Gisterenavond speciale voorstelling bijgewoond in de oude mijngebouwen te Heusden-Zolder voor klanten VAN OSCH Hasselt, Halen en Tienen met voorstelling BMW 730d in spacegrau en 20" velgen en BMW 730d in saphirzwart en 18" velgen ; tevens beiden voorzien van exclusive pakket waardoor de een 99.000 euro en de ander een prijskaartje van 103.000 euro had ! Verder toffe sfeer, uitstekende catering en schoon volk ! Ook de parking was de moeite : veel X-5, enkele X-6, enkele M5, M6 + M6 cabrio's, veel 5 en 7 series ... heel veel BMW's ...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 7-Reeks F01
Collapse
X
-
-
Ben juist terug van de bmw garage. Dikke nekken, die denken dat het ne catwalk is ipv voorstelling van ne auto, maar dat even ter zijde...
De 7 serie: Ik ga beginnen met het negatieve (korste lijst) De voorkant, ik moet er misschien nog aan wennen, maar deze is te recht, te kaal,...ik mis gewoon iets. Hoewel de lichten best geslaagd zijn, en de nieren zo groot mogen zijn, is het allemaal te vlak. Er had ronding in mogen zitten... Zeker met een zwarte buitenkleur valt dit goed op.
EN DE PRIJS: reken maar op een 10 à 15000 euro duurder dan een vergelijkbaar uitgeruste 7 van de vorige generatie.
De rest: AF! Echt knap. Er stond zo een typische hollander (in mijn ogen), geboren als boer, geld verdiend in NL en komen wonen in BE en nu hoog voordoen en die zei: "Dat is toch net dezelfde wagen als de vorige 7"
Eèèèèèèèh, fout! De kont is zoveel mooier geworden. In tegenstelling tot op de foto vind ik de kont enorm mooi. Lekker vol, lekker dik, de lichten zijn in verhouding, niet te klein of te groot. De dubbel chromé uitlaat op de 730d is subtiel, maar zeer geslaagd. Heeft zeker niet meer nodig. De lijn van de wagen is zoveel mooier, dynamischer, eleganter geworden en niet meer te vergelijken met het vorig model. De auto lijkt nog niet zo groot, maar is het wel (ik verschoot ervan, wat een schip dit effectief is), zeker met die 5-spaaks 21" velgen. De shadowline is vele mooier dan chromé/alu omlijsting.
Wat valt er nog te vertellen. Vanbuiten is het een knappe auto.
Het interieur... Er stonden 3 varianten: Oyster met licht hout, maar dat hout stond mij niet aan, het oyster aan de andere kant is wel heel mooi, maar als ik het lemon leder van onze 320 zie, dan is het niet interessant als interieurkleur als de wagen wordt gebruikt waarvoor ie gemaakt is. Bruin leder met bruin hout. Het bruin is knap, maar het hout leek er niet perfect bij te passen, liever het zwart hout. De derde 730d had een zwart leder interieur met zwart hout. Zeeeeeeer lekker! Mijn persoonlijke favoriet misschien zelfs. Of oyster met zwart hout. Het Idrive werkt zeer gemakkelijk, ziet er heel fraai uit, kortom benadert het de perfectie als geen ander. Ergonomisch steekt alles goed in elkaar. De zetels zitten bijzonder goed, zoals een auto in die klasse moet zitten. Het is terug een echte bmw. De middenconsole staat terug wat gekanteld, de pook terug in het midden, die tellers zijn nog hetzelfde. Een detail wat mij kon bekoren is de handsteun (of hoe moet ik het zeggen) om de deur toe te trekken, prachtig ingewerkt.
Ik denk dat ik nog ffkes kan doorgaan over dit slagschip van BMW, maar ik ga het hier bij houden. Ik ga nu nog gauw mijn verkoper sturen om te kijken of ik iets kan regelen om een testrit te maken met een 730d heel binnenkort. Ik kijk er alvast naar uit.
