oer-GTI keerde bij de vorige generatie terug. Overigens zijn deze beelden nog niet officieel door Volkswagen vrijgegeven, we verwachten binnen nu en een week meer informatie.

Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk Berichten

.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk Berichten

.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
        Oorspronkelijk geplaatst door xplain Bekijk Berichten

Oorspronkelijk geplaatst door xplain Bekijk Berichten

.....

Comment

Mooi, maar had die nieuwe 2.0-motor geen koppel van 340 Nm? 280 Nm is dezelfde waarde als bij de huidige motor van 200 pk.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

340 Nm, weet jij wel hoeveel dat is? Dat zal wel voor de 2.0 TDI zijn.

Comment

Langs achter heeft ie iets weg van de touareg vind ik.
              Me likes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                Mooi, maar had die nieuwe 2.0-motor geen koppel van 340 Nm? 280 Nm is dezelfde waarde als bij de huidige motor van 200 pk.
                280nm is echt véél,mijn 120i had er 'maar' 200.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                  340 Nm, weet jij wel hoeveel dat is? Dat zal wel voor de 2.0 TDI zijn.
                  Weet ik wel. Is ook enorm veel voor een wagen op benzine, maar dat is wat ik gelezen heb (211 pk en 340 Nm).
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Ziet er op het eerste zicht echt wel goed uit IMO.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ceke Bekijk Berichten
                      Langs achter heeft ie iets weg van de touareg vind ik.
                      Me likes.
                      Nu je het zegt valt het me ook op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                        Weet ik wel. Is ook enorm veel voor een wagen op benzine, maar dat is wat ik gelezen heb (211 pk en 340 Nm).
                        Check:

Digi Tec also offers for 1000 euros a new re-programming of the ECU improving the 2.0 liter TFSI engine from 211 to 245 hp and the torque from 350 to 400 Nm.
                        Hier staat zelfs dat de motor standaard 350 Nm heeft (ik kan er wel 10 Nm naast zitten).

Bron: http://www.topspeed.com/cars/audi-q5/ke1666.html

Edit:
                        Mijn oorspronkelijke bron was een Top Gear Magazine van één van de afgelopen maanden. Het betreffende artikel ging ook over de Q5.
                        Stel dat ze die motor ongewijzigd in een middenklasser als de Golf gaan lepelen ...
                        Last edited by Beta; 25/09/2008, 12:41.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Hij is wel mooi maar ik ga mijne V GTI toch niet wisselen voor de VI GTI.

Comment

Knap, maar waarom weer die velgen
                            1982 BMW E28 528i
                            2013 BMW F31 318d

2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

Comment

e 2,0-liter TFSI levert in de nieuwe GTI 210 pk en 280 Nm, zoals we eerder deze week al meldden. Het gemiddeld verbruik van de nieuwe Volkswagen is 7,5 liter per 100 kilometer. De sprint naar 100 kilometer per uur kost 7,2 seconden, de koek is op bij 239 kilometer per uur. De Golf VI GTI krijgt een geheel nieuw elektronisch XDS-sperdifferentieel mee en ligt 22 millimeter dichter bij het asfalt dan de gewone Golf.

Is dit niet trager als de vorige?

Comment

Ziet er super uit! Zowel vanbinnen als vanbuiten.
                                Die zetels doen het toch weer hoor.

Comment

Jaha, knap! VI is echt knapper dan V, al is die laatste zeker niet mis. Vind deze hier lekker, uitlaatjes wel héél erg zijdelings ('t is ook nooit goed voor ons bij de V R32 teveel naar 't midden, nu teveel naar buiten), maar voor de rest yummie. Velgen zijn niet zo m'n ding, maar da's snel veranderd natuurlijk.

Comment

Op een Alfa zouden ze een moord begaan voor de telefoonschijven maar op een Golf.. ho maar

Comment

Ik niet. Heb 'n Alfa altijd knapper gevonden op spaakvelgen, dan op telefoonschijven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        Jaha, knap! VI is echt knapper dan V, al is die laatste zeker niet mis. Vind deze hier lekker, uitlaatjes wel héél erg zijdelings ('t is ook nooit goed voor ons bij de V R32 teveel naar 't midden, nu teveel naar buiten), maar voor de rest yummie. Velgen zijn niet zo m'n ding, maar da's snel veranderd natuurlijk.
                                        Ik vind die uitlaten ook te zijdelings, tis er percies zo tegengeplakt. Als het ware een fotoshop.

Maar anders best knap. Ik zou er mijn Golf V ook niet voor ruilen. Amper sneller, en veel mensen gaan niet eens veel verschil zien.

Why change a winning team?

Comment

Working...
                                        X