Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Die "Graphite"-uitvoering is een model dat door de Nederlandse importeur wordt "gecreëerd". Importeurs kunnen dat makkelijk, zie maar naar D'Ieteren die eigen 'speciale reeksen' maakt, of Duitse speciale reeksen lichtjes anders aanbiedt op de Belgische markt. Jammer genoeg heeft BMW Belgium, in tegenstelling tot andere importeurs van het merk, nog nooit de moed getoond (of financieel heil gezien) in het brengen van een speciale reeks voor de Belgische markt, en erg veel speciale reeksen uit Duitsland b.v. zijn hier nooit te krijgen.
ik dacht dat die lines enkel voor belgie waren, in nederland en duistland bestaan deze toch niet , of heb ik het mis ?
trouwens die salonkorting (gratis option-line) komt die niet van de invoerder ?
Dan betaal je enkel BTW in België op een tweedehandswagen van minder dan zes maand? I'm no expert.
En ook, hoe zit het met de Nederlandse BPM? Gewoon de nettoprijs voor de wagen betalen en in België 21 % BTW erbij?
Dan betaal je enkel BTW in België op een tweedehandswagen van minder dan zes maand? I'm no expert.
En ook, hoe zit het met de Nederlandse BPM? Gewoon de nettoprijs voor de wagen betalen en in België 21 % BTW erbij?
bpm geldt niet voor nieuwe auto's.
op het moment dat een auto in nederland wordt ingeschreven komt de bpm erbij...
Inderdaad, en daarbovenop zijn er geen import- of exporttaksen meer binnen de EU. Dus inderdaad : hier inschrijven = hier BTW betalen (als 'ie jonger is dan 6 maanden of minder dan 6.000 km gereden heeft).
Thx.
En waarom is het dan voordeliger een wagen van minimum zes maand oud uit Duitsland naar hier te halen, boven eentje van minder dan zes maand? Of heeft dat louter met de restwaarde na zes maand te maken?
Ik leer bij.
de tweedehandsprijzen voor "normale" motorisaties in Duitsland gemiddeld gezien een tikje lager liggen (in verhouding) dan in België omdat men in Duitsland niet het absurde taxatiesysteem kent als hier en men dus graag een wat zwaardere motor koopt,
je dus ginder BTW kan betalen (die je hier alsnog recupereert), en de BTW bedraagt daar maar 16% tgo. 21% in België,
Ik heb 't al meermaals goed uitgerekend, en doorgaans kan je stellen dat je door ginder een BMW-Mitarbeiterauto te bestellen en na 6 maand naar hier te brengen, tussen de 12% en de 16% spaart op de aankoop van een nieuwe auto hier (kortingen en al meegerekend).
Comment