Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Hierbij enkele schetsen van hoe het ongeveer had kunnen en moeten zijn.
Schetsen zijn van Mercedes notabene.
Helaas hebben ze daar met al hun geld en kunnen voor een waardeloze facelift gekozen !!!
Ben er als potentiele toekomstige koper nog niet goed van
Ik hoop dat Mercedes in de toekomst iets met die mooie schets gaat doen
Verbruik omlaag voor C-klasse
3 maart 2008 · Tekst Stéphan Vermeulen
Mercedes komt met BlueEfficiency-uitvoeringen van de C-klasse sedan. Dit voorjaar arriveren de extra zuinige versies van de C 180 Kompressor en de C 200 CDI, later in 2008 volgt de C 350 BlueEfficiency. Mercedes claimt een verbruik dat 12 procent lager ligt.
Voor de C 200 CDI BlueEfficiency geeft Mercedes een verbruik op van 5,1 liter diesel per 100 kilometer (1 op 19,6), de C 180 Kompressor komt 15,4 kilometer ver op een liter benzine. Voor de diesel komt dat overeen met een CO2-uitstoot van 135 gram per kilometer, de C 180 Kompressor stoot 156 gram koolstofdioxide per kilometer uit.
Hoe deze uitvoeringen zo zuinig komen? Mercedes neemt dezelfde maatregelen als Volkswagen met de Bluemotionmodellen. Door het gebruik van lichtgewicht materialen worden de auto´s 19 tot 32 kilo lichter. Zo wordt een voorruit van gelamineerd glas gemonteerd wat 1,2 kilo scheelt, het geluidsisolerende materiaal tegen het schutbord is aangepast en de speciale wielen schelen ook kilo´s. Elk wiel is 1,8 kilo lichter.
Betere stroomlijn
Verder staan de BlueEfficiency´s op banden met een lagere rolweerstand en heeft Mercedes de aerodynamica verbeterd met een vlakkere bodemplaat en een grille die minder lucht doorlaat. De carrosserie ligt 15 mm dichter bij het asfalt.
De stuurbekrachtiging is aangepast, rijdt de auto rechtuit dan wordt via een klep de pomp van de bekrachtiging uitgeschakeld en ook het motormanagement is gewijzigd. Een langere overbrenging van de zesde versnelling zorgen ervoor dat de motor minder toeren maakt.
Ben benieuwd of deze motoren ook in de CLC komen maar ik geloof er niets van
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Dat moet toch wel nog een pré-produktiemodel geweest zijn want ik geloof niet dat hij in Duitsland al gelanceerd is. Had de auto een S-Stuttgart nummerplaat ?
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
En hij was toch al officieel voorgesteld in Berlijn. Iedere kenner is op de hoogte over hoe hij eruit ziet. Dat risico kan men nu wel nemen. Als spyfotograaf is er toch niks meer aan te verdienen
Ik denk toch niet dat je alles bekeken hebt op deze link, want zoveel staat er toch ook niet op de site van Mercedes Belgium
PS. Ben jij eigenlijk al eens op het salon van Genève geweest ?
Comment