Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 7-Reeks F01

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gereden: BMW 7-serie
    25 juli 2008 · Tekst Roy Kleijwegt
    De officiële introductie is pas begin oktober, maar wij konden de nieuwe 7-serie al kort aan de tand voelen op het Zuid-Franse testcircuit van BMW: Miramas. Opvallend genoeg waren de auto´s deels nog afgeplakt, een beetje merkwaardig als je enkele weken geleden het model officieel onthuld hebt.
    Volgens het merk betroffen de testexemplaren echter voorserie-auto’s met ‘her en der niet de afwerking die je van een BMW verwacht’. Denk aan kieren in de carrosserie. Nou ja, voor het rijden maakte het gelukkig niet uit. We konden niet uitgebreid aan de slag met de verschillende motoren waarmee BMW de nieuwe 7 vanaf het begin levert, dus een oordeel daarover houd u van ons te goed. De testauto’s die we reden waren 750i’s voorzien van de twinturbo V8 die we al kennen uit de X6, maar de verschillende testparcours die we reden waren meer gericht op handeling dan power, dus daar concentreren we ons dan maar op.
    BMW wilde van de nieuwe 7 een echte rijdersauto maken, zowel qua ergonomie als qua dynamiek. Daarom is bijvoorbeeld de bediening van de automaat die bij de vorige zeven nog aan de stuurkolom zat, teruggezet naar de middentunnel, zij het nu middels de ‘joystick’ die we ook al kennen uit de X5/X6. Dit past volgens de ontwerper van de binnenkant beter bij ‘een auto die gefocust is op de bestuurder’.
    De 7 is verder standaard voorzien van Dynamic Driving Control, waarbij je kunt kiezen uit vier standen: Comfort, Normal, Sport en Sport Plus. Afhankelijk van je keuze verandert de demping, de vering, de stuurberkrachtiging en –directheid, de respons van het gaspedaal, de schakelkeuze van de automaat en de vrijheid van het elektronische vangnet DSC. De verschillen zijn ogenblikkelijk merkbaar en transformeren de limousine desgewenst van een comfortabele cruiser naar een haarscherpe stuurauto, zonder dat deze overigens plankhard wordt. Vooral optionele vierwielbesturing a la Laguna GT maakt de 7 opvallend agiel voor zo’n grote auto. In de stand Sport Plus laat het DSC uitstapjes van de achterkant toe, zodat het leuk spelen is. Maar het DSC helemaal uit kan ook, zodat je de kont naar eigen inzicht om kan gooien, iets wat je goed aan voelt komen. Niet alle achterpassagiers zullen dat waarderen, maar het gevoel achter het stuur is zo goed, dat je als bestuurder opvallend veel lol kan hebben met deze grote auto. De 7-serie staat 15 november bij de dealer. Prijzen zijn nog niet bekend, maar de importeur beloofde ons wel dat de 730d, vooralsnog de ‘instapper’, onder de euroton blijft.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Die achterkant ziet er toch wel erg slecht uit hoor, kon evengoed van een Hyundai zijn....
      Voor de rest een prachtkar.

Comment

• Comment

• Comment

• Comment

• Comment

• Comment

• Comment

• Comment

• Comment

• Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GT-R Bekijk Berichten
                            In profiel doet hij wat banaal aan vind ik.

Comment

• Pook en draaiknop naast elkaar is niet echt geslaagd.

Comment

• Knappe en interessante detailfoto's GT-R!

Comment

• Mercedes maakt lelijke sturen maar BMW kan er blijkbaar ook wat van.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk Berichten
                                    Mercedes maakt lelijke sturen maar BMW kan er blijkbaar ook wat van.
                                    bwa, die van bmw vind ik nu niet lelijk.

Comment

• De vorige 7-serie (facelift) was gewoom perfect, de nieuwe trekt nergens op.
                                      Gewoon een lompe bak die dynamisch probeert te ogen (zoiets werk slechts heel zelden). Ook snap ik niet waarom ze die versnellingspook moesten vervangen...

Vorige 7 facelift= 8.5/10

De nieuwe= 5.5/10

Comment

prachtig!

Ik vind deze 7 echt mooi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GT-R Bekijk Berichten
                                          Als je de wagen zo in profiel bekijkt is deze toch dynamisch. Kijk eens naar die bolle wielkassen. Met grote velgen is dit een zeer knappe wagen.

Op foto is het moeilijk om een wagen te beoordelen. Ik wacht tot ik 'm in 't echt heb gezien. Ik ben nu al zeker dat ik verkocht ga zijn...
                                          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Working...
                                          X