Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3-reeks (E90)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power
    Gisteren ook een bezoekje gaan brengen aan DAVO, onze BMW-dealer in Tongeren.

Een sparkling-graphite 320d in de showroom, verder nog 3 testwagens, waaronder een 320d en nog 2 wagens (type heb ik niet kunnen zien).

Wat mij vooral opviel, toen we net in de nieuwe 3 stapten, is dat het dashboard veel compacter is geworden. Waar je bij de E46 omhelsd wordt door de boordplank, is dit bij de E90 véél verder naar voren geschoven, en het lijkt ook een stuk korter/kleiner. Niettegenstaande is er voldoende plaats, en de stoelen zitten goed. Achteraan is er iets meer plaats als vroeger, vooral de beenruimte en de luchtsleuven voor de verwarming/airco is een positief punt. Het showroommodel was uitgerust met volledig beige leder, donker hout, 17inch velgen, en nog wat opties (wel zonder I-Drive).

Het exterieur is ook ronduit schitterend. Hij oogt een stuk moderner, en de gebruikte materialen zijn een stuk zachter. Als je de deur opent, en instapt, ervaar je een héél ander gevoel dan bij de E46. De portieren openen een stuk zachter (niet zo stroef) en de instap verloopt ook vlotter.

Al bij al dus een zeer knappe wagen, die 3 Serie.

Even daarna nog eens de 1 Serie geïnspecteerd. Vooraan is er niet veel minder plaats als in de 3, maar de beenruimte achteraan, nu ja, zo kan je het niet noemen. Ruimte is er gewoon niet. Je krijgt misschien nog net een laptop tussen de voor-en achterstoelen. Schandalig gewoon.

Later heb ik ook nog even in de 6 (my god, wat een wagen ) en in mijn droom-MINI gezeten (exacte kopie van Maxime's Cooper). Ik wou er niet meer uit. Ik had de radio opstaan, lichten aan Ik voelde mij terug als een peuter op de draaimolen.
    Ik heb bij de dealer in Zottegem ook in een '1 en '6 gezeten. Resp. 116i en 645Ci. Nu, jij klaagt over de beenruimte in een 1? En wat dan met de 6??? Die is echt niet groter hoor. Toen ik de zetel van de 6 (was een wagen van 91 000 euro!) afstelde op mijn grootte, was er ook maar amper genoeg plaats om een laptop tss de voorste en achterste zetel te steken. Ik vind sowieso dat je geen 1 moet kopen als je een familiewagen wil. Ik vind het alleen raar dat ze eerst een vijfdeurs uitbrengen. Van deze wagen zeggen ze niet voor niets dat het een soort sportieve coupé is, maar dan met gewoon vijf deuren. Mij stoort het niet echt hoor. In mijn Renault Mégane Coupé, is er ook niet veel beenruimte achter mijn zetel.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ben ook naar de opendeur geweest maar dan bij Beelen in St-Truiden.
      We werden ontvangen door.... Kenza Vanderaerden met een toch wel zeer kort rokje aan......
      In de showroom stond de 320d (5deurs)in het grijs met zwart lederen interieur met alu afwerking en M-sportpakket en de bijhorende 18 duims velgen........ PRACHTIG
      en dat tegen een prijs van om en bij de €38.000 (wel zonder GPS)
      Ik moet zeggen dat die auto wel te pruimen viel :-)
      Die 18 duims velgen leken wel erg groot, zou dat komen door de ET of omdat de spaken naar binnen liepen????
      Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N
        Ben ook naar de opendeur geweest maar dan bij Beelen in St-Truiden.
        We werden ontvangen door.... Kenza Vanderaerden met een toch wel zeer kort rokje aan......
        In de showroom stond de 320d (5deurs)in het grijs met zwart lederen interieur met alu afwerking en M-sportpakket en de bijhorende 18 duims velgen........ PRACHTIG
        Die 18 duims velgen leken wel erg groot, zou dat komen door de ET of omdat de spaken naar binnen liepen????

5 deurs???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Le Big Letomski
          5 deurs???
          4 deurs dan..... ;-)
          Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N
            Ben ook naar de opendeur geweest maar dan bij Beelen in St-Truiden.
            Een neuwe met sportpakket ???

