Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3-reeks (E90)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
    Hadden ze de prijslijsten al? Begin deze week was ik bij een centraal-Westvlaamse BMW-dealer (geen grote, een kleinere) en die wisten nog van niks. (allez, die verkoper toch niet) 'k Heb 'm de printouts van op de perssite gegeven, zo konden die mannen tenminste voort.
    Diezelfde PDF-files hebben ze mij meegegeven en nog eens doorgemaild...
    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
      In de showroom stond een E90 met sportzetels die half lader/half stof waren. Dit vond ik wel mooi...
      Let me guess... uw sombere geest nam weer de bovenhand en ge gaat weer voor zwart gaan?

Als ge de keuze hebt, miljaar seg ... steek dan toch 'es iets van kléur in je auto. (i mean it) Zo was jouw 320d met braambessenrood lederen interieur een prachtbak : individueel én toch donker binnenin.

Er is maar in één geval dat ik de keuze voor zwart onderschrijf, en dat is als je geen andere keuze hebt (lees : je neemt 't sportpack en wil/kan niet bijbetalen voor leder).

Comment

Diezelfde PDF-files hebben ze mij meegegeven en nog eens doorgemaild...
        Hadden ze al prijzen van accessoires? Neen zeker...

Comment

Zo kan ik later de bumpers eventueel laten vervangen door de M-bumpers...
          Ik zou zoiets nooit doen. 'k Vind dat zot geld. En bovendien mis je dan zoveel ander lekkers dat in 't M Pack zit. Zwarte interieurhemel (da's M), 't M sportstuur en pookje, voetsteun, dorpellijsten, ophanging, velgen, ...

Maar elk z'n keuze.

Comment

• Mijn vrouw zou een Monaco-blauwe willen met chromé raamomlijsting en Sattelbraun lederen zetels...

Persoonlijk vind ik dat zo klassiek...
            Ook vind ik dat leder precies oranje van kleur...

Ik had gedacht aan een zilvergrijze met zwart interieur...
            OO 00 OO

Comment

Ik zou zoiets nooit doen. 'k Vind dat zot geld. En bovendien mis je dan zoveel ander lekkers dat in 't M Pack zit. Zwarte interieurhemel (da's M), 't M sportstuur en pookje, voetsteun, dorpellijsten, ophanging, velgen, ...

Maar elk z'n keuze.
              Zou jij wachten op het M-Sportpakket?
              OO 00 OO

Comment

Hadden ze al prijzen van accessoires? Neen zeker...
                Heb ik niet gevraagd...
                OO 00 OO

Comment

• Geen 130i meer maar een 325i coupé?

Comment

Zou jij wachten op het M-Sportpakket?
                    Voor de coupé niet neen. De E46 zou ik ook graag zonder M Pack hebben gehad, een touring of een limo echter nooit.

Jullie rijden natuurlijk een pak langer met de auto's dan wij, dus ik snap wel dat je dan liever aanpast na b.v. 2 jaar. Ik zou gewoon nu eentje zonder M Pack bestellen, mét Chrome-Line en met 'n warm interieur (beige, waarschijnlijk). En na 2 à 3 jaar zou 'k er dan eentje halen als jonge tweedehands mét M Pack.

Veel kans echter dat 't M Pack er al snel zal zijn, ik verwacht 't toch tegen ca. midden 2007, het tijdstip waarop de 320d beschikbaar wordt (volgens officiële BMW-planning). Dus voor mij zou 't nu niet meteen zo'n nadeel zijn, mocht ik zo'n auto nieuw willen kopen.

Comment

• Midden september kan ik eens testrijden met de 325i coupé. Als de prestaties en ook de sound meevallen zou onze volgende wagen wel eens een 325i coupé worden.

Voor mijn vrouw is het al een uitgemaakt zaak. Zij vind de 3 coupé een veel mooiere wagen. Zij kan niet geloven dat zo'n 325i coupé, rekening houdend met de BIV, even duur is als een 130i...
                      OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel
                        Geen 130i meer maar een 325i coupé?
                        't Is wel de véél rationelere keuze. Een 130i is minder praktisch, en verliest een pak meer van z'n waarde. En een 325i is comfortabeler, ruimer, eleganter / chiquer, ...

Ik zou waarschijnlijk ook de coupé nemen.

Comment

Midden september kan ik eens testrijden met de 325i coupé. Als de prestaties en ook de sound meevallen zou onze volgende wagen wel eens een 325i coupé worden.

Voor mijn vrouw is het al een uitgemaakt zaak. Zij vind de 3 coupé een veel mooiere wagen. Zij kan niet geloven dat zo'n 325i coupé, rekening houdend met de BIV, even duur is als een 130i...
                          De 130i is inderdaad geen auto die je snel een vrouw kan aanpraten. De motor (= het overgrote deel van de 'meerkost') is iets typisch mannelijks. Een vrouw zal sneller naar de algemene looks van de wagen kijken, en zo'n coupé is toch écht wel de elegantere, stijlvollere wagen.

Allez, naar mijn mening toch.

