Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 7-Reeks F01

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik ben vandaag even gestopt in Bornem. Ik had op voorhand afgesproken met een kennis van mij die daar werkt op de verkoopafdeling. Hij heeft mij de wagens laten zien. Ze staan er in elke motorisatie en in elke beschikbare kleur.
    De binnenkleuren, sierlijsten, velgen,... zijn dusdanig gekozen op de verschillende wagens dat alle mogelijkheden kunnen bewonderd worden.

Ik vind het een zeer geslaagde wagen. Het is sowieso een grote wagen. Er stond een E60 naast zi'n 7 en die was echt opvallend kleiner. Ondanks de grote buitenafmetingen valt de binnenruimte nog mee. Een zee van beenruimte achteraan heb je met de 7 in standaardlengte zeker niet. Let wel, hij is zeker niet klein en sowieso een stuk groter dan de E60.
    De vormgeving van het dashboard is subliem. Ik heb zo het gedacht dat ze zich toch een beetje hebben laten inspireren door het sportievere dashboard van de Audi A8, want dat van de E65/66 trekt echt op niets.

Nu ik alle kleuren gezien heb, ben ik nog meer overtuigd dat zilver en zwart de mooiste buitenkleuren zijn. Alle overige kleuren zijn echt duf, en maken de 7 te klassiek en onopvallend.

De mooiste die er stond is deze die 'Thebiemerke' ook heeft gezien. Het is een Saffierzwarte 730d met hoogglans shadowline en de optionele 20" velgen. Nu ik deze velgen in 't echt heb gezien ben ik ervan overtuigd dat 20" meer dan groot genoeg is. Met 21" gaat er niet veel bandhoogte meer overschieten...
    Qua design zijn dit zeker geen lelijke velgen, maar ik ben er ook niet ondersteboven van.

Aan de binnenzijde heb ik enkel het zwarte leder gezien met die matte houten sierlijsten. Niet lelijk, maar ik zie toch liever glanzende sierlijsten. De andere wagens hadden andere kleuren, maar deze waren gesloten waardoor ik enkel heb kunnen binnenkijken. Wat voor mij de mooiste kleurencombinatie is, is het Oyster leder met hoogglans antracieten houten sierlijsten.

Nu ik het hoogglans shadowline heb gezien ben ik er toch van overtuigd. Er blijven enkel de chromé strippen in de voorbumper en op de achterklep over. Ik dacht dat het niet mooi ging zijn, maar met de chromé strippen op de klinken vormt dat rondom de wagen toch voor een subtiele chromé afwerking.

De biturbodiesel (735d of 740d ? )zal vanaf september 2009 van de band rollen.
    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
      Ik ben vandaag even gestopt in Bornem. Ik had op voorhand afgesproken met een kennis van mij die daar werkt op de verkoopafdeling. Hij heeft mij de wagens laten zien. Ze staan er in elke motorisatie en in elke beschikbare kleur.
      De binnenkleuren, sierlijsten, velgen,... zijn dusdanig gekozen op de verschillende wagens dat alle mogelijkheden kunnen bewonderd worden.

Ik vind het een zeer geslaagde wagen. Het is sowieso een grote wagen. Er stond een E60 naast zi'n 7 en die was echt opvallend kleiner. Ondanks de grote buitenafmetingen valt de binnenruimte nog mee. Een zee van beenruimte achteraan heb je met de 7 in standaardlengte zeker niet. Let wel, hij is zeker niet klein en sowieso een stuk groter dan de E60.
      De vormgeving van het dashboard is subliem. Ik heb zo het gedacht dat ze zich toch een beetje hebben laten inspireren door het sportievere dashboard van de Audi A8, want dat van de E65/66 trekt echt op niets.

Nu ik alle kleuren gezien heb, ben ik nog meer overtuigd dat zilver en zwart de mooiste buitenkleuren zijn. Alle overige kleuren zijn echt duf, en maken de 7 te klassiek en onopvallend.

De mooiste die er stond is deze die 'Thebiemerke' ook heeft gezien. Het is een Saffierzwarte 730d met hoogglans shadowline en de optionele 20" velgen. Nu ik deze velgen in 't echt heb gezien ben ik ervan overtuigd dat 20" meer dan groot genoeg is. Met 21" gaat er niet veel bandhoogte meer overschieten...
      Qua design zijn dit zeker geen lelijke velgen, maar ik ben er ook niet ondersteboven van.

