Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes-Benz CLC

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Die laatste foto is niet echt.... optimaal om zijn kont mooi uit te laten komen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MB World Bekijk Berichten
      Die laatste foto is niet echt.... optimaal om zijn kont mooi uit te laten komen
      Ok, een andere foto dan. Een geslaagde car moet eigenlijk uit alle hoeken mooi zijn. Maar face it MB World. De kont van onze SC was af. Die kon niet meer mooier gemaakt worden. De Lichtblokken van de CLC zijn een flauw afgietsel van een Fiat uit de vroege 80's. Dat brede remlicht is inderdaad mooi maar wat men met die lichten uitgehaald heeft.....slik ! Men wil er voorwaar een Johnnycar van maken. Maja, smaken verschillen, gelukkig

Last edited by Jocar; 09/03/2008, 13:32.
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
        Ok, een ander foto dan. Maar face it MB World. De kont van onze SC was af. Die kon niet meer mooier gemaakt worden. De Lichtblokken van de CLC zijn een flauw afgietsel van een Fiat uit de vroege 80's. Dat brede remlicht is inderdaad mooi maar wat men met die lichten uitgehaald heeft.....slik ! Men wil er voorwaar een Johnnycar van maken. Maja, smaken verschillen, gelukkig
        Vond de vorige Sc qua achterkant ook niet echt de meest geslaagde. Nu is het niet echt verbeterd maar past meer in het gamma.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz Bekijk Berichten
          Vond de vorige Sc qua achterkant ook niet echt de meest geslaagde. Nu is het niet echt verbeterd maar past meer in het gamma.
          Zoals ik al zei, smaken verschillen, gelukkig
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Zoals ik al zei, smaken verschillen, gelukkig
            Anders zou de wereld er maar ééntonig uitzien he.

Comment

WTF

Precies iemand nieuw in dienst genomen op de design-afdeling, eerst de SL verneuken en nu dit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SilverArrow Bekijk Berichten
                Anders zou de wereld er maar ééntonig uitzien he.
                En moesten er ook geen forums zijn, zo is het

Comment

En moesten er ook geen forums zijn, zo is het
                  inderdaad, we moeten toch op een of andere manier pagina's vol kunnen blijven lullen

Comment

• Allez, nog maar een fotoke dan

Copyright 2008

Comment

• En toch, als je hem ziet rijden valt hij wel goed mee hoor...

Comment

• 'Ie is subliem mooi, in 't echt. Het geheel klopt echt. Op foto concentreerde ik me teveel op de grote achterlichten, als je er live op staat te kijken valt dat geenszins op, imo. 'Ie oogt ongelofelijk edel (al is het chroom daar wel noodzakelijk voor, zonder zal 'ie een pak triestiger ogen), en z'n kontje oogt langer, gestrekter, dan bij de vorige.

Ik heb de vorige altijd knap gevonden, vooral de facelift dan met 't optionele chroom pack (een Benz heeft dat nodig, vind ik). Maar deze CLC is een heuse stap vooruit, ook al mis ik dat individualistische tintje (het tweede achterruitje onder de "spoiler") van de vorige wel wat. Achteraan is 'ie een beetje karakter kwijtgespeeld, maar niet (te)veel.

Zéér geslaagde restyling! Ik hoop voor Benz dat 'ie goed verkoopt.

Z'n grootste nadeel, vind ik, is z'n motorenpallet. De diesels zijn simpelweg té verouderd (rauw, luid, lelijke sound, véél te weinig pit voor die cilinderinhoud als je vergelijkt met de concurrentie), de 4-cilinder benzines klinken zo goed als even lelijk als hun dieselbroers (huilende kompressor, weinig potente uitlaatsound). De 230 (2,5-liter V6 de kleinste Duitse V6 op benzine die beschikbaar is, wie had dat gedacht van Benz?) is wat mij betreft de meest overtuigende motor, oké de 350 is nog vetter maar ook zoveel duurder.
                        Bijkomend: de handbakken van de 203 zijn en blijven niet zo heel veel soeps. Weinig precies bij snel schakelen, weinig feeling, ondanks de inspanningen van Benz en de fancy namen ervoor ("direct control").