Comment

• Vijfdeurs zou prototype moeten zijn van een break of zo, maar dat noemen ze gewoon break.
              M-sportpakket is nog niet uit voor de 3-reeks hoor. Mss bedoel je gewoon het Dynamic Line-pakket? Met sportzetels, sportstuur en zo? M-bumpers en zo, zijn nog niet uit hoor.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
                Vijfdeurs zou prototype moeten zijn van een break of zo, maar dat noemen ze gewoon break.
                M-sportpakket is nog niet uit voor de 3-reeks hoor. Mss bedoel je gewoon het Dynamic Line-pakket? Met sportzetels, sportstuur en zo? M-bumpers en zo, zijn nog niet uit hoor.
                M-pakket is inderdaad nog niet beschikbaar. Wat wel reeds beschikbaar is zijn carbon opzetstukken. Geeft de wagen vooraan een beetje de CSL-look.
                Spoiler voor op de kofferdeksel is ook reeds te koop.

Comment

• en hamann en schnitzer bieden reeds sportpacks aan

Comment

en hamann en schnitzer bieden reeds sportpacks aan

Oew, zeer mooi.

Valt toch wel op hoeveel foto's er enkel voor/zijkant laten zien vind ik.

Comment

• ik ben compleet gek van de look van de nieuwe 3, echt waar, maar de binnenkant is zooooooo kaal en leeg....ik vind het eigenlijk jammer

ja, ik weet het , ik zaag

Comment

• en dit gaat er dan wel weer door

ik ga toch de nieuwe 3 es van dichtbij moeten gaan inspecteren

op de ene foto lijkt het echt plastiek, op andere druipt de luxe en degelijkheid ervan af

rare dingen

Comment

en dit gaat er dan wel weer door

ik ga toch de nieuwe 3 es van dichtbij moeten gaan inspecteren

op de ene foto lijkt het echt plastiek, op andere druipt de luxe en degelijkheid ervan af

rare dingen
                          wij komen wel naast je zitten, dan is ie ook iets minder kaal en leeg.

Comment

• Op sommige foto's is ie echt wel stukken mooier dan op diegene uit de brochure
                            Bmw zou beter zijn fotografen ontslaan

Last edited by ; 07/03/2005, 13:35.

Comment

• I-drive is duur. Ik vond de afwerking wel meevallen.
                              Hopelijk bellen ze snel voor dat testritje.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• grrrr, did you throw a snowball at me???

*run away*

Comment

• Vanmiddag een kort testritje gedaan bij Belien in Neerpelt, met een zilvergrijze 320d.

Was vrij basic uitgerust (autom airco en GPS,), maar wel voorzien van 17" velgen.

Wat me opviel tov onze E46 is de nog lagere zitpositie en het iets hardere comfort toch wel. Dashboard ziet er héél compact uit op het eerste gezicht. Zelfs een beetje ondermaats eigenlijk, maar dat kan wennen zijn.
                                  de 320d is echt wel een vinnig beestje..op een beklinkerd stukje weg, kan je de tractiecontrole maar best laten aanstaan.

Voor de rest niks dan lof over de ophanging en de afwerking.
                                  Maar als ik heel eerlijk moet zijn, kan ik niet direct de surplus vinden , die de toch wel redelijke meerprijs moet vergoelijken.

Comment

• reclamefilmpje van de nieuwe 3

Finde deine Wunsch-Domain mit nur wenigen Klicks. ✓ Günstige Preise ✓ SSL-Zertifikat & ✓ 100 % deutsche Server bei freenet.de.

er staan zogezegd 5 delen maar het is allemaal hetzelfde filmpje van 5,6 mb

dus maar eentje downloaden he

Comment

reclamefilmpje van de nieuwe 3

http://people.freenet.de/Code2Zilla/e90_werbung.htm

er staan zogezegd 5 delen maar het is allemaal hetzelfde filmpje van 5,6 mb

dus maar eentje downloaden he
                                      das toch niet waar, ge moet al die deelkes downloaden en dan pakt hij dat uit, met al die deelkes

nuja hoe dan ook: knap!

Comment

grrrr, did you throw a snowball at me???

*run away*

zalige foto. Die angel eyes blijven machtig!

Comment

Working...
                                        X