Aan de binnenzijde heb ik enkel het zwarte leder gezien met die matte houten sierlijsten. Niet lelijk, maar ik zie toch liever glanzende sierlijsten. De andere wagens hadden andere kleuren, maar deze waren gesloten waardoor ik enkel heb kunnen binnenkijken. Wat voor mij de mooiste kleurencombinatie is, is het Oyster leder met hoogglans antracieten houten sierlijsten.

Nu ik het hoogglans shadowline heb gezien ben ik er toch van overtuigd. Er blijven enkel de chromé strippen in de voorbumper en op de achterklep over. Ik dacht dat het niet mooi ging zijn, maar met de chromé strippen op de klinken vormt dat rondom de wagen toch voor een subtiele chromé afwerking.

De biturbodiesel (735d of 740d ? )zal vanaf september 2009 van de band rollen.
      De zwarte is echt de mooiste. Ik had van die 20" ook veel meer verwacht, op foto waren ze knapper dan in het echt, maar zkr geen lelijke velg. De kont van de 740il von ik wel het mooiste, me de uitlaten aan elke kant. Wie kent u mss op de verkoopsafdeling. Mag via pm

Comment

• Ik heb de duitse catalogus van bmw525 hier op het forum gekregen. (als je dit leest, nog eens bedankt!) Alles opties en velgen staan erin, en de gewoontelijke kleurencombinaties als voorbeeld. Voor mij liefst zilver/zwart of zilver/bruin of zwart/bruin. Knap boek! Knappe wagen!
        Volvo V60 D3 R-design

Comment

• Dit zou op termijn het volledige motorenpallet voor de BMW 7 worden:

730i 3.0 R6 210kW/286PS 400Nm Twin Turbo
          740i 3.0 R6 240kW/326PS 450Nm Twin Turbo
          750i 4.4 V8 300kW/407PS 600Nm Twin Turbo
          760i 6.0 V12 400kW/544PS 800Nm Twin Turbo

730d 3.0 R6 180kW/245PS 540Nm Turbo
          735d 3.0 R6 220kW/299PS 600Nm Twin Turbo
          745d 3.0 R6 260kW/354PS 700Nm Tri Turbo
          OO 00 OO

Comment

• dat zijn veel turbo's

Comment

• Inderdaad...
              OO 00 OO

Comment

• Geen V8 diesel meer?

Comment

Dit zou op termijn het volledige motorenpallet voor de BMW 7 worden:

730i 3.0 R6 210kW/286PS 400Nm Twin Turbo
                  740i 3.0 R6 240kW/326PS 450Nm Twin Turbo
                  750i 4.4 V8 300kW/407PS 600Nm Twin Turbo
                  760i 6.0 V12 400kW/544PS 800Nm Twin Turbo

730d 3.0 R6 180kW/245PS 540Nm Turbo
                  735d 3.0 R6 220kW/299PS 600Nm Twin Turbo
                  745d 3.0 R6 260kW/354PS 700Nm Tri Turbo
                  745d TRI turbo lol nice
                  Maareuh de 730i met 286pk is toch gewoon atmo? zoals de 3L met 286pk er nu is?...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
                    745d TRI turbo lol nice
                    Maareuh de 730i met 286pk is toch gewoon atmo? zoals de 3L met 286pk er nu is?...
                    Kan je niet ook een Tri-turbo krijgen voor je mercedes SLK sinds 2006?

Comment

• Op het salon van Parijs gezien, en hij is bloedmooi!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                        Kan je niet ook een Tri-turbo krijgen voor je mercedes SLK sinds 2006?
                        neen.

dat was een concept

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
                          Ik denk dat het toch dezelfde motor is als de 740i, maar qua vermogen wat dichtgeknepen. Zonder turbo's behaal je anders nooit 400Nm koppel met zo'n 3.0...
                          OO 00 OO

Comment

• Ik heb net in Hasselt aan de kinepolis een zwarte zien rijden. Het is echt een knappe verschijning...
                            OO 00 OO

Comment

• iemand die goed is in PS moet bij een zwarte met shadowline, al het overige chroom ook eens in shadowline zetten( de niertjes, klinken, lijntjes in de bumpers en het stom dingetje aan de zijkant... )

Comment

Ik heb net in Hasselt aan de kinepolis een zwarte zien rijden. Het is echt een knappe verschijning...
                                Rijden ze hier al rond. Wanneer werd die nu voorgesteld? 15 tem 17 november of zoiets?
                                Volvo V60 D3 R-design

Comment

Zonder turbo's behaal je anders nooit 400Nm koppel met zo'n 3.0...
                                  400nm zonder turbo's is niet onmogelijk.