Ander klein nadeel is z'n interieur (iets dat imo bij redelijk wat Benzen van de laatste tijd opduikt). Het comand-systeem (zwart mat plastic) is niet mooi geïntegreerd, en "doorbreekt" de verticale lijn van het dashboard/centrale console (matglanzend alu-imitaat, of glanzend hout).
                        Het nieuwe stuur is wel zeer knap, de tellers zijn zelfs magistraal mooi (véél mooier dan bij de meeste nieuwe Benzen), en ik vind dat deze CLC gerust met opgeheven hoofd naast de nieuwe C mag staan wat interieur betreft: 'k vind 't mooier ('t is niet zo oubollig hoekig), en 't is zeker even goed afgewerkt (de budget-plastics uit de nieuwe C vond ik niet meteen terug bij de CLC).

Good job, Benz!

Comment

• Wat de motoren betreft kan ik je bijtreden en de rest is voor mij opgewarmde soep
                          PS. Misschien dat ik bij een echte confrontatie anders denk. Afwachten tot de première.
                          Last edited by Jocar; 10/03/2008, 08:53.

Comment

Speciaal voor jou, nog een fotoke van de grijs-blauwe dan
                            Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                            Ok, een andere foto dan. Een geslaagde car moet eigenlijk uit alle hoeken mooi zijn. Maar face it MB World. De kont van onze SC was af. Die kon niet meer mooier gemaakt worden. De Lichtblokken van de CLC zijn een flauw afgietsel van een Fiat uit de vroege 80's. Dat brede remlicht is inderdaad mooi maar wat men met die lichten uitgehaald heeft.....slik ! Men wil er voorwaar een Johnnycar van maken. Maja, smaken verschillen, gelukkig
                            Als je de kont van uw Sportcoupé ook langs dat opzicht fotografeert heb je ook die 'mindere' look hoor.

Ik vind 'm echt mooi. Ben benieuwd om 'm in 't echt te zien.
                            nls2000

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                              'Ie is subliem mooi, in 't echt. Het geheel klopt echt. Op foto concentreerde ik me teveel op de grote achterlichten, als je er live op staat te kijken valt dat geenszins op, imo. 'Ie oogt ongelofelijk edel (al is het chroom daar wel noodzakelijk voor, zonder zal 'ie een pak triestiger ogen), en z'n kontje oogt langer, gestrekter, dan bij de vorige.

Ik heb de vorige altijd knap gevonden, vooral de facelift dan met 't optionele chroom pack (een Benz heeft dat nodig, vind ik). Maar deze CLC is een heuse stap vooruit, ook al mis ik dat individualistische tintje (het tweede achterruitje onder de "spoiler") van de vorige wel wat. Achteraan is 'ie een beetje karakter kwijtgespeeld, maar niet (te)veel.

Zéér geslaagde restyling! Ik hoop voor Benz dat 'ie goed verkoopt.

Z'n grootste nadeel, vind ik, is z'n motorenpallet. De diesels zijn simpelweg té verouderd (rauw, luid, lelijke sound, véél te weinig pit voor die cilinderinhoud als je vergelijkt met de concurrentie), de 4-cilinder benzines klinken zo goed als even lelijk als hun dieselbroers (huilende kompressor, weinig potente uitlaatsound). De 230 (2,5-liter V6 de kleinste Duitse V6 op benzine die beschikbaar is, wie had dat gedacht van Benz?) is wat mij betreft de meest overtuigende motor, oké de 350 is nog vetter maar ook zoveel duurder.
                              Bijkomend: de handbakken van de 203 zijn en blijven niet zo heel veel soeps. Weinig precies bij snel schakelen, weinig feeling, ondanks de inspanningen van Benz en de fancy namen ervoor ("direct control").