Klein nadeel, en ik geef het niet graag toe. Ik vind onze A8 nog altijd zeer lekker. En ik weet niet of ik deze 7 erboven zou verkiezen. Maar ik heb naar huis gereden. En toen ik van de nieuwe 7 naar onze A8 ging, leek het net wat minder. Ondanks zijn leeftijd, ik denk zelfs dat ik het van 7 naar S-klasse ook zou hebben.
De versies die tentoongesteld stonden:
- Zwart met zwart leder en zwart hout en 20" (die in het gewone gamma verkrijgbaar zijn)
- Zwart met oyter en licht hout en 5-spaaks 21" accessoire-velg
- Sophisto grijs met bruin leder en bruin (glanzend) hout en meerspaaksvelg uit het accessoire-gamma in titanium kleur (MACHTIG MOOI!)
Had toch graag nog een zilveren gezien en een spacegrau model.
Comment
-
Zoals reeds eerder gezegd daarstraks naar de voorstelling op uitnodiging van onze dealer geweest...
't Was wel gezellig en een minder stijve bedoeling dan ik had verwacht, je kreeg bij het binnenkomen direct een cocktail in je handen geduwd met een peper erin en je kon o.a. sushi, BBQ, kaasschotel, allerlei dranken, etc. à volonté laten bedienen.Helaas zijn we niet lang gebleven en stond er geen 7-Reeks met de prachtige 20" velgen.
Over de 7-Reeks zelf: auto heeft minstens 19" nodig om mooi te zijn, interieur is prachtig maar eigenlijk krapper dan ik had verwacht, maar natuurlijk ook niet klein te noemen, de deurklinken en de integratie van de led's is ronduit prachtig, en tot slot ziet de nieuwe 7 er imo ook compacter uit dan hij op papier is. Het systeem dat de deuren automatisch naar binnentrekt wanneer je ze niet hard genoeg dichtslaat is eigenlijk een must want bij de enige F01 die er stond zonder die optie heb ik telkens twee keer de deur moeten dichtslaan.
Ah ja, foto's:
Deze stond op de parking en was dus de eerste F01 die ik irl zag:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roox Bekijk BerichtenDe rest: AF! Echt knap. Er stond zo een typische hollander (in mijn ogen), geboren als boer, geld verdiend in NL en komen wonen in BE en nu hoog voordoen en die zei: "Dat is toch net dezelfde wagen als de vorige 7"
Oorspronkelijk geplaatst door Roox Bekijk BerichtenEèèèèèèèh, fout! De kont is zoveel mooier geworden. In tegenstelling tot op de foto vind ik de kont enorm mooi. Lekker vol, lekker dik, de lichten zijn in verhouding, niet te klein of te groot. De dubbel chromé uitlaat op de 730d is subtiel, maar zeer geslaagd. Heeft zeker niet meer nodig. De lijn van de wagen is zoveel mooier, dynamischer, eleganter geworden en niet meer te vergelijken met het vorig model. De auto lijkt nog niet zo groot, maar is het wel (ik verschoot ervan, wat een schip dit effectief is), zeker met die 5-spaaks 21" velgen. De shadowline is vele mooier dan chromé/alu omlijsting.
Interieur is ook prachtig, en oyster geniet ook mijn voorkeur.
Oorspronkelijk geplaatst door Roox Bekijk BerichtenDe versies die tentoongesteld stonden:
- Zwart met zwart leder en zwart hout en 20" (die in het gewone gamma verkrijgbaar zijn)
- Zwart met oyter en licht hout en 5-spaaks 21" accessoire-velg
- Sophisto grijs met bruin leder en bruin (glanzend) hout en meerspaaksvelg uit het accessoire-gamma in titanium kleur (MACHTIG MOOI!)Ik had ook graag eens een grotere velg irl gezien...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk BerichtenGelukzak!Ik had ook graag eens een grotere velg irl gezien...
1991 Mazda MX-5 NA
Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
www.dennisnoten.com - Flickr
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk BerichtenTja, Limburg he.
Comment
Comment