Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 7-Reeks F01

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

I like it a lot, de proporties kloppen volledig. Ik zou alleen wel eens willen weten vanaf welk type je die mottige vierkantige uitlaten krijgt...

Prachtig zijaanzicht vind ik, vooral ook de 'overhangende' voorzijde:

Comment

De lichten zijn (zoals gewoon met BMW) weer flink wennen, en als klassieke elegante wagen kan hij er goed door. Eerste indrukken zijn positief, maar zoals gTa ergens vermeld heeft vind ik em nogal hoog op z'n poten staan. Vooral die blauwe. Die beige/zilveren zal wel een andere ophanging hebben vermoed ik. Als ze nu op deze wagen een aggressievere bumperset zouden uitbrengen (M) ... 't zou meteen de knapste limo worden!

De S klasse zou voor mij de grootste concurrent blijven. Ne Audi A8 is designgewijs ne uitgestorven dodo.
      Porsche 997 S

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        Dit wordt een succes.

Zeer typisch als BMW herkenbaar, geen "geforceerd" design meer zoals de vorige '7, prachtige dynamische lijn (geaccentueerd door de messcherpe karakterlijn ter hoogte van de deurklinken), korte overhangen voor een dynamische look, ...
        Interieur is fantastisch: wederom overduidelijk BMW, maar "breed" veeleer dan "hoog" in de vorige, warmer en aangenamer van styling dan de vorige, knap dat de ronde klokjes behouden blijven, ...

First contact is altijd wennen.

Mindere punten vind ik de te grote nieren vooraan, en de richting waarin die CELIS-buisjes in de achterlichten lopen.
        Knappe wagen, al vind ik hem meer een nieuwe 5 dan een nieuwe 7. Vooraan vind ik die mistlampenregio een beetje vreemd. Het is net alsof de wagen een snor heeft. Hij oogt compact, maar zal in real life wel heel groot zijn. Leuke details zoals de voorlichten, het knikje achter de voorste wielkast, en het "naamkaartje" op CSL-wijze. Zéér mooie velgen ook! Dash vind ik wel ok. Het stuur is niet zo mooi, en als het in hetzelfde materiaal gemaakt is als in de huidige 5 mja . Enfin, afwachten om hem in het echt te bekijken!.

Wat is het verschil tussen CELIS en LED?

Comment

ik vind hem prachtig (met misschien als enige minpuntje de nieren die iets te groot uitvallen), ik weet zeker dat als ik hem in t echt ga zien, ik verkocht ga zijn !

steek daar een iets grotere velg op (oem zal zeker volstaan), en je hebt ne BAK van jewelste

Comment

Ik vind hem eigenlijk nog best meevallen, ik had alleszins erger verwacht. Het zij aanzicht kan ik zeer weinig op aanmerken. De commentaar dat de motorkap + gordellijn + achterklep zo hoog zijn vind ik een beetje onterecht. Dit ligt eerder aan nieuwe veiligheidseisen m.b.t. voetgangerveiligheid dan een bewuste designkeuze, de motorkap ligt bij zowat elke nieuwe auto een pak hoger dan het voorgaande model. Ik vind dat ze bij de 7 de extra hoogte goed hebben weten te maskeren.

De typisch overhangende voorkant is er ook weer terug, en dit keer vind ik het geslaagder dan bij de vorige probeersels op de 6-reeks en de 1-reeks. De nier'tjes' zijn inderdaad nogal groot uitgevallen. Van breedte zijn ze goed, maar ze zijn net iets te hoog, er is bijna geen plaats meer voor een nummerplaat.

De achterkant vind ik het minst van al, en met name de achterlichten. De rest van de achterzijde is een hele verbetering tegenover het vorige model. De 'druppel' aan de onderzijde aan de buitenkant van de lichten is compleet overbodig en maakt de lichtblokken alleen maar nodeloos groter dan ze al zijn. Ze lopen ook te ver door naar de zijkant en zijn een beetje te hoog. En in tegenstelling tot wat gTa beweert, de achterlichten doen me wel degelijk aan die van de Citroën C5 denken, wat niet echt een compliment is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten

Wat een verschil toch wel

Comment

Knap ding. Een pak eleganter als de huidige.

Blij om te zien dat de oude vorm van de achterlichten weer terug is gekomen (zoals bij de E34 '5 en E32 '7). Nu kunnen we er zeker van zijn dat de facelift E90 ook zo'n lichten krijgt.
                Last edited by ; 03/07/2008, 15:26.

Comment

Mijn eerste reactie was dat ik er meer van verwachtte, maar hoe langer ik er naar kijk hoe mooier ik hem vind
                  In ieder geval veel mooier dan de vorige generatie want dat vond ik een van de lelijkste BMW's ever.