Comment

Voor de coupé niet neen. De E46 zou ik ook graag zonder M Pack hebben gehad, een touring of een limo echter nooit.

Jullie rijden natuurlijk een pak langer met de auto's dan wij, dus ik snap wel dat je dan liever aanpast na b.v. 2 jaar. Ik zou gewoon nu eentje zonder M Pack bestellen, mét Chrome-Line en met 'n warm interieur (beige, waarschijnlijk). En na 2 à 3 jaar zou 'k er dan eentje halen als jonge tweedehands mét M Pack.

Veel kans echter dat 't M Pack er al snel zal zijn, ik verwacht 't toch tegen ca. midden 2007, het tijdstip waarop de 320d beschikbaar wordt (volgens officiële BMW-planning). Dus voor mij zou 't nu niet meteen zo'n nadeel zijn, mocht ik zo'n auto nieuw willen kopen.
                            Volgens de verkoper zou een 320d bijna even duur zijn als een 325i...

Als het M-Sportpakket midden 2007 beschikbaar zal zijn, dan wacht ik. Ik heb mij ook al laten vangen bij de 118d. Ik weet nu al dat ik het M-Sportpakket mooier ga vinden. In de showroom stond vandaag een E90 met M-Sportpakket. Heerlijk gewoon. Die voorspoiler...
                            OO 00 OO

Comment

't Is wel de véél rationelere keuze. Een 130i is minder praktisch, en verliest een pak meer van z'n waarde. En een 325i is comfortabeler, ruimer, eleganter / chiquer, ...

Ik zou waarschijnlijk ook de coupé nemen.
                              Heb jij al eens met een E90 325i gereden?
                              OO 00 OO

Comment

• Zou dat? Even duur als de 325i? Dat kunnen ze niet maken... De 325i heeft 6 cilinders en zomaar eventjes (minstens) 40 pk meer, zelfs 55 pk meer als je de Belgisch fiscaal gunstige 163pk in rekening neemt. Okay de diesel is 'n verkoopsrunner, maar toch. M'n kop eraf als er niet terug een prijsverschil van 2.000 EUR tussen de 320d coupé en de 325i coupé zal liggen...

Comment

Zou dat? Even duur als de 325i? Dat kunnen ze niet maken... De 325i heeft 6 cilinders en zomaar eventjes (minstens) 40 pk meer, zelfs 55 pk meer als je de Belgisch fiscaal gunstige 163pk in rekening neemt. Okay de diesel is 'n verkoopsrunner, maar toch. M'n kop eraf als er niet terug een prijsverschil van 2.000 EUR tussen de 320d coupé en de 325i coupé zal liggen...
                                  Rekening houdend met de lagere BIV zou een 320d een goede 3000 goedkoper zijn... Toch zou ik graag een zescilinder benzine willen...
                                  OO 00 OO

Comment

Heb jij al eens met een E90 325i gereden?
                                    Nope.

Ik denk dat je in België erg hard zal moeten zoeken om er eentje te vinden, zeker bij de dealers. Bornem zal er wel eentje staan hebben, maar ik ga niet naar Bornem sjeezen om 'es een 325i te kunnen rijden. Ik ken de 330d, de 330i, de 320i en de 320d, dus ik kan me levendig inbeelden hoe de 325i rijdt.

Zó namelijk, zodat ik 'm zowiezo boven de 320d zou verkiezen ... ware daar niet m'n hoge jaarlijkse kilometeraantal.

Ik zou 'm bovendien niét met automatic bestellen. Ik ben een rasechte automaat-fan ... maar ik vind een zwaardere auto met atmo benzine, eigenlijk een beetje weinig koppel hebben om 'm aan een automaat te koppelen. 300 Nm vind ik 't minimum, beter zelfs is 350 of 400 Nm. En meer.

Ik zou 'n 325i coupé met manuele bak bestellen. In 't zwart (denk ik), met Chrome-Line, sportzetels (uiteraard), beige leder, en het wortelnotenhout.

Comment

Rekening houdend met de lagere BIV zou een 320d een goede 3000 goedkoper zijn... Toch zou ik graag een zescilinder benzine willen...
                                      Ik ook.

Jij hebt jouw firmadiesel nog, en je shopt voor de gezinswagen, die dus naast de diesel komt. Dan is een benzine zéér zeker te verantwoorden. In mijn geval een pak minder, 't zou de enige wagen zijn, en ik doe 50.000 km per jaar.

Comment

• Toch spijtig dat de 3 liter in België fiscaal afgestraft wordt...

Zou de 325i zo'n mooi geluid maken als de 130i?
                                        OO 00 OO

Comment

Ik ook.

Jij hebt jouw firmadiesel nog, en je shopt voor de gezinswagen, die dus naast de diesel komt. Dan is een benzine zéér zeker te verantwoorden. In mijn geval een pak minder, 't zou de enige wagen zijn, en ik doe 50.000 km per jaar.
                                          Hoe zal de restwaarde van de 325i coupé evolueren tov een 320d coupé?
                                          OO 00 OO

Comment

Working...
                                          X