Comment

400nm zonder turbo's is niet onmogelijk.
                                    Uit een serieproductie 3-liter benzine?

Een specifiek koppel van 135 Nm per liter zie je héél soms wel 'es bij rasechte sportmotoren (waar 't niet uitmaakt hoeveel ze verbruiken en die slechts enkele duizenden km mee moeten gaan voor ze aan een volledige revisie worden onderworpen), die ook een specifiek vermogen van minstens 150 pk scoren (voor een atmosferische benzine wederom geen sinecure). Anders moet je echt bij drukgevoede motoren kijken om dergelijke waarden te zien.

Kan jij me een voorbeeld geven van een serieproductie-auto met atmosferische benzinemotor met een specifiek koppel van 135 Nm per liter of méér?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                      Uit een serieproductie 3-liter benzine?

Een specifiek koppel van 135 Nm per liter zie je héél soms wel 'es bij rasechte sportmotoren (waar 't niet uitmaakt hoeveel ze verbruiken en die slechts enkele duizenden km mee moeten gaan voor ze aan een volledige revisie worden onderworpen), die ook een specifiek vermogen van minstens 150 pk scoren (voor een atmosferische benzine wederom geen sinecure). Anders moet je echt bij drukgevoede motoren kijken om dergelijke waarden te zien.

Kan jij me een voorbeeld geven van een serieproductie-auto met atmosferische benzinemotor met een specifiek koppel van 135 Nm per liter of méér?
                                      Ik heb niet gezegd dat ik het over een normale serie-productie auto was eh.

Maar bv:
                                      Sommige versies van de mclaren F1 komen dicht in de buurt met 120nm/liter

Een Ferrari enzo haalt 110nm/liter

Een Carrera GT haalt 103nm/liter

(Je kan trouwens ook nog altijd een supercharger gebruiken voor een hoger koppel te verkrijgen)

Comment

• Ja, maar dat is hier compleet naar de kwestie he, je spreekt hier over een luxelimousine.

Comment

Ik heb niet gezegd dat ik het over een normale serie-productie auto was eh.

Maar bv:
                                          Sommige versies van de mclaren F1 komen dicht in de buurt met 120nm/liter

Een Ferrari enzo haalt 110nm/liter

Een Carrera GT haalt 103nm/liter

(Je kan trouwens ook nog altijd een supercharger gebruiken voor een hoger koppel te verkrijgen)
                                          En wat is een motor met een kompressor, denk je? Da's niet drukgevoed volgens jou?

Zoals ik al zei is je opmerking eigenlijk onterecht (op de semantics 'turbo vs. drukgevoed' na, dan), aangezien in serieproductiewagens (en daar reken ik eerlijk gezegd een Enzo niet bij, die is zo exclusief dat je 't bijna een race-auto voor de weg kan noemen, 'k wil dus m'n stelling aanpassen met het woord 'grootserieproductiewagens') een specifiek koppel van 100 Nm per liter doorgaans de grens is, tot 110 pk per liter heb je er nog wel wat (die 103 die jij aanhaalt met de Carrera GT is helemaal zó uitzonderlijk niet), daarboven echter (boven de 110) zijn het grote uitzonderingen. 135 Nm per liter heb ik persoonlijk nog nooit gezien, bij 'n afmosferische auto (race-wagens uitgezonderd).

Vreemd dat je trouwens de Honda S2000 niet aanhaalt, die is met z'n 120 pk per liter specifiek vermogen en z'n 104 Nm per liter specifiek koppel een vermeldenswaardige uitzondering. Die 103 Nm van de Carrera GT wordt trouwens door vele "banale" karren geëvenaard of verbeterd : b.v. een 3.0i van BMW levert hedentendage 107 Nm / liter.

't Statement dat die 730i met z'n 400 Nm 3-liter dus sowieso een drukgevoede motor moet zijn, is m.i. helemaal terecht.

Comment

Working...
                                          X