Comment

niks op aan te merken!!

behalve die verschrikkelijk lelijke achterlichten, maar man!! zelfs een Koreaanse kuisvrouw zou zoiets zelfs nog niet op een A segment wagen durven plakken...

sorry... dit zal niets met wennen te maken hebben, maar dat is gewoon ranzig lelijk... zo geforceerd, zo nergens heen leidend...

Alsof die lichten gewoon los staan van de rest van dit bijzonder knappe koestwerk...

Shit...daar zal ik nooit aan wennen, en het is des te jammer aangezien ik de rest van deze wagen echt oogstrelend knap vind.
                    Last edited by ; 03/07/2008, 15:48.

Comment

Geslaagd! Achterlichten en de grote nieren vormen wel een 'twijfel'punt.. Maar hoe meer ik hem zie (op de foto's) hoe mooier hij wordt!
                      -

Comment

Dat wordt wachten op de facelift (vooral die achterzijde )

Gemiste kans imo...

Comment

Toch slim van BMW om er een paar twijfelachtige designkenmerken in te gooien. Want zo blijft ie langer fris en modern. Als een auto wordt voorgesteld waarop iedereen meteen verliefd wordt en er nergens opmerkingen over wordt gegeven, veroudert ie een pak sneller, imo. Na gewenning volgt vertrouwdheid en sowieso ook veroudering.

Bij deze 7, en ook vooral bij het vorige model, hebben mensen meer tijd nodig om aan het design te wennen. Als je uiteindelijk nooit aan een design went, blijft het vaak vernieuwend ogen. Kijk maar naar de vorige '7, de Renault Avantime-achterruit, enz.

Klinkt misschien vreemd, maar da's mijn theorie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Thomaso Bekijk Berichten
                            Toch slim van BMW om er een paar twijfelachtige designkenmerken in te gooien. Want zo blijft ie langer fris en modern. Als een auto wordt voorgesteld waarop iedereen meteen verliefd wordt en er nergens opmerkingen over wordt gegeven, veroudert ie een pak sneller, imo. Na gewenning volgt vertrouwdheid en sowieso ook veroudering.

Bij deze 7, en ook vooral bij het vorige model, hebben mensen meer tijd nodig om aan het design te wennen. Als je uiteindelijk nooit aan een design went, blijft het vaak vernieuwend ogen. Kijk maar naar de vorige '7, de Renault Avantime-achterruit, enz.

nee! Das die van Giugiaro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Catscratch Bekijk Berichten
                              De S klasse zou voor mij de grootste concurrent blijven. Ne Audi A8 is designgewijs ne uitgestorven dodo.
                              Ik vind de A8 nog altijd de knapste van dat segment. Zo slank, rank ... weliswaar zeer koel ... maar toch sportief. Eigenlijk de enige échte auto in dat segment die de legacy van de BMW E38 '7 goed verder zet.

Njah, smaken & kleuren hé.

Comment

Ik vind 'm zeker niet lelijk. Maar afgaand op de foto's ook niet écht knap. De achterlichten zijn me véél te groot en de nieren ook. Het interieur is wel een geweldige verbetering!
                                Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Thomaso Bekijk Berichten

Da's niet alleen jouw theorie, da's iets waarmee zeer hard rekening wordt gehouden, zij maar zeker van. Er zijn voldoende voorbeelden van te vinden.

En inderdaad, sommige auto's die van in het begin "perfect" zijn, zijn ook (deels) zo omdat ze ons niet/weinig verrassen, en dat slaat snel om in verveling.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parsifal Bekijk Berichten
                                    nee! Das die van Giugiaro
                                    Da's wel een beetje de andere zijde van 't verhaal.

Comment

Jesus, ik was ervan overtuigd dat dit een prachtige wagen ging worden, en dan flikken ze hetzelfde truukje als met de huidige/vorige 7. Hoe is het mogelijk dat je van je vlaggenschip (een segment waar een prachtige wagen maken relatief "easy" is) zo'n gedrocht kunt maken.
                                      Enfin, ik wacht wel opnieuw 7 jaar, in de hoop dat ze terug een E38 designen...

Comment

Ik vind dat de achterzijde wat teruggaat op de oudere 7 reeks (dus voor de E65 en diens voorganger) Valt te appreciëren, toch met recht zicht op de koffer.

De andere kanten die we te zien krijgen vind ik iets minder overtuigend. Nieren lijken heel groot op de foto.

Ik hield eigenlijk wel van de E65 (zowel facelift als prefacelift) Met de deze zal dat mettertijd ook wel komen veronderstel ik alleen overtuigt hij me niet direct voor de volle 100%

Comment

Die golving in de achterlichten staat me niet zo aan!

Comment

Working...
                                          X