Ander klein nadeel is z'n interieur (iets dat imo bij redelijk wat Benzen van de laatste tijd opduikt). Het comand-systeem (zwart mat plastic) is niet mooi geïntegreerd, en "doorbreekt" de verticale lijn van het dashboard/centrale console (matglanzend alu-imitaat, of glanzend hout).
                              Het nieuwe stuur is wel zeer knap, de tellers zijn zelfs magistraal mooi (véél mooier dan bij de meeste nieuwe Benzen), en ik vind dat deze CLC gerust met opgeheven hoofd naast de nieuwe C mag staan wat interieur betreft: 'k vind 't mooier ('t is niet zo oubollig hoekig), en 't is zeker even goed afgewerkt (de budget-plastics uit de nieuwe C vond ik niet meteen terug bij de CLC).

Good job, Benz!
                              Volledig akkoord! Vind het spijtig dat Mercedes de CLC niet dezelfde 'specs' gegeven heeft als in de C (204).
                              nls2000

Comment

Wat de motoren betreft kan ik je bijtreden en de rest is voor mij opgewarmde soep
                                PS. Misschien dat ik bij een echte confrontatie anders denk. Afwachten tot de première.
                                Dat is nu eens een fantastisch idee

Ik volg gTa in grote lijnen. En ben natuurlijk heel blij dat hij zijn oordeel geeft op basis van zijn indrukken van een "real life" model.

Comment

Dat is nu eens een fantastisch idee

Ik volg gTa in grote lijnen. En ben natuurlijk heel blij dat hij zijn oordeel geeft op basis van zijn indrukken van een "real life" model.
                                  Ok, laat mij de wagen nog mooi vinden na een "real life" confrontatie, dan nog zou ik 'm nooit kopen. 1. Het interieur mag dan mooi zijn maar het blijft op het stuur en 5 wijzers na hetzelfde als ik nu heb. 2. De verouderde motoren zoals gTa schrijft worden in de CLC nog stiefmoederlijker behandeld als in de nieuwe C. 3. Het zijaanzicht van de wagen is volledig hetzelfde als dat van de SC (zeker omdat ik een nieuwe en geen facelift verwacht had)
                                  Last edited by Jocar; 10/03/2008, 16:36.

Comment

• New Mercedes-Benz CLC-Class Revealed

28 01 2008
                                    Mercedes-Benz has released the first official photos of the new C-Class Sports Coupe, or otherwise, CLC, the name of the company has decided to give the sedan version of the Class C. In fact, if the German manufacturer had kept the same name, it would be no problem, because he has already stayed in the old architecture.

The CLC will be produced in Brazil, in the factory of Juiz de Fora, which Mercedes-Benz built to produce the A-Class. At the end of its production, this facility almost closed its doors before the company was able to know what to do with. The solution was the production of the C-Class Sports Coupe, which partly explains why the company decided to retain the structure of the platform CLC.

Hierbij de verklaring waarom er niet meer aandacht aan de ontwikkeling van de CLC besteed werd. (Zie rode tekst)
                                    PS. Misschien ook eens op de link bovenaan klikken, er staan interessante dingen voor autoliefhebbers op.
                                    Last edited by Jocar; 11/03/2008, 13:00.

Comment

• Ik heb nog een paar foto's uit Genève gevonden waar hij al iets beter uit de verf komt

Comment

• Jaja, Jocar zijn mening begint beetje bij beetje bij te draaien

Hij begint al voorzichtige nuances te maken dat de CLC hem toch wel begint te bevallen

Comment

Jaja, Jocar zijn mening begint beetje bij beetje bij te draaien

Hij begint al voorzichtige nuances te maken dat de CLC hem toch wel begint te bevallen
                                          Heb je mijn smiley niet zien staan achter het citaat. Moet jou toch uit je pijp lokken
                                          Geef liever jouw mening over de foto's

Comment

Working...
                                          X