Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 7-Reeks F01

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• was de eerste 2 liter van BMW (in de E21 dacht ik) ook geen 4 cilinder?

Comment

• Er is alleszins een 2 liter 4 pitter geweest ja, lag die ook niet in de vorige 3-reeks?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
        was de eerste 2 liter van BMW (in de E21 dacht ik) ook geen 4 cilinder?
        Ja. De zogenaamde 320/4.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
          Er is alleszins een 2 liter 4 pitter geweest ja, lag die ook niet in de vorige 3-reeks?
          De 318i (E46 FL).

Maar de 320i E46 was weldegelijk een 6-pitter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            'k Heb de Duitse prijs- en optielijsten hier toch al gepost? Check for yourself.
            Waar? Ik vind die niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Matthi.Lampe Bekijk Berichten
              Gaan ze eigenlijk ooit een M versie maken van de 7 ?
              Nee, nooit (denk ik)

Comment

• Excuus, Eric, ik was het niet, 't was G-Power.

Hierzo.
                Oorspronkelijk geplaatst door G-Power Bekijk Berichten
                Duitse brochure opties en prijzen:

http://www.7post.com/goodiesforyou/7er.pdf

Comment

Excuus, Eric, ik was het niet, 't was G-Power.

Hierzo.
                  Dank je!

Comment

• BMW had toch vroeger ook nog een 730i met een V8 enzo?

En turbo's ook zeker? 3.5 liter L6 die heette ook 745 dacht ik.. dus zo nieuw is dat allemaal niet meer.

Maar ik vind Maxime zijn manier ook de beste, die si aanduiding maakt het logischer

Comment

• Ja, de 3-liter V8, wat een (eigen)aardige motor was dat. V8 sound, zéér gedempt, meer dan voldoende power, maar ... geen koppel. Als je een 535i (met sixpack) vergelijkt met een 530i (met V, dan is die eerste zoveel emotioneler: zalige sound, meer grunt.

Het grootste voordeel aan zo'n 3-liter V8 is dat je, zeker met een andere uitlaat, een superbe sound geniet zonder echt zot snel te moeten rijden.

De 745i was zelfs geen 3,5-liter, maar eerst een 3,2 en later een 3,4. Die motor viel trouwens met enkele simpele tricks (weinig geld) naar een serieus vermogen op te krikken, 400 pk was geen uitzondering. 't Enige wat je nodig had, was een aftermarket turbodrukregeling (of die modden), want de stock turbodrukregeling liet maar zeer weinig druk toe (ik dacht iets van een halve bar).
                      Last edited by ; 30/07/2008, 20:15.

Comment

• De huidige 7 had in de pré facelift ooit nog een 35i, waarom is die uit het gamma geschrapt geweest?
                        Heel lang is hij toch niet verkocht geweest?
                        2008 Opel Corsa 1.7CDTI
                        2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bekijk Berichten
                          De huidige 7 had in de pré facelift ooit nog een 35i, waarom is die uit het gamma geschrapt geweest?
                          Heel lang is hij toch niet verkocht geweest?
                          Die is tot 't eind in 't gamma gebleven, hoor. Dat is dan gewoon de 740i geworden, motor groeide van 3,6 liter naar 4 liter, toen de 4,4 liter van de 745i groeide naar 4,8 liter (in de 750i).

Comment

• Ach zo, een 740i, denk niet dat ik er ooit ééntje gezien heb, zelfs de 760i(l) meer.
                            2008 Opel Corsa 1.7CDTI
                            2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

• Ik denk dat er ook een PAK meer 760 rondrijden dan er 740 rondrijden. De 740 was in de States al niet te krijgen, dacht ik, en ook langs hier (in Europa) grijpt men dan al snel naar de dikkere V8 (750i).

Comment

Ik denk dat er ook een PAK meer 760 rondrijden dan er 740 rondrijden. De 740 was in de States al niet te krijgen, dacht ik, en ook langs hier (in Europa) grijpt men dan al snel naar de dikkere V8 (750i).
                                Het zal dan toch in België niet zijn??? Zo goed als altijd zijn het de laagste modelletjes die je ziet rijden. 320, 730... die verdomde taxen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
                                  Heeft Chris Bangle eigenlijk nog veel zeggenschap in het design van de nieuwe modellen? Ik dacht dat Adrian van Hooydonck nu chief-designer is.
                                  Van Hooydonck is inderdaad zijn opvolger. Maar Bangle is sterk opgeklommen binnen het BMW concern en kijkt nu toe op het algemeen design van de BMW's. Hij kijkt toe of de geest en de traditie in ere worden gehouden bij het uitbrengen van nieuwe modellen. Hij is als het ware de man die over Van Hooydonck zijn schouder kijkt of hij het wel goed doet, dus eigenlijk een beetje zijn baas. Als Bangle iets niet goed vindt aan een model dan zal hij dit zeker bijsturen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                                    Onaanvaarbaar zo'n prijsstijging!

Dat zullen de klanten dan moeten aantonen. Ik verwacht dat ze in lange rijen gaan staan drummen, als je dit elegant design vergelijkt met de oersaaie A8 en S

Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
                                    Dus... de 7 is voorlopig maar met één benzine V8 beschikbaar? Namelijk de 750i? En waarom lepelen ze dan in de "740" niet de 4 liter V8 van de E60-61?
                                    Die zal waarschijnlijk niet aan Euronorm 5 voldoen...
                                    BMW 420dA : >>>

Comment

• De A8 vind ik zeker niet saai, en de S ook niet, maar die zie ik niet zo graag.
                                      De rest van het Audi gamma is eerder saai omdat het afkooksels zijn van hun toen schitterende design van de A8.

Die hebben zich zelf in moeilijkheden gebracht vind ik. Een volledige designwijziging is volgens mij nog de enigste oplossing...

We zien wel, ik hoef er toch geen.

Comment

• Volgense deze review (Car Magazine) is de nieuwe 7 onwaarschijnlijk goeg

Verdict
                                        I've had to think long and hard before writing this verdict. You see, I don't want to sound like the BMW PR machine. But when something’s as blinding, on first taste, as the new 7-series, we're left in awe. The new Seven is big-car comfortable yet junior exec agile, which further defies convention with its combination of pace and green credentials.
                                        Come back in September 2008 to see if we are qualified to use the S-class-beater headline we’ve prepared. On first acquaintance with pre-production cars, the new 7-series feels that good

http://www.carmagazine.co.uk/Drives/...ontent-block=0

BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                                          Onaanvaarbaar zo'n prijsstijging!
                                          De '7 wordt helemaal geen 20% duurder!! Of misschien wel, sommige versies, maar dan grotendeels door 't feit dat ze krachtiger worden, meer uitrusting hebben, enzovoort.

Comment

Working...
                                          X